BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
- samo_pechka
- Мнения: 8337
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
При замерването на компресията ( м/у другото не ми харесаха цифрите ) имаше ли повторно замерване с малко масло в проблемните цилиндри?
- Sonny_89
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Нямам представа, аз не съм присъствал. Оставих я и ми се обадиха по телефона. Не вярвам да ме излъжат, но не знам колко е правилно измерването. Нещо не се връзват нещата. Пак повтарям преди близо 2 години беше 27 на всички цилиндри, а сега такива разлики...
Като я оставя ще им кажа и на тези да я измерят, макар че като разговарях с тях и засегнах този въпрос, единият ми каза, че ако е ниска компресията няма да запали...
Като я оставя ще им кажа и на тези да я измерят, макар че като разговарях с тях и засегнах този въпрос, единият ми каза, че ако е ниска компресията няма да запали...
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 27 юли 2016 11:30
- Автомобил: passat variant 2-0 tdi 170 ks
- Двигател: BMR 2006
- Местоположение: plovdiv
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
колега гледам че си от Пловдив ходил ли си при Жоро Касапина viewtopic.php?f=13&t=124276
- Sonny_89
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Преди 2 години точно при него бях...
- Sonny_89
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Така...Колеги, днес за пореден път получих болезнена информация, относно моят автомобил. Вчера я оставих на "дизелджиите", с които разговарях преди празниците и днес, след първоначален оглед констатирано от тях беше, че подгревните свещи са ОК и компресията е "нормална" (около 22 на всички цилиндри) . Вече тотално се обърках...
Майсторът ми каза, че на старите дизели била нужна по - висока компресия, но на тези "новите" била по-ниска . Това изречение разби представите ми за ВАГ- дизелите от въпросните години. Също спомена, че имало някакво нехарактерно притеснително почукване в мотора и утре ще свалят капака на клапаните, за да огледат вала и другите "чаркове"...
Засега е това...ще излъжа ако кажа, че не се притеснявам за колата си
Майсторът ми каза, че на старите дизели била нужна по - висока компресия, но на тези "новите" била по-ниска . Това изречение разби представите ми за ВАГ- дизелите от въпросните години. Също спомена, че имало някакво нехарактерно притеснително почукване в мотора и утре ще свалят капака на клапаните, за да огледат вала и другите "чаркове"...
Засега е това...ще излъжа ако кажа, че не се притеснявам за колата си
Последна промяна от Sonny_89 на Сря 10 яну 2018 18:37, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8337
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Компресията на твоя мотор се движи в границите 25-31 бара, като за мен под 27 ми "светва" малка лампичка. Абсолютния минимум е 19 бара ( не съм сигурен точно за твоя ама.. едва ли е под тази цифра) Това не е КР мотор последно поколение, който има ниско налягане в цилиндрите и свръх високо в инжекторите.
За коректно замерване е когато след това се капне по малко масълце в съответния цилиндър и се повтори теста. Така става ясно какво точно не е наред.
За коректно замерване е когато след това се капне по малко масълце в съответния цилиндър и се повтори теста. Така става ясно какво точно не е наред.
- Sonny_89
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Е, да...обаче как да се намеся и да им обясня кое как да направят и как трябва да бъде . Ще ми хвърлят ключовете и до там.
- Pet_rov
- Мнения: 4412
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
След като ще им даваш пари, най-малкото, което можеш да направиш, е да им кажеш, че искаш да проверят по твоя начин.
- Sonny_89
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Малко развитие по моят проблем...
Днес си взех колата, но усмивката отново не изгря на лицето ми . Вчера ми се обадиха и ми обясниха, че дюзите са били "разцентровани" и са извършили съответния реглаж. Резултатът бил положителен, като изчезнали претрисанията и колата запалила доста добре...колко да е добре при температури над 5 градуса . Днес ми обясниха, че сутринта запалила без проблем, изпушила "нормално" и след това никакъв дим. Да ама НЕ...като я запалиха пред мен (след целодневен престой) си изкара характерната бяла пушилка
Казах им, че утре във Велинград ще си проличи дали има дори и минимално подобрение след "ремонта". Та ще видя утре как е, но изгубих надежда, че нещата ще бъдат поне малко по-добре.
Цената за услугата не ми се коментира (защото не ми е ясно какви са стандартните цени), но ако има значение беше 110 лв. и включва замерване на компресия, замерване на свещи и реглаж на дюзите.
Днес си взех колата, но усмивката отново не изгря на лицето ми . Вчера ми се обадиха и ми обясниха, че дюзите са били "разцентровани" и са извършили съответния реглаж. Резултатът бил положителен, като изчезнали претрисанията и колата запалила доста добре...колко да е добре при температури над 5 градуса . Днес ми обясниха, че сутринта запалила без проблем, изпушила "нормално" и след това никакъв дим. Да ама НЕ...като я запалиха пред мен (след целодневен престой) си изкара характерната бяла пушилка
Казах им, че утре във Велинград ще си проличи дали има дори и минимално подобрение след "ремонта". Та ще видя утре как е, но изгубих надежда, че нещата ще бъдат поне малко по-добре.
Цената за услугата не ми се коментира (защото не ми е ясно какви са стандартните цени), но ако има значение беше 110 лв. и включва замерване на компресия, замерване на свещи и реглаж на дюзите.
- samo_pechka
- Мнения: 8337
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Няма и как да бъде добре . 22 бара налягане е зле...За тези 110лв щеше да си купиш собствен компресомер за дизелови ДВГ https://zimber-tools.com/bg/kompresomer ... k-865.html
- Sonny_89
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Е, Колеги, както и очаквах няма промяна в паленето. Единственото положително нещо след този ремонт е по - отзивчивият педал на газта. Нищо повече...
[emoji852]️
[emoji852]️
- samo_pechka
- Мнения: 8337
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Докато не се разбере откъде точно е проблема за ниското налягане, няма се подобрят нещата. Ако е клапани - лесно , смъква се тиквата и се прави. Затова при замерването с компресомера , се прави следващо но с малко масълце капнато в цилиндъра, така веднага си проличава дали е от клапани или е от сегменти.
- Sonny_89
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Е какво точно трябва да стане като се сложи и масло в цилиндрите, за да се разбере дали са клапани или сегменти? А и честно казано започвам да се отказвам от всякакви ремонти. Мисля, че трябва да се ориентирам към покупката на друг по-нов автомобил и след тези вече близо 3 - годишни драми с ТДИ-то, вероятно ще се насоча към друга марка . То и няма как да е друго яче, защото бюджета ми не стига за CR (PD вече няма да погледна), a FSI да карам само на бензин, също не е вариант.
Не съм го решил окончателно, но някак не ми се влиза във филм с основен ремонт
Не съм го решил окончателно, но някак не ми се влиза във филм с основен ремонт
- samo_pechka
- Мнения: 8337
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Разбирам те. Да, това с маслото се прави и разбира веднага, дали става въпрос за сегмент/и или за клапан/и.
Да ме извиняват колегите пак , но ПД-ето съм го коментирал в теми и съм споделял, че е неподходяща система за малки двигатели. Имаше засегнати колеги, разбирам ги.
За големи мотори,двигатели с ниски обороти е много добре, примерно в камиони, локомотиви, кораби и т.н.
КР система е по-усъвършенствана и по-добра . Можеш от европейските да видиш с мотори на фият 1.9 без вихровите клапи ( или ако е с такива , ги махни) , от японските - 2.0 на тойота д4д без дпф.
А ако случиш от нашите с 1.9 афн на пасат, а4, а6 , нещо читаво разбира се, ще оцениш защо аз примерно не мърдам от този мотор нагоре и защо го предпочитам в надлъжен вариант ( две имам, и двете са с такива мотори ). Разбира се и напречните с ГНП са много добре, просто вече опира до по-запазения и поддържан екземпляр . Имаше мисля на Шкода по-нови на години , но със стария мотор ( с ГНП) , може да видиш и такава.
Да ме извиняват колегите пак , но ПД-ето съм го коментирал в теми и съм споделял, че е неподходяща система за малки двигатели. Имаше засегнати колеги, разбирам ги.
За големи мотори,двигатели с ниски обороти е много добре, примерно в камиони, локомотиви, кораби и т.н.
КР система е по-усъвършенствана и по-добра . Можеш от европейските да видиш с мотори на фият 1.9 без вихровите клапи ( или ако е с такива , ги махни) , от японските - 2.0 на тойота д4д без дпф.
А ако случиш от нашите с 1.9 афн на пасат, а4, а6 , нещо читаво разбира се, ще оцениш защо аз примерно не мърдам от този мотор нагоре и защо го предпочитам в надлъжен вариант ( две имам, и двете са с такива мотори ). Разбира се и напречните с ГНП са много добре, просто вече опира до по-запазения и поддържан екземпляр . Имаше мисля на Шкода по-нови на години , но със стария мотор ( с ГНП) , може да видиш и такава.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Мотор от 4ка със ГНП,няма ли да пасне в бората?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 26 госта