теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 01 мар 2012 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
здр колеги искам да попитам, имам пасат Б5 и имам теч на масло от клапаните на капака на главата, смених гумичките и гарнитурата, но след няколко месеца пак почна да се омаслява единия клапан. Ако карам така дали има някаква опасност да стане нещо лошо ?
- vladobg78
- Мнения: 409
- Регистриран на: Пон 19 окт 2009 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: теч на масло от капака клапаните Б5
Здрасти колега,
И на мен ми поставиха подобна диагноза когато последно бях за смяна на масло. Моят майстор твърди, че ако след смяна на гумички продължава да тече, значи трябва да се видят леглата на клапаните. Евентуално шлайфане на легла. Аз съм ADR 1,8 20 вентила - на вентил излизало около 20 кинта. Не мисля да го правя тази година, защото я карам малко колата, но явно един ден ще трябвя.
И на мен ми поставиха подобна диагноза когато последно бях за смяна на масло. Моят майстор твърди, че ако след смяна на гумички продължава да тече, значи трябва да се видят леглата на клапаните. Евентуално шлайфане на легла. Аз съм ADR 1,8 20 вентила - на вентил излизало около 20 кинта. Не мисля да го правя тази година, защото я карам малко колата, но явно един ден ще трябвя.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: теч на масло от капака клапаните Б5
Ама това са две отделни неща При колегата от пост 1 е важно да знаем какъв е двигателя,защото някои разновидности на двигатели на В5 имат гарнитура,която в комплекта си включва и едни гумени О-пръстени и той вероятно за тях говори.При това положение трябва г-рата да се смени отнов с хубава - Reinz или Elring и да се силиконизира с подходящ силикон (пак на Reinz,примерно),защото с времето капаците се кривят от загряване-охлаждане,от неправилно стягане и измятат и винаги ще тече.
При колегата от пост 2,става дума за гумички на клапаните,като до колкото знам на 20V,не става без да се сваля главата или поне аз не знам да става,защото не се занимавам с такива неща.Там става дума за горене на масло,докато горе говорим за теч на масло извън двигателя
При колегата от пост 2,става дума за гумички на клапаните,като до колкото знам на 20V,не става без да се сваля главата или поне аз не знам да става,защото не се занимавам с такива неща.Там става дума за горене на масло,докато горе говорим за теч на масло извън двигателя
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 01 юни 2010 16:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: теч на масло от капака клапаните Б5
vladobg78 написа:Здрасти колега,
И на мен ми поставиха подобна диагноза когато последно бях за смяна на масло. Моят майстор твърди, че ако след смяна на гумички продължава да тече, значи трябва да се видят леглата на клапаните. Евентуално шлайфане на легла. Аз съм ADR 1,8 20 вентила - на вентил излизало около 20 кинта. Не мисля да го правя тази година, защото я карам малко колата, но явно един ден ще трябвя.
Колегата има предвид капака на клапаните а не гумичките на самите клапани.
Колега за теча си купи по качествена гарнитура поне 35-45лв да струва.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: теч на масло от капака клапаните Б5
Ами зависи какъв му е двигателя Цената не е ориентир за качеството.Двете марки,които стават за нещо,ги написах горе.Ако е с обикновен ТДИ двигател,г-рите са им по 25-6лв,защото не е като за 1.8 125к.с. или 1.8Т
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 01 мар 2012 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: теч на масло от капака клапаните Б5
начи колеги двигателя е дизел 110 коня,като смених гарнитурата и ми смениха и гумичките на клапаните,и ми взеха общо 65 лева, но след 2 месеца пак почна да се омасляват тия клапани,и става вече 3 месеца карам така,но незнам дали ще има проблем за по нататък.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Вто 01 юни 2010 16:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
Сваляха ли ти главата бе човек? Нещо бъркаш термините гумичките на клапаните са вътре не можеш да ги видиш.
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
Колеги от скоро и аз имам сълзене на масло от гарнитурата на капака на клапаните. Мотора е АФН на Пасат Б5, омаслява основно от двете крайни болчета и от гарнитурата от към смукателния колектор.
От прочетеното във форума се ориентирах и купих гарнитура victor reinz комплект с уплътненията за трите гайки, но се чудя дали да не намажа гарнитурата тънко със силикон от същата марка масло и топло устойчив.
Та който е минавал по този път нека сподели как точно се прави? И трите гайки на 10 Nm ли се стягат, има ли нещо специфично при затягането.
От прочетеното във форума се ориентирах и купих гарнитура victor reinz комплект с уплътненията за трите гайки, но се чудя дали да не намажа гарнитурата тънко със силикон от същата марка масло и топло устойчив.
Та който е минавал по този път нека сподели как точно се прави? И трите гайки на 10 Nm ли се стягат, има ли нещо специфично при затягането.
Последна промяна от BRUKLLIN на Пон 09 апр 2018 11:20, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
В никакъв случай!!!
Нова гарнитура никога, ама НИКОГА не се маже със силикон.
Наплескаш ли там силикона, става хлъзгаво и гарнитурата се изплюва, като тръгнеш да я притягаш, вместо да си залепне като хората на меките ребра по нея.
Единствено може да 'зацапаш' местата, където гарнитурата почва да минава в друга равнина, но наистина да зацапаш лекичко, с много тънък филм, а не да набухаш силикон там
Причина (според моите мисли) - точно там се прекъсва оребряването на гарнитурата
Говоря за ето тези места:
Миналия четвъртък правих тази процедура, какъв е резултата след няколко часа ще видя, защото си направих едно трипче от около 300км по празниците
Нова гарнитура никога, ама НИКОГА не се маже със силикон.
Наплескаш ли там силикона, става хлъзгаво и гарнитурата се изплюва, като тръгнеш да я притягаш, вместо да си залепне като хората на меките ребра по нея.
Единствено може да 'зацапаш' местата, където гарнитурата почва да минава в друга равнина, но наистина да зацапаш лекичко, с много тънък филм, а не да набухаш силикон там
Причина (според моите мисли) - точно там се прекъсва оребряването на гарнитурата
Говоря за ето тези места:
Миналия четвъртък правих тази процедура, какъв е резултата след няколко часа ще видя, защото си направих едно трипче от около 300км по празниците
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
А ти колега на АФН мотор ли сменя гарнитурата, гайките на колко Nm ги стегна.
Последна промяна от BRUKLLIN на Пон 09 апр 2018 13:24, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
Да, на AFN
Гайките ги стягах уж леко на око, защото динамометричния ми почва от 28N.m. и както стягах уж лекичко и изведнъж се оказа, че гайката до клапана за картерната вентилация допря до упор...
... и пристегнах и другите 2 по същия начин - оказа се, че има по-малко от 1/2 оборот на гайката
Иначе в АутоДата-та пише да се стяга с 10N.m.
А преди малко гледах, обарвах, опипвах - навсякъде около главата е сухо и чисто - няма грам масълце
Моля те, спри си подписа от Тапаталка
Не само, че много дразни, ами е и забранено от правилата на Форума
Гайките ги стягах уж леко на око, защото динамометричния ми почва от 28N.m. и както стягах уж лекичко и изведнъж се оказа, че гайката до клапана за картерната вентилация допря до упор...
... и пристегнах и другите 2 по същия начин - оказа се, че има по-малко от 1/2 оборот на гайката
Иначе в АутоДата-та пише да се стяга с 10N.m.
А преди малко гледах, обарвах, опипвах - навсякъде около главата е сухо и чисто - няма грам масълце
Моля те, спри си подписа от Тапаталка
Не само, че много дразни, ами е и забранено от правилата на Форума
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
Сори за подписа, коригирано е!
Щом са стегнати до упор, значи колегата samo_pechka правилно е споделил в друга тема, че е нужно да се нареже резба на шпилката 2-3 мм., и тогава да се стяга на 10 Nm и проблема с теча на масло се решавал.
А на уплътненията на гайките слага ли се силикон
Щом са стегнати до упор, значи колегата samo_pechka правилно е споделил в друга тема, че е нужно да се нареже резба на шпилката 2-3 мм., и тогава да се стяга на 10 Nm и проблема с теча на масло се решавал.
А на уплътненията на гайките слага ли се силикон
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
Не, по посочените вече причини
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
Никакви резби не трябва да се пренарязват. Само трябва да ти е читав комплекта уплътнения. Гайките се стягат до упор. Тея 10 Nm са защото шполките са М6. Да не се "опасе" резбата.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: теч на масло от капака клапаните Б5 110 к.с.
Мда, точно така. Един от вариантите е: шпилките на струг се намалят и донарязва резбата . Около 3мм . И със старата гарнитура ( стига да е оригиналната , да не е мацана със силикони и разбира се да не е изгоряла и опечена от старост) си стягаш гайките. Пробвал съм и с нова гарнитура, една идея още по-добре.
Вторият : колегата goppa го е написал , купуваш пълен комплект гарнитурата , онез гумените уплътнители под шайбите ( те са много важни, без тях нищо не правиш ! )
Вторият : колегата goppa го е написал , купуваш пълен комплект гарнитурата , онез гумените уплътнители под шайбите ( те са много важни, без тях нищо не правиш ! )
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stoian55 и 197 госта