Проблеми с DРF филтър
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Проблеми с DРF филтър
Можеш да свалиш DPF и да го измиеш хубаво с качествени химически препарати на автомивка, задължително на пароструйка, голям измивен ефект има химия за двигатели,като задължително е добре преди това тялото на DPF да се нагрее хубаво. Ако не се получи изчистването,в което се съмнявам ,трябва да се премахне софтуерно,след което да се пробие DPF през цялата дължина с отвор около 25мм и да се монтира обратно тялото на мястото му. Задължително всички сензори по него трябва да се завити и закачени. Софтуерното премахване е добре да се осъществи,когато компютъра на автомобила не е започнал режим на регенерация.
Re: Проблеми с DРF филтър
Свалих DPF и го измих много добре с препарати и на пароструйка, като преди това го продухах с компресора и го загрях с горелката. Почистването се получи (той не беше и много мръсен честно казано) но сервизният режим и грешката си останаха. Това което разбрах от четенето в различни форуми (немски, английски,руски и български разбира се) е че в ECU-то има въведен алгоритъм, с който се изчислява натрупването на маслени отпадъци в DPF, които не изгарят при регенериране и когато достигнат определено ниво филтърът трябва да се смени. Това натупване може да бъде видяно в канал 104,1 като при V6 моторите е 0,53 доколкото разбрах това са 0,53 литра. При такива стойности дори и DPF да бъде заменен с нов сервизният режим няма да отпадне и грешката не може да бъде изтрита т.к. тези стойности не се засичат от датчик а са като сервизът за маслото (компа си ги изчислява според стила на каране, разходът на гориво и др.). След подмяна или почистване на филтърът трябва тези стойности да се ресетнат (занулят).
Зануляването с VCDS става по следният начин:
влезеш в контролер 1 (Engine)
Long Adaption
kanal 81
Като преди това трябва да въведеш Security Access Code. Тази процедура не съм я направил обаче т.к. не разполагам с този секюрити код
МОЛЯ АКО ИМА НЯКОЙ, КОЙТО ЗНАЕ ТОЗИ SECURITY ACCESS CODE ЗА TOUAREG 7L 3.0 TDI BKS ДВИГАТЕЛ ДА ГО СПОДЕЛИ КОЛКОТО Е ВЪЗМОЖНО ПО-БЪРЗО, ЗАЩОТО КАРАМ ТАКА ВЕЧЕ ТРИ СЕДМИЦИ!
Благодаря много предварително на тези които ще обърнат внимание на молбата ми.
Зануляването с VCDS става по следният начин:
влезеш в контролер 1 (Engine)
Long Adaption
kanal 81
Като преди това трябва да въведеш Security Access Code. Тази процедура не съм я направил обаче т.к. не разполагам с този секюрити код
МОЛЯ АКО ИМА НЯКОЙ, КОЙТО ЗНАЕ ТОЗИ SECURITY ACCESS CODE ЗА TOUAREG 7L 3.0 TDI BKS ДВИГАТЕЛ ДА ГО СПОДЕЛИ КОЛКОТО Е ВЪЗМОЖНО ПО-БЪРЗО, ЗАЩОТО КАРАМ ТАКА ВЕЧЕ ТРИ СЕДМИЦИ!
Благодаря много предварително на тези които ще обърнат внимание на молбата ми.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Проблеми с DРF филтър
Това ти е Pin (security) кода на колата, който е единствено и само за твоята кола. Същият се използва за обучение на нов ключ примерно. Отиди в представителите на Vw и помоли да ти го дадът. Ако не, има интерфейси, който могат да го прочетат от автомобила.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Проблеми с DРF филтър
Да трябва да се направи ресет и това е процедурата, защото катализатора е свален за почистване след, като вече компютъра на колата е влезнал в режим регенерация. Ако процедурата по измиването е правена преди да се влезе в този режим, много рядко се налага ресет. Пин кода, трябва да го имаш на едно картонче с автомобила, когато е закупуван, но ако е втора употреба обикновено се губи. Може да му се извлече кода без проблем. При дилърите на VW, също ще ти го дадат срещу такса.
-
- VW експерт
- Мнения: 1050
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблеми с DРF филтър
От над 10г не се дава кода с колата.
И във ФВ няма да ти го дадат - трябва да идеш при някой ключар да ти го извади.
Трябва да има Абритус.
Като имаш кода можеш да си регистрираш и ключ, но само ако си си го поръчал от ФВ.
И във ФВ няма да ти го дадат - трябва да идеш при някой ключар да ти го извади.
Трябва да има Абритус.
Като имаш кода можеш да си регистрираш и ключ, но само ако си си го поръчал от ФВ.
-
- VW експерт
- Мнения: 1050
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблеми с DРF филтър
За данните ти - онази температура 899 и при мен стои така, даже понякога има грешка, която може да е свързана с това.
Така и не разбрах има ли такъв датчик, след някаква година го нямало и затова дава така компютъра.
Някой ако знае къде е този датчик в поле 102.1 нека сподели, не е този в ламбдата-102.2.
На 104.1 това 0.63 е много. Смята се над 0.53, че е задръстен филтъра. Но това е теоретично число, не измерено.
Така и не разбрах има ли такъв датчик, след някаква година го нямало и затова дава така компютъра.
Някой ако знае къде е този датчик в поле 102.1 нека сподели, не е този в ламбдата-102.2.
На 104.1 това 0.63 е много. Смята се над 0.53, че е задръстен филтъра. Но това е теоретично число, не измерено.
Re: Проблеми с DРF филтър
Здравейте колеги,
Благодаря на всички, които отговориха с информация на моите постове.
Моите мъки, така да се каже свършиха :)
Онзи ден бях във VW и се оказа, че съм прав трябва само да се рестартират стойностите в поле 104,1 което става като се "каже на компа че съм сложил нов филтър". Не съм успял да го направя с VCDS защото ECU-то ми се е нуждаело от софтуерен ъпдейт. След като ми го ъпдейтнаха в сервиза направо ми ресетнаха и DPF и сега при мен всичко е наред
Още веднъж благодаря на всички които отделиха от времето си за да се опитат да ми помогнат.
Благодаря на всички, които отговориха с информация на моите постове.
Моите мъки, така да се каже свършиха :)
Онзи ден бях във VW и се оказа, че съм прав трябва само да се рестартират стойностите в поле 104,1 което става като се "каже на компа че съм сложил нов филтър". Не съм успял да го направя с VCDS защото ECU-то ми се е нуждаело от софтуерен ъпдейт. След като ми го ъпдейтнаха в сервиза направо ми ресетнаха и DPF и сега при мен всичко е наред
Още веднъж благодаря на всички които отделиха от времето си за да се опитат да ми помогнат.
-
- VW експерт
- Мнения: 1050
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблеми с DРF филтър
А онова с канал 81 дали става?
Ти разбра ли какво точно направиха?
Колко пари ти взеха?
Ти разбра ли какво точно направиха?
Колко пари ти взеха?
-
- VW експерт
- Мнения: 1050
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблеми с DРF филтър
Кажи с какви препарати го изми.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Проблеми с DРF филтър
Както по-горе съм написал, DPF се мие перфектно с препарат за двигатели на всяка автомивка. Преди това се нагрява хубаво катализатора. След качествено измиване става, като нов. Процедурата е правена стотици пъти и работи без никакви проблеми.
Re: Проблеми с DРF филтър
Здравейте колеги,
1. Относно ресета чрез канал 81 не успях да го пробвам, защото във VW го направиха а преди това ECU-то не приемаше промените които му въвеждах. Но тази информация я прочетох в един немски VW форум така че предполагам е вярно.
2. Да, колега, разбрах и съм го написал в предният пост, но ще го повторя. Първо са се пробвали само да ресетнат DPF, но и с техният софтуер не се е получило т.к. ecu-то не е приемало промените и за това направиха ъпдейт на софта ми, след който вече ECU-то е приело промените и сега си мисли, че има нов DPF а той всъщност е само почистен.
И тук стигаме до последният ти въпрос филтърът го почистих с препарат за миене на двигатели (концентрат).
А относно парите аз не живея в България и тук цените са малко по-различни, така че не знам дали ще ти бъде полезна тази информация. Аз платих 145 евро.
mshbul написа:А онова с канал 81 дали става?
Ти разбра ли какво точно направиха?
Колко пари ти взеха?
1. Относно ресета чрез канал 81 не успях да го пробвам, защото във VW го направиха а преди това ECU-то не приемаше промените които му въвеждах. Но тази информация я прочетох в един немски VW форум така че предполагам е вярно.
2. Да, колега, разбрах и съм го написал в предният пост, но ще го повторя. Първо са се пробвали само да ресетнат DPF, но и с техният софтуер не се е получило т.к. ecu-то не е приемало промените и за това направиха ъпдейт на софта ми, след който вече ECU-то е приело промените и сега си мисли, че има нов DPF а той всъщност е само почистен.
И тук стигаме до последният ти въпрос филтърът го почистих с препарат за миене на двигатели (концентрат).
А относно парите аз не живея в България и тук цените са малко по-различни, така че не знам дали ще ти бъде полезна тази информация. Аз платих 145 евро.
- alpinab
- Мнения: 553
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Проблеми с DРF филтър
megatronS написа: Преди това се нагрява хубаво катализатора. След качествено измиване става, като нов.
Колега,
Би ли бил малко по-обстоятелствен с това нагряване?
-Като е свален от колата предполагам преди да се започне процедурата с миенето го нагряваш ли? С горелка ли? До каква степен да се нагрява?
После като започне да се мие със студена вода, тип водоструйка или с топла вода?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Проблеми с DРF филтър
След, като се свали катализатора, може да се нагрее с пистолет за горещ въздух хубаво по-цялото тяло или пък с газова горелка. Температурата на корпуса е хубаво да надвиши 100 градуса, което става с лекота. След като е нагрян хубаво се впръсква обилно в него химията за измиване на двигатели/колкото по-концентрат, толкова по-добре/. Това се прави с цел химията за измиване на двигатели да разгради саждите, защото ако се впръска на студено, няма този ефект. След това се изчаква 10-15 минутки да разгради и след това е хубаво да се използва пароструйка, но ако няма се използва и обикновена водоструйка с голямо налягане, не за домашни цели. След тази манипулация, катализатора става, като нов и не е нужно да се маха, купува нов и т.н.. Връща се на място, дали чрез заваряване или чрез скоби, в зависимост от модела автомобил и трябва евентуално да се направи ресет на DPF. За предпочитане е всичко да се прави, когато автомобилът не е в режим на регенерация, ако е влезнал в нея е добре да се изчака да премине и тогава да се прави процедурата. DPF катализаторите се мият супер успешно и от много години прилагаме тази процедура на всички VW автомобили в Германия. Тя важи и за всички други марки автомобили, без разлика.
- alpinab
- Мнения: 553
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Проблеми с DРF филтър
Благодаря ти колега, това беше полезна информация.
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблеми с DРF филтър
А трудно ли се сваля самия DPF на B7, гледам, че моя е точно зад мотора, под турбото?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта