Почистване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Почистване на турбо

Мнениеот ventotdi » Сря 11 сеп 2013 12:46


IRRITATING написа:Чистенето на геометрията си е залъгалка за наивници Ако всичко работи коректно няма как да се задръсти

това мога да го чуя само от блондинка шофьор на колело. Не съм съгласен с теб колега.




IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо

Мнениеот IRRITATING » Съб 14 сеп 2013 12:55


Демокрация е колега и всеки има право на мнение Аз пък не съм съгласен някакъв "майстор"да ми разглобява турбото с чук Да геометрията може да се задръсти но като спре да се движи


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Почистване на турбо

Мнениеот ventotdi » Съб 14 сеп 2013 14:39


IRRITATING написа:Демокрация е колега и всеки има право на мнение Аз пък не съм съгласен някакъв "майстор"да ми разглобява турбото с чук Да геометрията може да се задръсти но като спре да се движи

ще си я смъкнеш ти да я почистиш. Елементарно упражнение и спестяваш 100-150 лева.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8292
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Stivi » Съб 14 сеп 2013 14:56


Елементарно е да си смениш въздушния филтър,но за сваляне на турбо не бих използвал този израз :exclaim Ако си полупрофесионален монтьор с добър набор инструменти може би е елементарно,но за човек без познания какво как се прави под капака си е рискована задача гарантирано завършваща с фиаско :wink


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Почистване на турбо

Мнениеот ventotdi » Съб 14 сеп 2013 17:55


Stivi написа:Елементарно е да си смениш въздушния филтър,но за сваляне на турбо не бих използвал този израз :exclaim Ако си полупрофесионален монтьор с добър набор инструменти може би е елементарно,но за човек без познания какво как се прави под капака си е рискована задача гарантирано завършваща с фиаско :wink

Прав си . Само липсата на инструментите спъват много иначе още на 4-5 то смъкване се свиква даже без канал да се извършва тази манипулация.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо

Мнениеот hooligan_sk » Нед 15 сеп 2013 8:30


ventotdi написа:
IRRITATING написа:Чистенето на геометрията си е залъгалка за наивници Ако всичко работи коректно няма как да се задръсти

това мога да го чуя само от блондинка шофьор на колело. Не съм съгласен с теб колега.


Аз пък съм съгласен :) Близо 3 години колата ми не е излизала от града и геометрията е идеална. За целта обаче преди 3г смених всичко около турбината и ползвам софтуер с коректен duty cycle на N75. Геометрията е мислена да работи в сажди, това не я плаши ако всичко друго е наред :th_up


s7anislav40
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:30
Автомобил: VW GOLF-4
Двигател: AHL 1999

Re: Почистване на турбо

Мнениеот s7anislav40 » Нед 29 сеп 2013 17:50


Добре де в крайна сметка има ли някой който е бил със задръстена геметрия и след като е направил 1-2 магистрали на макс и се е премахнало забиването.Ако да как да го направя аз защото в моя случай на 140-150 ми е забива как да карам от 100-200 като на 150 забива, ако след като забие я изгася и пак запаля и пак и пак и пак дали накрая ще се оправи.Защото реално няма как да го направя този ластик от 100-200-100-200-100 след като на мене на 150 ми забива и до там.


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо

Мнениеот IRRITATING » Нед 29 сеп 2013 17:59


Ходи при някой кадърен майстор да види къде е проблема вместо да летиш като чук без дръжка по магистралите :beer


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо

Мнениеот hooligan_sk » Нед 29 сеп 2013 19:39


s7anislav40 написа:Добре де в крайна сметка има ли някой който е бил със задръстена геметрия и след като е направил 1-2 магистрали на макс и се е премахнало забиването.Ако да как да го направя аз защото в моя случай на 140-150 ми е забива как да карам от 100-200 като на 150 забива, ако след като забие я изгася и пак запаля и пак и пак и пак дали накрая ще се оправи.Защото реално няма как да го направя този ластик от 100-200-100-200-100 след като на мене на 150 ми забива и до там.


Така по-скоро ще счупиш турбината.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Zinoto » Пон 30 сеп 2013 14:22


s7anislav40 написа:Добре де в крайна сметка има ли някой който е бил със задръстена геметрия и след като е направил 1-2 магистрали на макс и се е премахнало забиването.Ако да как да го направя аз защото в моя случай на 140-150 ми е забива как да карам от 100-200 като на 150 забива, ако след като забие я изгася и пак запаля и пак и пак и пак дали накрая ще се оправи.Защото реално няма как да го направя този ластик от 100-200-100-200-100 след като на мене на 150 ми забива и до там.

При теб явно не се касае за стандартния проблем, трябва да се види, защо ти забива чак на 150, обикновено при задръстена геометрия максимум на 120 забива, освен ако не ускоряваш съвсем плавно и то по надолнище. Чистенето с каране по магистрала е компромис, най-добре е да се разглоби и да се изчисти, а карането по магистрала е за профилактика. Ако след карането по магистрала е спряла да забива и след това се кара само в града на ниска предавка и на къси разстояния проблема е налице след около един месец, не бива да се пренебрегва и фактът, че актуаторът ръждясва и пружината му омеква с времето, при нов актутор проблем трудно се получава дори и при само градско каране.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Lupender » Пон 30 сеп 2013 14:36


В крайна сметка аз съм бил със задръстена турбина, но съм я почиствал със сваляне. Почистването се извършва ръчно с използване на различни помощни средства в зависимост от отлаганията. Първоначално се свалят основно отложените сажди с четчица, след това е желателно да се понакисне с газ за осветление и на другия ден пак, но вече да речем с малко шлайфче с не много твърда телена четчица. Проблемът който може да се окаже най-сериозен е развиването на болтовете (гарантирано поне един ще се скъса), затова е добре предварително да се подготвят нови и да имаме нагласа, че ще наложи да се вадят скъсаните. Нерядко причината за т.нар. забиване са не отлаганията в топлата страна на охлюва, а самият актуатор, който също не е зле да бъде ревизиран. След ревизията на турбината не е зле да се направи едно ударно продухване с по-рядко масълце, примерно 5х30 в разстояние на 2-3 смени, като преди това се приложи промивка на масления тракт. Пренадуването може да е и функция от неподходящо масло и неефективно смазване, като турбината става по-мудна, особено във фаза на разтоварване (присъщ е специфичен нискочестотен звук).


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо

Мнениеот IRRITATING » Пон 30 сеп 2013 19:01


Ще ни кажеш ли как се ревизира актуатор и как пречат саждите на геометрията :rolleyes За маслото всичко ми се изясни


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо

Мнениеот airjohn » Пон 30 сеп 2013 19:21


Актуаторът се ревизира с....нов. :mhihi


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Lupender » Вто 01 окт 2013 7:01


Актуаторът е просто устройство, най-общо цилиндър с бутало задвижвано посредством вакуум. Ревизира се като се отвори топлата част и с вакуум помпа се проверява дали прави пълен ход щока (лоста на актуатора към топлата страна), а ходът се преценява дали затваря напълно направляващите лопатки. Има два варианта - не затваря добре (пренадува) и не отваря добре (не надува достатъчно). Съответно ако поради външни въздействия (замърсяване, механични увреждания и деформации) въпросният щок не може да прави пълен ход, можем само да го почистим или да поизправим ако има кривина... има и вариант да се коригира хода му чрез гайката за настройка, но не е препоръчително. Понякога върши работа и напръскване със спрей и раздвижването му ръчно или с вакуум помпа. Проблем е ако мембраната е сдала багажа, или поради друга причина има пропуски и засмуква въздух и вакуума не може да го задвижи напълно.


s7anislav40
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:30
Автомобил: VW GOLF-4
Двигател: AHL 1999

Re: Почистване на турбо

Мнениеот s7anislav40 » Вто 15 окт 2013 7:42


Колеги преди няколко дена махнах катализатора и крайното гърне остана само на тръби след това
затапихме ЕГР също и процедурата с маслените пари и почистването на дросела и всмукатела-има разлика количката тръгна затова и я изкарах на магистралата да се поизчисти но пак това забиване
на 4та на 130 на 5та около 160 170 гася я и пак така в продължение на 100км. без успех. Някаде има ли
снимки да видя каде е този актуатор и какво представлява и методите да го видя дали работи правилно че май само той остана.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта