1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
GeorgiPetkov, смени сервиза! Или започни да си я правиш сам.
- GeorgiPetkov
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 23 ное 2017 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
goppa написа:GeorgiPetkov, смени сервиза! Или започни да си я правиш сам.
Времето и мястото не ми позволяват, но накрая сам ще се заема..
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Здравейте колеги,знам ,че има много писано,но конкретно искам да знам ,ако при проверка с VCDS на графиката тайминга е 0 няма го,може ли да се докара само от гнп-то.Колата е шаран 97г.с афн двигател.Колата е във Франция и след смяна на мотор в студено време пали много много трудно,както и оборотите са и високи .Лесно ли се мести гнп-то?Видях ,че при други мотори е от шайбата,но при афн прочетох,че се мести корпуса на помпата.Някой ако има снимка ще съм благодарен,че не ми се е налагало до сега да барам.Какви инструменти са необходими и в коя посока да пробвам да преместя помпата,като не знам дали е в закъснение или предварение ?Мерси!
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Valioboy, АФН разхлабва ангренажното колело на коляновия вал. При което се получава това закъснение. Не е зле да закараш колата в сервиз.
Иначе центровката става по следния начин:
Сваляш капака на ангренажа ( маха се една част от лапата на мотора за да излезе). Пррвърташ мотора така, че да се виждат през отворите на кокелото гайките, които крепят помпата към стойката. Разхлабваш ги половин оборот, две са. Третото е болт и се разхлабва от към помпата после. Разхлабваш болта на задната опора на помпата, този под тръбичките за нафта. Палиш колата, включваш вцдс на графиката. И както работи мотора разхлабваш третия болт на помпата и я завърташ към главата за предварение или към радиатора за закъснебие, докато точката влезе между синята и зелената линия на графиката. Стягаш болта, гасиш мотора, стягаш гайките зад колелото и болта на задната опора. Разхлабваш и стягаш тръбичките за нафта, за да не стоят под напрежение и си готов.
Като инструмрбти ти трябват ключ13, ключ17, ключ16 (за болтовете на лапата), и тресчотка с камък 13 за гайките под колелото (за предпочитане малка - 1/4")
Иначе центровката става по следния начин:
Сваляш капака на ангренажа ( маха се една част от лапата на мотора за да излезе). Пррвърташ мотора така, че да се виждат през отворите на кокелото гайките, които крепят помпата към стойката. Разхлабваш ги половин оборот, две са. Третото е болт и се разхлабва от към помпата после. Разхлабваш болта на задната опора на помпата, този под тръбичките за нафта. Палиш колата, включваш вцдс на графиката. И както работи мотора разхлабваш третия болт на помпата и я завърташ към главата за предварение или към радиатора за закъснебие, докато точката влезе между синята и зелената линия на графиката. Стягаш болта, гасиш мотора, стягаш гайките зад колелото и болта на задната опора. Разхлабваш и стягаш тръбичките за нафта, за да не стоят под напрежение и си готов.
Като инструмрбти ти трябват ключ13, ключ17, ключ16 (за болтовете на лапата), и тресчотка с камък 13 за гайките под колелото (за предпочитане малка - 1/4")
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Благодаря ,много полезна за мен информация.Прожлема с колелото на колянов вал ми е известен,за това сменихме мотора ,но във Франция майстори няма .Сменен е мотора и центровка е в това положение ,надявам се да не е проблема в колелото,понеже му обясних на майстора за въпросната шайба.Благодаря за инфото.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Да добавя към обеснението на колегата goppa, след като си разхлабил всички болтове на ГНП-то, ако се нуждае от аванс я буташ към дюзите, преди да запалиш, стягаш външния болт отпред и палиш. После както работи леко разхлабваш (помпата се мести сама) докато дойде центровката и стягаш.
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Аз не съм там ,но има човек който да го направи ,аз ще гледам на компютъра.Мерси за инфото!
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Колеги центровахме гнп-то и всичко беше точно ,но колегите решили да проверят още веднъж дали са затегнали всичко и като са напънали с голям камък зъбното колело на помпата ремъка е прескочил зъб и сега няма центровка.Възможно ли е така да прескочи зъб и това нормално ли е ?Сега вече търся автовоз ,не ми се занимава повече с тая кола,някой ако предлага такава услуга да пише ,колата е около Tours-Франция.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
МХм. Възможно е. Не случайно препоръчват мотора да се върти ръчно само от шайбата на коляновият вал.
Навярно е прескочил зъб и на разпределителния вал и за това не можете да я центровате от помпата.
Проверете изцяло зацепването на ангренажа!
Навярно е прескочил зъб и на разпределителния вал и за това не можете да я центровате от помпата.
Проверете изцяло зацепването на ангренажа!
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
На едно ауди 3.0д с такова затягане му беше прескочила веригата. И май пак не беше в БГ.
И се наложи смяна на вериги, обтегачи, към 3000.
И се наложи смяна на вериги, обтегачи, към 3000.
- Георги.Георгиев15
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 18 яну 2017 22:42
- Автомобил: VW GOLF
- Двигател: AHF 1999
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Колеги добър вечер карам голфче 1.9 тди 110 AHF 1999. Днес си поиграх малко за да си оправя центровката направих всичко както си трябва все пак изчетох доста от форума но уви нещата не се получиха и се върнаха на старите си стойности. Преди 5 месеца свалях и чистих турбината и колекторите също и ЕГР ако има значение също така сутрин трудно пали и много трака направо откачам моля за малко помощ
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Явно не си чел внимателно.
- Георги.Георгиев15
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 18 яну 2017 22:42
- Автомобил: VW GOLF
- Двигател: AHF 1999
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Когато направя стойностите да са около 60-65 и BTDC около 1.5 колата започва една идея по тихо да работи но няма мощност и започва още по трудно да пали
П. С. Кличето го гледах няколко пъти Поздрави
П. С. Кличето го гледах няколко пъти Поздрави
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Направи лог в движение на 4ти канал! Така ще разбереш дали авансатора работи коректно.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Направи си центровката, както трябва, около 65, и не се опитвай с нея да маскираш други проблеми, с палене и вървене. Освен това имаш грешка за пренадуване на турбото. Виж си актуатора на турбото, хода му, вакуумните маркучи, клапан N75. За паленето може да са сто неща, има теми бол. Основното е стартер и акумулатор.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта