BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот samo_pechka » Сря 20 дек 2017 11:41


При замерването на компресията ( м/у другото не ми харесаха цифрите ) имаше ли повторно замерване с малко масло в проблемните цилиндри?




Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Сря 20 дек 2017 18:47


Нямам представа, аз не съм присъствал. Оставих я и ми се обадиха по телефона. Не вярвам да ме излъжат, но не знам колко е правилно измерването. Нещо не се връзват нещата. Пак повтарям преди близо 2 години беше 27 на всички цилиндри, а сега такива разлики... :dontknow
Като я оставя ще им кажа и на тези да я измерят, макар че като разговарях с тях и засегнах този въпрос, единият ми каза, че ако е ниска компресията няма да запали...


metkata77
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 27 юли 2016 11:30
Автомобил: passat variant 2-0 tdi 170 ks
Двигател: BMR 2006
Местоположение: plovdiv

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот metkata77 » Чет 21 дек 2017 8:57


колега гледам че си от Пловдив ходил ли си при Жоро Касапина viewtopic.php?f=13&t=124276


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Чет 21 дек 2017 9:09


Преди 2 години точно при него бях...


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Сря 10 яну 2018 17:58


Така...Колеги, днес за пореден път получих болезнена информация, относно моят автомобил. Вчера я оставих на "дизелджиите", с които разговарях преди празниците и днес, след първоначален оглед констатирано от тях беше, че подгревните свещи са ОК и компресията е "нормална" (около 22 на всички цилиндри) :undecided. Вече тотално се обърках...
Майсторът ми каза, че на старите дизели била нужна по - висока компресия, но на тези "новите" била по-ниска :stumm . Това изречение разби представите ми за ВАГ- дизелите от въпросните години. Също спомена, че имало някакво нехарактерно притеснително почукване в мотора и утре ще свалят капака на клапаните, за да огледат вала и другите "чаркове"...
Засега е това...ще излъжа ако кажа, че не се притеснявам за колата си :neutral

Последна промяна от Sonny_89 на Сря 10 яну 2018 18:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот samo_pechka » Сря 10 яну 2018 18:35


Компресията на твоя мотор се движи в границите 25-31 бара, като за мен под 27 ми "светва" малка лампичка. Абсолютния минимум е 19 бара ( не съм сигурен точно за твоя ама.. едва ли е под тази цифра) Това не е КР мотор последно поколение, който има ниско налягане в цилиндрите и свръх високо в инжекторите.
За коректно замерване е когато след това се капне по малко масълце в съответния цилиндър и се повтори теста. Така става ясно какво точно не е наред.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Сря 10 яну 2018 18:43


Е, да...обаче как да се намеся и да им обясня кое как да направят и как трябва да бъде :no . Ще ми хвърлят ключовете и до там.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4412
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Pet_rov » Чет 11 яну 2018 11:55


След като ще им даваш пари, най-малкото, което можеш да направиш, е да им кажеш, че искаш да проверят по твоя начин.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Пет 12 яну 2018 18:56


Малко развитие по моят проблем...
Днес си взех колата, но усмивката отново не изгря на лицето ми :neutral . Вчера ми се обадиха и ми обясниха, че дюзите са били "разцентровани" и са извършили съответния реглаж. Резултатът бил положителен, като изчезнали претрисанията и колата запалила доста добре...колко да е добре при температури над 5 градуса :exclaim . Днес ми обясниха, че сутринта запалила без проблем, изпушила "нормално" и след това никакъв дим. Да ама НЕ...като я запалиха пред мен (след целодневен престой) си изкара характерната бяла пушилка :banghead
Казах им, че утре във Велинград ще си проличи дали има дори и минимално подобрение след "ремонта". Та ще видя утре как е, но изгубих надежда, че нещата ще бъдат поне малко по-добре.
Цената за услугата не ми се коментира (защото не ми е ясно какви са стандартните цени), но ако има значение беше 110 лв. и включва замерване на компресия, замерване на свещи и реглаж на дюзите.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот samo_pechka » Пет 12 яну 2018 19:40


Няма и как да бъде добре . 22 бара налягане е зле...За тези 110лв щеше да си купиш собствен компресомер за дизелови ДВГ https://zimber-tools.com/bg/kompresomer ... k-865.html


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Съб 13 яну 2018 10:05


Е, Колеги, както и очаквах няма промяна в паленето. Единственото положително нещо след този ремонт е по - отзивчивият педал на газта. Нищо повече...
[emoji852]️


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот samo_pechka » Съб 13 яну 2018 11:17


Докато не се разбере откъде точно е проблема за ниското налягане, няма се подобрят нещата. Ако е клапани - лесно , смъква се тиквата и се прави. Затова при замерването с компресомера , се прави следващо но с малко масълце капнато в цилиндъра, така веднага си проличава дали е от клапани или е от сегменти.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Sonny_89 » Съб 13 яну 2018 17:11


Е какво точно трябва да стане като се сложи и масло в цилиндрите, за да се разбере дали са клапани или сегменти? А и честно казано започвам да се отказвам от всякакви ремонти. Мисля, че трябва да се ориентирам към покупката на друг по-нов автомобил и след тези вече близо 3 - годишни драми с ТДИ-то, вероятно ще се насоча към друга марка :surrender . То и няма как да е друго яче, защото бюджета ми не стига за CR (PD вече няма да погледна), a FSI да карам само на бензин, също не е вариант.
Не съм го решил окончателно, но някак не ми се влиза във филм с основен ремонт :k050


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот samo_pechka » Съб 13 яну 2018 17:57


Разбирам те. Да, това с маслото се прави и разбира веднага, дали става въпрос за сегмент/и или за клапан/и.
Да ме извиняват колегите пак , но ПД-ето съм го коментирал в теми и съм споделял, че е неподходяща система за малки двигатели. Имаше засегнати колеги, разбирам ги.
За големи мотори,двигатели с ниски обороти е много добре, примерно в камиони, локомотиви, кораби и т.н.
КР система е по-усъвършенствана и по-добра . Можеш от европейските да видиш с мотори на фият 1.9 без вихровите клапи ( или ако е с такива , ги махни) , от японските - 2.0 на тойота д4д без дпф.
А ако случиш от нашите с 1.9 афн на пасат, а4, а6 , нещо читаво разбира се, ще оцениш защо аз примерно не мърдам от този мотор нагоре и защо го предпочитам в надлъжен вариант ( две имам, и двете са с такива мотори ). Разбира се и напречните с ГНП са много добре, просто вече опира до по-запазения и поддържан екземпляр . Имаше мисля на Шкода по-нови на години , но със стария мотор ( с ГНП) , може да видиш и такава.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.

Мнениеот Водния дух1 » Съб 13 яну 2018 20:13


Мотор от 4ка със ГНП,няма ли да пасне в бората?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 26 госта