Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено парно
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 18 яну 2015 23:15
- Автомобил:
- Двигател:
Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено парно
Здравейте на всички :)
Пиша с голямо притеснение, живея и работя в Норвегия и ремонтирам колата си в БГ - поради икономически причини, да но на път за Норвегия още в Сърбия колата от 90 градуса рязко отиде на 130 - при което я изфорсирах и се оправи, с нов термостат съм, също така както парното работи на топло и духа адска жега изведнъж започва да духа студено докато не я изфорсирам, не знам на какво се дължи това - бихте ли ми помогнали, не съм ходил на майстор защото тук само диагностиката ще ми струва в порядъка на 150 - 200 лв.
Антифриза е на ниво, не е малко :)
Благодаря предварително!
Колата е Passat B5.5 (3BG), поне така мисля :) - 1.9 тди 101коня 2001г.
Пиша с голямо притеснение, живея и работя в Норвегия и ремонтирам колата си в БГ - поради икономически причини, да но на път за Норвегия още в Сърбия колата от 90 градуса рязко отиде на 130 - при което я изфорсирах и се оправи, с нов термостат съм, също така както парното работи на топло и духа адска жега изведнъж започва да духа студено докато не я изфорсирам, не знам на какво се дължи това - бихте ли ми помогнали, не съм ходил на майстор защото тук само диагностиката ще ми струва в порядъка на 150 - 200 лв.
Антифриза е на ниво, не е малко :)
Благодаря предварително!
Колата е Passat B5.5 (3BG), поне така мисля :) - 1.9 тди 101коня 2001г.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
Изфорсирването увеличава налягането на антифриза и отваря термостата или започва да се движи нормално антифриза. Симптоми които са за водна помпа. Запушена система също. Загуби на антифриз има ли?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 18 яну 2015 23:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
Не, антифриза си е 6... термостата е нов... има ли вариант за запушен радиатор на парното ? Незнам какво да правя страх ме е да не бърка масло и вода защото ще ми излезе през носа :(
Водната помпа е на 3000 км, смених я заедно с ангренаж и ролка
Водната помпа е на 3000 км, смених я заедно с ангренаж и ролка
- samo_pechka
- Мнения: 8969
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
Като загрее колата , откачи тънкото маркуче от разширителното казанче за антифриза и виж дали циркулира течност оттам на запален мотор . Симптомите които описваш са за неработеща добре водна помпа . Ти си писал , че си я сменил , странно ми е . Да е пластмасова турбинката и да не се върти/ превърта на моменти ...
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 18 яну 2015 23:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
Изкарва въздух от там, но откъде го взима тоя въздух е въпроса... само от главата може да е иначе за друг вариант, а този направо няма да ми се поверва откъм пари, дори аз да я разглобя и сглобя .....
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
Мисля си, че след като нямаш загуба на антифриз и имаш въздух в системата, нещата не са на добре. Твърде вероятно е да надува. Нещата може да са комплексни - недобре работеща водна помпа, довела до прегряване, изкривяване на главата и надуване в охладителната система. Дано не съм прав, но си мисля, че трябва да я погледне майстор.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
samo_pechka написа:.... Да е пластмасова турбинката и да не се върти/ превърта на моменти ...

Историята познава такива случаи

Проблемът сега обаче е с въздуха.
Пробвай на съвсем студен двигател, ако има мехури- лошо.
На топъл двигател не е показател, защото по принцип системата е затворена и заради налягането, нормално няма кипене. Но след като отвориш капачката, налягането в системата спада и макар и водата като цяло да не кипи, възможно е да се образува пара в определени най-нагорещени точки от ДВГ и тя да излиза на мехури. Последното е нормално и не е проблем. Като затвориш капачката, налягането в системата се вдига и не позволява образуването на мехури. Затова е и забранено да се кара без капачка или с такава с изтърбушен предпазен клапан за максимално налягане.
ПП Предпазният клапан на капачката на разширителния съд (ако си е изправен) отваря единствено в авариен случай. Ако постоянно изпуска при запален ДВГ, дори и да не много загрял, значи наистина влиза въздух от цилиндрите.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 18 яну 2015 23:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
Обезвъздуших я днес от маркуча на радиаторчето в купето, ще тествам утре да видя дали не е било просто необезвъздушена....
Днес един приятел ми каза че е силно вероятно новата водна помпа да е с по малки лопатки от оригиналната - интересното е че и преди да я сменя старата даваше пак такива аномалии.... Има ли такова животно като различни лопатки за една и съща кола - възможно ли е да е това ?
Днес един приятел ми каза че е силно вероятно новата водна помпа да е с по малки лопатки от оригиналната - интересното е че и преди да я сменя старата даваше пак такива аномалии.... Има ли такова животно като различни лопатки за една и съща кола - възможно ли е да е това ?
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
И аз щях да пиша да няма въздух още, но не мога да си представя да идеш до норвегия и да не е излязъл.
Ако можеш гледай на климатроника или с вагком как се движи температурата. Стрелката в голям диапазон не дава отклонение.
Това рязко отиване на 130 може и да е от датчика. Реално да не е толкова.
За да стане рязко тая водна помпа трябва да е спряла съвсем и защо после е тръгнала нормално?
Ако можеш гледай на климатроника или с вагком как се движи температурата. Стрелката в голям диапазон не дава отклонение.
Това рязко отиване на 130 може и да е от датчика. Реално да не е толкова.
За да стане рязко тая водна помпа трябва да е спряла съвсем и защо после е тръгнала нормално?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 18 яну 2015 23:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
Най вероятно е бил датчика за температурата с това прегряване...
Иначе вчера го обезвъздуших и днес никакви ядове - работи перфектно, само един истински пасат може да не се обезвъздуши сам за 3000 км :) ако пак се появи проблема вече ще съм 90% за гарнитура и 10 % за радиатор на купето....
Благодаря на всички за помоща !
Иначе вчера го обезвъздуших и днес никакви ядове - работи перфектно, само един истински пасат може да не се обезвъздуши сам за 3000 км :) ако пак се появи проблема вече ще съм 90% за гарнитура и 10 % за радиатор на купето....
Благодаря на всички за помоща !
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 18 яну 2015 23:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
Пак се върна проблема :)
Ходих на CO2 тест - положителен ...
Някой чувал ли е за проблем с леглата на дюзите ? получавали се като пръстени в самата глава които по никакъв начин не можело да се изшлайфат или каквото и да било, т.е. нова глава...
Ходих на CO2 тест - положителен ...
Някой чувал ли е за проблем с леглата на дюзите ? получавали се като пръстени в самата глава които по никакъв начин не можело да се изшлайфат или каквото и да било, т.е. нова глава...
- tdi fen
- Мнения: 4689
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
най-вероятно е гарнитура на главата
- legaltk
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пон 21 фев 2011 13:37
- Автомобил: 1.9 TDI
- Двигател: AXR
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
IvayloDimitrov написа:..............
Някой чувал ли е за проблем с леглата на дюзите ? получавали се като пръстени в самата глава които по никакъв начин не можело да се изшлайфат или каквото и да било, т.е. нова глава...
Тук - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=312217&f=24
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено па
Колега, вкарва ти въздух в охладителната система. Не мисля, че износени легла на дюзите ще водят до такъв резултат. Причината е една - гарнитура. Всъщност дано да е това.
Re: Passat B5.5 1.9 тди 101коня 2001г.Прегряване, Студено парно
Здравейте, карам 1.9 tdi audi a3 8l 97ма година 110. Проблем с прегряването забелязах още зимата едната вечер като седя колата на едно място с включено парно около 40 мин забелязах, че започна прегрява. 95,100,105 , лека полека. Съответно я изгасих веднага и оставих за около 5-10 мин , запалих отново тръгна да се връща отново към 90, но реших да потегля на около 100 . След като започнах да я карам си свали на 90. Имам я от 4 години и никога не ми се е случвало това. Няколко дена я забелязах, че го прави този номер същия и в крайна сметка реших да сменя термостата + перката за климатика беше блокирала и чисто нова сложих. Това го направих като се постопли малко, карах я така 2 месеца, но без да я държа запалена на едно място дълго време. След като смених тези неща наскоро и вчера беше сравнително топло и пускам климатика и спирам на едно място и след има няма този път 10,15 мин гледам стрелката започна леко да показва 95 градуса и надолу… Изтрпнах отново целия.. Уж смених термостата , перката и отново прави същия проблем. Тръгна ли да карам веднага пада 90. Всичко си работи - термостата, перките и водната помпа проверих. Моля за помощ какво да гледам, да направя, че да открия проблема?