Има много масла, превишаващи дори изискванията за 505 01 ( понеже зачекнахме спец това ) . Но фирмата производител не е счела за нужно да си плати допълнително за сертификат, че отговаря на изискванията .
Има една тънкост цялата работа. Щом фирмата има в портфолиото си масло ( или масла ) с 50501, няма смисъл да си плати и за друго, въпреки, че то превишава изискванията дори. Нали си има масла отговарящи, край, няма нужда от повече :)
Често пък, да не кажа "правило" имат и такива моменти: с минимална промяна на дадена съставка/и в маслото, което реално не оскъпява маслото , дори и не променя драстично параметрите по мазане на самото масло, но заради сертификата , се продава с 5-10 и повече % по-скъпо. Примерно .
С какво масло карате дизелите си?
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
- Автомобил: Opel Astra G
- Двигател: DTI
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Аз съм много доволен от Fuchs ,карам го на Астра Г 1,7 исузо.Не го пипа за 10000км,двигателчето работи много добре.Преди това карах Поло 1,9 Sdi и го карах само с Wolf,също с много добри впечатления.
Маслото от което съм разочарован е Total 7000 diesel.На 6000км долях 300гр.на Полото,което никога не е пипало масло.
Маслото от което съм разочарован е Total 7000 diesel.На 6000км долях 300гр.на Полото,което никога не е пипало масло.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Някой купувал ли е масло от Autodoc? Мисля дали да не пробвам при следващата смяна с идеята, че не би трябвало да продават фалшификати.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
Аз сложих VAG 0W30
Доколкото разбрах вече няма 5W30 и се заменя от това.
Доколкото разбрах вече няма 5W30 и се заменя от това.
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
в момента карам с motul купуван от тях изглежда си оригинален777 написа:Някой купувал ли е масло от Autodoc ?
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
group® написа:Аз сложих VAG 0W30
Доколкото разбрах вече няма 5W30 и се заменя от това.
Не можах да намеря даташийт на маслата . Исках просто да прегледам какъв точно е плюса , че се преминава към 0w- , но не намерих .... Имам някакво обяснение ( за себе си ) , но ми е любопитно и на колегите мнението, защо според вас се заменя с такъв вискозитет ?....
На мен пък ми пристигна масълцето от ато24 , ще се слага на 2.0тди КР мотор с адблу .
Няма я спецификацията 50700 , но честно казано не ми дреме за нея. Имам си собствено мнение и преценка кое е по-добре или по-зле .Дори за лятото бих грабнал RAVENOL RUP Racing Ultra Performance SAE 5W-40 , и да, пак я няма 50700 Ама това си е моята кола и на нея мога си правя каквито искам експерименти . За другите колеги: спазвайте си спецификациите , все още се намират някои и добри с 50700 . На втората снимка е маслото ( Адинол ) за нафтата , ще се слагат по 200мл на 50кила нафта. И две кутийки флъш , пак от Адинол.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
А защо не слагаш Ravenol VMP 5-30? С какво е по-добро това?
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Ами по всичко кажи речи е по-добро. Единствено пепелта му е маалко повечко, ама много малко, но пък изпаряемостта му пък е по-ниска от на VMP, т.е. в крайна сметка ...
Гледал съм анализи на употреб. масла , първото се представя по-добре.
А да, щях да пропусна: цената на второто е малко по-ниска, и се предлага в 5литрова разфасовка .
Гледал съм анализи на употреб. масла , първото се представя по-добре.
А да, щях да пропусна: цената на второто е малко по-ниска, и се предлага в 5литрова разфасовка .
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Наскоро пак сменях масълцето на каляската ( АФН мотор ) , пак си заложих на Шел Хеликс Ултра 5в-40 + 1 туба 10в-60 ( смесвам го 4 литра от едното + 1 литър от другото ) . И сега пак ми прави леко впечатление, че мотора работи една идея с по-ниска температура на самото масло. Когато бях налял за първи път , го забелязах на едната си кола, после сложих същата комбинация и на другата , но там не усетих нещо кой знае какво откъм температура на маслото , после се усетих, че на нея по друг начин става засичането ( от друго място взима сигнал за температурата на маслото, т.е. от картера ).
Принципно масла с малко по-висок вискозитет "греят" една идея повечко, което не е нещо проблем чак рабира се. Тук обаче държи по-ниски градуси .
Значи пак да поясня: за пръв път налях преди две ( то вече май три години ще стане) Шел Хеликс Ултра 5в-40. Тогава ми се наби, че часовника за температурата ( на маслото) показваше по-ниски градуси. После поради проблеми с производството ( липса на суровина ли , не се сещам каква беше причината ) , си взех пак Кастрола който ползвах, две смени с него, температурата леко нагоре на маслото, после пак две смени с Шел-а ( вече имаше пак наличности ) , пак леко надолу с температурата. Сега за трети път същия Шел . Но вече не съм наливал друго и не знам дали нещо не си въобразявам
Ако някой го е ползвал Шел Хеликс Ултра на АФН и подобни ,има часовник за температурата на маслото и датчика, температурния не се намира в картера , а горе на мотора, нека каже как е при него.
П.п. една моя 'стара" тема за въпросната температура на маслото , което и "обеснява" донякъде интересът ми към това и защо окото ми е все там .
viewtopic.php?t=423579
Принципно масла с малко по-висок вискозитет "греят" една идея повечко, което не е нещо проблем чак рабира се. Тук обаче държи по-ниски градуси .
Значи пак да поясня: за пръв път налях преди две ( то вече май три години ще стане) Шел Хеликс Ултра 5в-40. Тогава ми се наби, че часовника за температурата ( на маслото) показваше по-ниски градуси. После поради проблеми с производството ( липса на суровина ли , не се сещам каква беше причината ) , си взех пак Кастрола който ползвах, две смени с него, температурата леко нагоре на маслото, после пак две смени с Шел-а ( вече имаше пак наличности ) , пак леко надолу с температурата. Сега за трети път същия Шел . Но вече не съм наливал друго и не знам дали нещо не си въобразявам
Ако някой го е ползвал Шел Хеликс Ултра на АФН и подобни ,има часовник за температурата на маслото и датчика, температурния не се намира в картера , а горе на мотора, нека каже как е при него.
П.п. една моя 'стара" тема за въпросната температура на маслото , което и "обеснява" донякъде интересът ми към това и защо окото ми е все там .
viewtopic.php?t=423579
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Чудно как правиш сравнение между температури, при условие, че не караш колата в един и същи ден по същия маршрут с еднаква скорост и при еднакви условия.
Голф двойката ми 1.8 моно като я напъна по магистралата (150-160-170), на изкачване вдига около 130 и нагоре градуси, а ако има и трафик и се налага постоянно ускорение на всичката газ. Даже с една и съща скорост се мени температурата, според релефа. По същия маршрут, но по друго време и с малко по-ниска скорост (10 км/ч) температурата пада драстично.
Голф двойката ми 1.8 моно като я напъна по магистралата (150-160-170), на изкачване вдига около 130 и нагоре градуси, а ако има и трафик и се налага постоянно ускорение на всичката газ. Даже с една и съща скорост се мени температурата, според релефа. По същия маршрут, но по друго време и с малко по-ниска скорост (10 км/ч) температурата пада драстично.
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Ами имам един участък ( баир ) който редовно го минавам ( разбирай , почти всеки ден ) . И там съм следял в продължение на месеци нешата.
Ходих и до Варна, понапънах я по баири , верно не беше навън 40 гр на сянка, ама все пак, минавал съм го този път често и преди , дори и в по-хладно време , понапъна ли я , дигаше градус маслото....
Днес пак ми предстои малко пътуване ( около 300-ина км )
Не казвам , че съм сигурен , а че може и да си въобразявам , стрелката стои наистина по-ниско в деленията . Освен следващият път пак да взема кастрола и пак да си следя нещата.
П.п. бензинките товарят температурно повече маслото и често в широки граници. Докато ТДИ-не толкова.
Ходих и до Варна, понапънах я по баири , верно не беше навън 40 гр на сянка, ама все пак, минавал съм го този път често и преди , дори и в по-хладно време , понапъна ли я , дигаше градус маслото....
Днес пак ми предстои малко пътуване ( около 300-ина км )
Не казвам , че съм сигурен , а че може и да си въобразявам , стрелката стои наистина по-ниско в деленията . Освен следващият път пак да взема кастрола и пак да си следя нещата.
П.п. бензинките товарят температурно повече маслото и често в широки граници. Докато ТДИ-не толкова.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: С какво масло карате дизелите си?
Аз лично, позволи ми, не вярвам температурата на мотора да се влияе от маслото. Отделената от триене топлина е несравнимо малка на фона на топлината от работния цикъл. С колко пък ще се промени триенето при промяна на марката масло и на фона на малкия процент участие в отделената от мотора топлина въобще, това триене колко ще повлияе на температурата.... Е друго ще е ако мотора е въобще без масло :-)
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Мисля, че колегата визираше свойството на маслото да охлажда. Неслучайно има топлообменници по тези мотори.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: С какво масло карате дизелите си?
OK, може. Макар, че ако топлообменника не е масло-въздух, а той като правило при тези мотори не е, то всичко опира до топлообмена на водния радиатор. Пак не би имало промяна, поне не и надолу, така или иначе показанията за температурата са от водния кръг .
Както и да е, бъдете здрави !
По темата: на CR моторЯ втори път слагам Fucsh 5W30. Първта смяна беше на 10-на хиляди км, без доливанки, сега съм на половината цикъл от втората смяна, няма проблеми. На 1Z - когато се сетя слагам масло, дори понякога го сменям
Edit:
samo_pechka, извинявай, чел съм набързо и диагонално, сега схванах, че пишеш за температура на самото масло, а не на двигателя като цяло .
Както и да е, бъдете здрави !
По темата: на CR моторЯ втори път слагам Fucsh 5W30. Първта смяна беше на 10-на хиляди км, без доливанки, сега съм на половината цикъл от втората смяна, няма проблеми. На 1Z - когато се сетя слагам масло, дори понякога го сменям
Edit:
samo_pechka, извинявай, чел съм набързо и диагонално, сега схванах, че пишеш за температура на самото масло, а не на двигателя като цяло .
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Да, за температурата на маслото ставаше въпрос. Общо взето не можах да натоваря мотора по пътя, времето беше хладно, валя и дъжд...
Не споря, че няма как да е достоверно всичко това на 100% . Субективно е усещането ( вероятно) .
Не споря, че няма как да е достоверно всичко това на 100% . Субективно е усещането ( вероятно) .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 118 госта