Колата е с 4ма човека натоварена и 2 - 3 сака в багажника. Не ми харчи масло, не се чува свирене от турбината при никакви режими, не е прегряван мотора и от 85-90градуса не мърда нагоре, няма страшни чукания от към помпа или мотор, разход повече от 4,5 на 100 извън града не ми дава при положение че карам със 100кмч, няма преразход колата. Помпата е бош и има болт, който ми казаха, че ако отвия мъничко ще и `пусна повече нафта`, обяснете ми за какво е този болт ?
Така... ситуацията - Баир около 300 метра не много стръмен. Влизам на втора правя 60кмч включвам трета предавка и давам газ до половината, прави 80кмч и не спира да ускорява , нито джаска - придръпва, а намаля леекинко тръъъгва пак намаааля леко тръъъгва пак ако ударя 4та пада на ниски обороти и се тормози а ако вкарам втора отива в критично високи обороти
Това от недостиг на гориво ли е или нещо по ГНП ?
Ако вдигна 60 на втора, включа трета и дам пълна газ по някой баир, не пуши гъст наситен черен пушек, ами леко черно. Същото го прави и при около 130кмч на 5-та предавка.
Познавам приятел с 1z типична ТДИ-ка, която върви доста прилично без такива проблеми и си изпушва прилично гъст черен пушек по баирите, не дава преразход.
Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Последна промяна от kompresor на Пет 07 дек 2012 19:08, променено общо 2 пъти.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Уточнение : снимката е информативна (тук е напречен мотор - Голф или Пасат) и може да има разлики с оригиналната помпа на Ауди 1.6 . Но болта си е същия и се намира на същото место.
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Напълно е възможно проблема да е от недостиг на гориво т.е. въздух или износено ГНП.
Обаче при един приятел със Ситроен TD и подобни симптоми нещата се оправиха с
ремонт на турбото.
Обаче при един приятел със Ситроен TD и подобни симптоми нещата се оправиха с
ремонт на турбото.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Гледахме сутринта колата на колегата, сега пък за този проблем, за мен е задържане на байпаса на турбото. Той си има манометър и казва: до определени обороти и натоварване турбото вдига налягане 0.5 - 0.6 и като стигне около 1 бар изведнъж пропада и започва да се колебае. Моторът също лашкал. За мен проблема е, че като започне да отваря байпаса (уейстгета) има някакво задържане и неплавно движение. Накарах колегата да раздвижи лостчето, но не успя. Не знам какво е станало после .
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Чисти ли са ти колекторните тръби и генерацията !?!?!?!?
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Първо мисля да сваля турбината и да видя ако има нужда от изчистване покрай байпаса. Възможно ли е да е от запушен катализатор. Колко трябва да са запушени тръбите, та да ми пада налягането от 1 бар на 0
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 07 фев 2012 0:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Karlovo
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Към автора на темата.
1.пръво да те питам дали си навивал (скъсявал) лостчето на турбина,с цел по високо налягане?
2 имаш ли боост метър да видиш какво налягане прави? На този двигател трябва да е около 0,6-0,7.
Проблема може да е в един клапан за свръх нялагане който фабрично е поставен да отваря някаде на около 0,85-0,9 и да изпуска налягането докато не стане пак 0,6-0,7.
Ако си направил турбото на 1 бар ,то 6те си надува на 1 бар до около 3000 оборота когато ще се отвори този клапан и се усеща намаляне на мощноста, след това като пуснеш педала и пак го натиснеш пак ще надуе до 1 бар но като стигне определените обороти пак ще има спад до 0,6-0,7
Така в някои ситуации този клапан отваря дори когато не е барано налягането на турбината,това е заради възраста му 23-24 години.
Има начини за изолиране на този калапан.
1 Има болт на самия клапан при завиване на целия болт се ограничава изпускането на наляганет.Но в повечето случаи болта не се движи,дори и да се движи не може да се завие до край или дори да се завие пак прави мизерии.
2 Втория начин е чрез затапване така клапана си отваря изпуска налягането но при изхода му има преграда.
Клапана се намира на всмукателния колектор, представлява една кръгла черна пластмаса,към нея отива мъркуч , който влиза в всмукателната система между въздушния филтър и входа на турбото.
Моя съвет е да навре6 в мъркуча една коркова тапа да я стегнеш с скоба ,като маркуча пак си го закачиш за клапана и пак си го стеглеш е скобата.Така ще имаш тапа и дори да изпусне налягането то няма каде да иде .
