Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Съб 24 ное 2012 23:14


Пълната, брате К (кво ли значи К ?) :Mr Green Fun
Но е много важно да се спазва първи закон на Нютон и разбирасе, масата по височината умножено на квадрат..
И щях да забравя разбира се скоростта на светлината щото тука става въпрос за турбо дизели, та да се умножи и по нея и тогава всичко си идва на мястото.

Последна промяна от kossis на Нед 25 ное 2012 14:11, променено общо 6 пъти.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4245
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот tdi fen » Съб 24 ное 2012 23:43


статистиката за разхода точно на този автомобил е доста обширна в този сайт http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот Freakylol » Нед 25 ное 2012 2:32


Нали.. толкова много пасати със среден 5-5,6 ама неговата 12 градско, колко и да ни е зле нафтата 1 изправен автомобил няма да прави 12.. ама не искам да споря ти си знаеш най-добре ;)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Нед 25 ное 2012 11:59


Както кажеш бате !

Радвам се че си загрижен за мен, а това е Българска отличителна черта. :Mr Green Fun


Важното е че на всички разхода е 5 ,а че моята харчила - са да не вземеш да си развалиш съня :012: :roll:

А тая нафта дето я сипвам е много добра.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Нед 25 ное 2012 14:27


Сега разхода го разбрахме.

Обаче тая ролка с амортисьора-обтегач, няма натискане на долу. Нито с ключ нито с дръжка на чук. Цялата предница на колата пропада на долу като натисна с дръжката на чук.

Отидох в сервиза и майстора каза че трябва да се охлабва от долу амортисьорчето. Щото и той пробва с ключ и видя че не е лесно.
Увери ме че бил я пробвал инерционната ролка и демпферната шайба и били в ред.

И за са се отказахме да развиваме на ново всичко. То има малко колебание в обтегача при студен старт, но после се стабилизира . Но като гледам ква сила иска да се натисне тоя амортисьор ми се струва че не се е разбил.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот dlug » Нед 25 ное 2012 14:39


Вие не четете ли заглавието на темата? С всяко влизане чета маса безмислени мнения. Бах тоя разход, бах това чудо. Не знам как не ви писна във всяка тема да си мерите пишките. Или някой има най-добрата кола и тя харчи максимум 2-3 литра на 100 или някой се хвали какъв тарикат е и си кара колата въпреки че тя му харчи 254/100.... Аман!
Косис, абсолютно ненужно е да пишеш мнения едно след друго през 3 мин.
P.S. Съвсем между другото да ви кажа, че колите ви не са съвсем наред. Моята харчи 3,5/100 в София. Извънградско ако карам нормално ми дава 2/100.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Нед 25 ное 2012 14:57


То аз темата за разхода не съм я подхващал !!!

Но ти пък си най големият тарикат, щом правиш диагностика на коли през интернет и даваш становища !

Па си и нервак нещо !

Ми напиши нещо за ремонта по ПД двигателите да си в синхрон с темата.

Много е лесно да четеш само и да критикуваш.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот dlug » Нед 25 ное 2012 20:55


Макар че е абсолютен офф ще напиша:
никога не съм казвал, че мога да правя диагностика по интернет. Казвал съм че и без ВагКом мога да ви кажа че малко караните коли на 132 000 км. са карани поне 2-3 пъти повече. И сега все още си държа на мнението.
И не пиша в темата точно защото няма какво да напиша за ремонт на ПД в случая.
Косис-някъде да споменах че ти си подхванал темата за разход? Или гузен негонен бяга? На теб ти казах че няма смисъл да пускаш мнения през 3 мин. Има бутон промени, можеш да си напишеш мислите в едно мнение. (да не говорим че прости си копираш едни и същи мненият в различни теми)Според мен ти си нещо нервен. На мен просто ми писна на дедовия в половината теми да чета за разход!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Пон 26 ное 2012 9:34


А тука си прав че някъде съм копирал мои мнения и съм ги слагал в две или повече теми. Но аз го правя с цел щото не винаги ми се отговаря на питането и то в темата дето е по въпроса.
Точно щото се разискват въпроси от типа разход :да:
Иначе гледам да пиша в точните теми. А има и друго нещо тая тема я гледат повече знаещи, щото е по търсена и тука по лесно се дават отговори.

Междо другото с риск да раздразня колегата dlug, но немаога да не го спомена. Става въпрос разбира се за вечния спор за разхода.
Та имам съсед-прави кафемашини. Той е супер тарикат и до тука е сменил над 30 коли от както го познавам- 25 години. За сравнение аз съм сменил 3 коли с ладата.
Та тоя преди мене взе същия пасат от Австрия - има роднини и му го доставиха. Разликата е че е 5 скоростен, и е с матирали фарове- по старичък стои от моя. Миналата зима не е имал проблеми с палене и тнт.
И той кара в центъра и кажи речи същото разтояние като мене.
Та си говорих с него за тоя разход от ония дни и той въобще не обича да говори отрицателни работи за неговите придобивки (тарикат е). Та той през зъби ми каза цитирам- Да ти кажа въобще не са така икономични в града както някой казват. Неговия разход бил над 10.
Е на това и на мене си вярвам !!!
Повече по тоя въпрос няма да говоря тука !

