Голф 4 1.9TDI (AHF 110h) - Притрисане на двигателя при спиране

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Zinoto
Мнения: 1617
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот Zinoto » Пон 27 сеп 2010 21:35


Chovekagrupa написа:Ето и последните новини:

Тази сутрин проблемят все още беше на лице. Закарах колата в един сервиз (в сервиза са мои хора, на които мога да разчитам напълно) и я оставих да изтине. След около 3 часа я подкарахме, но не го направи проблема :( (както знаем колите се страхуват често от майстори и пред тях не си показват :Mr Green Fun ). Покарахме я колата докато загрее. Със сигурност поне може да се изключи демферен маховик като вариант. Момчетата ми казаха, че на този етап може само да се гадае, така че за сега няма да предприемам действия и ще изчакам за да видя дали проблемът ще се задълбочи. Както ми казаха "ако е тръгнало нещо то в крайна сметка ще си покаже". Говорих с Brezel. Той също остана учуден, че проблемът се появява само на студена кола, за разлика от многото коли, които човекът е оправил със смяна на чип, при които проблемът е бил постоянен.

3 часа не стигат, още повече, че времето е топло. Сутрин първите няколко километра. Май само аз съм на ясно за какво иде реч. Ама така е, на каквото те е научила твоята кола никой не може да те научи.




Chovekagrupa
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 01 юни 2010 8:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот Chovekagrupa » Пон 27 сеп 2010 21:42


Zinoto написа:Проблема го имах и аз преди време, а и доста други и го реших само и единствено с регулиране на помпата. Получаваше се така като стане по-студено времето и на топъл мотор го нямаше изобщо. Възможно е със софтуерни промени да се замаже, но според мен това е от износването на помпата и променянето на милиграмите към по-малки стойности от "разбирачи". При мен като взех колата беше на загрял мотор под 2 мг., а студена особено като почнаха сланите нямаше палене при изправни свещи. Сега е на 2.8 мг. и пали от четвърт и притрисането го няма. Имах случай на подобно нещо и при 1Z мотор!




Колега, първо искам да ти благодаря за коментара!!!

Ще ти бъда много благодарен ако уточниш как отстрани проблема и къде ако си го правил при някой :)


Chovekagrupa
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 01 юни 2010 8:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот Chovekagrupa » Пон 27 сеп 2010 21:44


Само да добавя, че съм купил колата преди 4 месеца и дефакто не съм я карал при ниски температури (като изключим студовете от началото на месеца), така че може наистина сега да си е проличало :)


Zinoto
Мнения: 1617
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот Zinoto » Пон 27 сеп 2010 22:17


Проблема си го оправих сам, защото нямаше и все още няма кой да ги решава тези проблеми. Успоредно с това се занимавах със сходни проблеми на познати и все още се занимавам. По масовите сервизи просто забрави да попаднеш на някой, който да разбира. Сменят се яко помпи за щяло и нещяло. Моргите не могат да смогнат. Трябва да се регулира помпата, но не "само с чука" както го правят по сервизите.


Потребителски аватар
vankataa
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 14 фев 2011 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pavlikeni
Контакти:

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот vankataa » Вто 07 юни 2011 18:24


колеги аз имам подобен проблем понякога като запаля оборотите скачат до 2000 после падат пак над 1000 като покарам малко падат пак на 900 и нещо и понякои пат пак стават над 1000 и преди време баща ми кара в един дъжд и се беше намокрил датчика за температурата на двигателя и момчето което прави диагностика го зачисти защото показвал 17 градуса пак трябвало около 70 и нещо ?


Zinoto
Мнения: 1617
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот Zinoto » Вто 07 юни 2011 22:28


vankataa написа:колеги аз имам подобен проблем понякога като запаля оборотите скачат до 2000 после падат пак над 1000 като покарам малко падат пак на 900 и нещо и понякои пат пак стават над 1000 и преди време баща ми кара в един дъжд и се беше намокрил датчика за температурата на двигателя и момчето което прави диагностика го зачисти защото показвал 17 градуса пак трябвало около 70 и нещо ?