Ето виж каде се намира клапана,на всмукателния колектор точно до ангренажния ремък,кръглото черно нещо.
http://www.google.bg/imgres?um=1&hl=bg& ... 19&bih=741
1.пръво да те питам дали си навивал (скъсявал) лостчето на турбина,с цел по високо налягане?
2 имаш ли боост метър да видиш какво налягане прави? На този двигател трябва да е около 0,6-0,7.
Проблема може да е в един клапан за свръх нялагане който фабрично е поставен да отваря някаде на около 0,85-0,9 и да изпуска налягането докато не стане пак 0,6-0,7.
Ако си направил турбото на 1 бар ,то 6те си надува на 1 бар до около 3000 оборота когато ще се отвори този клапан и се усеща намаляне на мощноста, след това като пуснеш педала и пак го натиснеш пак ще надуе до 1 бар но като стигне определените обороти пак ще има спад до 0,6-0,7
Така в някои ситуации този клапан отваря дори когато не е барано налягането на турбината,това е заради възраста му 23-24 години.
Има начини за изолиране на този калапан.
1 Има болт на самия клапан при завиване на целия болт се ограничава изпускането на наляганет.Но в повечето случаи болта не се движи,дори и да се движи не може да се завие до край или дори да се завие пак прави мизерии.
2 Втория начин е чрез затапване така клапана си отваря изпуска налягането но при изхода му има преграда.
Клапана се намира на всмукателния колектор, представлява една кръгла черна пластмаса,към нея отива мъркуч , който влиза в всмукателната система между въздушния филтър и входа на турбото.
Моя съвет е да навре6 в мъркуча една коркова тапа да я стегнеш с скоба ,като маркуча пак си го закачиш за клапана и пак си го стеглеш е скобата.Така ще имаш тапа и дори да изпусне налягането то няма каде да иде .
Ето виж каде се намира клапана,на всмукателния колектор точно до ангренажния ремък,кръглото черно нещо.
http://www.google.bg/imgres?um=1&hl=bg& ... 19&bih=741
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Не съм пипал нищо по турбото и по гнп-то. сложих си уред за измерване на налягането на турбото по - горе в темата съм обяснил, че ми вдига 1 бар и от 0.5 до 1.0 бара си личи много яко как турбото изтегля ускорява колата, но като стигне 1 бар на трета четвърта и пета предавка буустметъра си отчита как пада на 0 бара и след това пак отива на 1 бар и пак пада на 0 и си лашка мотора ама не грубо лашкане ами едно такова недоускорение как да го нарека. По уред 1.01 бара ми надува така си я взех не съм пипал нищо.
Ето май това е този клапан
Това е този уестгейт на турбото
А това е болта на помпата
Сега. Проблема със спирането на надува на турбината от клапана, от уестгейта или от болта на помпата ще да е ?
Ето май това е този клапан
Това е този уестгейт на турбото
А това е болта на помпата
Сега. Проблема със спирането на надува на турбината от клапана, от уестгейта или от болта на помпата ще да е ?
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Скоро горивен филтър сменян ли ? И направи една проба с чиста бутилка пълна с нафта . Набучи в нея маркучите на ГНП-ето и пак пробвай как е колата .Ако няма промяна - сподели и ще ти кажем откъде може да е . На мен ми прилича на липса на гориво - недостиг . Може да ти са наред турбина и ГНП . ( само турбото защо е на един бар, ако се вярва на буустметъра - с цел тунинг ли е натегнато , щото си има и ред други неща да се бутат за да е ефикасно)
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
100% не е от горивопроводите. Филтъра на горивото е сменен преди 1000км и нее от него сигурен съм просто. Турбото си изключва , едва ли е от недостиг колата си гори 5 на 100 извън градско и 7 градско
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Сега... за филтъра , слагал съм чисто нов и колата спря да върви като я "напъна" .Филтъра просто беше дефектен - оттогаз-само марков ! Пробвай първо с бутилка как е и тогава ще стане ясно какво и ще се търси отде е - турбо ли , помпа ли или другаде е проблема.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Аз бих разгледал най-напред уестгейта и лостчето, въобще цялата задвижка.
Както колегата big_joro каза, може наистина да е "развъртяно" лостчето и на практика да няма никакво регулиране на турбината, вследствие на това да се отваря този предпазния клапан. А може и да има нещо заяло или счупено по уестгейта.
Както колегата big_joro каза, може наистина да е "развъртяно" лостчето и на практика да няма никакво регулиране на турбината, вследствие на това да се отваря този предпазния клапан. А може и да има нещо заяло или счупено по уестгейта.
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Добре де, ами ако наистина няма нищо счупено и лостчето е развъртяно което не ми се вярва защото при напълно развъртяно лостче едва ли ще надува само 1 бар....... ми остава да изолирам този клапан, и след като го изолирам, нали той няма да изпуска това `излишно` налягане от 0.2 бара, а то ще си набива в буталата, възможно ли е да стане голяма беля при изолирането на този клапан ?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Ами не много голяма, но все пак - да останеш без турбо, това е най-малкото.
Успя ли да го раздвижиш това нещо, разбери в кое положение ограничава турбото най-много (задава му ниско налягане) и го сложи така. Карай и наблюдавай, ако ти закове 0.3 бар примерно и не вдига повече, завърти в определена посока и така докато стигнеш до 0.6 бар.
Успя ли да го раздвижиш това нещо, разбери в кое положение ограничава турбото най-много (задава му ниско налягане) и го сложи така. Карай и наблюдавай, ако ти закове 0.3 бар примерно и не вдига повече, завърти в определена посока и така докато стигнеш до 0.6 бар.
- kompresor
- Мнения: 492
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност
Доколкото разбрах цикъла на включване и овладяване на охлюва е следния
-Форсирам печката, изгорелите газове навлизат и завъртат горещата част на турбинката и студената посредством вала между двете се развърта и започва да надува в смукателния колектор, когато налягането стане определеното от инженерите едно време за нормално вакуумния или пневматичния включвател на уестгейта помрътва прътчето с резбата и то от своя страна помръдва буталцето което отвежда газовете от горещата част на турбината към кюнците за да не пренадуе турбото.
Тъй като при мен надува 1 бар и мъничко отгоре може да се сметне за пренадуване, и лостчето на ръка не мога да го помръдна - по това съдя че може да е заяло от сажди и мизерия в горещата част на турбината, и турбото сякаш `изключва` - по това съдя че работи клапана за свръх налягане защото изхвърля , можеби този вакуумен превключвател ми е прецакан и не може да прекрати подаването на газовете към горещата част на турбината да спрат да я въртят за да спре да надува, и този клапан за свръх налягане за който каза колегата ми изпуска налягането , манометъра ми показва 0 бара и турбото пак си възстановява 1 бар клапана пак го пуска и така колата си лашка.
Следователно трябва да поправя уестгейт системата.
При мен турбото е от този вид с външен гейт - - - http://www.google.bg/imgres?um=1&hl=bg& ... ,s:0,i:214
Намерих това в интернет където гейта е едно цяло с топлата част http://prodavalnik.com/turbo-kkk-k14-ot ... d-i9222773
Би ли имало проблем ако не намеря гейт като моя а да присадя цялата топла част с вградения гейт на това турбо от интернет ?
-Форсирам печката, изгорелите газове навлизат и завъртат горещата част на турбинката и студената посредством вала между двете се развърта и започва да надува в смукателния колектор, когато налягането стане определеното от инженерите едно време за нормално вакуумния или пневматичния включвател на уестгейта помрътва прътчето с резбата и то от своя страна помръдва буталцето което отвежда газовете от горещата част на турбината към кюнците за да не пренадуе турбото.
Тъй като при мен надува 1 бар и мъничко отгоре може да се сметне за пренадуване, и лостчето на ръка не мога да го помръдна - по това съдя че може да е заяло от сажди и мизерия в горещата част на турбината, и турбото сякаш `изключва` - по това съдя че работи клапана за свръх налягане защото изхвърля , можеби този вакуумен превключвател ми е прецакан и не може да прекрати подаването на газовете към горещата част на турбината да спрат да я въртят за да спре да надува, и този клапан за свръх налягане за който каза колегата ми изпуска налягането , манометъра ми показва 0 бара и турбото пак си възстановява 1 бар клапана пак го пуска и така колата си лашка.
Следователно трябва да поправя уестгейт системата.
При мен турбото е от този вид с външен гейт - - - http://www.google.bg/imgres?um=1&hl=bg& ... ,s:0,i:214
Намерих това в интернет където гейта е едно цяло с топлата част http://prodavalnik.com/turbo-kkk-k14-ot ... d-i9222773
Би ли имало проблем ако не намеря гейт като моя а да присадя цялата топла част с вградения гейт на това турбо от интернет ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], y4ikov и 80 госта