Печка Webasto не иска да запали...
- kpuck0o
- Мнения: 118
- Регистриран на: Пет 10 юни 2011 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй-София
Печка Webasto не иска да запали...
Та както съм написал по-горе имам печка Webasto,която не иска да запали.Настройвам я,но не пали,кажете какво може да и е?
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Печка Webasto не иска да запали...
управлението? досега съм виждал само 1 път такава разглобена в сервиз и майстора каза че е имала проблем със управлението
- kpuck0o
- Мнения: 118
- Регистриран на: Пет 10 юни 2011 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй-София
Re: Печка Webasto не иска да запали...
Кое точно е управлението на печката,таймера който е вътре ли или има нещо друго което я управлява?
И само да вметна,че печката се води Термо Топ.
И само да вметна,че печката се води Термо Топ.
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Печка Webasto не иска да запали...
Това, че не пали печката не значи , че не работи по принцип. Когато пет пъти поред се вкара същата грешка и не стартира печката, влиза в специален режим и само в сервиз на Вебасто могат да възстановят нормалния режим по интерфейс.Това е за сигурност, все пак за горивен елемент си говорим. С една дума, когато монтирате или ремонтирате подобно чудо, бъдете 100% сигурни , че всички компоненти са свързани правилно, водна помпа, горивна помпа, има гориво и тн.
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Печка Webasto не иска да запали...
Чак пък в сервиз на Вебасто.
Печката наистина се заключва при няколко неуспешни опита да запали, но отключването става с програмата термотест на Вебасто, която се намира в нета безплатно и един VAG-COM кабел(същия с който си правите диагностика на колата).
При по-старите печки, които нямат връзка с компютър има процедура по отключване в комбинация с натискане на бутони и сваляне на един бушон.
Темата е доста стара и колегата може да си е решил проблема, но като цяло трябва да се направи диагностика на печката за да се види какво я боли.
Доста страдат от електрониките и ако е тя се оправя с друга. Иначе редовен проблем също е и свеща. Но всичко за тия печки в сервиза е сериозна сума. Варианта е да се търси втора ръка.
Печката наистина се заключва при няколко неуспешни опита да запали, но отключването става с програмата термотест на Вебасто, която се намира в нета безплатно и един VAG-COM кабел(същия с който си правите диагностика на колата).
При по-старите печки, които нямат връзка с компютър има процедура по отключване в комбинация с натискане на бутони и сваляне на един бушон.
Темата е доста стара и колегата може да си е решил проблема, но като цяло трябва да се направи диагностика на печката за да се види какво я боли.
Доста страдат от електрониките и ако е тя се оправя с друга. Иначе редовен проблем също е и свеща. Но всичко за тия печки в сервиза е сериозна сума. Варианта е да се търси втора ръка.
Последна промяна от gr_kanev на Пет 17 окт 2014 10:56, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Печка Webasto не иска да запали...
Колегa ще можеш ли дa поясниш кaк стaвa диaгностикaтa и с вaг-ком кaбелa..къде се зaкaчa?Бaщa ми имa тaкaвa печкa aмa нещо не рaботи че зa товa..Нa Мaздa 6 е.
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Печка Webasto не иска да запали...
На Маздата мисля че е малко по-сложно.
В смисъл тя там печката е доотоплител и е вързана към компютъра на колата. Не знам дали има собствен диагностичен кабел, но би трябвало през диагностичния порт на колата със съответния софтуер да се вижда и печката.
При VAG когато има фабрична печка (например Шаран) то тя се вижда през VAG-COM-ма.
Иначе когато печката е автономен отоплител (демек си има таймер и собствена циркулационна помпа), то тя си има един жълт кабел с букса за диагностика. Намира се някъде по снопа с кабелите, ако не се лъжа мисля че беше до клемата на масата.
Та в този жълт кабел включваш 7 пин на OBD буксата на VAG-COM кабела (или по-точно KKL адаптера) и съответно трябва да захраниш адаптера с ток. На 16 пин +12 волта на 4 пин маса.
Печката разбира се също трябва да е захранена с ток.
След като свършиш това ти трябва програмата термотест и се връзваш с печката.
От там можеш да видиш какви грешки има и да ги изтриеш разбира се.
Също така можеш да правиш тестове на всички компоненти и да гледаш живи данни по време на работа на печката.
В смисъл тя там печката е доотоплител и е вързана към компютъра на колата. Не знам дали има собствен диагностичен кабел, но би трябвало през диагностичния порт на колата със съответния софтуер да се вижда и печката.
При VAG когато има фабрична печка (например Шаран) то тя се вижда през VAG-COM-ма.
Иначе когато печката е автономен отоплител (демек си има таймер и собствена циркулационна помпа), то тя си има един жълт кабел с букса за диагностика. Намира се някъде по снопа с кабелите, ако не се лъжа мисля че беше до клемата на масата.
Та в този жълт кабел включваш 7 пин на OBD буксата на VAG-COM кабела (или по-точно KKL адаптера) и съответно трябва да захраниш адаптера с ток. На 16 пин +12 волта на 4 пин маса.
Печката разбира се също трябва да е захранена с ток.
След като свършиш това ти трябва програмата термотест и се връзваш с печката.
От там можеш да видиш какви грешки има и да ги изтриеш разбира се.
Също така можеш да правиш тестове на всички компоненти и да гледаш живи данни по време на работа на печката.
Последна промяна от gr_kanev на Пет 17 окт 2014 10:56, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Печка Webasto не иска да запали...
Да с програмата WTT става, но не знаех , че става с кабела за VAG COM, защото по принцип си има специален адаптор, но като се замисля интерфейса наистина е същия K-Line
В такъв случай взимаш VAG/COM кабеле и му извеждаш +12V, Ground и К-Line. Първите две е ясно къде отиват, а към печката само закачаш К-линията, защото тя си е захранена с напрежение.
Само трбва да видиш на твоя модел на кой пин му е К-линията, със сигурност има нещо в интернет ....
Всички уреди на вебасто си имат собствената диагностика, независимо дали паралелно са вързано по CAN мрежата.
В такъв случай взимаш VAG/COM кабеле и му извеждаш +12V, Ground и К-Line. Първите две е ясно къде отиват, а към печката само закачаш К-линията, защото тя си е захранена с напрежение.
Само трбва да видиш на твоя модел на кой пин му е К-линията, със сигурност има нещо в интернет ....
Всички уреди на вебасто си имат собствената диагностика, независимо дали паралелно са вързано по CAN мрежата.
Последна промяна от sim_ex на Пет 17 окт 2014 10:48, променено общо 2 пъти.
- georgebonev
- Мнения: 3096
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Печка Webasto не иска да запали...
Преди време колега беше пуснал линк към инфо за печките Webasto и други.
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Печка Webasto не иска да запали...
Termo Top C на Мазда се рестартира лесно.
Предпазителите са 3бр.хванати са на челния панел зад двигателя.
1.Вадиш средния предпазител на автономката за 3сек.
2.Слагаш го обратно на мястото му.
3.Натискаш еднократно бутона с пламъчето,ако е с дистанционно също бутона за палене.
4.Отново демонтираш същия предпазител за 3сек.
5.Слагаш го и стартираш процеса горене.
Ако не се получи след тази процедура отиваш на маистор.Моята съм я свалил от Мазда6 200 маи беше по К шина работеше, уж неставала ала бала втора зима ми грее моторчето.
Темата е стара ,но може да е полезно на някои колега.
Предпазителите са 3бр.хванати са на челния панел зад двигателя.
1.Вадиш средния предпазител на автономката за 3сек.
2.Слагаш го обратно на мястото му.
3.Натискаш еднократно бутона с пламъчето,ако е с дистанционно също бутона за палене.
4.Отново демонтираш същия предпазител за 3сек.
5.Слагаш го и стартираш процеса горене.
Ако не се получи след тази процедура отиваш на маистор.Моята съм я свалил от Мазда6 200 маи беше по К шина работеше, уж неставала ала бала втора зима ми грее моторчето.
Темата е стара ,но може да е полезно на някои колега.
Re: Печка Webasto не иска да запали...
milenski_77 написа:Иначе когато печката е автономен отоплител (демек си има таймер и собствена циркулационна помпа), то тя си има един жълт кабел с букса за диагностика. Намира се някъде по снопа с кабелите, ако не се лъжа мисля че беше до клемата на масата.
Та в този жълт кабел включваш 7 пин на OBD буксата на VAG-COM кабела (или по-точно KKL адаптера) и съответно трябва да захраниш адаптера с ток. На 16 пин +12 волта на 4 пин маса.
Колега, пробвал ли си го това? Знам къде е жълтият кабел но не ми стиска да пробвам. С VAG COM закачам на комшията Шарана и печката си излиза на диагностиката ( печката е донагревател). На моя Шаран с диагностиката не излиза(печката е автономна). Та съм пред следната дилема ... оригиналното ми CD е сменено и кабела за диагностика е изолиран. Какво ще стане ако го свържа с жълтия кабел за диагностика на печката?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: arion76 и 65 госта