Помощ за алтернатор на голф 2 1.6D - подкарване на оборотомер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
karrlito
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 01 май 2010 22:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Помощ за алтернатор на голф 2 1.6D - подкарване на оборотомер

Мнениеот karrlito » Пон 18 юли 2011 18:33


При опит да отвия гайката от алтернатора за кабела на крушката за зареждане на акумулатора започна да се върти винта и ме е страх да не съм това за което е захванат. Някои ако знае за кое е захванат винта (с кое прави контакт вътре в алтернатора) или трябва да се разглоби целия за да се види. Не мога да го отворя целия защото от 4те дълги винта които го държат никои не се отвива и съм го накиснал във wd-40. Също да ви попитам има ли проблем че единия пръстен за четките е вдлъбнат. Четките са добре 0.9мм са извън пластмасата, а тази на вдлъбнатия пръстен е с около мм по къса и е на леки реснички (предполагам заради неравностите по пръстена). Кондензатора който е 2.2 микрофарада го измерих и ми даде 2микрофарада, а като паля радиото почва да вие и не знам заради кондензатора ли е (вие ще кажете). Та въпросите са ми да го мъча ли да го отварям да сменя пръстени и може би лагери и също изхода за крушката на таблото как да го измеря без да слагам алтернатора в колата и без да го отварям. Аз го мерих но не дава контакт нито съпротивление с маса и с четки с нищо :( Също да ми кажете има ли смисъл да сменя кабела до акумулатора. Където се навива беше ръждясал и го изчистих ама не съм пробвал има ли разлика. Преди да махна алтернатора тока беше около 14в понякога падаше 13.8 понякога над 14 а като пусна фарове стига до около 13.5 а на фаровете още по малко, а съм с релета на всеки фар и 6 квадрата кабел.

Последна промяна от karrlito на Съб 12 авг 2017 12:22, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот bobi_diesel » Пон 18 юли 2011 21:49


Колектора не трябва да е вкопан.Ако е малко може да се стругова.Пробвай да почукаш по дългите болтове.Ако не може намери някоя ударна отверка.Проблема е,че алуминия се запича много здраво.По-добре рециклирай алтернатора за да нямаш проблеми.Болта май беше хванат за едната намотка на статора(може и да греша,отдавна го разглобявах)


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот Ljubon » Пон 18 юли 2011 21:57


karrlito написа: Четките са добре 0.9мм

Ти на това "добре" ли му викаш? :screwy


Потребителски аватар
karrlito
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 01 май 2010 22:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот karrlito » Пон 18 юли 2011 22:28


Утре пак ще мъча винтовете пък ще видим, а за четките не знам колко са им нормите в дължината, не ми изглеждат за смяна ама ако е малко 0,9 може да взема нови ако успея да сменя и колектора за да са си заедно. Чакам някой да даде мнение и по другите въпроси :roll:
П.п Опа чак сега забелязах че съм писал мм :Mr Green Fun то е 0.9см а под добре в голяма степен имам впредвид, че не са изядени и прекалено къси и не са с различни размери.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот milmar » Вто 19 юли 2011 9:50


Вкопания колектор (пръстен) винаги ще ти руши четката , а тя самата ще искри повече и ще вкопава още . Сам си забелязал че тя е по-къса .
Намери начин да премахнеш това "вкопаване" - струговане (ако не е много дълбоко) или нови пръстени .


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот Ljubon » Вто 19 юли 2011 10:27


karrlito написа:П.п Опа чак сега забелязах че съм писал мм :Mr Green Fun то е 0.9см

Това е друга работа вече.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот ktamen » Вто 19 юли 2011 10:36


Мисля че алтернатора ти е бил в пълна изправност преди да започнеш да го ремонтираш. Не разбрах кой винт е превъртял.
Ниското напрежение при включени фарове вероятно се е дължало на окислени връзки, не само на алтернатора, но и на акумулатора към купето и двигателя.


