Питане за Longlife обслужване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
cucurko
Мнения: 48
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 14:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот cucurko » Нед 10 яну 2010 21:46


А някой знае ли какво отражение дава настройката "Oil Quality" във VCDS, ако не се лъжа на 45-ти канал в инструменти? Защото когато минах 2.0TDI-то на баща ми от удължен на фиксиран интервал тя автоматично се смени на "1", но колата продължава да се кара с 507.00 заради DPF филтъра. А тази настройка може да се смени след това ръчно.

Иначе до скоро Ауди задължаваха в България маслото да се сменя на 15 000км, което включваше и коли с DPF, които задължително използват 507.00, не знам дали все още е така.




YACCO-BG
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 15 окт 2009 19:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот YACCO-BG » Нед 10 яну 2010 21:54


mopowah написа:Здравейте,

Колата е Passat TDI (AVF) от 2004та, но има option код QC1 - Variable Service Interval.
Откакто я карам в България, до сега 2 пъти съм сменял масло.
В сервиза в който я обслужвам, ми слагаха и 2та пъти TXT 505.01, като ми пренастройха компютъра да пищи за Service Now на 15000км.
Обясниха ми последното с това, че в България горивата били лоши, нямал съм DPF и нямало смисъл от Longlife 507.00 масло (с каквото е карана колата от предишния собственик).
В същото време гледам http://www.motobul.com/bg/products_castrol.php?id=71 и виждам следното:

Castrol TXT 505 01 5W-40 - Продуктът не е подходящ за двигатели, изискващи спецификация на VW Longlife PD двигатели (индикирани с QG1 върху VIN – обърнете се към сервизната книжка на автомобила)

В официалния сервиз на VW ми казаха, че въпреки че имам такъв option code (QC1), коли с Longlife Service Interval функция (което било някакви датчици за състоянието на маслото) се произвеждали след 2005-та и моята всъщност го нямала..

Сега ми предстои нова смяна на маслото и искам да питам как да процедирам нататък и дали съм сбъркал като съм се доверил на сервиза и съм ги оставил да ми слагат TXT 505.01 ?

Здравей,
първо тук може да сравниш двата стандарта - 507 & 505.01 - http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html
второ - там ще видиш че изискванията за стандарта на маслото са А3/В4, а на линка който си дал, маслото е ACEA A3/B3, API SJ/CF Това е стар стандарт, актуалния стандарт по API е SM/CF, а по ACEA вече има C2, C3 ...
трето - разликата в двата стандарта е главно в икономията на гориво и longlife (удължен пробег). 505.01 е за около 15000 км, а 507 за около 25 000 км и намален разход на гориво.
В нашите продукти, и двата стандарта са за DPF и помпа-дюза.
Наистина всички пищят за лошите горива и те до голяма степен намаляват пробега на маслото. Най-добре е да се провери малсото след определен пробег. В офиса имаме уред, който отчита до каква степен е захабено маслото спрямо чиста проба масло. Едиствено така може да се определи реалния пробег на маслото.
Погледно кой стандарт изисква книжката на производителя и карай с него. Винаги може по твое усмотрение на преминеш на по-дорен стандарт - той със сигурност ще е по-добър.
поздрави, Антон Тодоров


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот gogovaseev » Нед 10 яну 2010 22:51


Ти явно си мразиш колата щом я караш помпа-дюзата с 10W-40. :)
До какво би довело това според теб? Сериозно се замислям дали изобщо има разлика в маслата освен тубите и цените.

колега аз дали си мразя колата си е моя работа но както сам написал вав предното си мнение 130000км я карам без никакав проблем само нафта и гас.а ти вав твоита си сипваи кавото си иска6 масло ако иска6 си сипи някое за 100тина хиляди така 4е да не се хар4и6 много 4есто и на мен не ми бери гаиле.аз за мен си знам как да си подаржам колата.и както там сам написал това е мое мнение по вапроса.колегата под теб е написал какви са разликите между маслата.по тубите и интер нет може да пи6е 4е е за 200000км маслото и да струва незнам си колко но аз пак на 10хиляди 6те го сменям.успех


cucurko
Мнения: 48
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 14:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот cucurko » Нед 10 яну 2010 23:20


Колега, маслата, изпълняващи 505.00(като 10W40 на Мобил) не могат да се справят с натоварванията, които се получават между кобилиците и гърбиците(сигурно и други елементи) в помпа-дюза системата, поради което може да се стигне до триене на метал в метал, което няма ги износи моментално разбира се. Това, че ти не знаеш дали си ги разрушил или ги разрушаваш не значи, че не е така. Да не говорим, че индексът 5 е много по-добре за турбината за климата в България от колкото индексът 10.

Които не вярва в ползата от по-скъпото масло мога да му покажа снимка на буталата на 1.8 мотор от Ауди 80, каран известно време с Приста M10D :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun

Аз лично от 20-30лв в повече на смяна(или в моя случай малко повече, защото съм недоверчив за произхода на Кастрола в България) на масло няма да обеднея, но ако ми се наложи да сменям някой вал, турбина и други скъпи елементи хич няма да ми хареса. Не разбирам какви са тия цигании за никакви пари реално при смяната на маслото, сметнете колко пари давате за гориво между две смени и дали 20лв, дори 50лв в повече ще направят някаква разлика.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот morfei1 » Нед 10 яну 2010 23:34


@YACCO-BG, колега имам голямо желание да си тествам отработеното масло, какви са му качествата. Дали това е възможно във вашата фирма и калко струва това удоволствие? Какво всъщност представлява теста. Показва ли нивото на всички елементи в маслото, алуминиум, желязо, сяра състоянието на добавките и т.н.т?

PD имат проблеми с разпределителния вал и с използването на 505.01. Тоест, използването на 505.01 не гарантира безпроблемната работа на разпределителният вал, спрямо мотори които не са използвали 505.01 стандарта. Колегите от tdiclub си бяха правили експерименти. Така или иначе аз си ползвам 505.01 поне като я строша, да не се ядосвам, че заради 30лв. съм си строшил мотора, да ми е чиста съвестта :Mr Green Fun

Почвам да си мисля, че има някаква инженерна грешка или си е просто консуматив :roll:


cucurko
Мнения: 48
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 14:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот cucurko » Нед 10 яну 2010 23:49


Не знаех, че и с 505.01 може да възникне проблем. Но променливите, които да ти гарантират проблем, тръгвайки от производството, стигайки до географската ширина, където се използва колата са толкова много, че по-добре да си сипваш 505.01/506.(нещо си)/507.00 и да се надяваш, че кофти факторите няма да станат достатъчно много, за да стане проблем...


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот morfei1 » Пон 11 яну 2010 0:35




gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот gogovaseev » Пон 11 яну 2010 7:41


cucurko написа:Колега, маслата, изпълняващи 505.00(като 10W40 на Мобил) не могат да се справят с натоварванията, които се получават между кобилиците и гърбиците(сигурно и други елементи) в помпа-дюза системата, поради което може да се стигне до триене на метал в метал, което няма ги износи моментално разбира се. Това, че ти не знаеш дали си ги разрушил или ги разрушаваш не значи, че не е така. Да не говорим, че индексът 5 е много по-добре за турбината за климата в България от колкото индексът 10.

Които не вярва в ползата от по-скъпото масло мога да му покажа снимка на буталата на 1.8 мотор от Ауди 80, каран известно време с Приста M10D :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun

Аз лично от 20-30лв в повече на смяна(или в моя случай малко повече, защото съм недоверчив за произхода на Кастрола в България) на масло няма да обеднея, но ако ми се наложи да сменям някой вал, турбина и други скъпи елементи хич няма да ми хареса. Не разбирам какви са тия цигании за никакви пари реално при смяната на маслото, сметнете колко пари давате за гориво между две смени и дали 20лв, дори 50лв в повече ще направят някаква разлика.

колега перво аз карам колата вав испания.и не знам за климата вав бг какво е добре ама аз сам писал колата я карам 130000км вав момвнта е на 320000км отварял сам капака на клапаните и мога да ти гарантирам 4е няма никакво триене или износване не6тата просто са перфектни.а тези бутала на аудито си ги пази 6том си ги карате сас приста масла за по 10лв варела ок.аз мога да ти покажа колянов вал от бмв 330хд които на втората смена на маслото на 15000км доиде вав сервиза ми и вси4ко бе6е мармалад по вала.да под4ертая 4е това бмв бе6е обслужвано тук вав сервиза на бмв и масло и филтар са 300евро,казали са му маслото да го сменя на 30000км след парвата смена на следва6тоте 15000км 4ао на мотора.така 4е аз на лонг лаиф не вярвам и никои не може да ме убеди вав противното. :beer


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1721
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот imedarov » Пон 11 яну 2010 10:02


Ваското 1 ми обясни, че ако си караш колата повече на къси разстояния в града пали гаси е по добре да си с 505.01, а ако караш основно извънградско 507.00

Аз също съм с октавия 1.9 тди 105 коня, беше на 507.00, но минах на 505.01 и сега като си проверя колко км ми остават до смяна на масло показва 16200 а съм минал 4400 вече. Затова не вярвам на датчиците на колата за променлив сервизен интервал.


YACCO-BG
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 15 окт 2009 19:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот YACCO-BG » Пон 11 яну 2010 11:17


morfei1 написа:@YACCO-BG, колега имам голямо желание да си тествам отработеното масло, какви са му качествата. Дали това е възможно във вашата фирма и калко струва това удоволствие? Какво всъщност представлява теста. Показва ли нивото на всички елементи в маслото, алуминиум, желязо, сяра състоянието на добавките и т.н.т?

PD имат проблеми с разпределителния вал и с използването на 505.01. Тоест, използването на 505.01 не гарантира безпроблемната работа на разпределителният вал, спрямо мотори които не са използвали 505.01 стандарта. Колегите от tdiclub си бяха правили експерименти. Така или иначе аз си ползвам 505.01 поне като я строша, да не се ядосвам, че заради 30лв. съм си строшил мотора, да ми е чиста съвестта :Mr Green Fun

Почвам да си мисля, че има някаква инженерна грешка или си е просто консуматив :roll:

Има 2 варианта за тестване на маслото. Единия е тук в офиса се замерва разликата между оригиналното масло (трябва ни чиста проба) и използваното масло. Има си графа до каква степен е захабено маслото.
Другия вариант за подробен анализ - праща се проба до Франция и до две седмици получаваме резултат. Там има такса.
поздрави, Антон

Последна промяна от YACCO-BG на Сря 13 яну 2010 16:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
sotef
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 05 май 2008 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот sotef » Пон 11 яну 2010 13:07


Здравейте и от мен и ЧНГ 2010 с най- добри пожелания на всички!
Ето в този файл е обяснено какво е променлив интервал за сервиз и вида на маслата съответно за двата вида интервала: http://www.skatafka.com/download.php?fi ... beb3058287

Поздрави!


Потребителски аватар
passat6
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 20 юли 2009 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот passat6 » Пон 11 яну 2010 20:50


Колеги, безсмислено е да гадаете какво масло да слагате и да се доверявате на различни нидоказани мнения. Истината е една - всеки производител на автомобили за конкретния двигател е определил нормата на маслото с което трябва да се кара двигателя. И това масло се кара от началото до края независимо от разхода на масло. Аз също се колебаех какво масло да слагам. Като я купих от франция там бяха слагали лонг лайф през 30000км. Във фолксваген ми направиха разпечатка от спецификацията на компютъра и се установи, че за моя двигател ВКР ПД 2,0 ТДИ ПД без филтър производителя сочи норма 505.01. Лонг лайф се препоръчва за двигател с филтър за твърди частици. При препоръчвана норма 505.01 да слагаш лонг лайф значи да си готов при нашата нафта да помеш риска да караш 25000-30000км. Аз също е констатирам буклуци и вода във филтъра но явно за маслото има значение сярното съдържание, което е високо. Алпин дизела е с ниско съдържание на сяра. Така, че да спорим кое масло е по-добро е безпредметно. Добро е това, което изисква двигателя.


cucurko
Мнения: 48
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 14:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот cucurko » Пон 11 яну 2010 20:54


passat6 написа: При препоръчвана норма 505.01 да слагаш лонг лайф значи да си готов при нашата нафта да помеш риска да караш 25000-30000км.


Нищо не ти пречи и Long Life да го сменяш на 15 000 ;)


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот Kalin72 » Пон 11 яну 2010 21:07


cucurko написа:
passat6 написа: При препоръчвана норма 505.01 да слагаш лонг лайф значи да си готов при нашата нафта да помеш риска да караш 25000-30000км.


Нищо не ти пречи и Long Life да го сменяш на 15 000 ;)

А цената?
За хиляден път ще кажа - нафтата в БГ е качествена, поне тази, която зарежда маз - ОМВ, и двата вида. За 40К км филтъра беше чист. Слагам си лонг лайф масло, карам си по 27-28К км, и не се занимавам с глупостите да сменям масло и филтри на 10-15 К км....и то при незнайни "майстори"...как ли пък не.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Питане за Longlife обслужване

Мнениеот morfei1 » Пон 11 яну 2010 21:29


От края на 2008, рафинерията Лукойл започна да предлага нафта по Евро 5 стандарта - http://www.investor.bg/?cat=5&id=73575

Едва ли някоя от големите вериги, ще си позволи да играе на дребно, ако въобще има откъде да се снабди с гориво различно от това.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], filizka, kamaza11 и 166 госта