Почистване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Почистване на турбо

Мнениеот nasko1978 » Вто 15 окт 2013 8:06






s7anislav40
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:30
Автомобил: VW GOLF-4
Двигател: AHL 1999

Re: Почистване на турбо

Мнениеот s7anislav40 » Вто 15 окт 2013 17:09


Колега чета ги и ги гледам цял ден не можах да
намеря снимка да го видя какво е и каде е този актуатор ако е от него да го раздвижа.


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо

Мнениеот IRRITATING » Вто 15 окт 2013 17:12


Актуатора е една "бъчонка" закачена на турбото


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Почистване на турбо

Мнениеот nasko1978 » Вто 15 окт 2013 22:00


s7anislav40 написа:Колега чета ги и ги гледам цял ден не можах да
намеря снимка да го видя какво е и каде е този актуатор ако е от него да го раздвижа.


Ето колега една прекрасна тема с хубави снимки! :th_up
https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CD4QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.myturbodiesel.com%2F1000q%2Fa4%2FVNT-wastegate-adjust.htm&ei=cJ5dUp7aH8HStAaI0YCoCA&usg=AFQjCNF4AhJkRvifOCfdb7z94POYgl_IEQ&sig2=ZLNPqYzwWIycFdf1zlAiWQ&bvm=bv.53899372,d.Yms


s7anislav40
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:30
Автомобил: VW GOLF-4
Двигател: AHL 1999

Re: Почистване на турбо

Мнениеот s7anislav40 » Сря 16 окт 2013 19:47


nasko1978 написа:
s7anislav40 написа:Колега чета ги и ги гледам цял ден не можах да
намеря снимка да го видя какво е и каде е този актуатор ако е от него да го раздвижа.


Ето колега една прекрасна тема с хубави снимки! :th_up
https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CD4QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.myturbodiesel.com%2F1000q%2Fa4%2FVNT-wastegate-adjust.htm&ei=cJ5dUp7aH8HStAaI0YCoCA&usg=AFQjCNF4AhJkRvifOCfdb7z94POYgl_IEQ&sig2=ZLNPqYzwWIycFdf1zlAiWQ&bvm=bv.53899372,d.Yms

Мерси колега тук много добре е показано


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Lyubcho_88 » Сря 14 мар 2018 17:30


Здравейте. Пиша това мнение с цел да извлека съвет от къде да започна с разследването на проблема.

Колата е 1.9TDI с ALH мотор 90кс. Карам предимно градско и съм навъртял около 300км (за последните 4000км), извън града. Последната разходка до едно макло селце в пернишко ми се наложи да изпреваря две коли движещи се с около 5-60км/ч и настъпих леко. По време на изпреварването трябаше да „заваря педала“ за пода, понеже с/у мен се появи кола в далечината, но моята кола набираше толкова бавно, че едвам успях да задмина предните двама. Километража едвам стигна 100км/ч и със сетни сили стана 120км/ч, след което намалих отново на ограничението. По принцип карам по пенсионерски за удоволствие и не се състезавам. Карал съм и по-слаби мотори, 60кс, дори 55кс атмосферки, но ми направи впечатление, че нещо не е както трябва вървежа на турбинирана кола 90кс. Не знам колегите ще кажат с тия мотори усеща ли се пъргавина.

Реших да погледна с VCDS-а има ли нещо нередно след този следобед и имаше една записана грешка за турбото, че е пренадуло.

17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-00 - Positive Deviation

В ross-tech намерих това:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 557/005463

Possible Symptoms

• Reduced power output
• Limp mode
Possible Causes
• Boost Pressure too High
• Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
• Charger Pressure Control defective
• VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
• Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
• Check Hoses/Pipes to/between Components
• Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
• Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
• Check / Clean mechanism for variable nozzles

Изтрих грешката и зачетох форумите какво се е изписало за тоя проблем. Основно, това което разбирам до момента за вероятни причини, за пренадуване, са следните:
(1) Зацапана геометрия, в следствие трудно движещи се лопатки
(2) Повреда в актуатора, който мести геометрията
(3) Повреда в N75 клапъна, който управлява вакума към актуатора
(4) Повреда във вакумната помпа
(5) Маркучи.
(6) Друго?

Четох, че тази грешка може да е случайна и да не се появява отново, и затова, като я изтрих, реших да се опитам да я възпроизведа. На прав участък „смазах газта“ до ламарината и колата направи за 0-ла време 80км/ч на втора, но не успя за превключи нагоре (карам автомат, но няма записани грешки в компа на кутията). Според мен отново заби, но не съм усетил как турбото изключва. Не че ми се е случвало преди, та да знам как става, но все пак...
ECU-то е записало отново същата грешка и затова реших да правя някакви тестове с диагностиката.

Пуснах тест на 11ти канал в Basic Settings с VCDS да видя как се движи N75 соленоида и това излезна на OFF и ON state:
Изображение Изображение
Оборотите ръчно съм покачил до 1400об/мин. Може ли да се разбере, дали резултата е добър и дали клапана работи правилно, при тия данни? Гледах проценти отворено/затворено и actual boost.

Направих и тест в Measuring Blocks при подаване на газ до 4200об/мин на зададено и реално налягане на турбото (има и графика)
Изображение

Как бихте коментирали тази картинка? Колата е на място, загряла до 68°С, обороти 4200об/мин. Зададено налягане 1300mBar, а получено 1600mBar. На графиката двата пика са теста от мен, направен два пъти с подаване на газ, като м/у тях колата е на празен ход (900об/мн). Знам, че лог се прави в движение на баир на трета и пълна газ, но нямах възможност тия дни за такъв тест (предвид скоростта, която се получава) и затова направих само в покой.

Въпроса ми е, може ли да се съди по горната диаграма, че имаме проблем и турбото пренадува, когато теста е на място, а не в движение, и колата не е на 90°С, а на 68°С?

От така преставената информация към какво може да ме насочите, за първоначална проверка от списъка, което може да е причина за пренадуването на турбото?
Например, не ми се ще да сменям насляпо N75 клапъна или актуатора, ако просто трябва турбото да се почисти. Каква е процедурата при наличие на такъв проблем? Ясно е, че 90% от TDI моторите (и не само) рано или късно идват в това състояние, но какви биха били най-рационалните действия и после-остатъчни превенции, като оправя проблема?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vlado_tonev » Сря 14 мар 2018 17:38


Откачи лоста на актуатор от геометрията и ще ти стане ясно.Възможно е от прецакан актуатор,да е блокирала геометрията.
viewtopic.php?f=24&t=461638


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Почистване на турбо

Мнениеот valiosport » Сря 14 мар 2018 22:55


На място нищо те можеш да направиш, първо щото няма натоварване. Моя голф при пълна газ на място стига до 0.8-1 бар с 300 зора на 4000 оборота с пълна газ за част от секундата, а в движение на втора от 1600 оборота правя над 2 бара МАНОМЕТРИЧНО, а ти мериш АБСОЛЮТНО, в което влиза и атмосферното.
Сложи си буст метър и си следи налягането в реално време, аз като видя че пренадува отпускам педала за да не я окотя при 2 бара


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Lyubcho_88 » Сря 14 мар 2018 23:31


Е ще сложа, ама да фиксна проблема първо. Одеве изключи на един баир на не повече от 300метра настъпих и включи сервизен режим. После по околовръстното едвам направих 80km/h


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Lyubcho_88 » Чет 15 мар 2018 11:37


Колеги, а този метод върши ли работа с водородно почистване
http://carbon-cleaner.com/%D0%B2%D0%BE% ... %B1%D0%BE/
60лв е процедурата, и трае 1час, няма да се дупя цял следобяд с неясен резултат и възможност да прецакам нещо. Но дали е ефективна процедурата?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо

Мнениеот hooligan_sk » Чет 15 мар 2018 11:51


При това резултата поне е ясен - нулев :th_up


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Lyubcho_88 » Чет 15 мар 2018 16:24


Някой може ли да ме насочи да намеря на картинка пълната схема със всички входно/изодни тръби на ALH двг, за да се ориентирам, кое от къде идва и си отива, че е една плетеница и минава отзад всичко.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот vlado_tonev » Чет 15 мар 2018 18:06


alhvac.jpg
alhvac.jpg (51.65 KиБ) Видяна 1653 пъти


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Lyubcho_88 » Чет 15 мар 2018 18:18


Много благодаря! А дали ти се намира и нещо подобно и за входящия въздух от хилтърната кутия до изходния колектор преди катализатора? :)


teodorpc
Мнения: 231
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот teodorpc » Чет 15 мар 2018 23:42


Еее Lyubcho ти щом с плетениците в аудиото се оправяш та тия тръбички ли ще те озорят :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mitko23, steni и 72 госта