Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Ateos
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот Ateos » Чет 09 дек 2010 11:11


Колеги, гори ми предпазителя на ECU-то на двигателя, когато завъртам на стартер. В последствие като сложа нов предпазител, колата запалва и работи. При слнедващо изгасяне и опит за палене, пак изгаря. Знае ли някой от какво може да е?




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот fox_vt » Чет 09 дек 2010 17:44


Ти сигурен ли си че предпазителя е на ЕКУ то :?: няма връзка между стартера и него.Уточни даваш на контакт и всичко си е нормално но като завъртиш стартера веднага гори така ли?И като е изгорял и дадеш на контакт лампата на свещите светва ли?


Ateos
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот Ateos » Чет 09 дек 2010 22:00


Като изгори предпазителя и дам на контак всичко светва нормално - лампата за подгрева също. Като завъртя да паля, колата припалва но веднага изгася. Все едно имобилайзера е повреден, но дефакто предпазителя на ECU-то е изгорял. Колата като престоя една вечер, на другият ден се оправи и спря да гори бушони. Вечерта всичко започна отначало.
ПП: Предпазителя го разпознавам от капака на кутията за бушони. Ако някой преди това е пипал, може и да има разместване, но не съм убеден.


Ateos
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот Ateos » Пон 13 дек 2010 10:23


Забелязах още нещо. Предпазителя изгаря след като колата е работила дълго време, т.е е загряла напълно.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12787
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 16 ное 2017 9:09


Здравейте колеги!
Имам почти същия проблем.
Автомобила е Шкода Октавия,2001 година,бензинов двигател,2.0/116кс.AQY.
Малко пояснения по проблема.
От няколко дни имам проблем със стартиране на двигателя.Стартера все едно "залепва" и се чува само цъкане.В редки случаи се мъчи да превърти.След няколко такива опита пали цял ден без проблеми.Имах уговорка със сервиз,но нещата изпревариха уговорката.
Вчера вечерта стартера отказа.След няколко опита забелязах,че вече не чувам бензиновата помпа.Човек,който спря пред мен ми обърна внимание,че около автомобила се усеща миризма на изгорял кабел.Проверих предпазителя на помпата,№28,беше здрав.Извадих ласото и в един сервиз.Там проверихме всички предпазители.Освен №29 всички бяха здрави.
№29 по схемите го дават за ЕБУ/ЕКУ.
След поставянето на здрав и даване на контакт,помпата избучава за миг и предпазителя гори.
По метода на изключването свалихме стартера,нова бобина и ревизия.Свалихме и алтернатора,въпреки че изглеждаше ОК,сменихме и блока с четките.След поставянето на автомобила пробема остана.Гори предпазител №29.
Изключихме буксите към ЕКУ-то,същата работа.Монтьора,който се занимаваше с проблема си призна,че по токовете не е силен.Аз също не съм сила в тази област.Но какво ми направи впечатление.
При различни замервания с мултицет при откачена плюсов кабел на акумулатора,единия край на мултицета е допрян до нея,а другия върху плюсовата клема на акумулатора уреда регистрира 12.51 волта?
Давайте идеи и предложения,защото ми иде да я засиля от Скакля.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот stefarata » Чет 16 ное 2017 10:04


Ваг-ком дава ли някакви грешки? Ако е нещо в еку-то трябва да си каже


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот vanesto » Чет 16 ное 2017 10:10


Миналата седмица нали ти правиха парното, освен да им се обадиш и да им обясниш какво прави. Може да са разбутали някой кабел. Щом мирише на изгорял кабел.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот bobocamaro » Чет 16 ное 2017 10:16


Zdravko Zankov написа:След поставянето на здрав и даване на контакт,помпата избучава за миг и предпазителя гори.

Коя помпа? Търсиш амперклещи които могат да мерят DC Current, домашните климатикаджии ползват такива.
Повтаряш опита и с тях гледаш какъв ток тече през тази помпа, спрямо стойността на предпазителя. :screwy
Zdravko Zankov написа:При различни замервания с мултицет при откачена плюсов кабел на акумулатора,единия край на мултицета е допрян до нея,а другия върху плюсовата клема на акумулатора уреда регистрира 12.51 волта?

Такова измерване не показва нищо. Мултицета е с високо входно съпротивление, винаги ще ти показва почти стойността на напрежението на акумулатора. Веригата се затваря през множество консуматори разпр. из цялото купе.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12787
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 16 ное 2017 13:25


vanesto написа:Миналата седмица нали ти правиха парното, освен да им се обадиш и да им обясниш какво прави. Може да са разбутали някой кабел. Щом мирише на изгорял кабел.

Мирише отвън,в моторния отсек.
Набеждавам кабела, който отива от плюса към стартера.
Ще видим.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот megatronS » Чет 16 ное 2017 13:54


Задължителна проверка на масата на купето. Вързана е за болт на скоростната кутия, чрез клема. Там се получава нагаряне и окисляване, което води до слаб контакт и греене. Когато се завърта на стартер и няма достатъчно проводимост се получава голям пад на напрежение и е възможно бушона на ЕКУ да гори, той е вързан директно на контактния ключ.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12787
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 17 ное 2017 15:53


megatronS написа:Задължителна проверка на масата на купето. Вързана е за болт на скоростната кутия, чрез клема. Там се получава нагаряне и окисляване, което води до слаб контакт и греене. Когато се завърта на стартер и няма достатъчно проводимост се получава голям пад на напрежение и е възможно бушона на ЕКУ да гори, той е вързан директно на контактния ключ.

Благодаря колега.
Точно там беше един от проблема.
+заминала бобина и нагоряла букса на бобината.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 110 госта