Какво масло използвате за вече поостарелите ни ДВГ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 27 авг 2006 21:36


Незнам коя група е ама 10W40 е за 10 000 км.А 5W40 е за към 15 000.

еми не случайно споменавам младите колици .... защото поне доколкото съм прочел тук - там се препоръчва да се сменя маслото според препоръките на производителя на колата , а не на маслото.... ама кой знае...:)




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 27 авг 2006 21:39


С това не съм сагласен.Различните масла имат различни миещи своиства и издръжливост.Именно примера с това че коли 92 е писано 15В40 щото тогава 10В40 е било мнооого скъпо е доста удачен.


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Нед 27 авг 2006 22:17


Rabbit_TDI написа:И аз гласувам за 10W40.15W40 е прекалено да не споменавам за 20

Карал съм в БГ с 10W40 в жегите, абсолютно не много е "тънко"!!!
По-добре е 15W40, 10W40 е по-добро само за студен старт.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 27 авг 2006 22:26


GOLF@ написа:
Rabbit_TDI написа:И аз гласувам за 10W40.15W40 е прекалено да не споменавам за 20

Карал съм в БГ с 10W40 в жегите, абсолютно не много е "тънко"!!!
По-добре е 15W40, 10W40 е по-добро само за студен старт.
Зависи в к,во състояние ти е двигателя-ако текат гарнитури нормално е да ти "гори" 10w40!А и турбината при тия жеги и над 130 км/ч няколко часа по магистрала си "похапва" масълце!При мен след 6500км.пробег почва да спада по пръчката-на 8000 вече е изгорял 0,5 литра,което за двигател над 250000км. пробег е идеално!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 29 авг 2006 19:47


ако се формализираме какво мислят производителите на масла, Мотул препоръчва на моята "кошничка" 10W-40 , a Лики Моли даже се унасят и предлагат и 5W ..... ама тези империалисти сигурно не могат да си представят кола на 200000.... нещо като Москвич на 300000 без основен ремонт... :lol: ( м/у другото знам един , които е на 266000 без основен ама му личи...малко :) :) )


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Сря 30 авг 2006 10:49


Не мога да разбера защо всичко се върти около Кастрол и Мотул :?
Вече 80 000км карам с Тотал 15W40 минерално масло за стари дизелови мотори (точно така пише на тубата) и трябва да ви кажа че съм адски доволен защото на 8000км гори най-много 100мл. и тази кола се кара като враг народен :) [/quote]


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Сря 30 авг 2006 10:52


juve написа: ( м/у другото знам един , които е на 266000 без основен ама му личи...малко :) :) )
Пич нафтовата ми печка вече е на малко над 255 000 по километраж и единственото нещо което съм ремонт по двигателя е смяната на релето за подгряващите свещи!!!


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Сря 30 авг 2006 10:59


Само ще кажа че за WV маслото по каталог за старите турбо мотори
е 15w50.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 30 авг 2006 12:02


don hose написа:Само ще кажа че за WV маслото по каталог за старите турбо мотори
е 15w50.
Стандарта е 505.00 - вискозитети много От три години съм с 10W40.като тръгне да се разлопва ще му сипвам 20W50 или такова за мотори пред пенсия :wink:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 30 авг 2006 19:39


juve написа:
( м/у другото знам един , които е на 266000 без основен ама му личи...малко Smile Smile )
Пич нафтовата ми печка вече е на малко над 255 000 по километраж и единственото нещо което съм ремонт по двигателя е смяната на релето за подгряващите свещи!!!


Колега , не че се заяждам ама ти или четеш като за изпит или пропускаш понякога смисъла на текста... От кога твоята нафтова печка е Москвич ... и въобще карал ли си такова чудо..... защото аа съм карал :oops: После гледам - адреса ти - пише Карлово - от кога стана ]империалист, западняк и др. такива" ? :lol: :lol: е нека ти обясня тогава ... смисъла на текста ми беше, че ако се гледа Ауто дата 2004 да кажем, Пасат навъртял 150000 км вече не се подлага на каквито и да е проверки, центровки и обслужвания , защото за ТЯХ това вече не е кола , а купчина старо желязо за претопяване.... и заради това когато влезнеш в сайта на Мотул или на Лики Моли , хората ти препоръчват масло примерно синтетика 5W защото и през ум не им минава , че някой нормален човек може да лангърка някаква баракуда на 300000 и да си дава труда да проверява тепърва какво масло "аджеба" да слага... Офф много писане :( А защо всичко да се върти около мотул и лики моли ? ами защото са достатъчно разпространени , за да има база са сравнения и да се разбере , че от 20 ползвали го има да кажем 16 много доволни 2 ма които са недоволни и 2 ма които казват че не е зле.... Най основния момент се състои, че ние сме в БГ - тука турски, китаиски и всякакви ментета си виреят на свобода и ако не си отваряш очите и ушите ще си наливаш Плама -Плевен -Олио от туба на Кастрол за цена 30 лева за литъра и ще си мислиш, че си правиш някакъв хаир.... както и да е .... малко хапливо съм го написал , ама това е реалноста - нищо лично.... Успех


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Чет 31 авг 2006 7:44


Сори пич тва за контекста наистина не съм го разбрал :oops
А това за Кастрол и т.н. го пиша защото съм добре запознат с производството им и суровината от която произвеждат така ,че не си ги смуча от пръстите ,но както каза в България всичко е збъркано :evil:


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Пет 01 сеп 2006 7:49


GOLF@ написа:...Карал съм в БГ с 10W40 в жегите, абсолютно не много е "тънко"!!!...

И кое точно му е "тънкото" на 10W40 в жегите ? Или пък на 5W40 ?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 03 сеп 2006 13:17


И кое точно му е "тънкото" на 10W40 в жегите ? Или пък на 5W40 ?

Eми предполагам , че колегата е имал в предвид своиството на синтетиката да се провира през нарасналите хлабини на старите "матори" и да става в последствие зян - без значение хапва ли го или го плюе по земята :) :) - въпреки че на теория за това и умение е по важна втората цифра а тя пак си е 40......



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ton4o7601@abv.bg и 65 госта