drotomir написа:Износен мотор каквото и масло да му сипете все ще го гори , но като цяло има масла които се губят повече от други при ползване в един и същи мотор в добро здраве , явно някои се изпаряват по интензивно от други.
Точно изпарението на маслото е причина за разход на масло на всички турбодизели. Турбото засмуква здраво и от картерните газове, въпреки серпентината. След това изпареното масло кондензира в интеркулера и затова турбо пътищата са винаги мазни, дори и на коли с малък пробег. Логически погледнато, при по-задръстен въздушен филтър, ще засмуква повече картерни газове, ерго - ще харчи повече масло. Практически не знам дали е така. Чисто емпирично проверено - с Yacco VX 1000 харчи повече масло, отколкото с Motul Specific 505.01, въпреки че физико-химичните им параметри са идентични.