И също, че когато вкараш газове след дебитомера, компютъра "не знае" за тях и на практика получаваш по бедна смес, освен че входящият въздушен поток вече е по беден и на кислород, колкото по силно ти "духа" двигателя.
Извода е слагаш си горния съд и намаляваш маслените пари които се отлагат по всумателния колектор и по турбото и се налага да се доизгарят.
oil catch can -на освен че намалява тези пари ги и охлажда и може да се се каже, че доста активно съдейства за екологията.
Цяло чудо е защо не са му отделили подобаващо внимание, а са направили само малък уловител на капака на клапаните/ Вероятно защото никой не е смятал че тези мотори ще доживеят такава възраст в която ще е нужен...
Също така добре трябвада се мисли и пи затапването на ЕГР-а. Съветите че нищо му няма на двигателя и даже е по чист и по одбре върви са леко неуместни особенно за по стари автомобили при които положението на този клапан не се следи със датчик, а се установява индиректно. Тогава отново ЕКУ-то не знае че сте му обеднили сместа, а си зачита положението при съответния процент отворен ЕГР и съответно навлезли газове които са му зададени за този процент, резултата е че се получава малко по богата смес( от там и по добра реакция на мотора ) и съответните пушеци след колата освен, че газовтете не рециркулират и не се доизгарят. В което както се разбира няма нищо лошо, освен ако сте на състезание и не изстисквате всяка конска силица от клетият ви мотор.
Ето и една табличка за мощностите които се развиват при съответните обороти която е полезна
TDI 90к.с. (ALH) може да произведе
20к.с. при 1000 rpm,
30к.с. при 1300 rpm,
41к.с. при 1500 rpm,
56к.с. при 1900 rpm,
71к.с. при 2500 rpm,
82к.с. при 3000 rpm,
87к.с. при 3500 rpm
90к.с. при 4000 rpm.