b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото, не мога да се свържа с ЕКУто

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото, не мога да се свържа с ЕКУто

Мнениеот nebeto » Сря 28 дек 2022 0:29


Привет.Колата е VW Passat b4 1.9TDI AFN 110кс. Една сутрин запалих нормално, карах 1км има няма.Докато е на свободна оборотомера почна да играе между 800-500обр/мин,така няколко пъти и угасна. Докато все още имаше инерция пробвах да запаля на скорост но без успех. VAG-com не открива никакви грешки,като въртя на стартер VAG-com ми отчита 180-300 обр/мин (мисля,че е нормално). На следващия ден почвам да я ровя по релета и предпазители и ми направи впечетлиние, че по таблото няма показания за час,километри (електронни са). Като дам на контакт не светват индикациите за маслото,акумулатора,водата, а само за ръчната спирачка и подгрев на свещите.Опитвам се да се свържа с VAG-com но без успех. По някое време без да давам на контакт,без да правя нещо тръгнаха вентилаторите на радиатора на първа степен, а индикацията за ръчната спирачка почна да мига. Когато пусна габаритите осветлението за дисплея на километража и на часовника сшетят едвам едвам, осношното осшетление на таблото си свети нормално. Всички предпазители са проверени,релето 109 също.Като дам на контакт няма 12в на ел.клапана на ГНПто.Пробвах да подам +12в от акумулатора до този клапан ан ГНПто но пак без успех (чува се как щрака).Дайте ми някаква насока. Как да подходя? Къде какво захранване се губи?

Последна промяна от nebeto на Нед 01 яну 2023 3:45, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот vanesto » Сря 28 дек 2022 8:33


На клеморед ми прилича. Провери и кабела за маса към двигателя да не е хлабав.


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот nebeto » Сря 28 дек 2022 12:32


на двигателя ако няма маса няма да върти стартера. Немога да разбера къде трябва да има +12в и маса на двете букси,които са от таблото до бушониерата. Аз мисля,че първо трбва да се повят часовника и милометража.
Гледах в Autodata но там не е намирам подробна схема.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот cecoa1 » Сря 28 дек 2022 15:48


https://www.autogenius.info/volkswagen- ... -fuse-box/
Виж как на един бушон са вързани различни неща, примерно часовника е със запалката и плафоните в купето. Ако ги няма тия неща заедно, може да не си проверил добре бушона.
...
https://sites.google.com/site/stoyneff/ ... tric-2-ce2
...
И виж клемореда на контактния ключ - https://forums.tdiclub.com/index.php?th ... ix.132005/
(В смисъл, може да го замениш за лесна проба както е показано в темата. Не е скъп. Пробваш го само на буксите, и го въртиш с отверка. Другия ключ остава при пробата само за да не ти се заключи волана. Ако пали и гасне, просто му трябва близко разстояние между ключа и датчика на имобилайзера ).
...
Доколкото виждам, а и лично съм карал така(,изгорял бушон), часовника на таблото няма общо с работата на мотора. Така че ако не е клемореда на ключа, виж пак реле 109, самия компютър, и задната част на кутията с бушоните. Без да дойдат 12 волта на клапана на ГНП...нЕма да стане.
Пиши като намериш проблема, че и аз карам такава кола но с 1Z.


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот nebeto » Сря 28 дек 2022 18:05


запалката и плафоните работят. На самата бушониера на буксата U2/11 Gauge Cluster (clock and MFA) - Main Fusebox Battery Power, Fuse 21 има +12в, U1/10 Gauge Cluster (main ground) - Main Fusebox Ground има маса. Проверено е с пробна лампа и мултицет.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот goppa » Сря 28 дек 2022 20:22


Реле 109 при пасатите не беше ли 219? А и ЕКУъо май беше под чистачките и лесно се наводнява. Проверявано ли е за зеленясали букси?


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот nebeto » Сря 28 дек 2022 22:40


релото си е с номер 109 на позиция 3 на самата бушониера. ЕКУто е проверено и няма съмнения за зеленясали кабели.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот cecoa1 » Сря 28 дек 2022 23:03


Май имаше някой бушон или реле, свързани с възможността да се свързваш с диагностиката през буксата. Ама не помня кой беше. Това освен тези, от които директно зависи работата на мотора.
Остава по трудния начин да прозвъняваш кабели, да гледаш къде какво идва като сигнал, и какво трябва да идва... Ако компютъра се захранва както трябва, а не пуска сигнали към ГНП каквито трябва, то вероятно причината е в него. Може да се пробва с друг компютър(ще пали и гасне заради имобилайзера, но това после се оправя).
...
Чисто информативно - при мен някога имаше подобен проблем, но електричеството беше наред, както и нямаше никакви грешки. Оказа се нещо съвсем изненадващо - механичен проблем в ГНП. Бяха се счупили и двете възвратни пружини на помпения елемент. Едната дори беше счупена на две места. И това без никакви предварителни симптоми, изгасих колата от ключа, и повече не запали.


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот nebeto » Чет 29 дек 2022 22:38


тази вечер правих замервания дали ЕКУто има захранване.Замерваничта съм ги правил на самата букса на ЕКУто без самото ЕКУ.Всички маси са налични, всички +12в след даване на контакт, без Engine Control Relay. Може ли зарати това Engine Control Relay да не мога да се свържа с диагностиката?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот cecoa1 » Чет 29 дек 2022 22:45


То това не е ли точно реле 109?


pe6o__
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 30 яну 2011 18:47
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Botevgrad

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот pe6o__ » Пет 30 дек 2022 11:40


При пасатите няма реле 109 и е 216 и се намира до ЕКУ-то.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот samo_pechka » Пет 30 дек 2022 22:10


pe6o__ написа:При пасатите няма реле 109 и е 216 и се намира до ЕКУ-то.

Не съм сигурен точно за Б4 къде е , но защо си мисля, че си е на бушониерата . Това не е Б5 , при Б4 е напречен мотора , а напречните са башка от надлъжно монтираните.
Според описанията на проблемите , ме навежда точно на това реле проблема , но може да е и от клеморед.
Като за начало задължително една проба със здраво реле и чак тогава да се търси нататък проблема ( комп примерно )


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот cecoa1 » Пет 30 дек 2022 22:26


Това е, че като проблема е от релето, би трябвало да пали с директен плюс на клапана на ГНП. Лично съм го правил, не на моя, но пак B4. Така с плюса до клапана се захранва и компютъра без да е през релето - става за проба или да се прибере човек. А в случая се спомена, че и така не пали.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот radotom » Съб 31 дек 2022 1:07


Аз пък лично съм пробвал, че не пали :icon_lol
Е, не беше на AFN, на 1Z беше, но тя помпата е същата
Ако компа не подаде сигнали за порцията и за момента на впръскване - забрави за запалване!
+ на клапана на ГНП-то помагаше само на старите помпи, предкамерните дизели, дето управлението си беше чисто механично :c020
Тогава да - това беше достатъчно условие.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: b4 1.9TDI AFN угасна и неще да запали, няма и някои индикации на таблото

Мнениеот cecoa1 » Съб 31 дек 2022 1:48


Аз не се шегувам, наистина съм го пробвал, и наистина си запали колата. После човека си смени релето, и всичко се оправи.
Тогава и аз мислех, че няма да стане така, но все пак пробвахме да видим да не е само от стоп-клапана... Просто при това свързване, ток за компютъра се подава по жицата му към стоп-клапана. Така той се захранва от там, вместо през релето. Всички останали сигнали си ги има, и си дава необходимите управляващи такива на ГНП.
...
Автора на темата каза, че е пускал ток до клапана, и той щрака. Но да не е станало недоразумение, и да примерно да не е пробвал да пали по този начин? А също, ако само му дадеш там плюс, но си му разкачил оригиналната жица, няма как да върне ток на компа и няма да пали(ако е от това реле, което захранва ЕКУ).

ПП: И при мен на 1Z беше. Точно в Пасат B4.
За това нещо мога да се хвана на бас.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта