Пасат В5 1,9 тди 110 к.с. AFN 1997 г. забиване при студен двигател.
- tekowar
- Мнения: 63
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Пасат В5 1,9 тди 110 к.с. AFN 1997 г. забиване при студен двигател.
Здравейте на всички,и много безаварийни километри!От няколко месеца съм собственик на пасат Б5 1997г дизел AFN мотор,и от скоро се появи следния проблем.Колата забива на около 3000 оборота,но само когато двигателя е студен,или по точно излизам извън града подавам газ на четвърта при температура на двигателя 70-80градуса и колата става мъртвец.След като забие гася паля и проблема изчезва.Искам да подчертая че след достигане на нормална работна температура 90градуса не забива,пробвано е многократно.Колата е закачана на ВАГ-КОМ и ми казаха че има записана грешка-повишено налягане в турбото.От там премахнах катализатора и погледнах дебитомера който изглеждаше чист,друго не съм гледал това е.
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Possible Symptoms
* Reduced power output
* Limp mode
Possible Causes
* Boost Pressure too High
* Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
* Charger Pressure Control defective
o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
* Check Hoses/Pipes to/between Components
* Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
* Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
o Check / Clean mechanism for variable nozzles
Ако това ти е грешката - смени си вакуумните макучета , провери клапана на турбото,пробвай с друг Н-75,чистене и раздвижване на геометрията,филтри и потърси малко повече- има стотици теми.А ако пишеш къде в България живееш,може и по-лесно да стане!!!
Possible Symptoms
* Reduced power output
* Limp mode
Possible Causes
* Boost Pressure too High
* Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
* Charger Pressure Control defective
o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
* Check Hoses/Pipes to/between Components
* Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
* Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
o Check / Clean mechanism for variable nozzles
Ако това ти е грешката - смени си вакуумните макучета , провери клапана на турбото,пробвай с друг Н-75,чистене и раздвижване на геометрията,филтри и потърси малко повече- има стотици теми.А ако пишеш къде в България живееш,може и по-лесно да стане!!!
- tekowar
- Мнения: 63
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
Значи подобни теми четох доста но при всички проблема е постоянен,а при мен не е.Затова си мисля че може да е нещо дребно.Филтара е на 9к,маркучите утре ще ги прегледам.
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
Колега аз по колата нямам филтър на повече от 7-8хил.,а въздушния го сменям на 5хил.Щом не е постоянно,значи все още не се е затлачила геометрията,може би.ЕГР-а чистил ли си го,затапил ли си го.Лостчето на геометрията движи ли се свободно!??
- tekowar
- Мнения: 63
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
Утре ще сменя въздушния дано да е от него.Иначе по колата нищо не е пипано в България,освен катализатора и нормалното обслужване като я взех.Внесена е лятото от Австрия,и до скоро се представяше отлично,маслото е на 9к и не го е пипнала.
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
и при мен така се получи тази зима няколко пъти, но към 2000 оборота го усетих, гася и паля и се оправи. не съм търсил причина ще изчакам колегата да видя как го е решил, въздушния филтър ми е на 8500км. Катализатор нямам. ЕГР - затапен. Лятото не е ставало така.
- tekowar
- Мнения: 63
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
Значи филтара го смених,смених също и вакумния маруч който е от н75 до турбото(изглеждаше малко претрит) и файда никаква.Забелязах обаче че при запален двигател като закача вакумния маркуч на турбото,лосчето на геометрията се движи плавно.Плавно ли трябва да се движи или рязко?
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
Движи се плавно.Има ли записана грешка отново след процедурите ,които си правил.Може да ти задържа лостчето на моменти,оттам е грешката повишено налягане,клапана не разтоварва навреме.Колектори и ЕГР-а трябва да са задължително чисти.Дори и топла да е като пробваш да ускориш от 1800об.на 4или5-та пак ще забие.
Вземи и смени всички вакуумни маркучета,аз дадох 15лв.и не съжалявам въобще.Като сваляш старите,по-добре ги изрязвай,отколкото да ги издърпваш,за да не сменяваш клапан Н75 със счупени щуцери,като мен!
Вземи и смени всички вакуумни маркучета,аз дадох 15лв.и не съжалявам въобще.Като сваляш старите,по-добре ги изрязвай,отколкото да ги издърпваш,за да не сменяваш клапан Н75 със счупени щуцери,като мен!
- tekowar
- Мнения: 63
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
Колеги извиннявам се че пиша чак сега но и решението на проблема ми отне няколко месеца.След като взех от приятел за проба дебитомер н75 и тн.проблема си остана.Всички майстори тука викат турбината трябва да се чисти(100-150лв),и са много прави.Аз обаче реших да направя друго.Затапих маркуча на ЕГР-а,2-3 месеца газ извънградско,и след последното ми отиване до СоФия преди около месец колата вече не забива,а преди го правеше всеки ден.Надявам се проблема да не се появи отново това е.
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
Сега някой ако обясни и защо забива само при студена кола,ще е идеално.
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
Ludiq написа:Сега някой ако обясни и защо забива само при студена кола,ще е идеално.
Дам колега и аз 4акам с нетърпение някои да даде обяснение на проблема,аз ли4но скоро 4истих геометрията на един голф афн оба4е тои си забива6е само на загрял мотор и когато му пипне6 геометрията на загрял мотор не се движе6е.
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
Ludiq написа:Сега някой ако обясни и защо забива само при студена кола,ще е идеално.
Аз си го обяснявам така: Като е студен мотора,образувалият се нагар и "гняс" по геометрията са се сковали като асфалт и не позволяват да се движат лопатките дори малко.Колата може да забие в такъв случай и на първите 100 метра,ако я натиснеш.Много зависи и как се кара колата - "старите" кучета по дизелите,затова казватТДИ да се кара на обороти! Просто разсъждавам логично.
- soto73
- Мнения: 397
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 12:11
- Автомобил: VW Passat B8 SPORT 2TDI BMT
- Двигател: CRLB 2015
- Местоположение: Мадрид/Ямбол
- Контакти:
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
Значи и аз да кажа как си разреших проблема с тази грешка 17965,която ни мъчи много тук!Дано да помогна и аз с нещо на някой нуждаещ се!Колата забиваше и при студен и топъл двигател!Минах през почти всички процедури като колегитр по-горе т.е.чистене на ЕГР,смяна на дебитомер,смяна на клапан Н75 смяна на някои мъркучета!Така 4 месеца все се мъчих!Докато вчера отидох до един сервиз,където работи един мой приятел,а той има приятели румънци които уж разбират от двигатели!Започнаха те да гледат за измъкнато мъркуче,чистиха дебитомера не знам си кво още гледаха и накрая ми казаха че е Турбото Леле си викам трябва да се бръкна с 400-500€ за ново,ама щом ще се оправи автомобила ще купувам,какво да правя!Мина един друг познат и видя,че румънягите бъзикат нещо по кплата и се тюфкат!Каза ми да мина после край тях и да я закачи на машинката си(не е професионален ВАГ-КОМ,а има една малка джиджавка)Излезе пак тази грешка и той ми вика"Знаеш ли че може да е от сензора на турбото!Имам един нов,дай да го сложим и да видим ще се оправи ли!"ОК,няма проблеми да пробваме!Сменихме го и....чудо още при потеглянето се усети промяната в автомобила!И цялата работа ми струваше само 55€!Сега отново съм доволен от автомобила си!Автомобила е от гаража-Пасат 5,5!А ето го и въпросния сензор,последните цифри са 401:
Дано съм бил полезен!Трябва да се проверява всичко преди да стигнем да сменяме турбото!
Поздрави на всички колеги!
Дано съм бил полезен!Трябва да се проверява всичко преди да стигнем да сменяме турбото!
Поздрави на всички колеги!
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
soto73 написа:Значи и аз да кажа как си разреших проблема с тази грешка 17965,която ни мъчи много тук!Дано да помогна и аз с нещо на някой нуждаещ се!Колата забиваше и при студен и топъл двигател!Минах през почти всички процедури като колегитр по-горе т.е.чистене на ЕГР,смяна на дебитомер,смяна на клапан Н75 смяна на някои мъркучета!Така 4 месеца все се мъчих!Докато вчера отидох до един сервиз,където работи един мой приятел,а той има приятели румънци които уж разбират от двигатели!Започнаха те да гледат за измъкнато мъркуче,чистиха дебитомера не знам си кво още гледаха и накрая ми казаха че е Турбото Леле си викам трябва да се бръкна с 400-500€ за ново,ама щом ще се оправи автомобила ще купувам,какво да правя!Мина един друг познат и видя,че румънягите бъзикат нещо по кплата и се тюфкат!Каза ми да мина после край тях и да я закачи на машинката си(не е професионален ВАГ-КОМ,а има една малка джиджавка)Излезе пак тази грешка и той ми вика"Знаеш ли че може да е от сензора на турбото!Имам един нов,дай да го сложим и да видим ще се оправи ли!"ОК,няма проблеми да пробваме!Сменихме го и....чудо още при потеглянето се усети промяната в автомобила!И цялата работа ми струваше само 55€!Сега отново съм доволен от автомобила си!Автомобила е от гаража-Пасат 5,5!А ето го и въпросния сензор,последните цифри са 401:
Дано съм бил полезен!Трябва да се проверява всичко преди да стигнем да сменяме турбото!
Поздрави на всички колеги!
Зфрасти колега приятно ми е,но само искам да те поправя,че турбото не се сменя а само се сваля и се почиства добре геометрията.успех
- soto73
- Мнения: 397
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 12:11
- Автомобил: VW Passat B8 SPORT 2TDI BMT
- Двигател: CRLB 2015
- Местоположение: Мадрид/Ямбол
- Контакти:
Re: Забиване при студен двигател.ПАСАТ Б5
gogovaseev написа:
Зфрасти колега приятно ми е,но само искам да те поправя,че турбото не се сменя а само се сваля и се почиства добре геометрията.успех
Колега gogovassev,по профила ти виждам,че си тук в Испания и доколкото си запознат знаеш,че свалянето и почистването на турбото ти струва почти колкото едно ново!Затова казах че трябваше уж да сменям турбо ,но излезе най-малкия дявол
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта