Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
erebus_odora
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 12:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот erebus_odora » Вто 14 фев 2012 10:24


Колеги здравейте :) Първоначално искам да поздравя екипа за този наистина изчерпателен форум.
Проблема е следния: Имам Passat B5.5 2001г. 1,9 TDI 131 коня. Ще прескоча проблемите, които имах с автокъщата от която купих колата защото още на 4 седмица с проявиха (но това е друга тема). Та колата започна да пали трудно сутрин при -2 градуса и когато преди седмица станаха тези големите студове -15 проблема се задълбочи. Закарах я на майстор (като казвам майстор имам предвид голям сервиз със всякаква диагностична техника) и той ми каза трябва да проверим помпа дюзите задължително. Така извадиха помпа-дюзите и какво да видим ръбове по цилиндровата-главата където влизат дюзите и О-пръстените са износени много. Цилиндровата глава е с номер 038103373R, помпа-дюза номер по BOSCH: 0414720039 по VW-038130073 AL (AR). Обадих се на официалния представител и ми казаха, някакви баснословни цени за глава и помпа дюза. Започнах да търся по автоморги досега съм прегледал точно 8 цилиндрови глави и положението е отчайващо всичките имат ръбове по цилиндровата глава (явно при този модел това е слабото място). Майстора днес ми предложи да направят така нареченото набиване на втулки в цилиндровата глава и смяна на О-пръстените с нови. И ми направи и следното впечатление, че помпа-дюзата се захваща само от едната страна !! явно от там идва проблема при този модел.
Ако има колеги с подобния проблем ще се радвам да споделят




Потребителски аватар
Jonkata_v
Мнения: 266
Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
Местоположение: София

Re: Passat B5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот Jonkata_v » Вто 14 фев 2012 11:08


Здравей!
Да правилно си разбрал,че този проблем е срещан при този мотор,и дали от многото км на колата или от едностранното натискане на дюзите не се знае...но съществува.Някъде тук във форума бях чел, че тези ръбове в главата могат да се изпилят колкото да не се надират при монтажа на новите гумички на дюзи....инече правилно си се ориентирал за глава втора употреба-по добрия вариант.


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот aliyatin.com » Вто 14 фев 2012 16:03


Всички ПД-са така.Аз също бях много уплашен като видях тези вдлъбнатини!И мен ми се струва че проблема идва от самото укрепване на Помпа дюзата-тъй като вдлъбнатината е само в дясно на отвора.При мен вземахме ремонтен комплект гумички и дифтунки .Намазахме ги с грес и вече 2-а година няма проблем.Моя проблем беше нафта в маслото.


Потребителски аватар
erebus_odora
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 12:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот erebus_odora » Вто 14 фев 2012 16:33


aliyatin.com написа:Всички ПД-са така.Аз също бях много уплашен като видях тези вдлъбнатини!И мен ми се струва че проблема идва от самото укрепване на Помпа дюзата-тъй като вдлъбнатината е само в дясно на отвора.При мен вземахме ремонтен комплект гумички и дифтунки .Намазахме ги с грес и вече 2-а година няма проблем.Моя проблем беше нафта в маслото.

А самия комплект О-пръстени и дифтунки заедно ли се продават защото ми казаха че единия комплект струва 150 лева вярно ли е на Victor Reinz. Тези вдлъбнатини ме притесняват много защото ми казах ако не предприема мерки ще стане още по страшно като ремонт


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот aliyatin.com » Вто 14 фев 2012 18:20


erebus_odora написа:
aliyatin.com написа:Всички ПД-са така.Аз също бях много уплашен като видях тези вдлъбнатини!И мен ми се струва че проблема идва от самото укрепване на Помпа дюзата-тъй като вдлъбнатината е само в дясно на отвора.При мен вземахме ремонтен комплект гумички и дифтунки .Намазахме ги с грес и вече 2-а година няма проблем.Моя проблем беше нафта в маслото.

А самия комплект О-пръстени и дифтунки заедно ли се продават защото ми казаха че единия комплект струва 150 лева вярно ли е на Victor Reinz. Тези вдлъбнатини ме притесняват много защото ми казах ако не предприема мерки ще стане още по страшно като ремонт

Мисля че всички О-пръстени и дифтунки бяха в един комплект.Цената беше приблизителна че малко и от горе.Не си спомням за марката.Сменяй ги при първа възможност.За втулка не знам как ще стане тъй като между двата О-пръстена има отвор по който влиза нафта в дюзата.Та ако реши майстора-после задължително някаква гаранция!http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=4766#p44258


Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 230
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот batteto.1984 » Вто 14 фев 2012 18:50


Колега като набият втулките в леглата на дюзите пусни една снимка на главата да видим как се е получило!Иначе ремонтния комплект за всяка дюза на Бощ беше около 28 лв.(включва всички О-пръстени за самата дюза,дихтунгата която уплътнява от към горивната камера и пина най-отгоре на дюзата с които гърбицата натиска дюзата)!Принципно е хубаво да се слагат оригинални ремонтни комплекти за дюзите но те отиват над 200 лв. а също ще трябват и поне 4 нови болта за закрепването на дюзите по 4лв. е бройката.


Потребителски аватар
erebus_odora
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 12:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот erebus_odora » Сря 15 фев 2012 10:22


По думите на майстора щял да я направи тази процедура по шлайфа и набиването с машина която "гони" 2 микрона. Не знам какво ще рече това нещо но каза че най малко 1 година гаранция ще даде. Ще ви осведомявам веднага за развитието на проблема и снимков материал. Между другото в Истанбул намерихме дюзи за по 500 лева.(с 2 години гаранция!!) а в БГ под 950 няма (същия модел като моя).


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 15 фев 2012 13:50


Там ги има и за под 400лв Давал съм адреса поне в 5-теми


Потребителски аватар
KORANDE
Мнения: 120
Регистриран на: Сря 07 окт 2009 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот KORANDE » Сря 15 фев 2012 20:35


колега,би ли споделил тук на колко хил.км. се случва този проблем,и евентуално набиването на втулки на леглата на ПД-елементите краткотраен или дълготраен ефект ще има. :!:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот °niksi° » Чет 16 фев 2012 9:36


Колега явно твоят човек за пръв път отваря глава на ПД мотор от тези години.
Взимай едни о-пръстени и едни болтове за държачите и това е.
Това с втулките не го вярвам да стане сполучливо, но нищо не се знае.
БОШ комплекта за една дюза е 19-20 лв но трябва отделно реглажния болт да се купи който е 10 лв парчето.
Оригиналния комплект е 52-54 лв и има всичко в него, т.е. не се докупува реглажен болт.
Болтовете за държачите на дюзите ги взимате нови и двата случая.


Потребителски аватар
erebus_odora
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 12:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот erebus_odora » Чет 16 фев 2012 13:31


KORANDE написа:колега,би ли споделил тук на колко хил.км. се случва този проблем,и евентуално набиването на втулки на леглата на ПД-елементите краткотраен или дълготраен ефект ще има. :!:

Ами доколкото каза майстора ще има дълготраен ефект. А колата е на 150 000 км в момента но не вярвам да е на толкоз сигурен съм че в автокъщата от която я взех за я върнали назад.

°niksi° написа:Колега явно твоят човек за пръв път отваря глава на ПД мотор от тези години.
Взимай едни о-пръстени и едни болтове за държачите и това е.
Това с втулките не го вярвам да стане сполучливо, но нищо не се знае.
БОШ комплекта за една дюза е 19-20 лв но трябва отделно реглажния болт да се купи който е 10 лв парчето.
Оригиналния комплект е 52-54 лв и има всичко в него, т.е. не се докупува реглажен болт.
Болтовете за държачите на дюзите ги взимате нови и двата случая.

Подкрепям те напълно защото и аз исках с оригинален ремонтен комплект о-пръстени и реглажния болт да си разреша проблема. Но той каза че проблема ще се задълбочи и тези ръбове ще скъсат новите 0-пръстени от там смесване на масло и нафта и от там изфорсиране на двигателя и т.н.т показа ми като пример такъв разбит двигател.Днеска ми сля че вече ще ми се обади дали е сполучлива процедурата. Но наистина ръбовете бяха големи и аз ги видях и както се казва физически просто дюзата няма къде да опира и пак щеше да има проблем. Дано не се наложи да давам 1500 лева за цилиндрова глава ако не е сполучлива тази процедура по набиването на тези втулки :)

Преди малко бях при майстора. Втулките са набити ! в момента я тестват на някаква машина утре започва сглобяване. Разбрахме се да снимам цилиндровата глава преди да започне сглобяването. На пръв поглед изглежда като нова особено местата където са набити втулките.Но преди да се изминат поне 5000 км мисля че ще е рано да се каже дали тази процедура е сполучлива. Утре ще кача и снимков материал.


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот aliyatin.com » Пет 17 фев 2012 7:50


Дано да стане колега-успех!Чакаме снимките!


Потребителски аватар
erebus_odora
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 12:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот erebus_odora » Пет 17 фев 2012 13:44


Здравейте колеги пак. Както вчера споменах бяха проведени тестове на цилиндровата глава които са несполучливи :( т.е ще смесва вода и нафта или масло и вода ми казаха. Доколкото разбрах този майстор проведе експеримент с моята цилиндрова глава и сега трябва да си плащам много солено. Прилагам и снимка където си личи как не можал да улучи дупката за горивото.
Извод: Купих колата за 9 000 лева. Още първата седмица се скапа турбото дадох 1200 лева за турбото и 200 лева за майсторлъка. След още две седмици с това трудно палене изкочиха и тези проблеми с цилиндровата глава (ръбовете) и скъсаните (оръфани) о-пръстени. В момента трябва да дам 1480 лева за нова цилиндрова глава защото втора употреба са плачевни в същото състояние. Не се знае още какво е положението с помпа-дюзите.
КОЛЕГИ извода от горенаписаното е че VW Passat B5.5 TDI 131 коня е скъпа,трудна за поддържане и ремонт кола. Поне според мен не е по джоба на средностатистическия българин. Трябва едва ли не да имаш заделени поне 4 000 лева заделени годишно за тази кола. Пазете се от майстори експериментатори и недейте се подлъгва от външния вид на автосервиза. Карайте колата си там където знаят какво и как да пипат. Пазете се и от некоректни автокъщи - според мен не си струва да се купува кола над 5000 лева в БГ защото аз бях измамен.Знам че и в други като мен са си изпатили от автокъщи но няма къде да се оплачат защото колите нов-внос се вкарват в БГ с декрет. И според този декрет никъде името на автоджамбазина не фигурира и няма към кого да се оплачеш.
Цитирам колегата °niksi° "Колега явно твоят човек за пръв път отваря глава на ПД мотор от тези години.
Взимай едни о-пръстени и едни болтове за държачите и това е."
П.П- "VW Passat B5.5 TDI 131 коня е добър компот но да си стои на рафта". -плаче ми се направо дадох си парите на вятъра.
Прикачени файлове
VW.jpg


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот samo_pechka » Пет 17 фев 2012 15:18


erebus_odora написа:Здравейте колеги пак. Както вчера споменах бяха проведени тестове на цилиндровата глава които са несполучливи :( т.е ще смесва вода и нафта или масло и вода ми казаха. Доколкото разбрах този майстор проведе експеримент с моята цилиндрова глава и сега трябва да си плащам много солено........................
П.П- "VW Passat B5.5 TDI 131 коня е добър компот но да си стои на рафта". -плаче ми се направо дадох си парите на вятъра.

Нямам думи колега...а на майстора :не: :не: :не: аз самият като потребител-не съм изпитвал "тоягата"-PD ,само с роторни- механични и с ел-управление.Харесвам много колите 5.5 като дизайн,возия и комфорт,това лято живот и здраве да е ,си мисля за една покупка(дали обаче ще е ФВ-не съм сигурен) това което чета и приятели ми споделят спец. за PD-ме плаши яко!!Технологията като цяло е по-популярна в тежкия сектор-камионите,но там не съм имал нито преки ,нито и косвени впечатления за да изкажа мнение за надежност.С извинение по-добре човек да купи от по-старото поколение или CR ,но не и PD- въпреки някои преимущества на системата-негативите са повече.В заключение искам да добавя,че аз лично не бих позволил такъв "ремонт" на главата(ако колата беше моя де).То вече каквото и да се каже-пътища много :cry: Искрено съжалявам за проблема и дано да не се купуват поне дюзи-че и те не са малко пари(никак даже).Успех ти желая колега.


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 465
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 - 1,9 TDI- ръбове в отворите за помпа дюза

Мнениеот kiki1 » Пет 17 фев 2012 16:16


Значи на този мотор единстеното по скъпо нещо са помпа-дюзите в сравнение с предходния(с роторната помпа).За голямо съжаление колега,на теб ти се е струпало всичко наведнъж и е нормално да намразиш тоя мотор.За това като купувате такава кола,гледайте да не е от наша автокъща,че тук са страшни магьосници...Колега не бързай да купуваш нова глава,а пусни обява в раздел Купува и все ще изкочи някоя читава....и мой съвет - смени майстора на момента...Успех..



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kiko26, stoian55 и 44 госта