Почистване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
gandalfthegrey
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Русе

Re: Почистване на турбо

Мнениеот gandalfthegrey » Сря 11 апр 2018 7:53


Здравейте, да не пускам нова тема ще ползвам тази. Имам следния проблем, на 4-та и 5-та над 2500 об.се изключва турбото. Къде да търся проблема: вакуми, N75 или зацапана геометрия?




kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на турбо

Мнениеот kukata_pasat » Сря 11 апр 2018 9:00


Ако до 2500 се стрелка добре,и изведнъж забива е геометрията,а когато е мъртва през целия ход на оборотомера при набиране е вакум но при теб е по скоро зацапана геометрия.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо

Мнениеот hooligan_sk » Сря 11 апр 2018 10:00


Като най-лесна стъпка, първо провери дали актуатора на геметрията се движи на ръка. :th_up


gandalfthegrey
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Русе

Re: Почистване на турбо

Мнениеот gandalfthegrey » Сря 11 апр 2018 21:02


kukata_pasat написа:Ако до 2500 се стрелка добре,и изведнъж забива е геометрията,а когато е мъртва през целия ход на оборотомера при набиране е вакум но при теб е по скоро зацапана геометрия.

Ами, тя и до 3500об. на 3-та се рязка и като мине 2500 на 4-та и край!


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на турбо

Мнениеот kukata_pasat » Чет 12 апр 2018 10:28


gandalfthegrey написа:
kukata_pasat написа:Ако до 2500 се стрелка добре,и изведнъж забива е геометрията,а когато е мъртва през целия ход на оборотомера при набиране е вакум но при теб е по скоро зацапана геометрия.

Ами, тя и до 3500об. на 3-та се рязка и като мине 2500 на 4-та и край!

Колега аз говоря за четвърта и пета там са натоварванията,на 1-ва 2-ра и 3-та ще си пълни оборотомера без проблем сигурен съм.Имал съм го няколко пъти този проблем примерно ако над 40 дни по една или друга причина не карам колата на дълъг път зацапването на геометрията е на лице (особенно зимно време)и в тези моменти всичко е нормално набира върви всичко точно,но стигна ли 2600-2700 на пета около 130км в час и забие,после гася колата паля и пак си върви яко вдига пак 130 км и пак забие и така докато не се почисти геометрията.Има цял ферман 16 страници затова как се прави с подръчни средства без много разправия и има ефект само трябва да четеш внимателно и да видиш как се прави без и със катализатор viewtopic.php?f=24&t=461638


gandalfthegrey
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Русе

Re: Почистване на турбо

Мнениеот gandalfthegrey » Чет 12 апр 2018 10:56


Благодаря, ще я прочета пак, че аз съм с катализатор и много не ми е ясно къде ще отиде тая гняс след като запаля.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на турбо

Мнениеот kukata_pasat » Чет 12 апр 2018 11:31


Необходими неща: спрей за почистване на фурни Апта пияна,газаджийски щуцер 4 милиметра,прозрачен маркуч 1.5 метра с външно фи 5мм вътрешно фи 4мм,махаш разпръсквача на спрея (навивайки видия в него и после дърпаш)навиваш щуцера там с малко калчища и слагаш маркуча на него.Когато си с катализатор,манипулацията се извършва като откачиш меката връзка на генерацията за газовете от турбото и от там пълниш топлата част на турбината с пияната АПТА(на студен двигател го прави)чакаш 30 мин(като може през това време да вземеш едно вакум маркуче,да откачиш вакума на клапана за акуатора и да дърпаш с уста и да пускаш,за да се раздвижи акуатора)след тези 30 мин напълни с пияна още веднъж, изчакай още 30 мин.След това запали колата както е с разкачена генерация сложи нещо което да попречи влизането на газовете към катализатора за около 20 секунди(за да изхвърли мизерията на вън,а не да я вкара към катализатора)после сглабяш всичко и караш нормално докато не вдигне 90 градуса,след това я изкарваш на на дълъг път за 5-10 км и я натискаш на четвърта и пета скорост,като редуваш натискане с отпускане на газта,за да я натовариш и си готов.
download/file.php?id=344022&mode=view
https://www.youtube.com/watch?v=56oIU-sF7d0 трябва да се отвори генерацията както е показано в 7:20 мин на клипа


gandalfthegrey
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Русе

Re: Почистване на турбо

Мнениеот gandalfthegrey » Чет 12 апр 2018 18:22


Поклон, чудесно обяснение!


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо

Мнениеот hooligan_sk » Чет 12 апр 2018 20:00


А провери ли си актуатора? Щото ако той е изгнил и спекъл, чисти си колкото искаш геометрия... :th_up


gandalfthegrey
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Русе

Re: Почистване на турбо

Мнениеот gandalfthegrey » Чет 12 апр 2018 22:13


Не, защото да си призная, не ми е много ясно как трябва да го проверя!

Последна промяна от IvanMan на Пет 13 апр 2018 5:51, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Почистване на турбо

Мнениеот Lyubcho_88 » Нед 15 апр 2018 22:41


Ако е запекла геометрията няма как да го провериш без да го свалиш от турбото. По принцип се държи на два болта, но от горе е труден достъпа. Поне за мен и май по-лесно е на канал да се бръкне отдолу. Актуатора често дава дефекти защото е обърнат нагоре и влиза вода в канала, ръждясва и остават броени дни докато откаже. Пръскането с WD40 помага, докато не се отлепят разни ръждици и не спукат мембраната.
Аз имам същата сага. Дадох да ми изчистят входния и изходния колектор с геометрията и човека ме е уверил, че бил свалял всичко и почистил добре. След което актуатора пак не движеше лоста и го пръсках с WD40, но ще го сменям идния месец с нов, т.к. хода му не е какъвто трябва да бъде. Колата не дава вече грешка, но не се знае до кога. Нов актуатор е около 80-100лв, марка Garrett. Ето какво е
http://www.qualityturbos.co.uk/03825301 ... 3206-p.asp



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: К.Одаджийски и 50 госта