Здравейте колеги!!!
Едно приятелче в момента кара колата си с 70% нафта и 30% филтрирано отработено олио,а лятото 50 на 50%
кото си сипва от добавката на Кастрол!!!
Мисля да мина на неговия вариант и искам да ви попитам (макар че олиото не е толкова активно към гумените уплътнения)дали ще имам проблем с уплътненията на помпата и със маркучите като цяло????
Питам защото има много разностранни мнения за силиконовите маркучи и уплътнения след 1992-3 някои издържали някои протичали и т.н. Много ще ми е полезно и ако някой кара в горепосочената пропорция подобен или същия пасат б5 1998 г АФН????
Дизел + отработено олио?????
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Дизел + отработено олио?????
миналото лято карах с преработено олио и нафта 50 на 50 и след 3 месеца помпата протече
Re: Дизел + отработено олио?????
Правилно ли разбрах??Купувате си коли по за няколко хиляди лева и им слагате олио браво...интересно ми е колко по евтино ви излиза..заслужава ли си всичко това..
Последна промяна от dr.76 на Пет 22 яну 2010 21:56, променено общо 1 път.
- MAKAROW
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Пловдив,В.Търново
Re: Дизел + отработено олио?????
passat_rs написа:миналото лято карах с преработено олио и нафта 50 на 50 и след 3 месеца помпата протече
и каква е причината?
Филтрирал ли си олиото?
а все пак си 94 г
А мойта е 98!!!!!
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Дизел + отработено олио?????
не съм филтрирал олиото и не ти го препопъ4вам има разлика в вървенето кът е хладно понякога и с паленето
dr.76 написа:Правилно ли разбрах??Купувате си коли по за няколко хиляди лева и им слагате олио браво...интересно ми е колко по евтино ви излиза..заслужава ли си всичко това..
- MAKAROW
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Пловдив,В.Търново
Re: Дизел + отработено олио?????
passat_rs написа:не съм филтрирал олиото и не ти го препопъ4вам има разлика в вървенето кът е хладно понякога и с паленетоdr.76 написа:Правилно ли разбрах??Купувате си коли по за няколко хиляди лева и им слагате олио браво...интересно ми е колко по евтино ви излиза..заслужава ли си всичко това..
Не ми препоръчваш филтриране!!!!!!!!????
Тва е малко несериозно ,а кортофките и тях ли в резервоара ??????????
Нафтата по бенз. е 8-10 микрона а за да се постигне тази големина на частиците на олиото задалжително се филтрира!!!!!
Сигурно тва е причината за теча!!!
А по въпроса за икономията -почти 30 процента зимата и 50 лятото !!!!!!!!
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Дизел + отработено олио?????
исках да кажа че изобщо да не ползваш олио сипвай нафтата и си джиткай
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Дизел + отработено олио?????
колега наи добре си сипваи 100% олио и така 6те има6 100% икономия.6том иска6 да си тро6и6 колата даваи няма проблеми. .
Re: Дизел + отработено олио?????
В ауди форума имаше една много дълга тема, с подробни разяснения и препирни кое било добре и кое не. Точи се повече от година, а през това време пича, дето я отвори си джиткаше без проблеми. Показваше доста ясно как се филтрира олиото през крачол от дънки/точно съответсвал на необходимите микрони/. При нефилтрирано олио, мисля, единствено ще ти се задръсти филтъра по-бързо. Нали точно той ги пуска тия 8-10 микрона, а другото остава в него. Теча от помпата вероятно е от нещо друго. Може би гарнитурките и не са направени да издържат на олио, а на нафта.
В студено време олиото има неприятното свойство да се сгъстява, дори кристализира,и тогава няма палене, затова съотношението олио/нафта трябва да е по-скромничко.
В студено време олиото има неприятното свойство да се сгъстява, дори кристализира,и тогава няма палене, затова съотношението олио/нафта трябва да е по-скромничко.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Дизел + отработено олио?????
На разбирачите дето казват, че така се троши колата, искам да кажа да попрочетат малко от световния опит, и тогава да правят задълбочени умозаключения
Разбира се, че след определена обработка на отпадъчното олио, то може да се ползва като гориво, дори на 100%. Но не се препоръчва ,поне засега, на по-модерните PD и комън рейл двигатели. Тези с обикновена роторна помпа могат да го ползват, но пак казвам, има си технология на обработката, не е просто като фасул, да сипваш директно в резервоара, дори и след прецеждане.
Разбира се, че след определена обработка на отпадъчното олио, то може да се ползва като гориво, дори на 100%. Но не се препоръчва ,поне засега, на по-модерните PD и комън рейл двигатели. Тези с обикновена роторна помпа могат да го ползват, но пак казвам, има си технология на обработката, не е просто като фасул, да сипваш директно в резервоара, дори и след прецеждане.
- tdi fen
- Мнения: 4242
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Дизел + отработено олио?????
олиото е качествено гориво но при ниска температура се гелосва, добре филтрирано олио може да се сипе в съотношение до 2% при съвременен двигател,при чист дизел сътношението е до 20% но зимата не може да се кара твърде е гъсто
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Дизел + отработено олио?????
Разбира се Зимата до 5% олио, другото нафта и добавка, аз бих карал така
Инак лятото...
Инак лятото...
Re: Дизел + отработено олио?????
Намерих линка.
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=42241
Човека казва, че дори кара на 100% олио....
Интересно ще е някой да каже след 1-2 години какви са ефектите.
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=42241
Човека казва, че дори кара на 100% олио....
Интересно ще е някой да каже след 1-2 години какви са ефектите.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Дизел + отработено олио?????
взимаш си голф 2 и си караш на 100% олио. По данни на Аутобилд от преди 8 години (май пазех и броя някъде) няма никви проблеми.
Ако обаче гоправите с днешните модерни дизели ше патите
Ако обаче гоправите с днешните модерни дизели ше патите
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Дизел + отработено олио?????
Според мен няма никакъв проблем да караш и Голф 3 с олио, ако си с дизел или турбо дизел мотор.
Навремето във Форд форума имаше доста дълга тема по въпроса.
Един пич си беше направил мини рафинерия в мазето.
С помоща на серия от филтри пречистваше олиото купено от заведения и ресторанти до бистротата на бутилираното, само цвета му беше по-тъмен.
Общо взето проблемите са няколко.
В началото като почнеш да караш на олио всичките боклуци от резервоара ще ти се набият във вилтъра и ще трябва да го смениш след около 100-200 км.След това ням грижи.
Понягога протичат уплътненията на помпата, но като се заменят с полиуретанови вече няма грижи.
Не бива да се държи дълго олиото в резервоара, защото гранясва.
Зимата неможе да се кара на олио, защото става много гъсто, но пък има специални уредби за целогодишно каране на олио(онзи пич си монтира).
Тази уредба има устройство за погряване на олиото с ел. свещи и топлообменник вързан към антифриза, плюс отделен резервоар за нафта.Всяко палене е на нафта и след като се подгрее олиото се обръща на него.
В крайана сметка на пича му излизаше 1,80 лв/100 км, като кара на олио, защото тогава го изкупуваше по 30 ст. литъра, но в момента незнам каква е цената.
В началото баща му се е смеел, но после започнал да му дава пари да купува и за него олио.
Навремето във Форд форума имаше доста дълга тема по въпроса.
Един пич си беше направил мини рафинерия в мазето.
С помоща на серия от филтри пречистваше олиото купено от заведения и ресторанти до бистротата на бутилираното, само цвета му беше по-тъмен.
Общо взето проблемите са няколко.
В началото като почнеш да караш на олио всичките боклуци от резервоара ще ти се набият във вилтъра и ще трябва да го смениш след около 100-200 км.След това ням грижи.
Понягога протичат уплътненията на помпата, но като се заменят с полиуретанови вече няма грижи.
Не бива да се държи дълго олиото в резервоара, защото гранясва.
Зимата неможе да се кара на олио, защото става много гъсто, но пък има специални уредби за целогодишно каране на олио(онзи пич си монтира).
Тази уредба има устройство за погряване на олиото с ел. свещи и топлообменник вързан към антифриза, плюс отделен резервоар за нафта.Всяко палене е на нафта и след като се подгрее олиото се обръща на него.
В крайана сметка на пича му излизаше 1,80 лв/100 км, като кара на олио, защото тогава го изкупуваше по 30 ст. литъра, но в момента незнам каква е цената.
В началото баща му се е смеел, но после започнал да му дава пари да купува и за него олио.