Някой дали знае на тия мотори ако се слага двутактово масло смесено с бензин 200/800 грама на един резервоар примерно дали е полезно или е вредно ? Някой така продухват по старите дизели и против замръзване на нафтата.

Вчера минавах през сервиза и стана на въпрос за подгревните свещи. Та майстора ми вика пробвай да ги развиеш и като ги скъсаш, ще искарам по 100 лева на свещ да ги извадя. А те наистина са по тънки от запалителни. Не бях се замислял за това че може да се скъсат. А рано или късно ще ми се наложи да ги сменям и не знам дали няма да се скъсат. Какъв е метода за отвиване ? С тласъци, ВД 40, загряване ? :?:
На тоя АВФ мотор има ли склонност към скъсване на свещите :?:


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот red.devilll » Чет 06 дек 2012 8:59


На тласъци е почти сигурно че ще ги скъсаш.на студен или топъл мотор е спорно да се каже ,защото някой казват на студен други на загрял-аз лично ги отвивам по-средата мегду загрял и студен мотор :mrgreen: .Свещите може да си ги провериш и без да ги сваляш дали работят или не за да не рискуваш да ги счупиш,но ако е писано да се счупят може да си сигурен че каквото и да правиш ще се счупят.
А на майстора му кажи мн поздрави и че живее в 2012година,а не в 2000г когато имаха 5 сервиза в България инструменти за изваждане на счупени свещи.В повечето сервизи цената е 50лв за изваждане на счупена или запекла свещ в зависимост от колата все пак де,но твоята не е от тези с най гадно разположените свещи.Всеки уважаваш себе си сервиж има изструменти за изаваждане на счупени или запекли свещи.Комплекта струва или поне за толкова го намерихне за 370 лв.и е добре да го има в повече сервизи.
П.п А и мисля че като зададеш един и същи въпрос в 100 различни теми,защото в правилната не ти отговарят не мисля,че ще получиш по-различен отговор отколкото в темата ,в която му е мястото.И това мисля че е много добра българска черта.Питаш докато не останеш доволен от отговора :Mr Green Fun


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Чет 06 дек 2012 10:45


Да колега много си прав че най добре е посредата между загрял и студен мотор. Аз така развих една Ламбда-сонда на Ауди и стана.
Мисля че е добре да се изключат кабелите за подгрев и свешите да си останат студени а мотора да бачка 5-10 минути и като загрее до към 60-70 градуса той да е по топъл от свещите, ако това е възможно. После малко ВД40 и може с динамометричен ключ да се напъва до към некви Нютони. Незнам колко-30-40 ? И ако е писано.....

Са верно че всеки обича да чуе това дето иска, но аз залагам на това дето е най логично и верно съпоставено с моите знания.
Моя майстор, каза 100 лв и понеже все там хода, щото му имам доверие при необходимост ще е 100, не мисля да късам и четирите ако една замине, но това когато му дойде времето- за сега бачкат.

Относно проверката най- добре е на свалена и да се пробва визуално дали грее на акуто. Щото с пробна лампа или мултицет- гледаш некви омове или проводимост, но дали е укасила или не, не става много ясно :!:

Тоя инструмент го гледах в нета и ми прилича на инерционен чук- гедоре, ако е така значи и той използва силата на моментния кратък удар.

И това не е съвсем по темата но тая кола сега на тия температури неможе да загрее и понеже си мислех че термостата отваря прекалено рано за това като вдигне 65 градуса и аз пипам долното водно съединение и то е ледено. Значи тая кола за 6 км. въобще не може да отвори и термостата. Само ако ръчка от светофар до светофар и зор дига 75 градуса. Е , я тия с разхода 5/100 пак да ми кажат че над 10/100 не било нормално. Не знам тия 3 те свещи дето греят антифриза колко са в час и дали за 15 минути може да се очаква някакъв ефект от тях въобще.
Но това са фактите разхода е голям щото въобще не влиза в режим тоя мотор сега зимата на къси разстояния !


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Пет 21 дек 2012 18:29


RadoShopa написа:Правих това упражнение миналата есен.....нищо по-сложно доколкото се сещам,даже аз го направих с едни тръбно/глухи ключета ментета (впоследствие си купих истинско гедоре,ама карай... :lol: ) и се справих без проблем.Лулите си се издърпват внимателно,покрай нафтовият филтър разглобявах,мисля самата му стойка за да си направя място за рък-брък и така......нищо сложно :да:


Ех колега понеже си нямам работа и е са преди малко разглобих маса и работи и стигнах до нафтовия филтър - махнах го и уй, стоиката е фаната с един втулка болт към ухото на мотора, които махнах, но отдоло има некви ситни болчета и са 3+ неква никел гайка. Не се маха и пречи зверски !

Кажи моля те как си я махнал тая стоика че мамицата и и стоика, се има неква гадост и нарочно са хиляда болта, да се мъча повече ! :bowdown

Гедорето с 1/4 ли е глухата 10-ка или 1/2 което си купил, щото аз имам на 1/2 и е малко голямо, но влиза (може да скъсам някоя свещ и става проблема), но имам динамометричен до 25 нютона за 1/2 гедоре.

Утре ще потърся и камък за 1/4 глуха 10.

KirilGeorgiev написа:На 3 болтчета и една гайка се крепи но и да ги отвиеш масления филтър пречи и не излиза Отхлаби горивния филтър и го измъкни с маркучите нагоре и ще имаш фронт за действие към 4-ти цилиндър


Не може да бръкна изобщо без да изчезне тая стойка, а филтъра излезе :!: :!: ??

KirilGeorgiev написа:На 3 болтчета и една гайка се крепи но и да ги отвиеш масления филтър пречи и не излиза Отхлаби горивния филтър и го измъкни с маркучите нагоре и ще имаш фронт за действие към 4-ти цилиндър



Помагайте :bowdown, че е студ и бързо се стъмва , мъка ! 3-те болчета са проблема ! Да не се наложи да развия и филтъра и да го махна, вече го сменя майстора ми , но не знам как се обезвъздушава и дали е нужно ? Аз и не запомних развива ли се филтъра от плочката или кво ?


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот pavlikianov » Съб 22 дек 2012 20:33


Вчера сменях мойте свещи и точно този ми направи 100 рани на ръката, филтъра се вади без да се свалят маркучите а стоиката се маха с много зор от втулката отгоре и 3 болчета с ключ 10 както и една гайка с която е захваната тръбата на антифриза към стойката. Почти сугурно е че ще се счупи пласмасата на щеката за маслото - поне аз моята я счупих но струва 3 лв и я смених. Много неудобна и гадна процедура по последната свещ ама става а за късане и аз се притеснявах ама доколкото чувам тези свещи не са склонни към късане.


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот RadoShopa » Съб 22 дек 2012 20:54


Ей,не помня точно как беше последователността........сещам се,че беше тегаво с тази стойка,но пък не ме е затруднило толкоз.....иначе щях да го запомня :)Мислех оня ден да ги проверя да видя дали са изкарали гаранцията,нооооо го направих само на малката кола....че по-лесно :)!Мисля махнах филтъра без да ги откачам от маркучите,а стойката някак си я извъртях,ама к'во съм развивал точно :roll:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот kossis » Съб 22 дек 2012 23:12


pavlikianov написа:Вчера сменях мойте свещи и точно този ми направи 100 рани на ръката, филтъра се вади без да се свалят маркучите а стоиката се маха с много зор от втулката отгоре и 3 болчета с ключ 10 както и една гайка с която е захваната тръбата на антифриза към стойката. Почти сугурно е че ще се счупи пласмасата на щеката за маслото - поне аз моята я счупих но струва 3 лв и я смених. Много неудобна и гадна процедура по последната свещ ама става а за късане и аз се притеснявах ама доколкото чувам тези свещи не са склонни към късане.


Мерси колеги радвам се че ми помагате !

Да тая втулка я махнах лесно, небеше и стегната много. Трите болтчета 10 ги развих много лесно и тая гайка, но си взех глухо на 1/4 -10ка и голям удължител и така с помоща и на чупка от гедорето стана много лесно.
Незнам какво си се борил колега с водач-щека масло ? Аз даже не съм го пипал.
Ти колега махна ли пластмасовия въздуховод над тандем помпата, щото аз още веднага го номинирах за изгонване !!! :Mr Green Fun

Филтара не ми се развиваше и го завързах успоредно на мотора да си лежи горе с тел замотана на конзолата за маслото и не ми пречеше, че иначе трябваше да го отвивам с маслен ключ и ставаше.........

Да тия свещи се развиха страшно лесно и са новите ги намазах с тая графитената грес да не спичат. Развих ги с 1/2 гедоре.

Старите свещи бачкат добре и са Беру (пробвах ги на акуто) и са чисти - явно мотора бачка добре. Само четвъртата ше я отвия утре, че ми писна да работя на лампа.

Нови взех NGK по ме кефат !

Незнам що ги сменям :screwy
Таман ще проверя и тия трите - за подгрев на антифриза - имат си люлички като другите , но се развиват с 12ка глухо , явно са по големи. Чуда се дали да ги захраня от акуто през мултицета и да гледам колко харчат 1 по една за да видя бачкат ли.

Тия подгревните харчат от 10 до 5 ампера. Предполагам и тия да са до 15 ампера на стартова консумация ?

За притягането се чуда колко да стягам щото на рака мога още да стягам с тая грес, ама както сложа динамометричния ключ и той може да стига и до 5 килограма (50 нютона), но това е страшно много и ще ги скъса :!: :?:
Та вече не се чудя дали да стягам още,- 15 до 20 Нютона било необходимо което е напълно достатъчно.

Последна промяна от kossis на Вто 04 фев 2014 10:43, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта