Iritais написа:Здравейте, колеги!
И аз от скоро съм се „качил” на въпросния двигател – 1.9 ТДИ, 105 к.с, BKC. Колата е Голф 5 Плюс.
Това, което ме притеснява е, че в сравнеие с вашите мнения, а и с тези на други хора, колата харчи доста повече.
Онзи ден имах пътуване до Сливен и обратно. Преди да тръгна лампата за нафтата светеше. Заредих до горе, събраха се точно 50л. Връщайки се, към Вакарел лампата отново светна, като от зареждането бях изминал 660км. Това прави средно 7.57л/100км. Вярно, че я карах 120-140 по магистралата, но все пак ми се струва, че разхода е доста голям за извън градско. По книжка трябва да е 4,8. А колата беше празна – аз и жена ми, с един малък куфар.
После имах работа из центъра ( за София става въпрос) и по борд компютър даваше 8,9 л/100км.
Въобще незнам какво става с този разход.
След като купих колата Наско от ПК ми я закача на ВАГ ком и каза, че всичко си е вред – много добри показатели на дюзите, турбото не пренадува и.т.н.
Като ви чета мненията колко икономични са вашите коли със същите двигатели се плаша за разхода на моята.
Кажете какво според вас трябва да се погледне и да се направи, за да се оправят нещата.
Мисля, че разходът ти не е чак толкоз висок. Тоя разход "по книжка", който цитираш вероятно се касае за 90 км/ч на последна предавка. Освен това, както ти казаха, колата ти е малко по-висока, което значи допълнителна челна площ, което значи, че с нарастването на скоростта разходът ще нараства доста повече, отколкото при нормален голф със същия мотор при същите условия. Физика. За съжаление важи при всички коли