Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот emiltd » Пон 29 авг 2011 19:18


mili 75 написа:Колега, вместо да питаш, вземи да празсъждаваш логично, първо турбото си има собствена маслена магистрала, която го смазва. Второ, там където се изливат тези пари, мажат компресорната перка, чието предназначение е да сгъстява въздух, не да се омазва в масло и трето, но не на последно място само си помисли, че при един нов мотор маслото в картерните газове е много по-малко отколкото на наще кошници, които не си знаят километрите, така че надали производителя е заложил на идеята тези пари да мажат турбото.


Точно и ясно :да:

Казвал съм и преди,вливането на картерните газове във всмукателния поток са екологично решение на производителя.На турбото,единственото което се смазва е остта,като в редки случаи може да има водно охлаждане на въпросния мултипликатор.




Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот Velko » Сря 31 авг 2011 18:44


Колеги и аз реших да махам картерните газове.Но днес като погледнах маркуча, видях че има някакъв датчик там
Какво да правя с него след като махна маркуча на газовете и затапя другия?


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот emiltd » Чет 01 сеп 2011 3:34


Нека датчика си остане на мястото,гледам че е на самия маркуч...изолираш си всичко,както си му е реда.Не мисля че ще се наруши функцията му,то от там пак ще си има топъл въздух,с тази разлика че ще се оттича в атмосферата,не в колектора.Все пак съвета ми е да направиш процедурата при топъл мотор,за да разбереш после дали има промяна в работата на мотора,а и нема да е зле да проучиш функцията на въпросния датчик.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот brum » Пет 02 сеп 2011 9:26


Дискутирано беше по другите форуми, че картерната вентилация влиза преди турбото не само за екология. Създавало се по-ниско налягане в картера което помагало за по-добро оттичане на маслото от турбото.

Колко е вярно това не мога да кажа. Само споделям какво съм чел.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот emiltd » Пет 02 сеп 2011 9:38


brum написа:Дискутирано беше по другите форуми, че картерната вентилация влиза преди турбото не само за екология. Създавало се по-ниско налягане в картера което помагало за по-добро оттичане на маслото от турбото.

Колко е вярно това не мога да кажа. Само споделям какво съм чел.


На турбодизела ми съм направил въпросната изолация преди 8 години,като последните 6 е на 1.8-1.9 бара,а турбото все още си е ок,даже в момента го монтирам на бензинката...мисля че това е достатъчен факт относно вреди и ползи.
При ВРЦ автомобилите,картерната вентилация е изолирана,а мисля,че те работят на ЛЕКИЧКО по-натоварен режим от нашите каручки :Mr Green Fun ...точно от тях ми дойде идеята някога...


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот Velko » Пет 02 сеп 2011 19:42


Днес ми подариха това съдче за маслени пари.Някой може ли да ми обясни как се връзва ? 1,2 и 3 ?
Прикачени файлове
02092011844.jpg


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5449
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот Даскала™ » Чет 10 ное 2011 10:26


Излиза,че отвеждането на картерните газове навън в атмосферата НЕ нарушава картерната вентелация,мазането на турбото и двигателя?
И спира бутането на масло в кулера?

Или,че изгорелите газове съдържат основно водни пари, CО2 и азотни окиси. Като запалиш на сдудено, каквото влезе в картера при маслото, кондензира и става на азотиста киселина. Когато двигателя загрее, добрата вентилация, помага водата да се изпари от маслото. А когато е вентилацията е пусната да ``виси`` трябва налягане за да се преодолее съпротивлението на тръбата.Когато е свързана към смукателния колектор вакума помага.

:?:


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот satansho » Нед 22 окт 2017 7:50


И също, че когато вкараш газове след дебитомера, компютъра "не знае" за тях и на практика получаваш по бедна смес, освен че входящият въздушен поток вече е по беден и на кислород, колкото по силно ти "духа" двигателя.
Извода е слагаш си горния съд и намаляваш маслените пари които се отлагат по всумателния колектор и по турбото и се налага да се доизгарят.
oil catch can -на освен че намалява тези пари ги и охлажда и може да се се каже, че доста активно съдейства за екологията.
Цяло чудо е защо не са му отделили подобаващо внимание, а са направили само малък уловител на капака на клапаните/ Вероятно защото никой не е смятал че тези мотори ще доживеят такава възраст в която ще е нужен...

Изображение

Също така добре трябвада се мисли и пи затапването на ЕГР-а. Съветите че нищо му няма на двигателя и даже е по чист и по одбре върви са леко неуместни особенно за по стари автомобили при които положението на този клапан не се следи със датчик, а се установява индиректно. Тогава отново ЕКУ-то не знае че сте му обеднили сместа, а си зачита положението при съответния процент отворен ЕГР и съответно навлезли газове които са му зададени за този процент, резултата е че се получава малко по богата смес( от там и по добра реакция на мотора ) и съответните пушеци след колата освен, че газовтете не рециркулират и не се доизгарят. В което както се разбира няма нищо лошо, освен ако сте на състезание и не изстисквате всяка конска силица от клетият ви мотор. :smile

Ето и една табличка за мощностите които се развиват при съответните обороти която е полезна

TDI 90к.с. (ALH) може да произведе
20к.с. при 1000 rpm,
30к.с. при 1300 rpm,
41к.с. при 1500 rpm,
56к.с. при 1900 rpm,
71к.с. при 2500 rpm,
82к.с. при 3000 rpm,
87к.с. при 3500 rpm
90к.с. при 4000 rpm.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот satansho » Пон 23 окт 2017 13:39


Още нещо полезно


Дизелът е по-съвършен от бензиновият двигател, благодарение на принципа си на действие. Докато при бензина се регулира количеството на гориво-въздушната смес, която се подава в цилиндъра /количествено регулиране/, то при дизела се регулира само количеството на горивото, което се впръсква в цилиндъра /качествено регулиране/. Количеството на въздуха е постоянна величина при всяко положение на педала на газта( не баш но карай) Дизелът няма запалителни свещи, горенето започва от температурата на адиабатно свития въздух в цилиндъра /това е вероятностен процес/.


По скоро се има в предвид че не се регулира или измерва със дросел входящият въздух но идеята е ясна, де :screwy


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 434
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот Комшията » Нед 19 ное 2017 15:56


Колеги сваля ли се само горната част капачето на егр клапана че ми сълзи около него,и ако да как точно става?


Потребителски аватар
TERMINATOR
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 16 юли 2015 10:38
Автомобил: VW Passat B4
Двигател: 1Z
Местоположение: предимно в гаража

Re: Картерни газове при passat B5 1.9 тдИ и махане на EGR

Мнениеот TERMINATOR » Съб 12 сеп 2020 23:26


satansho написа:И също, че когато вкараш газове след дебитомера, компютъра "не знае" за тях и на практика получаваш по бедна смес, освен че входящият въздушен поток вече е по беден и на кислород, колкото по силно ти "духа" двигателя.
Извода е слагаш си горния съд и намаляваш маслените пари които се отлагат по всумателния колектор и по турбото и се налага да се доизгарят.
oil catch can -на освен че намалява тези пари ги и охлажда и може да се се каже, че доста активно съдейства за екологията.
Цяло чудо е защо не са му отделили подобаващо внимание, а са направили само малък уловител на капака на клапаните/ Вероятно защото никой не е смятал че тези мотори ще доживеят такава възраст в която ще е нужен...

Изображение

Също така добре трябвада се мисли и пи затапването на ЕГР-а. Съветите че нищо му няма на двигателя и даже е по чист и по одбре върви са леко неуместни особенно за по стари автомобили при които положението на този клапан не се следи със датчик, а се установява индиректно. Тогава отново ЕКУ-то не знае че сте му обеднили сместа, а си зачита положението при съответния процент отворен ЕГР и съответно навлезли газове които са му зададени за този процент, резултата е че се получава малко по богата смес( от там и по добра реакция на мотора ) и съответните пушеци след колата освен, че газовтете не рециркулират и не се доизгарят. В което както се разбира няма нищо лошо, освен ако сте на състезание и не изстисквате всяка конска силица от клетият ви мотор. :smile

Ето и една табличка за мощностите които се развиват при съответните обороти която е полезна

TDI 90к.с. (ALH) може да произведе
20к.с. при 1000 rpm,
30к.с. при 1300 rpm,
41к.с. при 1500 rpm,
56к.с. при 1900 rpm,
71к.с. при 2500 rpm,
82к.с. при 3000 rpm,
87к.с. при 3500 rpm
90к.с. при 4000 rpm.




Прощавай колега, но това се отнася за AGR. При ALH е при 3750 rpm.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта