Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
Колеги, гори ми предпазителя на ECU-то на двигателя, когато завъртам на стартер. В последствие като сложа нов предпазител, колата запалва и работи. При слнедващо изгасяне и опит за палене, пак изгаря. Знае ли някой от какво може да е?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
Ти сигурен ли си че предпазителя е на ЕКУ то няма връзка между стартера и него.Уточни даваш на контакт и всичко си е нормално но като завъртиш стартера веднага гори така ли?И като е изгорял и дадеш на контакт лампата на свещите светва ли?
Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
Като изгори предпазителя и дам на контак всичко светва нормално - лампата за подгрева също. Като завъртя да паля, колата припалва но веднага изгася. Все едно имобилайзера е повреден, но дефакто предпазителя на ECU-то е изгорял. Колата като престоя една вечер, на другият ден се оправи и спря да гори бушони. Вечерта всичко започна отначало.
ПП: Предпазителя го разпознавам от капака на кутията за бушони. Ако някой преди това е пипал, може и да има разместване, но не съм убеден.
ПП: Предпазителя го разпознавам от капака на кутията за бушони. Ако някой преди това е пипал, може и да има разместване, но не съм убеден.
Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
Забелязах още нещо. Предпазителя изгаря след като колата е работила дълго време, т.е е загряла напълно.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
Здравейте колеги!
Имам почти същия проблем.
Автомобила е Шкода Октавия,2001 година,бензинов двигател,2.0/116кс.AQY.
Малко пояснения по проблема.
От няколко дни имам проблем със стартиране на двигателя.Стартера все едно "залепва" и се чува само цъкане.В редки случаи се мъчи да превърти.След няколко такива опита пали цял ден без проблеми.Имах уговорка със сервиз,но нещата изпревариха уговорката.
Вчера вечерта стартера отказа.След няколко опита забелязах,че вече не чувам бензиновата помпа.Човек,който спря пред мен ми обърна внимание,че около автомобила се усеща миризма на изгорял кабел.Проверих предпазителя на помпата,№28,беше здрав.Извадих ласото и в един сервиз.Там проверихме всички предпазители.Освен №29 всички бяха здрави.
№29 по схемите го дават за ЕБУ/ЕКУ.
След поставянето на здрав и даване на контакт,помпата избучава за миг и предпазителя гори.
По метода на изключването свалихме стартера,нова бобина и ревизия.Свалихме и алтернатора,въпреки че изглеждаше ОК,сменихме и блока с четките.След поставянето на автомобила пробема остана.Гори предпазител №29.
Изключихме буксите към ЕКУ-то,същата работа.Монтьора,който се занимаваше с проблема си призна,че по токовете не е силен.Аз също не съм сила в тази област.Но какво ми направи впечатление.
При различни замервания с мултицет при откачена плюсов кабел на акумулатора,единия край на мултицета е допрян до нея,а другия върху плюсовата клема на акумулатора уреда регистрира 12.51 волта?
Давайте идеи и предложения,защото ми иде да я засиля от Скакля.
Имам почти същия проблем.
Автомобила е Шкода Октавия,2001 година,бензинов двигател,2.0/116кс.AQY.
Малко пояснения по проблема.
От няколко дни имам проблем със стартиране на двигателя.Стартера все едно "залепва" и се чува само цъкане.В редки случаи се мъчи да превърти.След няколко такива опита пали цял ден без проблеми.Имах уговорка със сервиз,но нещата изпревариха уговорката.
Вчера вечерта стартера отказа.След няколко опита забелязах,че вече не чувам бензиновата помпа.Човек,който спря пред мен ми обърна внимание,че около автомобила се усеща миризма на изгорял кабел.Проверих предпазителя на помпата,№28,беше здрав.Извадих ласото и в един сервиз.Там проверихме всички предпазители.Освен №29 всички бяха здрави.
№29 по схемите го дават за ЕБУ/ЕКУ.
След поставянето на здрав и даване на контакт,помпата избучава за миг и предпазителя гори.
По метода на изключването свалихме стартера,нова бобина и ревизия.Свалихме и алтернатора,въпреки че изглеждаше ОК,сменихме и блока с четките.След поставянето на автомобила пробема остана.Гори предпазител №29.
Изключихме буксите към ЕКУ-то,същата работа.Монтьора,който се занимаваше с проблема си призна,че по токовете не е силен.Аз също не съм сила в тази област.Но какво ми направи впечатление.
При различни замервания с мултицет при откачена плюсов кабел на акумулатора,единия край на мултицета е допрян до нея,а другия върху плюсовата клема на акумулатора уреда регистрира 12.51 волта?
Давайте идеи и предложения,защото ми иде да я засиля от Скакля.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
Ваг-ком дава ли някакви грешки? Ако е нещо в еку-то трябва да си каже
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
Миналата седмица нали ти правиха парното, освен да им се обадиш и да им обясниш какво прави. Може да са разбутали някой кабел. Щом мирише на изгорял кабел.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
Zdravko Zankov написа:След поставянето на здрав и даване на контакт,помпата избучава за миг и предпазителя гори.
Коя помпа? Търсиш амперклещи които могат да мерят DC Current, домашните климатикаджии ползват такива.
Повтаряш опита и с тях гледаш какъв ток тече през тази помпа, спрямо стойността на предпазителя.
Zdravko Zankov написа:При различни замервания с мултицет при откачена плюсов кабел на акумулатора,единия край на мултицета е допрян до нея,а другия върху плюсовата клема на акумулатора уреда регистрира 12.51 волта?
Такова измерване не показва нищо. Мултицета е с високо входно съпротивление, винаги ще ти показва почти стойността на напрежението на акумулатора. Веригата се затваря през множество консуматори разпр. из цялото купе.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
vanesto написа:Миналата седмица нали ти правиха парното, освен да им се обадиш и да им обясниш какво прави. Може да са разбутали някой кабел. Щом мирише на изгорял кабел.
Мирише отвън,в моторния отсек.
Набеждавам кабела, който отива от плюса към стартера.
Ще видим.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
Задължителна проверка на масата на купето. Вързана е за болт на скоростната кутия, чрез клема. Там се получава нагаряне и окисляване, което води до слаб контакт и греене. Когато се завърта на стартер и няма достатъчно проводимост се получава голям пад на напрежение и е възможно бушона на ЕКУ да гори, той е вързан директно на контактния ключ.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Гори предпазител на ECU на 1,9 AFN
megatronS написа:Задължителна проверка на масата на купето. Вързана е за болт на скоростната кутия, чрез клема. Там се получава нагаряне и окисляване, което води до слаб контакт и греене. Когато се завърта на стартер и няма достатъчно проводимост се получава голям пад на напрежение и е възможно бушона на ЕКУ да гори, той е вързан директно на контактния ключ.
Благодаря колега.
Точно там беше един от проблема.
+заминала бобина и нагоряла букса на бобината.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 168 госта