Въпреки че самият аз също намирам разлики м/у отделните марки, но не мога да си обясня защо се получава това.Все пак теоретично ,ако приемем че живеем в една нормална европейска страна в която няма ментета (теоретично ,подчертавам) -би трябвало да се спазват някакави международни ,общоутвърдени стандарти и класификации на маслата.Не би трябвало да има такива огромни разлики като с една марка масло гори 0,500 мл//10к км , а с друга марка масло -същия автомобил прави разход 1000 мл/ 10000к км. Все си мисля че немалка роля играе и възрастта на колите ни, т.е. коли на по 250 к + реални кмлометри ,всеки нови 10к км от смяна до смяна си олуфтяват прогресивно ДВГ и разхода на масло се увеличава. Няма как едно 10w/40 на една марка да е " по-постно" от 10w/40 на друга марка. Факт е обаче че има разлики ,и то големи понякога м/у марките ,относно разхода на масло.
По темата : в момента съм с Тексако - Хаволин .5/40 .за сега разхода е в рамките на нормалното , впредвид ЕГН на колата и незнайните и реални км.
Сега реших да проверя по-подробно "корабния дневник" : масло Havoline ; with Deposit Shield sintetic Ultra SAE 5w-40. Изминати 13к.км долял съм почти 1л. Доволен съм.