1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2506
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса

Мнениеот dlug » Сря 05 дек 2012 11:31


Аз лично при градско каране много рядко качвам оборотите над 2000. Обикновено на 1800 сменям предавката и карам почти без газ. За може би около 20к километра само градско нямам проблем с турбината, набира си нормално и не забива никъде. Не съм я качвал специално на ВагКом и не мисля да я гледам специално докато не се появи проблем (да чукна на дърво да не става). Така че и според моят личен опит не само оборотите са виновни за задръстването на геометрията, и аз мисля като Морфей че ПД-то работи малко по-различно




Потребителски аватар
kossis
Мнения: 2229
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил: Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Sofia Passat 5.5 131 AVF

Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса

Мнениеот kossis » Сря 05 дек 2012 12:01


Бате red.devilll мерси че ме обиди публично, така прави Българина по стара традиция ! :Mr Green Fun

Писал съм че геометрията се затваря и турбината се развърта по бързо за да имаме повече налягане от ниски обороти.
Геометрията се затваря от създаденото подналягане (вакуум) от тандем помпата чрез актуатора-вакуумен регулатор, а Н75 регулира вакума до колкото това е възможно. Защото флуид, газ, а от там и подналягане трудно се регулират по дебит, те могат да се регулират по налягане. Такъв е случая на променливата геометрия, а именно чрез регулирането на проходимоста(сечението) на геото се постига различно налягане на изгорелите газове ! Но не можеме да ги спреме - винаги си преминават ! За това в парнаджииската техника се използват термоглави с парафин, които или изключва напълно флуида или го пуска и имаме някакъв реглаж на температурата ! Не бъркайте регулиране по дебит с това по налягане- едното се постига с проходимо/непроходимо, а другото със намаляне на сечение! Също на бензиновите-Моно инж. Пасати с вакуумен регулатор на делкото има един точно подобен ел.маг.вакуумен винтил- той е там за да спира вакуума напълно когато оборотите са ниски и така се ограничава създаденото подналягане на празен ход, защото тогава не е необходимо да се променя ъгала на запалване, тоест вакуума и там го регулираме с отворен /затворен !Тоест реално реглажа на геото се постига чрез отваряне и затваряне на Н75 с цел изключване на вакуума при създадено прекалено високо налягане и респективно обороти на турбината и предпазването и от извиване.

Относно дали съм запознат с геото- ами колега аз лично купих колата с нерегулирана, рециклирана турбина от Реал турбо и автокъща Факт. Понеже и едните и другите са мърлячи- колата се давеше на ниски и не вървеше. Е след като се ориентирах как работи геото и кои са реглажните винтове - сам я регулирах и ефекта е на лице - колата лети перфектно ! Така че на мене принципа ми е ясен и знам как да я регулирам. Написал съм по горе как точно работи - това са факти от моите наблюдения и тестове, а не нещо съм бил чул там! Ваг кома е много готин и си я закачам да я гледам, но той не помага особено когато требе да се регулира механиката, и нещата между него и практиката се поразминават леко ! В една друга тема с Никси доизяснихме тези неща.

Това налягане на турбото дето се гледа не ти казва колко е затворена геометрията, а колко е згастен въздуха след турбото + атмосФерното.
Както и процентите на МАП, или дето казвате отварянето на Н75 не ни показва къде е геото. Оказва се че зависимоста е обратнопропорционална и не е точно това дето си мислиме, а е съвкупност от няколко неща(РАБОТЕН ЦИКЪЛ). Ама вие трябва да помислите и да си го изясните- иначе няма да ме разберете, както видяхме, дори получих обида !

Ето и темата на който му е интересноhttp://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=327123&start=45

Още веднъж ти Благодаря че ме обиди, но майче аз знам за какво иде реч! :!: А ти освен да обиждаш, нищо смоислено не си написал. Според мене са неща който си чул, недоразбрал!
Аз никого нищо не лъжа , просто гледам , изучавам механизма на практика и го регулирам, после тествам и когато постигна полужителен ефект,го казвам. Ето тука ми е грешката - вместо да ви го обеснявам, Вие трябва да си ходите на майстор и да ви одруса едно хубаво. И после да обяснявате тука колко сложно и мистично нещо е геометрията ! А и така или иначе не може да го разберете без да го разглобите и видите на практика!
И те моля за напред да не ми слагаш думи и изречения в "устата" които не съм казвал :!:

А и колега и да ги гледаш тия клипчета нищо съществено-практическо няма да научиш, само ще получиш някаква представа за фундаменталният принцип на работа на дадения сегмент
Ако може да обясниш какъв точно товар движи променливата геометрия, че не ми е ясно, а ми е интересно ?

Товар-електрически, физически, виртуален. Да знаеме всички този много умен принцип.

Ако трябва да се обобщи геометрията се движи в следствие на исканото-необходимото налягане на системата с принудително пълнене !

А относно задръстването и блокирането- моето мнение е че става заради износен двигател и неправилно горене и ако добавиме някой Чип и ефекта е на лице !




red.devilll
Мнения: 1366
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса

Мнениеот red.devilll » Чет 06 дек 2012 8:39


Геометрията се движи както в извънградско така и градско шофиране.На моето каране няма разлика в извънградско и градско каране.На тези колеги ,които карат градско до 1700-1800 оборота в минута градско съм склонен да мисля,че и извънградско карат със същите оборори.Геометрията се движи (отваря и затваря) на всяко поддаване на газ и отнемане ,а не на определени обороти.
До колкото дали знам как изглежда геометрията и дали съм виждал-мисля че съм виждал.На моята кола съм чистил 2 турбини и една е регулирана от КОлегата Наско1978 от Перник преди 2 години.
Ако си мислиш че ще ти е по лесно сванеш как и колко се мести геометрията седни си на десния калник на колата и дай на някой да те повози(докате седиш там и кара внимателно де да не те изситпе някъде) или при някой познат ,който прави прегледи и качи колата на валяците за да видиш какво става с геометрията в нормален градски цикъл. Ти си обяснил от какво се задръства геометрията ще добавя само перфектното ни гориво към тези фактори. Според мен лично разликата в градски и извънградски цикъл е в това че извънградско поддържаш постоянно 2-3000 оборота ,а градско не,а само моментно-поради тази причина не може да доизгори налепите от неизгоряла нафта(сажди) и поради тази причина извънградско и по продължително каране почистват налепите по турбината.
Ако имаш нещо по-различно о т това може да ми пишеш на лично да не осираме темата




Потребителски аватар
kossis
Мнения: 2229
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил: Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Sofia Passat 5.5 131 AVF

Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса

Мнениеот kossis » Чет 06 дек 2012 9:54


Ето един цитат на колегата Никси -
Процентите на н75 показват работния цикъл на клапана, т.е., ако при 0% на н75 целият вакум преди клапана минава и след него, при 100% след н75 няма нищо.
С други думи:
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 0% имаме толкова и след него
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 100% имаме 0 вакум след него
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 50% имаме 0.35 вакум след него
На празен ход цикъла е около 20%, т.е. след н75 трябва да е около 0.50 вакум.


Което първо показва че одношението -създаден вакуум към проценти Н75(работен цикъл) е обратно пропорционално, което аз сам го установих, а Никси го затвърди !
Логиката е че при нарастване на оборотите би следвало процентите да падат и геото да разтоварва нали, да ама не те нарастват-което показва че вакуума пада. Но на празен ход при 19-20% цикъл- лоста е максимално горе, а чак при над 4300 об при над 90% лоста пада(чак тогава налягането на турбината е по високо от необходимото).

Това е работата на Н75 гледана на Ваг-кома. Айде кажи, защо когато колата е на место и ми показва на Вага че Н75 работи на 19%, а визуално и на пипане лоста на геометрията е издърпан на 100% до горен стопер. :?: Това го тествах многократно.
Та това показва че или тоя работен цикъл на Н75 не е отварянето на клапана или се разминават нещата.

Това което съм написал за работата на геото е гледано на место и когато се форсира колата достигайки 4500 об. лоста пада надолу и разтоварва турбината и после веднага се вдига обратно с падане на оборотите !
Се ми се струва че под товар, когато колата върви работата е подобна, защото така или иначе от 1800 едвам започва да достига номиналната си мощност и налягане това турбо и ако започне от тия обороти да ти пада лоста на долу то въобще няма да се развърта турбината. И като си гледам Лога, чак при над 4300 об. постигнатото налягане на турбот е по-голямо от необходимот- това е на моята АВФ-131. Та това ми казва на мене тоя Лог, така като помисля че геометрията остава притворена до към тия 4300 об. и чак после започва да разтоварва. Иначе нема да има мощ, бате.
Ето нали искаш да гледаме Вага.
Да не говориме че хода и на геометрията е около 1-2 см. и невиждам кой знае колко различни положения на геото, а и като разглобих да чистя Н75 и той няма кой знае какъв ход - некви милиметри.

Това виждам аз като съпоставям данните и практическата работа на геометрията. Не виждам защо геометрията ще се мести безцелно при по ниски обороти от критичните-4300 и нагоре(нещо хоро ли ще играе):?: :!:

Мога да ти сложа и лога си да го гледаш и да видиш това което съм написал.

Относно темата - тя е за въпроси по отношение помпа дюза- еми точно това е доста важен и интересен за разискване въпрос, щото много малко колеги във форума са наясно как бачка точно геото и те естествено са такива които се занимават с ремонти на подобни коли. всички останали обясняват колко сложно и мистично нещо е геометрията и видиш ли трябвало Ваг ком да се настройва и тнт. Истината е че трябва да знаеш устройството и да имаш инструменти !

Значи понеже в крайна сметка цялата работа на геометрията е за да се контролира единствено и най-вече създаденото налягане в системата и оборотите на турбинката, та ако се тества колата на валци -тоест на место и се натовари мотора здраво - тогава и само тогава е възможно разтоварването да започне още от по ниски обороти от критичните. Това е така защото тогава турбината може да направи по високо налягане от необходимото при по ниски обороти - да кажеме 3500 и съответно лоста ще падне малко за да регулира още от тия обороти. То налягането зависи от много фактори-състояние на турбо, атмосферно налггане, температура и тнт.
А за да я видиш тая работа в движение трябва или да ти хлопа дъската или да си каскадьор :screwy , щото бая требе да се понатовари мотора !

Понеже каза че ги ремонтираш тия турбини, я кажи за какво е реглажния винт -тип шпилка който е на горния стопер на променливата геометрия ? :?:
Хубав въпрос пък остана без отговор :!:





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Yahoo [Bot] и 8 госта