Май не е от дъжда, ами направо си си за смяна да датчик.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот Dobromirski » Сря 08 юни 2011 6:13


Когато претрисането ти е само при студен мотор, ще го оправиш и само чрез настройка на впръсканото гориво, както ти е казал Zinoto.
Всички, коли май започват това притрисане само при студен мотор, но много малко хора го забелязват, а проблема бързо се задълбочава и се появява и при топъл мотор.
Както вече се спомена тук, има няколко варианта за решаване в зависимост от състоянието на помпата. Когато претрисането е на лице дори и когато е прекодирана на автомат, "чипа" не върши работа.
За да не изпадам в подробности, при теб е достатъчно да влезеш в : Engine > Login 11 > 12233 > Adaptation >
Channel 01 - и да промениш стандартната стойност 32768 , чрез , налучкване през около 50 единици , докато притрисането изчезне ( първо тръгни през 100, за да хванеш посоката) . Милиграмите трябва да са ти около 3. Ако не стане , мръдни ел-блока на помпата по посока обратна на ремъка, ( милиграмите ще паднат на около 1,8 ) и пак чрез Engine > Login 11 > 12233 > Adaptation > Channel 01 го докарай на около 3мг. Ако и така не стане , трябва да разглобиш капака на помпата ( най-горният) и да преместиш палеца на датчика за положението на магнита с 2-3 градуса по посока на часовниковата стрелка. После пак разместваш целият блок до 3 мг при 32768 и после финна настройка през VAG-COM -а.


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2749
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: VW Golf 4 TDI
Двигател: AHF 110+
Местоположение: Търговище

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот Sashko_Trg » Сря 08 юни 2011 14:57


Dobromirski написа:Когато претрисането ти е само при студен мотор, ще го оправиш и само чрез настройка на впръсканото гориво, както ти е казал Zinoto.
Всички, коли май започват това притрисане само при студен мотор, но много малко хора го забелязват, а проблема бързо се задълбочава и се появява и при топъл мотор.
Както вече се спомена тук, има няколко варианта за решаване в зависимост от състоянието на помпата. Когато претрисането е на лице дори и когато е прекодирана на автомат, "чипа" не върши работа.
За да не изпадам в подробности, при теб е достатъчно да влезеш в : Engine > Login 11 > 12233 > Adaptation >
Channel 01 - и да промениш стандартната стойност 32768 , чрез , налучкване през около 50 единици , докато притрисането изчезне ( първо тръгни през 100, за да хванеш посоката) . Милиграмите трябва да са ти около 3. Ако не стане , мръдни ел-блока на помпата по посока обратна на ремъка, ( милиграмите ще паднат на около 1,8 ) и пак чрез Engine > Login 11 > 12233 > Adaptation > Channel 01 го докарай на около 3мг. Ако и така не стане , трябва да разглобиш капака на помпата ( най-горният) и да преместиш палеца на датчика за положението на магнита с 2-3 градуса по посока на часовниковата стрелка. После пак разместваш целият блок до 3 мг при 32768 и после финна настройка през VAG-COM -а.


Браво колега добър си :) с какво се занимаваш ако не е тайна ?


Zinoto
Мнения: 1617
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот Zinoto » Сря 08 юни 2011 18:39


Dobromirski написа:Когато претрисането ти е само при студен мотор, ще го оправиш и само чрез настройка на впръсканото гориво, както ти е казал Zinoto.
Всички, коли май започват това притрисане само при студен мотор, но много малко хора го забелязват, а проблема бързо се задълбочава и се появява и при топъл мотор.
Както вече се спомена тук, има няколко варианта за решаване в зависимост от състоянието на помпата. Когато претрисането е на лице дори и когато е прекодирана на автомат, "чипа" не върши работа.
За да не изпадам в подробности, при теб е достатъчно да влезеш в : Engine > Login 11 > 12233 > Adaptation >
Channel 01 - и да промениш стандартната стойност 32768 , чрез , налучкване през около 50 единици , докато притрисането изчезне ( първо тръгни през 100, за да хванеш посоката) . Милиграмите трябва да са ти около 3. Ако не стане , мръдни ел-блока на помпата по посока обратна на ремъка, ( милиграмите ще паднат на около 1,8 ) и пак чрез Engine > Login 11 > 12233 > Adaptation > Channel 01 го докарай на около 3мг. Ако и така не стане , трябва да разглобиш капака на помпата ( най-горният) и да преместиш палеца на датчика за положението на магнита с 2-3 градуса по посока на часовниковата стрелка. После пак разместваш целият блок до 3 мг при 32768 и после финна настройка през VAG-COM -а.

Принципно е така, но трябва и още малко майсторлък, защото зимата студения старт ше се влоши доста.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 6782
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Dixon Ticonderoga GTR 1800 CSL
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот hooligan_sk » Пет 10 юни 2011 16:01


Ще взема да обобщя във всички теми. Вчера ми беше сложена модифицирана карта за ръчни скорости в която бяха изкопирани горивни стойности от "автомата". По този начин получих идеално работещ Н75 и турбина и в същото време е коригиран топлия старт и претрисането. На aвтомат НЕ ТРЯБВА да се кара, не толкова защото колата е леко по-лагава, а защото цикъла на Н75 е на 52% вместо на 24-25%, геометрията не връща до край на празен ход, от там неможе да се почиства оптимално и се почва екшъна със задръстено турбо, забиване, чистене и всякаквите екстри.

Това надолу изобщо незнам дали е така, Иво и Боян със сигурност знаят, но не коментират проблема, предполагам защото са един "естествен" монопол по отстраняването му mhihi :

Относно причината. Хората които ми спретнаха "чипа" вчера(много от вас ги познават) ми казаха твърдо - маховик. На кратко обяснението което получих е че помпата със стойностите на гориво които са в "ръчната" карта, неможе да компенсира вибрациите от хлабавия маховик - той се проявява при спиране, при каране на свободна по инерция и общо взето при всякакви сътресения по време на ППХ. По този начин се оправя маховик - софтуерно. Предполагам че дали от софта или от помпата - проблема все може да се коригира с гориво. Пак казвам, не се ангажирам дали е вярно, само споделям информацията която научавам.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 7145
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие Golf 4 TDI AHF 110кс

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот Stivi » Съб 11 юни 2011 10:56


Е аз съм от 80 000 км на автомат и още не ми се е задръстила турбината :)


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 6782
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Dixon Ticonderoga GTR 1800 CSL
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот hooligan_sk » Съб 11 юни 2011 11:26


Stivi написа:Е аз съм от 80 000 км на автомат и още не ми се е задръстила турбината :)


А при мен изкара 38000км. :beer Мисля че се подразбира - с определено карано може да не се случи. Но пъхни се в СФ за 4-5 месеца без да излизаш от града. Колкото и да я режеш на 2ра между светофарите рано или късно задръства! И това не е пропуск на конструкторите, а идва в голяма степен от автомата :да:


Потребителски аватар
joro09
Мнения: 241
Регистриран на: Нед 06 яну 2008 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот joro09 » Съб 11 юни 2011 19:06


hooligan_sk написа: На aвтомат НЕ ТРЯБВА да се кара, не толкова защото колата е леко по-лагава, а защото цикъла на Н75 е на 52% вместо на 24-25%, геометрията не връща до край на празен ход, от там неможе да се почиства оптимално и се почва екшъна със задръстено турбо, забиване, чистене и всякаквите екстри.

Е това за първи път го чувам,а дали е така?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 6782
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Dixon Ticonderoga GTR 1800 CSL
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот hooligan_sk » Съб 11 юни 2011 20:12


joro09 написа:
hooligan_sk написа: На aвтомат НЕ ТРЯБВА да се кара, не толкова защото колата е леко по-лагава, а защото цикъла на Н75 е на 52% вместо на 24-25%, геометрията не връща до край на празен ход, от там неможе да се почиства оптимално и се почва екшъна със задръстено турбо, забиване, чистене и всякаквите екстри.

Е това за първи път го чувам,а дали е така?


Така е, вижда се и във ваг-ком и на ръка като се провери лоста на геометрията. Дали ще ти направи проблем зависи от начина на каране - ако караш главно градско и по-леко ще е проблем :да:

Ето прочети тая тема: viewtopic.php?f=24&t=266890


kamo_73
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 06 яну 2008 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Притрисане на двигателя при спиране Голф 4 1.9TDI (AHF 110h)

Мнениеот kamo_73 » Сря 07 дек 2016 17:56


Колеги,намерено ли е решение на този проблем вече,че това притрисане ме дразни страшно много.Топла студена все тая при спиране на свободна тресе-но забелязах,че ако първо натисна спирачката и след това съединителя тресенето изчезва на 90 % от спиранията.Някакви насоки и къде в Русе могат да ми я оправят-приемам съвети,колата и двигателя са същите от темата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: hooligan_sk, IvanMan и 15 госта