Почистване на турбо
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Русе
Re: Почистване на турбо
Здравейте, да не пускам нова тема ще ползвам тази. Имам следния проблем, на 4-та и 5-та над 2500 об.се изключва турбото. Къде да търся проблема: вакуми, N75 или зацапана геометрия?
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на турбо
Ако до 2500 се стрелка добре,и изведнъж забива е геометрията,а когато е мъртва през целия ход на оборотомера при набиране е вакум но при теб е по скоро зацапана геометрия.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Почистване на турбо
Като най-лесна стъпка, първо провери дали актуатора на геметрията се движи на ръка.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Русе
Re: Почистване на турбо
kukata_pasat написа:Ако до 2500 се стрелка добре,и изведнъж забива е геометрията,а когато е мъртва през целия ход на оборотомера при набиране е вакум но при теб е по скоро зацапана геометрия.
Ами, тя и до 3500об. на 3-та се рязка и като мине 2500 на 4-та и край!
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на турбо
gandalfthegrey написа:kukata_pasat написа:Ако до 2500 се стрелка добре,и изведнъж забива е геометрията,а когато е мъртва през целия ход на оборотомера при набиране е вакум но при теб е по скоро зацапана геометрия.
Ами, тя и до 3500об. на 3-та се рязка и като мине 2500 на 4-та и край!
Колега аз говоря за четвърта и пета там са натоварванията,на 1-ва 2-ра и 3-та ще си пълни оборотомера без проблем сигурен съм.Имал съм го няколко пъти този проблем примерно ако над 40 дни по една или друга причина не карам колата на дълъг път зацапването на геометрията е на лице (особенно зимно време)и в тези моменти всичко е нормално набира върви всичко точно,но стигна ли 2600-2700 на пета около 130км в час и забие,после гася колата паля и пак си върви яко вдига пак 130 км и пак забие и така докато не се почисти геометрията.Има цял ферман 16 страници затова как се прави с подръчни средства без много разправия и има ефект само трябва да четеш внимателно и да видиш как се прави без и със катализатор viewtopic.php?f=24&t=461638
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Русе
Re: Почистване на турбо
Благодаря, ще я прочета пак, че аз съм с катализатор и много не ми е ясно къде ще отиде тая гняс след като запаля.
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на турбо
Необходими неща: спрей за почистване на фурни Апта пияна,газаджийски щуцер 4 милиметра,прозрачен маркуч 1.5 метра с външно фи 5мм вътрешно фи 4мм,махаш разпръсквача на спрея (навивайки видия в него и после дърпаш)навиваш щуцера там с малко калчища и слагаш маркуча на него.Когато си с катализатор,манипулацията се извършва като откачиш меката връзка на генерацията за газовете от турбото и от там пълниш топлата част на турбината с пияната АПТА(на студен двигател го прави)чакаш 30 мин(като може през това време да вземеш едно вакум маркуче,да откачиш вакума на клапана за акуатора и да дърпаш с уста и да пускаш,за да се раздвижи акуатора)след тези 30 мин напълни с пияна още веднъж, изчакай още 30 мин.След това запали колата както е с разкачена генерация сложи нещо което да попречи влизането на газовете към катализатора за около 20 секунди(за да изхвърли мизерията на вън,а не да я вкара към катализатора)после сглабяш всичко и караш нормално докато не вдигне 90 градуса,след това я изкарваш на на дълъг път за 5-10 км и я натискаш на четвърта и пета скорост,като редуваш натискане с отпускане на газта,за да я натовариш и си готов.
download/file.php?id=344022&mode=view
https://www.youtube.com/watch?v=56oIU-sF7d0 трябва да се отвори генерацията както е показано в 7:20 мин на клипа
download/file.php?id=344022&mode=view
https://www.youtube.com/watch?v=56oIU-sF7d0 трябва да се отвори генерацията както е показано в 7:20 мин на клипа
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Русе
Re: Почистване на турбо
Поклон, чудесно обяснение!
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Почистване на турбо
А провери ли си актуатора? Щото ако той е изгнил и спекъл, чисти си колкото искаш геометрия...
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Русе
Re: Почистване на турбо
Не, защото да си призная, не ми е много ясно как трябва да го проверя!
Последна промяна от IvanMan на Пет 13 апр 2018 5:51, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
Ако е запекла геометрията няма как да го провериш без да го свалиш от турбото. По принцип се държи на два болта, но от горе е труден достъпа. Поне за мен и май по-лесно е на канал да се бръкне отдолу. Актуатора често дава дефекти защото е обърнат нагоре и влиза вода в канала, ръждясва и остават броени дни докато откаже. Пръскането с WD40 помага, докато не се отлепят разни ръждици и не спукат мембраната.
Аз имам същата сага. Дадох да ми изчистят входния и изходния колектор с геометрията и човека ме е уверил, че бил свалял всичко и почистил добре. След което актуатора пак не движеше лоста и го пръсках с WD40, но ще го сменям идния месец с нов, т.к. хода му не е какъвто трябва да бъде. Колата не дава вече грешка, но не се знае до кога. Нов актуатор е около 80-100лв, марка Garrett. Ето какво е
http://www.qualityturbos.co.uk/03825301 ... 3206-p.asp
Аз имам същата сага. Дадох да ми изчистят входния и изходния колектор с геометрията и човека ме е уверил, че бил свалял всичко и почистил добре. След което актуатора пак не движеше лоста и го пръсках с WD40, но ще го сменям идния месец с нов, т.к. хода му не е какъвто трябва да бъде. Колата не дава вече грешка, но не се знае до кога. Нов актуатор е около 80-100лв, марка Garrett. Ето какво е
http://www.qualityturbos.co.uk/03825301 ... 3206-p.asp
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта