Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
CeckoStamov
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот CeckoStamov » Съб 07 мар 2020 22:49


Здравейте колеги!
Днес си карахме с приятели и колата си вървеше доста прилично, раздавах газ, без никакви проблеми, проблема стана след "гледай на 2ра какво прави" (доста колеги ще се смеят тук), въртя гуми на 2ра почти на прекъсвач със хубави зимни гуми и докато се прибирах в близките 5 минути забелязах, че колата е по-шумна. Подобно на когато влезе в авариен режим. Не обърнах внимание особено. По-късно излизах пак и колата все още си беше шумна все едно е в авариен режим, погледнах бууст метъра и попринцип до 2000 оборота си прави 0.5 налягане без да я настъпвам, но в случая не се отлепяше от 0-та... :redface настъпах я, развървя се но с пийкове до 1.8-9 :scare3 . Въпроса ми е какво е довело до ситуацията наподобяващия авариен режим, но пак да си прави налягане по-късно. Дали е н75 или геометрията се е прецакала нещо? Моля за съвет. Утре ще я гледаме в движение с мапера със ваг-ком. Ако се окаже турбото да го изпърдявам ли нацяло, да го пращам ли за рециклиране или направо да си взимам по-голямо?
Колата е с права тръба с 1 резонатор на мястото на катализатора и ремап.
П,С забравих да спомена и че вече не фиука както преди като отпусна газта да разтовари, чува се много тихо "фиу" как да го обясня някак си приглушено и изпърдяно. :scare3




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 521
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот megatronS » Нед 08 мар 2020 10:13


Прави тръби, ремап, издевателства се с с един стар автомобил, какво можеш да очакваш, че ще се случи? Първо трябва да се установи ,какво се е случило, след това ще се мисли за ремонт. По принцип за турбина се купува цялата вътрешна част, нова и се подменя, ако няма други проблеми по нея. След това ,за да не се случи много бързо пак същото и с нея се преглежда как е направен твоя ремап и се поставят всички гърнета където им е мястото, за да се изравни налягането преди и след турбото. Кой измисли тези глупости със слагането на водопроводни тръби вместо гърнета и какво постигате с това не мога да разбера. Изпускателната система играе много важна роля в автомобила и нейното некадърно преправяне,води до редица дефекти. Да не говорим, че това е забранено от закона и се санкционира веднага. Много мапери се навъдиха и почти всички изобщо не знаят какво правят (многото стойности се ИЗЧИСЛЯВАТ, а не се слагат опитно само едни числа,защото се получава е това нещо). Така,че задължителна проверка на ремап файла ти, какво е сътворено в него.


valiosport
Мнения: 1603
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот valiosport » Пон 09 мар 2020 8:22


Погледа трябва да ти е на буст метъра като дадеж газ и с покачването на оборотите да следиш налягането и да не му позволяваш да ходи над 1.5 и не ти ли прави впечатление че в момент когато пренадуе не върви понеже геометрията е затворена и тапи двигатела


CeckoStamov
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот CeckoStamov » Пон 09 мар 2020 21:51


Гледахме колата, оказа се спукан вакуум точно след вакуумния резервоар, съскаше като полудял и след като се оправи колата си е както преди. Мапа е писан на 1.55, всички изчисления са направени до стотната. Държи си 1.6 на 4та и преди прекъсвач пада на 1.5 дори повече, проблема е че на 5та прави холд на 1.67 поради натегнатия актуатор. Трябва да се върне малко и да се оправи лимита на н75 в ниските обороти, защото развърта по-бавно.


valiosport
Мнения: 1603
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот valiosport » Пон 09 мар 2020 23:28


Много е 1.55 за това ВА, очаквай взрив скоро с 1.67


CeckoStamov
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот CeckoStamov » Чет 12 мар 2020 7:29


Да не споменавам, че издържа на кофти ремап 10 месеца на стокова карта на авансите апък гориво и налягане бол и пренадуваше зверски(пийк на 1.9). След като ми я донастрои друг мапер е по-добре. :beer


valiosport
Мнения: 1603
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот valiosport » Чет 12 мар 2020 8:06


Е как авансите стокови пък гориво и налягане и бол? Горивото се определя от продължителността.
Нека ти кажа нещо за турбото на 131 коня ТДИ. Турбината му част е същата като на 110/116, а компресора е по-голям с около милиметър. Дори да му спреш вакума към актуатора и надуеш горивото почва да катери налягането неконтролируемо и затова не е виновен софтуера. Не съм адвокат на мапера ти, но ти казвам как стоят нещата, налага се или да се намали горивото с покачване на оборотите(по-ниска мощност) или леко да се одължи хода на геометрията от актуатора


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 521
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот megatronS » Чет 12 мар 2020 10:28


Не е направен софтуера, както трябва, но човека си знае. Ако е изчислен, както трябва няма да се цитират тези стойности на налягане на турбината. Да не говорим, че със сигурност не е изчислил нищо, но това е съвсем друг филм. Я качи тука тоя маперски файл да погледна какво е изчислил. Толкова много софтуери на много прехвалени мапери гледах тука и направо съм се смял, как са ги "изчислили". Но в крайна сметка всеки се решава сам, щом си доволен и смяташ, че няма проблем си карай така.


CeckoStamov
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот CeckoStamov » Съб 14 мар 2020 23:24


Точно това казах и аз колеги. При първия мапер човека не си е играл да изчислява аванси и просто е пуснал гориво и налягане и ограничил геометрията до колкото може. Втория мапер като погледна файла и се хвана за главата като видя, че картата на авансите не е пипана. Тогава ми обясни колко е зле това за двигателя и че от там пренадува и прави пикове на 1.9, нафтата изгаряла в колекторите, а не в двигателя и т.н. (Имах случай при гонка да ми стане накрайника червен и да почне да хвърля искри...) Пресметна авансите и ги оправи, сега пуши по-малко и върви по-добре. каза, че EOI сега е около 6-7 градуса, а преди е било около 16, което е изключително опасно. Аз съм един от малкото на които им издържаха турбините след ремапа при първия мапер. Няма да споменавам имена, за да не стават спорове.


valiosport
Мнения: 1603
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот valiosport » Нед 15 мар 2020 9:16


EOI над 5-5.5 градуса не прави нищо ако го сложиш на Дино и премериш, само звук и топъл въздух, което автоматично ти вдига ЕGT. На колко е зададено SOI?
EOI 16 градуса е прекалено, при 22° SOI, това прави 38 градуса продължителност. Тези 38 градуса са дълги, но в този момент буталото вече слиза надолу и бързо губи компресия


CeckoStamov
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот CeckoStamov » Нед 15 мар 2020 10:24


По спомен съм използвал аванс за 60мг гориво, а е пуснато 70. 32 градуса дюрейшън на 3000 оборота където е поискано максимално гориво, реално имам 16.5 градуса аванс и ЕОИ излиза 15.5.
Сега е писана на 6 градуса ЕОИ като съвсем малко го надвишава във високите обороти. Ето лог където се вижда всичко https://files.fm/u/8uh56v3x?fbclid=IwAR2LkmP37gwcJ1jt7hsP2ojYLPr_0pQ5Lz7k6i8HtBCeoJ9oGDzZxLGmW1k


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11037
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 15 мар 2020 11:37


CeckoStamov написа:. Аз съм един от малкото на които им издържаха турбините след ремапа при първия мапер. Няма да споменавам имена, за да не стават спорове.

Напротив, трябва!
Да се знае кой е тоя герой.


CeckoStamov
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот CeckoStamov » Нед 15 мар 2020 14:15


MgPerformance гр.Сливен


valiosport
Мнения: 1603
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот valiosport » Нед 15 мар 2020 17:05


Имайте предвид, че картите за времето и продължителността са само статични „базисни“ карти, които се преизчисляват динамично. Реалните стойности, използвани от ecu, се изчисляват по време на изпълнение за динамично създаване, нека ги наречем „виртуални карти“ в движение. Има различни фактори (температури, налягания, дебит и т.н.), които променят тези стойности на „картите“ по време на изпълнение.


Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 201
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Май замина турбото, моля за съвет

Мнениеот batteto.1984 » Нед 15 мар 2020 20:43


Играйте си с авансите,следващата тема ще е "защо ми надува маркучите на охладителната система"!При нормален тунинг (стейдж 1),не се налага да се пипат авансите!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта