Подкрепям колегата bulcore отчасти.Забелязал съм, че когато ускорявам прилично бързо(разбира се не с газ до дупка) и след достигане на определена скорост ( 50-60км/ч градско), колата ми харчи учудващо по-малко отколкото,когато ускорявам като бабичка постоянно
Обяснявам си го с това,че икономията се дължи на при разумно ускорение и логично поддържане на постоянна скорост най-вече.
Passat B5.5 131 к.с. въпрос относно разхода
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
Това се нарича икономично управление на процес по фактор минимален разход на гориво. Даже по Енергоикономично Управление на Процесите в Техническия ни го преподаваха с всичките му формули и графики и не е само на практика, а и на теория се потвърждават данните. Това не означава, че всички сега трябва да тръгваме с пила на светофара и да караме с 200 в трафика! Идеята на цялото занятие е да се достигне максимално бързо зададения параметър макар в началото да се изисква до 2-3 пъти повече ресурс, а след това да се поддържа само.
- paaco
- Мнения: 262
- Регистриран на: Чет 30 юли 2009 10:10
- Автомобил: Passat 5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVF 2005
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
На този борд не може да му се вярва особено на моя, градско каране у наше село. Тъкмо сваля показанията на разхода и дойде следващия светофар на който докато чакам гада му с гад (за борда става дума)си вдига стойностите. Що така са го измислили не знам.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
Мното добре са го измислили,колега.Дневния среден разход дето гледаш е Л/100км,докато караш е ясно,като спреш-пак гориш нафта,но НЕ СЕ ДВИЖИШ и отнесено към изминатите км. естествено,че ще се вдига средния разход на светофар.
При голям дневен пробег(пр.извънградско) като спреш на светофара средният дневен разход не се променя,защото изразходваното гориво на светофара,отнесено към големия пробег не дава промяна за малкото време на престой.
Елементарно Уотсън
Капиш?
При голям дневен пробег(пр.извънградско) като спреш на светофара средният дневен разход не се променя,защото изразходваното гориво на светофара,отнесено към големия пробег не дава промяна за малкото време на престой.
Елементарно Уотсън
Капиш?
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
gancho написа:Мното добре са го измислили,колега.Дневния среден разход дето гледаш е Л/100км,докато караш е ясно,като спреш-пак гориш нафта,но НЕ СЕ ДВИЖИШ и отнесено към изминатите км. естествено,че ще се вдига средния разход на светофар.
При голям дневен пробег(пр.извънградско) като спреш на светофара средният дневен разход не се променя,защото изразходваното гориво на светофара,отнесено към големия пробег не дава промяна за малкото време на престой.
Елементарно Уотсън
Капиш?
Абсолютно, то е ясно че за 3-5км се променят рязко
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
Айде като заговорихме за разход нещо интересно и от мен. Колата е Голф 3 АФН. Отсечката,която се минава всеки ден е 3.1 км. (по борд). Та...сутрин паля и нулирам показанията на борда (trip 1 и trip 2). След като мина въпросните 3 километра разхода по борд (трип 1-дневен) е 9.5-10.0, а разхода според трип 2 е с около литър по-нисък. Защо се получават такива разминавания в разхода по трип 1 и трип 2, при положение че нулирам борда преди да потегля?
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
the_tupan написа:Айде като заговорихме за разход нещо интересно и от мен. Колата е Голф 3 АФН. Отсечката,която се минава всеки ден е 3.1 км. (по борд). Та...сутрин паля и нулирам показанията на борда (trip 1 и trip 2). След като мина въпросните 3 километра разхода по борд (трип 1-дневен) е 9.5-10.0, а разхода според трип 2 е с около литър по-нисък. Защо се получават такива разминавания в разхода по трип 1 и трип 2, при положение че нулирам борда преди да потегля?
Твърде странно,не трябва да е така.Не съм се сетил да пробвам,защото трип 2 го нулирам на бензиностанция като заредя.
Много ми е интересно,нека повече колеги да пробват и да видиме резултатите
- Cheater
- Мнения: 318
- Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
Още веднъж да потвърдя,че борд-а лъже.При мен с 200 грама.
За 2870 км(България-Германия и обратно) съм заредил 178л=6,2л/100 км
А по борд ми даде 6.5л/100км
За 2870 км(България-Германия и обратно) съм заредил 178л=6,2л/100 км
А по борд ми даде 6.5л/100км
- SoManyRetards
- Мнения: 240
- Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
Ех, не се научихте да не го гледате тоя борд.
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пет 17 дек 2010 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
при мен БК си показва много точно...
имайте предвид, че пробега в километри също не е идеално точен. Количеството заредено на бензиностанция също има % грешка.
А това с ускоряването от светофар до светофар има значение на коя предавка и т.н. Аз например на първа потеглям сравнително плавно за да не пиля гуми, на втора и на трета ускорявам повечко и включвам 4-та или 5-та за поддържане на скоростта... Когато имам време за реакция обикновено ползвам и моторна спирачка на 3-та ск.... Ако дистанцията е по-голяма (по големите булеварди) включвам 6ск на 80-90кмч...
Забелязал съм, че разходът много се вдига при каране из малките улички с 20-30кмч... и най-много при големи задръствания тръгни-спри на 1ва и 2ра ск
имайте предвид, че пробега в километри също не е идеално точен. Количеството заредено на бензиностанция също има % грешка.
А това с ускоряването от светофар до светофар има значение на коя предавка и т.н. Аз например на първа потеглям сравнително плавно за да не пиля гуми, на втора и на трета ускорявам повечко и включвам 4-та или 5-та за поддържане на скоростта... Когато имам време за реакция обикновено ползвам и моторна спирачка на 3-та ск.... Ако дистанцията е по-голяма (по големите булеварди) включвам 6ск на 80-90кмч...
Забелязал съм, че разходът много се вдига при каране из малките улички с 20-30кмч... и най-много при големи задръствания тръгни-спри на 1ва и 2ра ск
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
Така като ви слушам оставам с впечатление,че стабилното натискане на газта води до икономия
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
Даскала™ написа:Така като ви слушам оставам с впечатление,че стабилното натискане на газта води до икономия
Така е-стабилното ускоряване до исканата скорост и след това поддържането й с мимимум ресурс.Това се иска.Плавното ускорение и при мен е по-неикономично.
Но в градски условия е възможно по големите булеварди с кръстовища по-нарядко .
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
gancho написа:Даскала™ написа:Така като ви слушам оставам с впечатление,че стабилното натискане на газта води до икономия
Така е-стабилното ускоряване до исканата скорост и след това поддържането й с мимимум ресурс.Това се иска.Плавното ускорение и при мен е по-неикономично.
Но в градски условия е възможно по големите булеварди с кръстовища по-нарядко .
Не си съвсем прав...това важи само ако за кратко ускоряваш и после дълго караш на поддържаща скорост.За градско подобен стил не става...тъкмо си ускорил и пак спираш...и пак ускоряваш ...и т.н.От личен опит съм установил,че карането в диапазона 1400 об за градско е най-икономично....и за 10 000 навъртени км градско все още не ми зацапало геометрията и не е запушило колекторите....може би защото поне няколко пъти седмично я натоварвам за половин минута до 3500-4000 об с пълна газ и неколкократно отпускане на газта.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Въпрос относно разхода на Passat B5.5
joker написа:gancho написа:Даскала™ написа:Така като ви слушам оставам с впечатление,че стабилното натискане на газта води до икономия
Така е-стабилното ускоряване до исканата скорост и след това поддържането й с мимимум ресурс.Това се иска.Плавното ускорение и при мен е по-неикономично.
Но в градски условия е възможно по големите булеварди с кръстовища по-нарядко .
Не си съвсем прав...това важи само ако за кратко ускоряваш и после дълго караш на поддържаща скорост.За градско подобен стил не става...тъкмо си ускорил и пак спираш...и пак ускоряваш ...и т.н.От личен опит съм установил,че карането в диапазона 1400 об за градско е най-икономично....и за 10 000 навъртени км градско все още не ми зацапало геометрията и не е запушило колекторите....може би защото поне няколко пъти седмично я натоварвам за половин минута до 3500-4000 об с пълна газ и неколкократно отпускане на газта.
Да,последното ми изречение(в горния пост) е такова уточнение,нали
ето:
Но в градски условия е възможно по големите булеварди с кръстовища по-нарядко .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 204 госта