Дизел + отработено олио?????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
MAKAROW
Мнения: 247
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Пловдив,В.Търново

Дизел + отработено олио?????

Мнениеот MAKAROW » Пет 22 яну 2010 20:59


Здравейте колеги!!!
Едно приятелче в момента кара колата си с 70% нафта и 30% филтрирано отработено олио,а лятото 50 на 50%
кото си сипва от добавката на Кастрол!!!
Мисля да мина на неговия вариант и искам да ви попитам (макар че олиото не е толкова активно към гумените уплътнения)дали ще имам проблем с уплътненията на помпата и със маркучите като цяло????
Питам защото има много разностранни мнения за силиконовите маркучи и уплътнения след 1992-3 някои издържали някои протичали и т.н. Много ще ми е полезно и ако някой кара в горепосочената пропорция подобен или същия пасат б5 1998 г АФН????




Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот passat_rs » Пет 22 яну 2010 21:41


миналото лято карах с преработено олио и нафта 50 на 50 и след 3 месеца помпата протече :wink:


Потребителски аватар
dr.76
Мнения: 57
Регистриран на: Съб 22 авг 2009 19:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот dr.76 » Пет 22 яну 2010 21:53


Правилно ли разбрах??Купувате си коли по за няколко хиляди лева и им слагате олио :shock браво...интересно ми е колко по евтино ви излиза..заслужава ли си всичко това..

Последна промяна от dr.76 на Пет 22 яну 2010 21:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
MAKAROW
Мнения: 247
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Пловдив,В.Търново

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот MAKAROW » Пет 22 яну 2010 21:54


passat_rs написа:миналото лято карах с преработено олио и нафта 50 на 50 и след 3 месеца помпата протече :wink:

и каква е причината?
Филтрирал ли си олиото?
а все пак си 94 г
А мойта е 98!!!!!


Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот passat_rs » Пет 22 яну 2010 22:05


не съм филтрирал олиото и не ти го препопъ4вам има разлика в вървенето кът е хладно понякога и с паленето :Mr Green Fun


dr.76 написа:Правилно ли разбрах??Купувате си коли по за няколко хиляди лева и им слагате олио :shock браво...интересно ми е колко по евтино ви излиза..заслужава ли си всичко това..



mhihi


Потребителски аватар
MAKAROW
Мнения: 247
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Пловдив,В.Търново

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот MAKAROW » Пет 22 яну 2010 22:17


passat_rs написа:не съм филтрирал олиото и не ти го препопъ4вам има разлика в вървенето кът е хладно понякога и с паленето :Mr Green Fun


dr.76 написа:Правилно ли разбрах??Купувате си коли по за няколко хиляди лева и им слагате олио :shock браво...интересно ми е колко по евтино ви излиза..заслужава ли си всичко това..



mhihi

Не ми препоръчваш филтриране!!!!!!!!????
Тва е малко несериозно ,а кортофките и тях ли в резервоара ??????????
Нафтата по бенз. е 8-10 микрона а за да се постигне тази големина на частиците на олиото задалжително се филтрира!!!!!
Сигурно тва е причината за теча!!!
А по въпроса за икономията -почти 30 процента зимата и 50 лятото !!!!!!!!


Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот passat_rs » Пет 22 яну 2010 23:02


исках да кажа че изобщо да не ползваш олио :wink: сипвай нафтата и си джиткай


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот gogovaseev » Съб 23 яну 2010 7:52


колега наи добре си сипваи 100% олио и така 6те има6 100% икономия.6том иска6 да си тро6и6 колата даваи няма проблеми. :beer . :lol:


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот единак » Съб 23 яну 2010 12:26


В ауди форума имаше една много дълга тема, с подробни разяснения и препирни кое било добре и кое не. Точи се повече от година, а през това време пича, дето я отвори си джиткаше без проблеми. Показваше доста ясно как се филтрира олиото през крачол от дънки/точно съответсвал на необходимите микрони/. При нефилтрирано олио, мисля, единствено ще ти се задръсти филтъра по-бързо. Нали точно той ги пуска тия 8-10 микрона, а другото остава в него. Теча от помпата вероятно е от нещо друго. Може би гарнитурките и не са направени да издържат на олио, а на нафта.
В студено време олиото има неприятното свойство да се сгъстява, дори кристализира,и тогава няма палене, затова съотношението олио/нафта трябва да е по-скромничко.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот Kalin72 » Съб 23 яну 2010 13:17


На разбирачите дето казват, че така се троши колата, искам да кажа да попрочетат малко от световния опит, и тогава да правят задълбочени умозаключения :)
Разбира се, че след определена обработка на отпадъчното олио, то може да се ползва като гориво, дори на 100%. Но не се препоръчва ,поне засега, на по-модерните PD и комън рейл двигатели. Тези с обикновена роторна помпа могат да го ползват, но пак казвам, има си технология на обработката, не е просто като фасул, да сипваш директно в резервоара, дори и след прецеждане.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4242
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот tdi fen » Съб 23 яну 2010 13:48


олиото е качествено гориво но при ниска температура се гелосва, добре филтрирано олио може да се сипе в съотношение до 2% при съвременен двигател,при чист дизел сътношението е до 20% но зимата не може да се кара твърде е гъсто


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот Kalin72 » Съб 23 яну 2010 13:51


Разбира се :) Зимата до 5% олио, другото нафта и добавка, аз бих карал така :)
Инак лятото...


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот единак » Съб 23 яну 2010 14:04


Намерих линка.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=42241

Човека казва, че дори кара на 100% олио....

Интересно ще е някой да каже след 1-2 години какви са ефектите.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот Brezel » Съб 23 яну 2010 14:08


взимаш си голф 2 и си караш на 100% олио. По данни на Аутобилд от преди 8 години (май пазех и броя някъде) няма никви проблеми.

Ако обаче гоправите с днешните модерни дизели ше патите


milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот milenski_77 » Съб 23 яну 2010 14:35


Според мен няма никакъв проблем да караш и Голф 3 с олио, ако си с дизел или турбо дизел мотор.
Навремето във Форд форума имаше доста дълга тема по въпроса.
Един пич си беше направил мини рафинерия в мазето.
С помоща на серия от филтри пречистваше олиото купено от заведения и ресторанти до бистротата на бутилираното, само цвета му беше по-тъмен.
Общо взето проблемите са няколко.
В началото като почнеш да караш на олио всичките боклуци от резервоара ще ти се набият във вилтъра и ще трябва да го смениш след около 100-200 км.След това ням грижи.
Понягога протичат уплътненията на помпата, но като се заменят с полиуретанови вече няма грижи.
Не бива да се държи дълго олиото в резервоара, защото гранясва.
Зимата неможе да се кара на олио, защото става много гъсто, но пък има специални уредби за целогодишно каране на олио(онзи пич си монтира).
Тази уредба има устройство за погряване на олиото с ел. свещи и топлообменник вързан към антифриза, плюс отделен резервоар за нафта.Всяко палене е на нафта и след като се подгрее олиото се обръща на него.
В крайана сметка на пича му излизаше 1,80 лв/100 км, като кара на олио, защото тогава го изкупуваше по 30 ст. литъра, но в момента незнам каква е цената.
В началото баща му се е смеел, но после започнал да му дава пари да купува и за него олио.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo, humanic и 121 госта