Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Възможна ли е смяната на автоматична скоростна кутия на Пасат Б5 1999год. с ръчна такава от АФН 110к.с. 1998год.? Един приятел ме попита и аз ви питам вас. И ако има разлики къде са - в захващането към мотора или към купето? За маховик и съединител е ясно че са различни.
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Аз в момента сменям автоматичната кутия на моя пасат 2.5тди с ръчна но отново от 2.5 за нея със сигорност става но от 1.9 ме съмнява да стане кожуха на кутия както и предавателните числа със сигорност са различни но поне аз така мисля.
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
K написа:Какъв е замисъла за смяна на автоматик с ръчни?
При мен причината е повреда в автоматичната кутия и не ми се занимава повече с тези автоматици.Когато съм готов ще пусна подробна тема със снимки.При колегата може би причината е същата иначе едва ли се би захванал да разхварли половината кола просто да си сложи ръчна кутия
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Еми да, проблема е с кутията. Просто се търси по-нормален вариант в момента, без да се харчат хиляди левове. Знам какво е кажете - който го е страх от мечки да не ходи в гората, но човек като купува кола не мисли дали ще му се скапе кутията след 1 или 2 години
Колега ще чакам за развитие, а ти ръчната на кви пари я взе? Може и на л.с. да дадеш инфо
Колега ще чакам за развитие, а ти ръчната на кви пари я взе? Може и на л.с. да дадеш инфо
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
остави тези лични! може да се намери за около 600-800 бглв.гаранция няма!
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
rudoni написа:остави тези лични! може да се намери за около 600-800 бглв.гаранция няма!
Ами човекът ми изпрати пълния комплект за обръщане от автоматик към ръчка за 600лв но аз си купих нов феродов диск и аксиален лагер защото не исках да слагам тези втората употреба.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Може, може.
Трябват маховик, съединител, скоростен лост, кутия, стойки на кутията Има шанс да трябват полуоски и магаре.
5 степенната е с различни легла за тампоните на скоростите в двата края на моста. 6 степенната е с еднакви легла. Гледайте това и на база на моста решете коя кутия ще слагате. 2.5то много ще го спънете със 5 степенната...
Трябват маховик, съединител, скоростен лост, кутия, стойки на кутията Има шанс да трябват полуоски и магаре.
5 степенната е с различни легла за тампоните на скоростите в двата края на моста. 6 степенната е с еднакви легла. Гледайте това и на база на моста решете коя кутия ще слагате. 2.5то много ще го спънете със 5 степенната...
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
типтроника е с едно и също захващане като шестстепенната ръчна ск.кутия към предния мост
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Предположих. Затова им пиша да не вземат кутия от АФН 99та, а да търсят 6 степенна.
Интересно дали полуоските ще трябва да се сменят. Аз смених на пасата (АФН със 5 степенна) със 6 степенна и оставих старите полуоски.
Интересно дали полуоските ще трябва да се сменят. Аз смених на пасата (АФН със 5 степенна) със 6 степенна и оставих старите полуоски.
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Тоест 6-степенната ръчка има същото захващане към мотора?! За полуоските не се бях сетил, но и те са фактор. Ще го мислим смятаме и т.н. Благодаря за помощта
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Да полуските също се сменят понече автоматика е по широк и полуските са по къси и не стават.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
На 2.5 и на 1.9 TDI кутиите можеш да ги въртиш. Намираш си от морга едно 2.5 със 6 степенна ръчна кутия и пазаруваш всичко от едно място. Можеш да успееш да се събереш във 600-800 лева.
Ето ти и още нещо за което да внимаваш - ако между мотора и кутията на донора има спейсър (алуминиев, около 5-6мм дебел) ще ти трябват и двата водача за монтаж на кутията. Набити са от към мотора. На кутиите без спейсър са по-къси и като сложиш спейсъра те вече не стърчат и съответно няма кое да води кутията за да дойде на правилното място.
До колкото знам има и малка разлика в коляновите валове на автоматик/ръчка, но трябва да се рови по гугъл да се види. Разликата идваше в едно лагерче дето е на края на коляновия вал и там влиза шииката на първичния вал на скоростите. В нета имаше точно извадка за надлъжните мотори и разновидностите там. При напречните мотори тоя лагер го няма при механичните.
Кабела за стартера - от колата донор. Ако си с малкия стартер (при 1.9 са 2 вида - един дълъг и един къс) вземи от донора и кабела между алтернатора и стартера. Ако кабела от акомулатора до стартера идва откъм скоростите - най-вероятно и той ще ти трябва ако са различни стартерите.
На 1.9 ако сменяш 5 степенна със 6 степенна и си със стария тип климатик (на компресора тръбите излизат назад, а не на страни) се налага подмяна и на компресора. Дългия стартер опира в компресора и единственият вариант е да се свали. После става галимация със стойки на компресора, маркучите дето отиват към него. На 2.5 силно се надявам да го няма този проблем.
С лапите събери и болтовете. Има 2 типа болотве за лапи - къси и дълги. На 6 степенната кутия са късите. Можеш и да режеш за да скъсиш, ама си е занимавка.
Болтовете от кутията към мотора! Има вероятност да са различни. Особенно ако има спейсър.
Общо взето това са нещата с които се сблъсках. Може и да пропускам нещо, но ако започнеш swap-а ще давам идеи.
Ето ти и още нещо за което да внимаваш - ако между мотора и кутията на донора има спейсър (алуминиев, около 5-6мм дебел) ще ти трябват и двата водача за монтаж на кутията. Набити са от към мотора. На кутиите без спейсър са по-къси и като сложиш спейсъра те вече не стърчат и съответно няма кое да води кутията за да дойде на правилното място.
До колкото знам има и малка разлика в коляновите валове на автоматик/ръчка, но трябва да се рови по гугъл да се види. Разликата идваше в едно лагерче дето е на края на коляновия вал и там влиза шииката на първичния вал на скоростите. В нета имаше точно извадка за надлъжните мотори и разновидностите там. При напречните мотори тоя лагер го няма при механичните.
Кабела за стартера - от колата донор. Ако си с малкия стартер (при 1.9 са 2 вида - един дълъг и един къс) вземи от донора и кабела между алтернатора и стартера. Ако кабела от акомулатора до стартера идва откъм скоростите - най-вероятно и той ще ти трябва ако са различни стартерите.
На 1.9 ако сменяш 5 степенна със 6 степенна и си със стария тип климатик (на компресора тръбите излизат назад, а не на страни) се налага подмяна и на компресора. Дългия стартер опира в компресора и единственият вариант е да се свали. После става галимация със стойки на компресора, маркучите дето отиват към него. На 2.5 силно се надявам да го няма този проблем.
С лапите събери и болтовете. Има 2 типа болотве за лапи - къси и дълги. На 6 степенната кутия са късите. Можеш и да режеш за да скъсиш, ама си е занимавка.
Болтовете от кутията към мотора! Има вероятност да са различни. Особенно ако има спейсър.
Общо взето това са нещата с които се сблъсках. Може и да пропускам нещо, но ако започнеш swap-а ще давам идеи.
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
brum написа:
До колкото знам има и малка разлика в коляновите валове на автоматик/ръчка, но трябва да се рови по гугъл да се види. Разликата идваше в едно лагерче дето е на края на коляновия вал и там влиза шииката на първичния вал на скоростите. В нета имаше точно извадка за надлъжните мотори и разновидностите там. При напречните мотори тоя лагер го няма при механичните.
На 2.5 отзад на коляновия вал има една втулка тя се избива и след като се избие се поставя маховика(демпферен)затягат се болтовете 8 на брой има и един фланец който се слага преди болтовете.
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Така аз вече съм готов смених кутията с ръчна има скорости направих моста на стартера колата пали всичко обаче има един проблем колата не може да се изфорсира достига 2000 оборота и толкова отзад изкарва един бял пушек че не можим да се види нищо.Закачихме я на компютъра прекодирахме го за ръчна кутия но проблема си остава.На графиките дава че няма правилна центровка колата но ни не сме пипали ангренажния ремък.Някои да има някаква идея какво става.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта