BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Чет 10 фев 2011 14:45
- Автомобил: VW Golf 7 Business Edition R
- Двигател: CRLB 2016
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Колега, аз минах през същият филм,колата след престой от цяла нощ върти много и пали,но с доста въртене и подаване на газ.Понякога и от втори и трети път,мъка голяма.Обиколих доста майстори, диагностики, грешки никакви.Първо смених горивният филтър и клапана над него.Резултат никакъв.После проверих цедката в резервоара, никакви мръсотий свети.Моят AJM e 2000 година и няма помпа в резервоара.След това смених тандем помпата, понеже старата имаше лек теч,но за жалост отново никакъв резултат.Накрая поръчах оригинални о-пръстени и гумички за дюзите отидох в Bosch service Пловдив и им казах да ги сменят.И с това се оправи, колата вече пали от четвърт. На стартера и него му направих профилактика след о-пръстените всичко да е както трябва и така приключи моят филм с досадното трудно палене.
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
А бе тя си пали , винаги от първия път , просто когато е студено с повечко въртене (2-3 секунди). На мен обаче не ми харесва , хвърлих толкова пари и да не е като хората . Относно О-пръстените.....казах ви сменени са още преди година....при форумен майстор , като прецених , че той е "човекът" , макар че започвам да си мисля , че именно там куцат нещата. То просто не остана вече за какво да се захвана. Някоя дюза да е проблемна......всички са в норма с леки отклонения (1-ви цилиндър 0.6).
Мислил съм и вариант за Иво , но много ми е далече , а и проблемът е специфичен (трябва колата да преспи , за да се тества). Поради същата причина не мога да отскоча и до Герман при Ники и Мишо .
За момента спирам с филмите и я зарязвам , защото през последната седмица хвърлих близо 1000лв. по нея и нямам излишни пари.
Водния дух1 написа:Пали и бегом към Варна-там е твоя човек.
Мислил съм и вариант за Иво , но много ми е далече , а и проблемът е специфичен (трябва колата да преспи , за да се тества). Поради същата причина не мога да отскоча и до Герман при Ники и Мишо .
За момента спирам с филмите и я зарязвам , защото през последната седмица хвърлих близо 1000лв. по нея и нямам излишни пари.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Аз не искам да правя реклама на някого....,но при мен се случи едно забиване и се започна едно гадаене тук в Русе-дебитомери,клапани,дюзи и аз направо във Варна...
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Е, Колеги, ходенето по мъките продължава . Температурите паднаха под 0-та и си показахме рогата. Тази сутрин при -3 повъртяхме около 2 секунди, с придружаващата пушилка разбира се . Мисля си утре да откача буксата на темп. датчик, та да видя ще има ли някаква разлика. Само да уточня, че подгрях 2 пъти ако има някакво значение. Също така лампата за подгревните ми свещи светва за секунда.....
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Щом светва само за секунда на минусови температури,най-вероятно датчика е за смяна
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Виж с Ваг-ком показанието на темп. датчик, и по табло дали имат голяма разлика.
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Ех, Владо, стига да е темп. датчик, купувам нов и се приключва ама нещо не ми се вярва. Vanesto, много пъти пробвах, но или диагностиката ми е за смяна или лаптопа е за преинсталиране. Като вляза да наблюдавам живи данни и ме изхвърля :(
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
За подгряването,на 99% е виновен датчика.Опитай да му откачиш буксата и виж дали ще запали по-лесно.
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Така.....тази сутрин откачих буксата на датчика, при което подгряването беше около 5-6 секунди (може и повече). Резултат - колата запали по-бързо, но все пак беше +3 градуса (-3 вчера). Отново си изкара характерната пушилка, този път в по-малък размер, което е нормално мисля, все пак запали по-бързо. Та според мен проблемът не и там. Интересното е, че като свалих и закачих буксата след това ръцете ми намирисваха на нафта (може би). Имам там едно омазняване и една локвичка върху скоростната кутия, за които сме установили, че са от масло.
Странна работа. Както и да е, вече започвам да си мисля, че имам проблем с някоя дюза (стойностите им са в норми) или недостик на гориво или.....и аз не знам. Нямам и толкова голям наклон да я спра с муцуната надолу, та да видя как ще запали. Пред стопанството, в което работя я паркирам със задницата върху бордюра и съм останал с впечатление, че пали по-бързичко (може и да си внушавам) .
Странна работа. Както и да е, вече започвам да си мисля, че имам проблем с някоя дюза (стойностите им са в норми) или недостик на гориво или.....и аз не знам. Нямам и толкова голям наклон да я спра с муцуната надолу, та да видя как ще запали. Пред стопанството, в което работя я паркирам със задницата върху бордюра и съм останал с впечатление, че пали по-бързичко (може и да си внушавам) .
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Sonny_89, "омазняването" и петното върху кутията предполага теч на НАФТА от тандем помпата.Това е достатъчно основание да се предполага,че и по-трудния старт е следствие на същото.Насочи се към помпата.
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Помпата е рециклирана преди месец поради съмнения... е положението е същото.
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:37
- Автомобил: VW PASSAT B5 TDI
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Колега и аз съм със същия мотор и имах големи драми,но при мен беше софтуерно защото дюзите са от 131 ,но докато стигна до там ми се разгони фамилията
Та съвета ми е /ако не си го правил де/ сложи си прозрачни маркучи от филтъра към тандем помпата и от тандем помпата към филтъра/обратната нафта/,идеята е ,че ако колата смуче въздух ще я зсаечеш веднага ще има балончета.Ако са в изходящата нафта се ориентирай към дюзи и тандем помпа
Аз даже и помпата в резервора смених защото ту работи ту не,не хвърляше нафта ,провери и нея
Та съвета ми е /ако не си го правил де/ сложи си прозрачни маркучи от филтъра към тандем помпата и от тандем помпата към филтъра/обратната нафта/,идеята е ,че ако колата смуче въздух ще я зсаечеш веднага ще има балончета.Ако са в изходящата нафта се ориентирай към дюзи и тандем помпа
Аз даже и помпата в резервора смених защото ту работи ту не,не хвърляше нафта ,провери и нея
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Колега aron1, моята кочина няма фабрично помпа в резервоара, пък си пали идеално.
Като идея: на мястото на тапата за обезвъздушаване на тандем помпата, чрез някакъв подходящ щуцер може да се закачи манометър за горивото и да се види след гасене какво е налягането и след престой дали има фрапираща разлика.
П.С.: Това че е рециклирана попата не значи почти нищо на 100 процента. След рециклиране на ТП на един приятел, след 3 дена почна да сълзи нафта от уплътнението на капака над филтърната решетка, точно под пробката. Оказа се че са се счупили вътрешните ръбове, държащи изчанченото уплътнение в канала. Проблема се реши със силикон на Виктор Рейнц за картери.
Като идея: на мястото на тапата за обезвъздушаване на тандем помпата, чрез някакъв подходящ щуцер може да се закачи манометър за горивото и да се види след гасене какво е налягането и след престой дали има фрапираща разлика.
П.С.: Това че е рециклирана попата не значи почти нищо на 100 процента. След рециклиране на ТП на един приятел, след 3 дена почна да сълзи нафта от уплътнението на капака над филтърната решетка, точно под пробката. Оказа се че са се счупили вътрешните ръбове, държащи изчанченото уплътнение в канала. Проблема се реши със силикон на Виктор Рейнц за картери.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Зависи колко градуса е под нулата на -2/-3° лампата светва за малко и гасне, но това не значи че не греят още, просто щом изгасне лампата е готова за палене...
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Ами да ви кажа, чудя се на кой да я карам вече. Друго, което ме просветли един колега - според него зареждането не ми работи както трябва и не зарежда достатъчно акумулатора. Има логика, но... да, факт е, че когато върти повече, вади по-голяма пушилка, обаче тя продължава и след поне изминати 500 метра (независимо дали е работила на място 10 мин. или 1 час).
Относно тандем-помпата - ами започвам да съжалявам, че я пипах. Заедно с нейният ремонт сменихме и маслото, и за 2000км нивото ми е паднало с около 4мм на щеката, нещо което при миналата смяна се случи на около 7000 км. Може и да е случайност.
Още един проблем - след пробата ми с темп. датчик, сега при отваряне капачката на антифриза чувам съскане . Дали съм го разместил, защото местих цялото тяло, докато разбера кое остава буксата и сега да имам пробив в охладителната система?
Относно тандем-помпата - ами започвам да съжалявам, че я пипах. Заедно с нейният ремонт сменихме и маслото, и за 2000км нивото ми е паднало с около 4мм на щеката, нещо което при миналата смяна се случи на около 7000 км. Може и да е случайност.
Още един проблем - след пробата ми с темп. датчик, сега при отваряне капачката на антифриза чувам съскане . Дали съм го разместил, защото местих цялото тяло, докато разбера кое остава буксата и сега да имам пробив в охладителната система?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта