Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Въпросната тръбичка има хем по-евтино, хем по-читаво решение. Отиваш в магазин за хидравлични маркучи с маслената магистрала и ти правят маркуч за 50лв дето е гъвкав и здрав. И съответно не ръждясва :) .
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
О чудо на чудесата, мой приятел имаше такъв пасат и той имал такъв проблем, купил нова , но продал колата и му останала, само срещо 3 бири и малко мезета тръбичката стана моя.Последва ново Мотул 5В40 (старото си изтече на 1000км пробег), нов маслен филтър(нищо, че стария беше на 1000км) и понеже съм прост и забравих да сменя на купето филтъра ... мина си и той по реда.Мърка пасатко мърка :)
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Това нормално положение ли е на реглажния болт на първи цилиндър?
- ti6ogb
- Мнения: 379
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
- Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
- Двигател: AVF - 2001
- Местоположение: Gabrovo
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Да ползвам темата, че съм със AVF мотор.Искам да си проверя подгревните свещи ,но не ги виждам визуално.Трябва ли да се сваля капака за да се видят и извадят?И друго - чел съм че трябва да се навиват с динамометричен ключ ,а аз нямям - мога ли да се оправя сам ?
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Сваляш пластмасовият капак и ще видиш свещите, намират се в дясно на двигателя, ако си застанал пред колата, разбира се Общо взето се свалят лесно, освен малко 1-а и 4-а, леко пречат алтернатора мисля и горивният филтър, но с малко търпение и мисъл става всичко За динамометричен ключ....може и да е препоръчително, но се доверих на усета си, два пъти ги свалям/качвам без такъв...
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Ето в какво състояние извадих първа дюза, това подлежи ли на ремонт и къде?
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Колега- и аз имах една такава мисля - в сервиза в които бяха отворили мотора-майстора я даде някъде и я оправиха.
Много ти е малка снимката и не се вижда без зум, а той я размазва, но аз се досетих от моята каква е работата.
Тоя мотор троши по една дюза задължително. Със сигурност ако я гледаш на ВАГ и след ремонта ще има голямо отклонение на впръскването-примерно-припикваща в ниските. Но това не е проблем, ако е само в ниските.
Много ти е малка снимката и не се вижда без зум, а той я размазва, но аз се досетих от моята каква е работата.
Тоя мотор троши по една дюза задължително. Със сигурност ако я гледаш на ВАГ и след ремонта ще има голямо отклонение на впръскването-примерно-припикваща в ниските. Но това не е проблем, ако е само в ниските.
Последна промяна от kossis на Вто 04 фев 2014 8:46, променено общо 1 път.
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Оправиха ми ги в Дизел центъра на околовръстното срещу 90лв за бройка. Ама сега скъсах единият от ботовете дето ги държат в леглата, абе филм мани, така че още не съм пробвал как е двигателя сега утре се надявам да намеря такъв болт някъде.
- ti6ogb
- Мнения: 379
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
- Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
- Двигател: AVF - 2001
- Местоположение: Gabrovo
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
RadoShopa написа:Сваляш пластмасовият капак и ще видиш свещите, намират се в дясно на двигателя, ако си застанал пред колата, разбира се Общо взето се свалят лесно, освен малко 1-а и 4-а, леко пречат алтернатора мисля и горивният филтър, но с малко търпение и мисъл става всичко За динамометричен ключ....може и да е препоръчително, но се доверих на усета си, два пъти ги свалям/качвам без такъв...
Мерси ,колега.Просто ме е страх да не ги прецакам .
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Тия болтове се вземат в комплект и четерите и се сменят задължително, за да не се скъсат както си направил Ти.
Ако махаш главата -пак сменяш нейните болтове и тнт. Всичко което се развива кажи речи после задължително му се търсят нови болтове.
А и майче е наложително да се борави с Динамометричен ключ в тоя мотор и подобни, пак за да не стават тия скъсваници.
Колега hq как оправиха дюзите- само ги събраха или нещо са ги чистили и продухвали ? Щото и на мене ми взеха подобна сума за тая Дюза, ама само за събирането и.
Тестваха ли ги дали пръскат нормално и тнт ?
=======
Та относно питането на ti6ogb за свещите- значи тази до нафтовият филтър ще ти скъса нервите !
Просто за да я развиеш се маха и цялата стойка на нафтовия. А там болтчетата са хоризонтално завити в блока и трябва магнитно гедоре или метода с парцалчето в камъка !
Естествено е да свалиш пластмасата за да достигнеш до свещите.
Развиването е лесно, може малко ВД, но с подходящ удължител и глух камък си ти, но за завиването ако питаш мене си трябва Динамометричен- понеже са тънки и се късат лесно. А и ако я пренатегнеш после става трудна за отвиване. На опаковката пишеше килата на завиване-около 2 кила- 20 нютона мисля. Това усилие е малко и трудно можеш да го хванеш по усет.
Някъде бях написъл как ги сменях аз тия свещи-потърси ако имаш мерак сам.
Опа- Колега разгледай моите терзания и развиваници на Стойката на 15 и 16 страница и ще добиеш представа колко лесно става тая смяна ! Даже и инструмента съм споменал какъв съм ползвал.
Ако махаш главата -пак сменяш нейните болтове и тнт. Всичко което се развива кажи речи после задължително му се търсят нови болтове.
А и майче е наложително да се борави с Динамометричен ключ в тоя мотор и подобни, пак за да не стават тия скъсваници.
Колега hq как оправиха дюзите- само ги събраха или нещо са ги чистили и продухвали ? Щото и на мене ми взеха подобна сума за тая Дюза, ама само за събирането и.
Тестваха ли ги дали пръскат нормално и тнт ?
=======
Та относно питането на ti6ogb за свещите- значи тази до нафтовият филтър ще ти скъса нервите !
Просто за да я развиеш се маха и цялата стойка на нафтовия. А там болтчетата са хоризонтално завити в блока и трябва магнитно гедоре или метода с парцалчето в камъка !
Естествено е да свалиш пластмасата за да достигнеш до свещите.
Развиването е лесно, може малко ВД, но с подходящ удължител и глух камък си ти, но за завиването ако питаш мене си трябва Динамометричен- понеже са тънки и се късат лесно. А и ако я пренатегнеш после става трудна за отвиване. На опаковката пишеше килата на завиване-около 2 кила- 20 нютона мисля. Това усилие е малко и трудно можеш да го хванеш по усет.
Някъде бях написъл как ги сменях аз тия свещи-потърси ако имаш мерак сам.
Опа- Колега разгледай моите терзания и развиваници на Стойката на 15 и 16 страница и ще добиеш представа колко лесно става тая смяна ! Даже и инструмента съм споменал какъв съм ползвал.
- ti6ogb
- Мнения: 379
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
- Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
- Двигател: AVF - 2001
- Местоположение: Gabrovo
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Мерси и на теб колега kossis ,ще се пробвам ,но като се стопли .Че много студ и лед ,все пак е зима.
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Според мен само са ги събрали, но когато ги отнесох ме увериха и че ще ги тестват, ама много се съмнявам, а за болтовете си абсолютно прав, 20лв е комплекта и от всякъде казаха че се сменяват и те защото от налягането и вибрациите се получава умора на метала и провлачване на болта, което от своя страна води или до изпускане или не добро затягане на дюзата или до скъсване (както в моя случай) на болта, имах късмета че се скъса гора под главата та го развих лесно :) .
Сега само остана да си намеря палеца на първа дюза, който както ви казах по-нагоре е счупен на половина.
И имам огромна молба за помощ- кажете на колко градуса да си регулирам дюзите- 180,200 или 225?, и втория ми въпрос е с динамометричния ключ колко N да навъртам реглажните болтове?
P.S. Въздуха в системата изчезна колата започна да работи по-меко, сега ще я оставя да престои 24 часа без да я паля и ще видя дали ще има ефект цялото това приключение, поне ми беше интересно, по късно ще ви напиша какво е станало и с какво се занимавам в същност.
Сега само остана да си намеря палеца на първа дюза, който както ви казах по-нагоре е счупен на половина.
И имам огромна молба за помощ- кажете на колко градуса да си регулирам дюзите- 180,200 или 225?, и втория ми въпрос е с динамометричния ключ колко N да навъртам реглажните болтове?
P.S. Въздуха в системата изчезна колата започна да работи по-меко, сега ще я оставя да престои 24 часа без да я паля и ще видя дали ще има ефект цялото това приключение, поне ми беше интересно, по късно ще ви напиша какво е станало и с какво се занимавам в същност.
- mltz
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/Пловдив
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Здравейте, колеги!Да попитам и аз на пасат 1.9 тди 130 к.с. AVF с автоматична скоростна кутия, колко трябва да са оборотите на празен ход?
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Нямам представа дали има разлика в оборотите на автоматика и ръчката, но при мен (ръчка) са 861. От ВАГ може да се коригират по желание на клиента.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Аз съм с 1.9 131 типтроник. Оборотите ми са 860. Имах вибрации и мислех да пипна оборотите но майстора ми смени хидравличните тампони на мотора 2бр лев и десен, тампоните на скоростите също 2 бр и чудо. Всичко заспа никакви вибрациики.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: vesonovi1 и 161 госта