Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот PagocmuH » Нед 16 сеп 2012 20:53


Да с ламаринките шега не бива.
Затова аз сложих алуминиева ламаринка до клапана горе,а не долу до изпускателния колектор.
Надявам се температурата горе до клапана,да е значително по-малка от температурата долу до колектора.




Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 16 сеп 2012 21:02


До тук добре, разбрах, че не бива да се затапват отворите, ако не е изолиран механично клапана, но не разбрах каква им е работата на отворите ? Аз си мисле следното.... нали вътре в ЕГР-а има мембрана с пружина за която е закачен клапана който отваря и затваря пътя от изпускателния колектор. Предполагам отворите са за да може да излиза някъде въздуха, при движението на мембраната. А предполагам, че тече защото най-вероятно има някакъв пробив вътре по състемата, но когато го свалях ЕГР-а го тествах и си задържа буталото когато затапя с пръст вакума - демек мембраната е здрава. Мисля си, че ако затапя този долния отвор мизерията ще си заминава към всмукателя, а въздуха който се движи при местенето на мембраната ще си излиза от горния отвор. Дали съм прав :?:


Потребителски аватар
haqza
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 17:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот haqza » Нед 23 сеп 2012 8:56


ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ! и аз сега имам същия проблем със турбината.,тази година два пъти са ми я чистили различни майстори и сега пак почва да ми забива,какво да правя вече незнам?


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот FELIPE » Нед 23 сеп 2012 10:24


:D Аз знам какво да правим-НА ПАЗАРА-е@ати и тамагочитата,аз станах(а покрай мен и жена ми)академик на тема променливи геометрии,актуатори,искано налягане,дадено,па като се задържи 7 сек. даденото над исканото повече от 300 mbar влиза в сервизен режим,логове,лаптопи,VCDS -и и т.н т.н. и за какво,заради ритника отзад на 1800 оборота...мерси,на моята и давам последен шанс утре :twisted: .


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот juve » Нед 23 сеп 2012 10:37


FELIPE написа::D Аз знам какво да правим-НА ПАЗАРА-е@ати и тамагочитата,аз станах(а покрай мен и жена ми)академик на тема променливи геометрии,актуатори,искано налягане,дадено,па като се задържи 7 сек. даденото над исканото повече от 300 mbar влиза в сервизен режим,логове,лаптопи,VCDS -и и т.н т.н. и за какво,заради ритника отзад на 1800 оборота...мерси,на моята и давам последен шанс утре :twisted: .

offtopik: нИдей така бе човек... в мигове на слабост чети моята тема :banghead: и ще видиш че има-ло и по лошо.... :да: :012:


Потребителски аватар
haqza
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 17:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот haqza » Нед 23 сеп 2012 15:05


аз днеска го свалих,разглобих и изчистих идеално и сега работи добре.,не изклЮчва.


Потребителски аватар
cancro
Мнения: 148
Регистриран на: Нед 27 май 2012 21:12
Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI
Двигател: AJM 1999
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот cancro » Нед 23 сеп 2012 23:59


:beer


Потребителски аватар
krassen777
Мнения: 61
Регистриран на: Нед 15 ное 2009 21:40
Автомобил: Passat V6 TDI 4motion
Двигател: BAU 2003
Местоположение: ВАРНА

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот krassen777 » Съб 20 окт 2012 2:44


Колега, когато премахна катализатора имаше ли някакви негативни последствия?
Питам, защото при мен се получи някакъв гаден резонанс на 3000об.
Бях го изтърбушил също, като теб. После ходих да ми слагат резонансно гърне на мястото на катализатора. Вярно, че след това резонанс почти нямаше, но колата вече не беше същата от към шум в купето. :banghead:

Поздрави!

П.С.-Похвала и от мен за темата! Прочетох я от начало до край с голям интерес!


Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот PagocmuH » Съб 20 окт 2012 23:41


Колега никакви проблеми не съм имал.
Леко се чува турбината,само това е разликата.
Учуден съм че при теб е имало проблем.


Потребителски аватар
zevsa
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 24 яну 2008 14:37
Автомобил: 1.9 116hp - AJM
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот zevsa » Съб 17 ное 2012 22:33


пич струва ли ми се или имаш масълце по турбо-пътищата?там където излиза тръбичката от капака на клапаните.при мен от там си сълзи и немога да намеря решение.за идеята на темата ти Евала!


Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот PagocmuH » Съб 17 ное 2012 22:38


Просто сложих малко ПВЦ лента и стегнах със скобичката,ОК си е сега.
А целия двигател и всичко друго беше наклепано заради гарнитурата на капака и ЕГР клапана.


Потребителски аватар
zevsa
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 24 яну 2008 14:37
Автомобил: 1.9 116hp - AJM
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот zevsa » Съб 17 ное 2012 22:49


мисълта ми е за отвътре.от двигателя през отдушника към кулера и към ЕГР-А.чета че е нормално да има маслени пари по турбо пътищата но сълзене на масло...?стори ми се че и твоето е омаслено като при мен затова попитах.дано съм обяснил както трябва :)


icko_hazarta
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 07 май 2011 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот icko_hazarta » Нед 18 ное 2012 1:43


Колега и на мен ми се налага да чистя мойта турбина , обаче мои познати ми казват че при едно почистване и сваляне на нагара , можело да се получат луфтове и да се прецака турбото , това възможно ли е наистина ? П.С. говоря за Голф 4 110-ка :)


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот RadoShopa » Нед 18 ное 2012 9:36


icko_hazarta написа:Колега и на мен ми се налага да чистя мойта турбина , обаче мои познати ми казват че при едно почистване и сваляне на нагара , можело да се получат луфтове и да се прецака турбото , това възможно ли е наистина ? П.С. говоря за Голф 4 110-ка :)


Ха ха,ми ако си груб с чука,стържеш със шкурката и ръчкаш с отверката може и да го повредиш :D Малко като с жена се подхожда с турбото-леко,нежно,с пръстчета тук-там,евентуално малко лубрикант..... :lol: Аз моето го разглобих без да има нужда,просто контролен преглед,но така или иначе леко леко с парцалчета и нещата лъснаха... :да:


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: Чистене на турбина,EGR клапан,махане на катализатор + снимки

Мнениеот ti6ogb » Нед 18 ное 2012 16:39


Днес и аз смених пръстена на ЕГР клапана .Благодарение на РадостиН смяната стана за 1 час.Дано да идържи че като знам какво се произвежда напоследък scare .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта