Здравейте колеги,
От няколко седмици сериозно обмислям да направя AFN-а на буса м-тди.Още съм на вълна избиране на помпи, от които да направим хибрида.За момента съм се спрял на помпа от Ленд Ровър Дискавъри 200/300 ТДИ, която ще се комбинира с оригиналната.Другия вариант е от Крома 1.9 или ЛТ 2.8 ТДИ ( 97-99г.)Ако някой е правил такава помпа и резултата е добър, нека да ми пусне едно лично.
Та да се върна на първоначалния въпрос.Понеже турбото с променлива геометрия няма да мога да го управлявам адекватно, ще го заменя с турбо ККК К-14, което днес разглобих да прегледам и малко не ми хареса като луфт, но за сега няма да го пипам.Ако някой продава ремонтен комплект за него, може да пусне инфо, за намерих само онлайн отвъд океана: http://tradergreg.ecrater.com/p/3471051 ... build-kit#
Другия ми въпрос е, всички ли турбини К-14 са с водно охлаждане или има такива и без водно.Моята е търпяла някакви "тунинги" с тръбичките за водата и търся малко снимки на оригиналната система.Благодаря предварително, утре ще кача и снимки.
Използвам снимка от тема на колега, пак с турбо К-14 на който не виждам такива отвори за водно охлаждане:
Опса, намерих инфото в ЕТКА, но интересно че при мен ситуацията е с някакви колена и тотално ТНТМ, ето схема.Та докато сме на тази вълна, да питам някой дали има комплекта от двте тръбички с номер 1, 14, болтовете 2 и 15 и изобщо всички детайли за да подкарам системата с водата.
Турбо ККК К-14 за проект AFN - M-Tdi
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Турбо ККК К-14 за проект AFN - M-Tdi
Днес сглобих турбото и даже успях да намеря щуцери за водното охлаждане на турбината:
Новите щуцери:
Утре ще поръчам помпата от дискавърито и скоро очаквайте продължение
Днес получих отговор от Унитех Варна, отностно запитването ми за евентуален ремонт на турбото.Цена 380 лв.Да си го имате като инфо, колко ще ви струва една профилактика.
Новите щуцери:
Утре ще поръчам помпата от дискавърито и скоро очаквайте продължение
Днес получих отговор от Унитех Варна, отностно запитването ми за евентуален ремонт на турбото.Цена 380 лв.Да си го имате като инфо, колко ще ви струва една профилактика.
Последна промяна от PACH на Вто 23 авг 2011 22:47, променено общо 1 път.
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Турбо ККК К-14 за проект AFN - M-Tdi
Ще следя темата ти!
От теб винаги има какво да се научи!
От теб винаги има какво да се научи!
- Kostadin Aleksiev
- Мнения: 196
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
- Автомобил: Golf MK3 GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: Драгоман
Re: Турбо ККК К-14 за проект AFN - M-Tdi
Колега относно питането дали всички К-14 са с водно охлаждане аз скоро смених турбото на Б3-иката с такова(К-14)от пасат Б4 с ААЗ мотор и е без водно охлаждане.
Твоето най-вероятно е от 1,6тди(SB мотор)нали.
Поздрави,ще следя темата с интерес че и аз имам разни такива фантазий(в добрия смисъл)
Твоето най-вероятно е от 1,6тди(SB мотор)нали.
Поздрави,ще следя темата с интерес че и аз имам разни такива фантазий(в добрия смисъл)
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Турбо ККК К-14 за проект AFN - M-Tdi
koko_b3 написа:Колега относно питането дали всички К-14 са с водно охлаждане аз скоро смених турбото на Б3-иката с такова(К-14)от пасат Б4 с ААЗ мотор и е без водно охлаждане.
Твоето най-вероятно е от 1,6тди(SB мотор)нали.
Поздрави,ще следя темата с интерес че и аз имам разни такива фантазий(в добрия смисъл)
Свалих го от бус Т3 1.6 TD JX, но сефте виждам на бус такова турбо, обикновенно слагат К-13.Предполагам че това е намерил, това е сложил старият собственик.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Вто 15 сеп 2009 11:01
- Автомобил: VW GOLF 3 1 8 MI
- Двигател: ADZ 18 mi 1995g.
- Местоположение: София
Re: Турбо ККК К-14 за проект AFN - M-Tdi
на каравеле 1.6 тд JX мотор 1990 г. турбото е ККК К14
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта