Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот brum » Нед 22 сеп 2013 21:38


Въпросната тръбичка има хем по-евтино, хем по-читаво решение. Отиваш в магазин за хидравлични маркучи с маслената магистрала и ти правят маркуч за 50лв дето е гъвкав и здрав. И съответно не ръждясва :) .




Потребителски аватар
dimovip
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR
Местоположение: Бургас

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот dimovip » Чет 26 сеп 2013 20:44


О чудо на чудесата, мой приятел имаше такъв пасат и той имал такъв проблем, купил нова , но продал колата и му останала, само срещо 3 бири и малко мезета тръбичката стана моя.Последва ново Мотул 5В40 (старото си изтече на 1000км пробег), нов маслен филтър(нищо, че стария беше на 1000км) и понеже съм прост и забравих да сменя на купето филтъра ... мина си и той по реда.Мърка пасатко мърка :) :love.vwclub


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот hq » Съб 01 фев 2014 22:28


Това нормално положение ли е на реглажния болт на първи цилиндър?
Изображение


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот ti6ogb » Нед 02 фев 2014 7:54


Да ползвам темата, че съм със AVF мотор.Искам да си проверя подгревните свещи ,но не ги виждам визуално.Трябва ли да се сваля капака за да се видят и извадят?И друго - чел съм че трябва да се навиват с динамометричен ключ ,а аз нямям - мога ли да се оправя сам ?


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот RadoShopa » Нед 02 фев 2014 10:13


Сваляш пластмасовият капак и ще видиш свещите, намират се в дясно на двигателя, ако си застанал пред колата, разбира се :biggrin Общо взето се свалят лесно, освен малко 1-а и 4-а, леко пречат алтернатора мисля и горивният филтър, но с малко търпение и мисъл става всичко :wink За динамометричен ключ....може и да е препоръчително, но се доверих на усета си, два пъти ги свалям/качвам без такъв... :th_up


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот hq » Нед 02 фев 2014 12:30


Ето в какво състояние извадих първа дюза, това подлежи ли на ремонт и къде?
Изображение


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот kossis » Пон 03 фев 2014 9:58


Колега- и аз имах една такава мисля - в сервиза в които бяха отворили мотора-майстора я даде някъде и я оправиха.
Много ти е малка снимката и не се вижда без зум, а той я размазва, но аз се досетих от моята каква е работата.

Тоя мотор троши по една дюза задължително. Със сигурност ако я гледаш на ВАГ и след ремонта ще има голямо отклонение на впръскването-примерно-припикваща в ниските. Но това не е проблем, ако е само в ниските.

Последна промяна от kossis на Вто 04 фев 2014 8:46, променено общо 1 път.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот hq » Пон 03 фев 2014 22:44


Оправиха ми ги в Дизел центъра на околовръстното срещу 90лв за бройка. Ама сега скъсах единият от ботовете дето ги държат в леглата, абе филм мани, така че още не съм пробвал как е двигателя сега утре се надявам да намеря такъв болт някъде.


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот ti6ogb » Вто 04 фев 2014 6:52


RadoShopa написа:Сваляш пластмасовият капак и ще видиш свещите, намират се в дясно на двигателя, ако си застанал пред колата, разбира се :biggrin Общо взето се свалят лесно, освен малко 1-а и 4-а, леко пречат алтернатора мисля и горивният филтър, но с малко търпение и мисъл става всичко :wink За динамометричен ключ....може и да е препоръчително, но се доверих на усета си, два пъти ги свалям/качвам без такъв... :th_up

Мерси ,колега.Просто ме е страх да не ги прецакам .


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот kossis » Вто 04 фев 2014 8:59


Тия болтове се вземат в комплект и четерите и се сменят задължително, за да не се скъсат както си направил Ти.
Ако махаш главата -пак сменяш нейните болтове и тнт. Всичко което се развива кажи речи после задължително му се търсят нови болтове.
А и майче е наложително да се борави с Динамометричен ключ в тоя мотор и подобни, пак за да не стават тия скъсваници.



Колега hq как оправиха дюзите- само ги събраха или нещо са ги чистили и продухвали ? Щото и на мене ми взеха подобна сума за тая Дюза, ама само за събирането и.

Тестваха ли ги дали пръскат нормално и тнт ?
=======

Та относно питането на ti6ogb за свещите- значи тази до нафтовият филтър ще ти скъса нервите ! :Mr Green Fun
Просто за да я развиеш се маха и цялата стойка на нафтовия. А там болтчетата са хоризонтално завити в блока и трябва магнитно гедоре или метода с парцалчето в камъка ! :Mr Green Fun

Естествено е да свалиш пластмасата за да достигнеш до свещите.
Развиването е лесно, може малко ВД, но с подходящ удължител и глух камък си ти, но за завиването ако питаш мене си трябва Динамометричен- понеже са тънки и се късат лесно. А и ако я пренатегнеш после става трудна за отвиване. На опаковката пишеше килата на завиване-около 2 кила- 20 нютона мисля. Това усилие е малко и трудно можеш да го хванеш по усет.

Някъде бях написъл как ги сменях аз тия свещи-потърси ако имаш мерак сам.

Опа- Колега разгледай моите терзания и развиваници на Стойката на 15 и 16 страница и ще добиеш представа колко лесно става тая смяна ! Даже и инструмента съм споменал какъв съм ползвал. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот ti6ogb » Вто 04 фев 2014 17:59


Мерси и на теб колега kossis ,ще се пробвам ,но като се стопли .Че много студ и лед ,все пак е зима. :bowdown :love.vwclub


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот hq » Вто 04 фев 2014 23:13


Според мен само са ги събрали, но когато ги отнесох ме увериха и че ще ги тестват, ама много се съмнявам, а за болтовете си абсолютно прав, 20лв е комплекта и от всякъде казаха че се сменяват и те защото от налягането и вибрациите се получава умора на метала и провлачване на болта, което от своя страна води или до изпускане или не добро затягане на дюзата или до скъсване (както в моя случай) на болта, имах късмета че се скъса гора под главата та го развих лесно :) .
Сега само остана да си намеря палеца на първа дюза, който както ви казах по-нагоре е счупен на половина.
И имам огромна молба за помощ- кажете на колко градуса да си регулирам дюзите- 180,200 или 225?, и втория ми въпрос е с динамометричния ключ колко N да навъртам реглажните болтове?
P.S. Въздуха в системата изчезна колата започна да работи по-меко, сега ще я оставя да престои 24 часа без да я паля и ще видя дали ще има ефект цялото това приключение, поне ми беше интересно, по късно ще ви напиша какво е станало и с какво се занимавам в същност.


Потребителски аватар
mltz
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево/Пловдив

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот mltz » Вто 01 юли 2014 22:19


Здравейте, колеги!Да попитам и аз на пасат 1.9 тди 130 к.с. AVF с автоматична скоростна кутия, колко трябва да са оборотите на празен ход?


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот lz2aii » Сря 02 юли 2014 8:23


Нямам представа дали има разлика в оборотите на автоматика и ръчката, но при мен (ръчка) са 861. От ВАГ може да се коригират по желание на клиента.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Мнениеот novatora » Сря 02 юли 2014 9:07


Аз съм с 1.9 131 типтроник. Оборотите ми са 860. Имах вибрации и мислех да пипна оборотите но майстора ми смени хидравличните тампони на мотора 2бр лев и десен, тампоните на скоростите също 2 бр и чудо. Всичко заспа никакви вибрациики.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vesonovi1 и 161 госта