Потребителски аватар
karrlito
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 01 май 2010 22:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот karrlito » Вто 19 юли 2011 14:38


Значи разви се почти всичко само ролката не мога да махна все още а лагера там мърда повече от задния :( http://alfa.kachi-snimka.info/images/bwy1311077941c.JPG където е с червено ли трябва да се раздели или цялата перка да се захване и да се върти гайката което е на самата ролка отвътре (не се вижда на снимката). Със зелено е скъсаната жичка. Ще я запоя като завърша с ремонта. Между другото работеше задоволително алтернатора, ама нали съм в процес на реставрация и гледам всичко да изглежда добре и да работи добре и за това го свалих. Капака го минах на бормашината с телена четка и светна, другите неща с боя и така :) За виенето в радиото при палене никой ли не знае от какво става. Аз мисля, че е от кондензатора ама уш като го мерих и пишеше 2uf.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот ktamen » Вто 19 юли 2011 15:10


Шайбата е трябва да излезе цяла заедно с перките за охлаждане след като развиеш гайката на оста (тази гайка дето не се вижда на снимката). Може би трябва да пробваш първо с друго радио и тогава да търсиш проблем в колата.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот Ljubon » Вто 19 юли 2011 15:16


karrlito написа:За виенето в радиото при палене никой ли не знае от какво става.

Ако вие само при палене, значи нямаш проблем.


Потребителски аватар
karrlito
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 01 май 2010 22:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот karrlito » Вто 19 юли 2011 15:20


ktamen написа:Шайбата е трябва да излезе цяла заедно с перките за охлаждане след като развиеш гайката на оста (тази гайка дето не се вижда на снимката). Може би трябва да пробваш първо с друго радио и тогава да търсиш проблем в колата.

Ljubon написа:
karrlito написа:За виенето в радиото при палене никой ли не знае от какво става.

Ако вие само при палене, значи нямаш проблем.


Мерси ще го мъча пък дано се отвие. Не е от радиото виенето и на усилвател и на друго радио все го прави. Нещо не филтрира според мен кондензатора. Не знам :( При палене когато върти динамото го прави смущението даже понякога при по високи обороти в движение мисля, че съм го чувал. Ако успея да намеря същия кондензатор ще го сменя, а и след почистването и смяната на пръстени и четки може да се оправи, кой знае :roll:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот ktamen » Вто 19 юли 2011 15:46


Минаха няколко години от последния път като свалях такава шайба и като се замисля вече не съм сигурен, че е едно цяло с перката, ама така или иначе се развива гайката и трябва да излезе. Гайката се развива лесно, като законтриш перката с отверка в предния капак или ако имаш толкова голям ключ да хванеш шестостена на шайбата, ама аз използвах отверка.
Ако вие само при палене наистина нямаш проблем защото тогава не ти работи алтернатора и сигурно вие от голямата консумация.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот milmar » Вто 19 юли 2011 17:15


Аз навремето с Голфето голям зор видях с развиването . Бях втикал плътно един ремък на шайбата , а ремъка го стегнах със здраво менгеме , така че да образува едно стегнато ласо :D върху шайбата . Идеята е да не стягам директно върху шайбата , макар че тя все пак поддаде леко . Трябва да се помисли и в коя посока се развива ... . Ако не се лъжа , шайбата с перката са едно цяло , мисля че бяха на шпонка .


Потребителски аватар
karrlito
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 01 май 2010 22:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот karrlito » Сря 20 юли 2011 14:20


С доста мъки се отви ролката, тя е отделна от перката но има зъб на оста който се маха. И сега нов проблем не иска да излезе оста има някакви 2 винта ама са от долната страна(сигурно лагера е хванат с тях :roll: ). С чукане ли трябва да се избие от лагера?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Помощ за алтернатор на голф 2 1.6д

Мнениеот ventotdi » Сря 20 юли 2011 14:51


а между другото да попитам в тая връзка за динамото ...как се сменят лагерите ...те набити ли са или нещо със зегерка там :? Ам скъпи ли са лагерите mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта