Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Въпрос към колегите с чип?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
svere
Мнения: 562
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот svere » Нед 06 мар 2011 20:40


Dobromirski написа:Абе хора мислете малко с тез глави ! Писах на скоро сега пак пиша с 2 думи:
Оборотите на дизела зависят единствено от количеството гориво. Приоритет на ЕЦУ-то е потдържането на тихите обороти. Каквото и да правите по впръскването, ЕЦУ-то ще го коригира така, че да възстанови зададените обороти(той няма какво друго да промени) Това , което виждате , като милиграми , всъщност е напрежението от датчика за положението на помпата спрямо оборотите превърнато в милиграми на такт. Тоест, ако УВЕЛИЧИТЕ механично (бутайки главата) горивото, оборотите се вдигат, ЕЦУ-то корегира моментално котвата в помпата (намалява по електрически път) и Ви показва по-малко милиграми ( защото наистина котвата и датчика са на по-ниско ниво) , но в действителност, милиграмите са същите, тъй като плунжера долу си е на същото място.
ПП: От личен опит, при 4,2 mg на топъл мотор и без консуматори, при 1.9 роторна помпа Борда показва най-коректно.



ок благодаря за отговора.
4.2 при стандартна стойност 32768 нали?
ще пробвам да видя как ще бъде.
а във вървене и динамика при тези стойности как е?




Потребителски аватар
ducky
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 14 дек 2009 11:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот ducky » Нед 06 мар 2011 23:22


аз съм с 1Z с чипче 90кс... са не знам колко е - около 105 е сигурно
не ме ебе особено
ама средния разход на магистрала при скорост 110 - 120 ми е 4.8
яжте ми саждите от ремуса


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот Dobromirski » Пон 07 мар 2011 9:13


Здравейте пак :) Не виждам какво толкова съм казал, че ме засипахте на лични :shock Дискутирано е във форума много кратно от други колеги. Сега ще се опитам да обясня подробно.
Дизеловият мотор няма дроселна клапа, и единственият начин за промяна на сместа/оборотите е чрез промяна на количеството впръскано гориво. Тоест за поддържането на определени обороти, е нужно точно определена порция гориво (в зависимост от вида и състоянието на мотора в т.ч компресия, газоразпределение, центровка и т.н)), промяната на тази порция веднага предизвиква промяна на оборотите (това при условие, че не променяте механичното натоварване на двигателя). С две думи , за да поддържате Х обороти, са Ви нужни Х милиграма гориво в горивната камера. Сега малка скоба относно устройството на помпата:
Ето какво представлява помпата
Изображение
Отгоре в зелено е датчика за положението на електромагнита в помпата. В жълто е самият електромагнит чиято ос завършва с ексцентър и при въртенето движи на ляво на дясно шибъра който е в синьо отдолу, който в действителност регулира количеството нафта. Датчика отгоре, показва на ЕЦУ-то в всеки един момент колко е завъртян електромагнита и тъй като връзката е изцяло механична, респективно, къде се намира шибъра определящ количеството гориво.
Сега да се върнем пак на милиграмите :
Ецу-то се стреми да потдържа въпросните Х оборота на празен ход. Тоест, в момента приоритетната обратна връзка е именно тези Х оборота, и върти магнита в съответната посока до постигането им. Това което виждате като милиграми всъщност е положението електромагнитният ротор в даденият момент (напрежението на датчика отгоре спрямо оборотите).
Премествайки главата, Вие местите всичките тези вертикални чарколяци на ляво на дясно, барабар със шибъра долу. Променяйки положението му, променяте порцията гориво, без да се завърта електромагнита. Оборотите се вдигат, ЕЦУ-то вижда това , и тъй като в момента това му е приоритетната обратна връзка за корекция, завърта ел.магнита до възстановяването на Х rpm. Естествено реалната порция гориво, която влиза в цилиндъра е пак същата, но тъй, като положението на електромагнита и датчика е завъртян на друго място, показанията за количеството милиграми са други. Естествено, поради грешните стойности изчисленията на борда са грешни. До тук нищо стряскащо но :
Подавайки газ, Ецу-то се бръща към горивните си таблици. Според Натоварването, оборотите, налягането, темп и т.н ЕЦУ-то пресмята нужната порция гориво която в момента трябва да подаде. Сега вече единствената обратна връзка му е датчика върху електромагнита, и той го позиционира на точно определено място на датчика, където би трябвало да са Y милиграма. Да , ама понеже Вие сте преместили цялата глава, там вече са Z милиграма, но ЕЦУ-то няма как да знае това :)
Естествено, тъй като няма как механично тази помпа да се направи линейна, въпросният датчик е калибриран към помпата чрез съответна характеристика и тя не е линейна.1мм преместване в различните диапазони отговаря на различно количество гориво. Преместването на помпата обаче , е линейно и праща въпросната характеристика на майната му :( Именно за това във ВАГ-Кома има възможност за такава корекция. По същество, тя действа по същият начин , като преместването на помпата, но с разликата че запазва калибровачната характеристика на помпата.
Заболяха ме пръстите. Който разбрал - разбрал :)


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот tdi_20yare » Пон 07 мар 2011 21:54


treniora написа:
Dobromirski написа:Абе хора мислете малко с тез глави ! Писах на скоро сега пак пиша с 2 думи:
Оборотите на дизела зависят единствено от количеството гориво. Приоритет на ЕЦУ-то е потдържането на тихите обороти. Каквото и да правите по впръскването, ЕЦУ-то ще го коригира така, че да възстанови зададените обороти(той няма какво друго да промени) Това , което виждате , като милиграми , всъщност е напрежението от датчика за положението на помпата спрямо оборотите превърнато в милиграми на такт. Тоест, ако УВЕЛИЧИТЕ механично (бутайки главата) горивото, оборотите се вдигат, ЕЦУ-то корегира моментално котвата в помпата (намалява по електрически път) и Ви показва по-малко милиграми ( защото наистина котвата и датчика са на по-ниско ниво) , но в действителност, милиграмите са същите, тъй като плунжера долу си е на същото място.
ПП: От личен опит, при 4,2 mg на топъл мотор и без консуматори, при 1.9 роторна помпа Борда показва най-коректно.


:да:

За това всикси с АФН се хвалят с разход 3,5л (ама по борд mhihi )

То ти е смешно,ама АФН май е най голямото куче,дето лапа "най малко"....или пак ще споделищ някоя смешка...Ако си ловък,можещ да го докаращ до 4 и малко,не на борд,а на джоб... :bowdown


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот tdi_20yare » Пон 07 мар 2011 22:00


KirilGeorgiev написа:Значи тукашните тунери могат да отидат в АВТ да ги научат как се правят нещата

Извинявай германецо,ама някой "тукащни тунери" си купиха Дино-стенд за доста хиляди левове,че да няма такива разбирачи като теб....И преди да те почнат те мерят,след чипа правят същото,нз поне така правят в нащо село....


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2710
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 08 мар 2011 17:39


Ти хвани отвори 1-2 сайта и погледни какви подобрения правят светово известните фирми за тунингп и после ми обяснявай кой какво си е купил


milenski75
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 17:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот milenski75 » Сря 09 мар 2011 8:50


здравейте,аз пък да се оплача до сега по един и същ маршрут Бургас -София колата винаги ми е горяла 5,2-5,7,а сега 6,5,скороста е същата гумите също,мерено е пълно- пълно.скорост 130-150 на темпомат.сеат леон АЛХ с чип.този разход е само извън градско.


illy
Мнения: 46
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: italia

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот illy » Сря 09 мар 2011 9:45


KirilGeorgiev написа:Значи тукашните тунери могат да отидат в АВТ да ги научат как се правят нещата



май и тиси новоизлупен майстор :Mr Green Fun на чипове имаси вече доказани хора с опит в тея неща така че не пиши глупости,има тема кой е най най,,, BREZEL ,,, :banana ,,, а тези учени ти кадето предлагаш неса нещо повече а само цената им е в пъти по голяма :horror:


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот tdi_20yare » Сря 09 мар 2011 12:04


KirilGeorgiev написа:Ти хвани отвори 1-2 сайта и погледни какви подобрения правят светово известните фирми за тунингп и после ми обяснявай кой какво си е купил

Какви сайтове да отварям бе приятелче,много сайтове гледаш,нали знаеш с пара всеки може...Говорихме как чипа прави колата 141кс и променя доста динамиката на колата....http://bg.powerchip-germany.de/ Този човек може до утре да ти обеснява,ама дали ще го разбереш,има и други като него...В България има доста умни хора,не ги подценявай,има обаче и много кратуни,кухи,като т.. :idea:


Потребителски аватар
pafoo
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот pafoo » Сря 09 мар 2011 12:09


колеги има ли някой повече инфо за конкретна кола по точно двигател
замислям се дали да не сложа на моето а3 1.9 131 коня asz мотор нека ако някой колега има та каже впечатления и каде е монтирал и цена разбирасе
благодарая : )


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2710
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 09 мар 2011 12:34


И аз съм с подобрения от същия човек Нямам нищо против чиповете или хората който ги правят и никога не съм писал че са некадърни и не знаят какво правят Изобщо не съм споменавал и цени така че не виждам тази тема защо я подхванахте Опитах се да кажа че 30-35 процента повишение на мощноста са недостижи с един чип и затова съм писал да погледнете световно известните фирми с колко процента вдигат кс На вас като ви харесва си мислете че и с 50 процента могат да ви вдигнат конете но това просто не е вярно


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 583
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот RadoShopa » Сря 09 мар 2011 12:38


pafoo написа:колеги има ли някой повече инфо за конкретна кола по точно двигател
замислям се дали да не сложа на моето а3 1.9 131 коня asz мотор нека ако някой колега има та каже впечатления и каде е монтирал и цена разбирасе
благодарая : )


Ще откачи колицата..... :lol: Разликата предполагам не е малка като килограми от А3 и Пассат Б5.5 !Моята кола я усещам лека като перце,за А3 би трябвало да още по-добре!За хора и цени е писано доста тук :wink:

Последна промяна от RadoShopa на Сря 09 мар 2011 12:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pafoo
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот pafoo » Сря 09 мар 2011 12:40


ако има вариант да направим тест с кола с чип и без да видим каква е разликата,че да видим дали си заслужава от 300лв нагоре за чип


Потребителски аватар
stefan_milk
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот stefan_milk » Сря 09 мар 2011 12:43


даже и клипове да се качат


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот tdi_20yare » Сря 09 мар 2011 13:03


KirilGeorgiev написа:И аз съм с подобрения от същия човек Нямам нищо против чиповете или хората който ги правят и никога не съм писал че са некадърни и не знаят какво правят Изобщо не съм споменавал и цени така че не виждам тази тема защо я подхванахте Опитах се да кажа че 30-35 процента повишение на мощноста са недостижи с един чип и затова съм писал да погледнете световно известните фирми с колко процента вдигат кс На вас като ви харесва си мислете че и с 50 процента могат да ви вдигнат конете но това просто не е вярно

Значи "дино-стенда лъже,евала...... :bishop



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Станислав.Веселинов, Golf5r, Ingolstatd, vanesto, vasil4o97, Водния дух1 и 23 госта