Здравейте,
преди време питах тук какво Polo да си взема и получих много изчерпателни и полезни отговори. Междувременно се сдобих с Polo III (6N) 1.9 D (може и SDI да е, още не е ясно - кодът на двигателя е AEF), с три врати, първа регистрация 1998, с пробег 97 000 км (или поне така пише на дисплея ) Изглежда и върви напълно прилично.
Та на въпроса. Ползвах търсачката, но не можах да открия систематизирана информация за следните три неща при този конкретен модел:
* след какъв пробег е добре да се смени маслото (респ. филтъра)?
* след какъв пробег е добре да се сменят въздушния и горивния филтър?
* след какъв пробег е добре да се смени ангренажния ремък?
Не искам да досаждам с глупости, но не открих нищо и след обстойно ровене и в инструкцията за експлоатация - може да няма, може и да не съм видял, тъй като тя е на италиански - език, с който съм на 'Вие".
Благодаря предварително за отговорите!
Периодична поддръжка на дизелово Polo III
- cooperworks
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 01 яну 2006 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Двигателя ти не е SDI ами си е 1.9д
Според Ауто дата масло и филтър на 15 000 км.Аз ти препоръчван на 10 000 км. да ги сменяш.Понеже сме в БГ сменява се и горивния филтър(знаеш за качеството на нафтата)
За въздушния фитър също с маслото или през смяна, но най-добре с маслото.
За ангренажа пише да се проверява и регулира на 60 000.
В твоя случай това означава и смяната му.
Ако не си го сменял след като си купил колата- смени си го!!!
Според Ауто дата масло и филтър на 15 000 км.Аз ти препоръчван на 10 000 км. да ги сменяш.Понеже сме в БГ сменява се и горивния филтър(знаеш за качеството на нафтата)
За въздушния фитър също с маслото или през смяна, но най-добре с маслото.
За ангренажа пише да се проверява и регулира на 60 000.
В твоя случай това означава и смяната му.
Ако не си го сменял след като си купил колата- смени си го!!!
- cooperworks
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 01 яну 2006 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
За ремъците на Бош отзивите не са мн добри(въпреки, че и аз съм с Бош)Goodyear също е добра марка.
Темата за маслата е мн дикутирана тук във форума и пак може да се чудиш какво масло да сложиш.Важното е да си сигурен (поне 50%), че не е менте.Купувай го от сигурно място.Марката не чак от такова значение.За твоя двигател маслото трябва да отговаря на следните изисквания:
API/ACEA : CF/B3- 96 (На етикета на тубата като се позачетеш си пише спецификацията)
Спред АутоДата побира 4.7 литра масло(заедно с филтъра)
Темата за маслата е мн дикутирана тук във форума и пак може да се чудиш какво масло да сложиш.Важното е да си сигурен (поне 50%), че не е менте.Купувай го от сигурно място.Марката не чак от такова значение.За твоя двигател маслото трябва да отговаря на следните изисквания:
API/ACEA : CF/B3- 96 (На етикета на тубата като се позачетеш си пише спецификацията)
Спред АутоДата побира 4.7 литра масло(заедно с филтъра)
- cooperworks
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 01 яну 2006 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19689
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз карам вече 25 К км с ремък Gates (много хора го препоръчват) а ролката е INA. Проблеми никакви.
Бош не е лоша марка, но пък за сметка на това за БГ всичко се прави при турчолята и има и много ментета.
Масло и възд. филтър сменям на 10, горивен на 20.
Общо взето при нова кола е най-добре да смениш всичко и да си започнеш на чисто.
Бош не е лоша марка, но пък за сметка на това за БГ всичко се прави при турчолята и има и много ментета.
Масло и възд. филтър сменям на 10, горивен на 20.
Общо взето при нова кола е най-добре да смениш всичко и да си започнеш на чисто.
Зрдавейте, bobcho i cooperworks!
Моята машинка също е Polo '96 1.9 D AEF - класически дизел - с помпа с механичен регулатор и предкамерно заплаване...
Ще се радвам да поддържаме връзка!
Ако решите - пишете на лични и можем да си разменим меил адреси и ICQ.
Относно смяната на консумативите и аз съм на същото мнение!
При нова покупка - сменяш веднага и то всичко! На мен ми кацна към 340 лв с труда.
Масло, филтри - 10 000
Ремък - 60 000
Ролка/и - 120 000
Успех!
Моята машинка също е Polo '96 1.9 D AEF - класически дизел - с помпа с механичен регулатор и предкамерно заплаване...
Ще се радвам да поддържаме връзка!
Ако решите - пишете на лични и можем да си разменим меил адреси и ICQ.
Относно смяната на консумативите и аз съм на същото мнение!
При нова покупка - сменяш веднага и то всичко! На мен ми кацна към 340 лв с труда.
Масло, филтри - 10 000
Ремък - 60 000
Ролка/и - 120 000
Успех!
- cooperworks
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 01 яну 2006 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Здрасти GAD и Vlad777!
Да, наистина мисля да сменя всичко и да започна на чисто! При мен консумативите (5 л. масло, трите филтъра, ремък, ролки) + труда ще дойдат към 330 лева, което, доколкото разбирам, е ОК.
Инфото, което досега ми дадохте е страхотно и си мисля, че като цяло темата може да стане интересна за хора с дизелови Polo, които търсят подобна информация, събрана на едно място.
В тази връзка искам да попитам GAD (странен ник имаш! ) дали може да сподели някакви впечатления и препоръки относно марки и цени на подгряващи свещи и спирачни накладки - не че при мен се усеща някаква остра нужда от подмяна, но и тва са си консумативи, които спадат към периодичната поддръжка и рано или късно всеки опира до тях
Доскоро!
Да, наистина мисля да сменя всичко и да започна на чисто! При мен консумативите (5 л. масло, трите филтъра, ремък, ролки) + труда ще дойдат към 330 лева, което, доколкото разбирам, е ОК.
Инфото, което досега ми дадохте е страхотно и си мисля, че като цяло темата може да стане интересна за хора с дизелови Polo, които търсят подобна информация, събрана на едно място.
В тази връзка искам да попитам GAD (странен ник имаш! ) дали може да сподели някакви впечатления и препоръки относно марки и цени на подгряващи свещи и спирачни накладки - не че при мен се усеща някаква остра нужда от подмяна, но и тва са си консумативи, които спадат към периодичната поддръжка и рано или късно всеки опира до тях
Доскоро!
Аз първоначално ги смених с DENSO - 4х15 лв, но изгоряха за няма и месец. Отскоро съм с HERZOG, защото майстора такива сложи (пое си гаранцията за изгорелите DENSO)... Работят си, но не знам дали ще излязат читави в дългосрочен план...
Иначе получих много добри отзиви за истинаски BOSCH! Били много добри и с една година гаранция, а в сайта прочетох, че имат защити за неправилна експлоатация, демек "дуракоустойчиви"
Поразрови се в Дизел форума и разгледай! Имаше една подобна тема с впечатления - ще ти помогне да се ориентираш!
Кажи ми ти засичал ли си разход на твоето Поло?
А оборотите на празен ход колко са? При мен са 1000 и зимата беше ОК, но като се позатопли ми се струват височки...
Иначе получих много добри отзиви за истинаски BOSCH! Били много добри и с една година гаранция, а в сайта прочетох, че имат защити за неправилна експлоатация, демек "дуракоустойчиви"
Поразрови се в Дизел форума и разгледай! Имаше една подобна тема с впечатления - ще ти помогне да се ориентираш!
Кажи ми ти засичал ли си разход на твоето Поло?
А оборотите на празен ход колко са? При мен са 1000 и зимата беше ОК, но като се позатопли ми се струват височки...
Последна промяна от GAD на Чет 30 мар 2006 11:31, променено общо 1 път.
- cooperworks
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 01 яну 2006 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
@ GAD
Ми в момента съм в процес на засичане на разхода, щото в понеделник го регистрирах въпросното Polo... Напрасках резервоара догоре (с ОMV Алпин Дизел) и са чакам да видя кво ше стане... До момента съм му навъртял към 70 само в Сф (главно в центъра) и стрелката още не е мръднала! Твойто колко харчи?
Оборотите при студен старт са към 1100, но после падат на 1000 и се задържат на тва ниво. Не ми звучат като високи, но колата все още е нова за мене...
Ми в момента съм в процес на засичане на разхода, щото в понеделник го регистрирах въпросното Polo... Напрасках резервоара догоре (с ОMV Алпин Дизел) и са чакам да видя кво ше стане... До момента съм му навъртял към 70 само в Сф (главно в центъра) и стрелката още не е мръднала! Твойто колко харчи?
Оборотите при студен старт са към 1100, но после падат на 1000 и се задържат на тва ниво. Не ми звучат като високи, но колата все още е нова за мене...
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Колегите са ти казали всичко, но за маслото само да ти кажа - недей с Castrol! Много съм недоволен от него (и не само аз), а и много ментаци има. Карах само 2000км с него и веднага го смених.
Иначе за празния ход - не знам за твоя дизел колко го дават, но за 1.6ТД оборотите на празен ход са около 930.
Иначе за празния ход - не знам за твоя дизел колко го дават, но за 1.6ТД оборотите на празен ход са около 930.
- cooperworks
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 01 яну 2006 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Stivi
- Мнения: 8293
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
cooperworks написа:@ GAD
Оборотите при студен старт са към 1100, но после падат на 1000 и се задържат на тва ниво. Не ми звучат като високи, но колата все още е нова за мене...
Определено са високи досега съм карал 3 дизела и не е имало такъв с 1000 оборота постоянни. Според мен това е максимума при студен двигател но после 830-900 !
Последна промяна от Stivi на Чет 30 мар 2006 20:07, променено общо 1 път.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
ACCELERATOR написа:Колегите са ти казали всичко, но за маслото само да ти кажа - недей с Castrol! Много съм недоволен от него (и не само аз), а и много ментаци има. Карах само 2000км с него и веднага го смених.
Иначе за празния ход - не знам за твоя дизел колко го дават, но за 1.6ТД оборотите на празен ход са около 930.
Какво значи че си недоволен от маслото? Не ти допада на вкус, мирис, цвят, губи се или колата не върви. Освен това не можах да разбера, не си доволен от Castrol по принцип, защото си попадал на негови имитации или двете?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 185 госта