BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот valiosport » Вто 20 дек 2016 0:34


В дюзата има и други части които се износват, а може и разпръсквача да препиква горивото на студено и като не прави хубав облак оттам се получават тия пушеци. Трябвало е като си свалил дюзите да ги дадеш да ги проверат на стенд да ти кажат как са за да си сигурен че са наред и тогава да сложиш дюзите с нови оплътнения и регулиране.


https://youtu.be/QZnM5LWp2l8. Изгледай това клипче да ти стане ясно долу горе...




Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Чет 02 ное 2017 16:11


Колеги, ето че застудя и отново е време да съживим темата. Днес оставих колата на сервиз за ремонт по окачването и помолих да ми замерят компресията. Ами резултатите са...отчайващи, а именно 22, 24, 26, 29 :death . Преди не бях напълно сигурен, но вече окончателно намразих колата си :banghead . Бях решил да си рециклирам стартера, та евентуално нещата със студения старт да се подобрят, но след "новината" се отказах :no


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Водния дух1 » Чет 02 ное 2017 17:13


Чакай,не се отчавай.Не се знае твоя мотор каква трябва да му е компресията и откъде евентуално се губи.По-знаещите като се включат ще се разбере.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Чет 02 ное 2017 17:19


Ами едва ли трябва да е под 25, 24, а и разлика между отделните цилиндри над 5... :horror


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Благовест » Чет 02 ное 2017 17:29


Под 19 бара е за основен ремонт.
Иначе изправен мотор минава 30 бара без проблем.
Трето-освен,че трябва да я има 'компресията',то да бъде и равномерна.
В крайна сметка в момента има ли проблем като трудно палене,пушеци,неравномерност при работа?
Пишейки това ми идва на акъла(знаейки сгъстяването по цилиндри),да провериш и корекцията на нафтата по цилиндри на 13ти канал с Ваг-Ком,ако имаш такъв.
Това е от мен. :)


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Чет 02 ное 2017 17:43


Трудното палене си го има... при температури под 0 се проявява. Пушеците с миризма на не изгоряла нафта ги има на студен мотор (5-10 мин), а самата миризма си я има постоянно. Корекциите на дюзите от 2,5 години (колата я имам от април 2015 г.) са 0,75 0,40 0,25 0,10 или нещо подобно (чакайте да се съсредоточа, че започнах да гледам Опел-и по сайтовете :screwy ). По- нагоре в темата съм описал какво е правено...без резултат естествено.
Неравномерност при работата не съм забелязал... е когато е -20, като запали на 5, 6 -та секунда въртене сякаш "реди" цилиндрите в първите 1-2 секунди и след това заспива... :dontknow


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Съб 04 ное 2017 15:19


След като си взех вчера колата, майсторът ми каза нещо интересно. Подгревните свещи били черни, сякаш не са работили (според него). Обаче като ги замерил казва, че били наред :dontknow .
Вие какво мислите по въпроса?


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Пон 11 дек 2017 8:03


Тази сутрин отново "понеделнишката" ми усмивка беше помрачена от студения старт на -3 градуса температура :cry . Кофтито е, че проблемът явно се задълбочава, защото след мудното запалване (2 секунди време), около 20 секунди колата работеше неравномерно. За одимяването на паркинга, мисля не е нужно да коментирам :redface.
Основен ремонт ли да правя, пак ли да сменям ремонтен комплект на дюзите... и аз не знам :banghead. Най - големият проблем е, че не знам при кой в града да отида...


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Karaboev » Пон 11 дек 2017 8:09


Според мен си за дюзи, но това са си скачени съдове компресия на 1во място дюзи и тандем помпата, незнам какво да те посъветвам основен ремонт не се прави от всеки колкото и просто да звучи, в утвърден сервиз ще ти излезе доста, аз бих пробвал с дюзите за начало така или иначе ще се правят. Това пушене е само от тях или от опръстени. Масло гори ли? КаТо извадиш щеката духа ли повече от нормално защото тия PD си духат още от завода, но ако духа много знаеш какво следва


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Пон 11 дек 2017 8:33


Масло похапва около 1 до 1,5 литра на смяна. Доста е спорно обаче дали моторът го гори, защото задната му страна е цялата в масло (вероятно от капака на клапаните), а и турбото си посвирва. За духането ами вадил съм щеката духа си, но не знам колко е "нормалното" духане за PD :gruebel .
Относно компресията - последното измерване не знам колко е вярно. Не е зле да я измеря и на друго място. Някак не се връзват нещата преди година и половина всички цилиндри да са 27 , а сега да има разлики и то последният да бъде 29. Още повече, че паленето не се е променило с изключение на тази неравномерност, която преди се появяваше при температури под - 15 градуса...


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Karaboev » Пон 11 дек 2017 8:36


Да. Правилно си се ориентирал да отидеш на друго място и да замериш компресия, разхода на масло е идеален, турбината си по свирва на всички не се тревожи. Иначе релето проверявано ли колко подгрява и дали изобщо подгрява щом са черни с свещите провери го
Едит: Откачи шината с кабели на подгряващите свещи и виж да няма разбито гнездо и да не подава ток на свеща. Сутрин с волтметър при извадена шина плюс на шината и минус на корпуса на мотора и някой да даде на контакт, наблюдавай колко време подава напрежение.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Пон 11 дек 2017 9:31


Силно ме съмнява проблема да е в подгряването. Дори и при температури от + 10 градуса колата пали от раз, но първоначално си го има този сивкаво - бял пушек. Като тръгна и ако я позасиля първите 50-100 м го виждам в огледалата как се разсейва...


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Пон 11 дек 2017 11:47


Karaboev написа: Иначе релето проверявано ли колко подгрява и дали изобщо подгрява щом са черни с свещите провери го


Не знам дали има връзка, но винаги преди да запаля при ниски температури изчаквам релето да "изцъка".


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Karaboev » Пон 11 дек 2017 12:00


Съгласен съм и аз така правя изчаквам го даже 2 пъти. Предполагам са дюзите, моя изпушва няколко сек 2 или 3 и веднага изчиства, замирисва на неизгоряла нафта. Ако и при теб е от неизгоряла нафта няма какво да се чудиш ами направи една диагностика на дюзите в последствие ако е възможно рециклиране


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Пон 11 дек 2017 12:01


Гадната миризма я има постоянно...топла, студена...зиме и лете. Обаче корекциите на дюзите не са мръднали 2 години



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: lubomir911, Mitablek и 58 госта