AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено

Мнениеот kiko946 » Пон 05 мар 2012 20:14


тъй като леглото на к . вал е разбито , възможно ли е да се замени с новия модел , като преди това се запили вала с пила по новия профил

Изображение

Изображение

на снимката се вижда колко много е изтъняла шпонката а на другото колело което не е работило истиската големина

Изображение Изображение

Последна промяна от kiko946 на Пон 12 мар 2012 17:42, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AAZ правил някой замена на зъбн.ангр.коло с ново без шпонка

Мнениеот samo_pechka » Пон 05 мар 2012 20:26


Колега пускам ти един линк http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=51 там е описан много добре проблема и как се отстранява има и вариант-преправяне с колело от 1Z двигател.Разгледай я цялата!Има и мн. снимки! Успех И никакви пили !!!Работата е за струг(да се челоса) и евентуално ако променяш типа ангренажно колело от 1Z-и фреза!И не забравяй чисто нов болт !!!


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ правил някой замена на зъбн.ангр.коло с ново без шпонка

Мнениеот kiko946 » Пон 05 мар 2012 20:33


колега ако внимателно с пила с много проби по малко се пили няма ли да стане


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AAZ правил някой замена на зъбн.ангр.коло с ново без шпонка

Мнениеот samo_pechka » Пон 05 мар 2012 20:45


Ти погледна ли линка колега? Знаеш ли ,че причината да се скапе тази зъбчатка един път е умора в болта дето я държи и подбиване на челото на вала където ляга колелото! За какви пили говориш?! Оправията е само : смъкване на вал,дано не се налага наварка ,челно челосване на струг ,ако се ползва оригиналния тип колело-взема се НОВО примерно на SWAG + НОВ болт-пак на SWAG (добри впечатления имам от тях след общо четири такива ремонта на приятели-не са мръднали :Mr Green Fun ),а ако се ползва колело от 1Z 90 коня(и на AFN е същото) се налага и фреза! Всякакви други варианти са безполезни и опасни с тежки последствия за мотора и джоба mhihi


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ правил някой замена на зъбн.ангр.коло с ново без шпонка

Мнениеот kiko946 » Пон 05 мар 2012 21:01


видях вариант с направено за 1 Z motor срещуположно на стария канал но както разбирам от тебе, колега . задължително трябва да се свали к. вал и за несе в шлошерска работилница за челосване за да не заметашаибата и стария канал от стария тип колело си остане а отсреща се изпили за новия тип колело 1Z

Aз ВИНАГИ завивам НОВ болт.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?

Мнениеот samo_pechka » Пон 05 мар 2012 21:27


Тъй като не съм на място да видя самия вал как е,но така като го гледам ми се вижда още добре клина във вала.Ако искаш да сложиш от 1Z колело,аз лично бих наварил канала на шпонката във вала ,за да няма празни сектори в челната повърхност и съответно на фреза да се отнеме ,за да се монтира колелото ....Но без смъкване на вала и без челосване се постигат посредствени и несигурни резултати !Според мен ,няма да имаш проблем и с оригиналното колело ,което е за твоя мотор .Дано пак казвам не се налага наварка по вала (външния диаметър където ляга колелото).Но ако вземеш колело на SWAG -то има центрова(отвор) с малко по-голям диаметър (от отвора за болта) там където ляга челно и вала може да се челоса така,че да има лек ръб-издатина на диаметъра на центровата на колелото.След това аз ползвам едно много здраво лепило( течен метал) на Локтайт за лагери,намазвам челото тънко на колелото и се стяга яко с новия болт.С лепилото се уплътняват всякакви минимални разлики в диаметрите и клина. За информация и едната ми кола е направена по този начин , вече стана към 30-ина хил.км от ремонта ,не е мръднала!! Но ако има по-големи разлики тогаз се налага и наварка на вала-просто няма друг вариант(освен покупка на нов вал mhihi )Успех.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?

Мнениеот kiko946 » Вто 06 мар 2012 23:54


и аз така реших, купих колело с шпонка,ремък GATES и всичко необходимо ново ...с ква силла се затяга болта????????
е сега се загледах , колелото е сваг / сина ми ги е купил частите/ SWAG, но по пдробно ми обясни за кво става дума


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?

Мнениеот ivo1_r » Сря 07 мар 2012 19:40


kiko946 написа:и аз така реших, купих колело с шпонка,ремък GATES и всичко необходимо ново ...с ква силла се затяга болта????????
е сега се загледах , колелото е сваг / сина ми ги е купил частите/ SWAG, но по пдробно ми обясни за кво става дума
90нютон метра и 90 градуса се стяга болта


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?

Мнениеот kiko946 » Сря 07 мар 2012 21:24


ivo1_r написа:
kiko946 написа:и аз така реших, купих колело с шпонка,ремък GATES и всичко необходимо ново ...с ква силла се затяга болта????????
е сега се загледах , колелото е сваг / сина ми ги е купил частите/ SWAG, но по пдробно ми обясни за кво става дума
90нютон метра и 90 градуса се стяга болта


kolega, благодаря ти...питам за силата , защото най-накрая купих динам.метр. ключ .... досега стегахме по усет...дори веднъж скъсахме и болта.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?

Мнениеот samo_pechka » Сря 07 мар 2012 21:27


Колега как зачисти челото на вала без смъкване? А за силата на стягане колегата Иво и аз на лични ти казахме 9 килограма(или 90 нютонметра-едно и също е) + четвърт оборот!

Последна промяна от samo_pechka на Сря 07 мар 2012 21:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?

Мнениеот kiko946 » Сря 07 мар 2012 21:38


samo_pechka написа:Колега как зачисти челото на вала без смъкване? А за силата на стягане колегата Иво и аз на лични ти казахме 9 килограма + четвърт оборот!

имам приятел в старо време беше шлосер и мисля с шмиргелово колело малко да шлаифа....друга идея нямам


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?

Мнениеот samo_pechka » Сря 07 мар 2012 21:46


kiko946 написа:.....
имам приятел в старо време беше шлосер и мисля с шмиргелово колело малко да шлаифа....друга идея нямам

Много е рисковано това колега,може да стане челото на една страна.Ще бие яко шайбата.Бях чел за едни фрези специално да се направи на место челото,без да се налага смъкване на вала.В руски форуми беше.Не знам дали някой го има тука и дали е достатъчно изпробвано като ефект как е ( все пак на струг си е най-добре)


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?

Мнениеот kiko946 » Сря 07 мар 2012 22:11


лагер със почти същия диаметър се нанизва във вала и почти се изравни с челото и милимундите 10 сети от милиметъра които стърчат спила се отемат до изравняване с лагера / на него нищо нема да му стане пилата ще се плъзга по него.


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?

Мнениеот izcrazy » Чет 08 мар 2012 0:18


колеегаа,колееегаа.... хората ти казаха че не е за пила и са ПРАВИ !
Недей гледа какво са правили хората едно време,тогава надали са имали тази техника която ние малко или много имаме,отивай на стругар защото това са някакви милиметри
Как ще разбереш кога трябва да спреш да пилиш,на един оборот ще го слагаш ли ?
Отивай на стругар да ти го челоса и не се занимавай с глупости :dummy:


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?

Мнениеот kiko946 » Чет 08 мар 2012 0:57


izcrazy написа:колеегаа,колееегаа.... хората ти казаха че не е за пила и са ПРАВИ !
Недей гледа какво са правили хората едно време,тогава надали са имали тази техника която ние малко или много имаме,отивай на стругар защото това са някакви милиметри
Как ще разбереш кога трябва да спреш да пилиш,на един оборот ще го слагаш ли ?
Отивай на стругар да ти го челоса и не се занимавай с глупости :dummy:


koлега в бедни пенсионер. времена живеем , ne искам да товаря сина ми с разноски за труд, майстора за сваляне скорсти и вала трябва да му се плати а пък и досега всичко съм ремонтирал сам ...е ако имах гараж топъл по две гайки на ден да отвивам ще стане никой не мее гони...за сега ще го правя по този начин с заметанне. близо 50 000 клм и повече изкарах с такова шантавене...какво ще излезе накрая не знам.

а ето още нещо което е неясн за мен - зъбното колело се е вкопало само в една част от шайбата:

Изображение
а всичко е било стегнато както трябва , но изглежда след време се разхлабва,защото сина ми каза, че средния болт е бил хлабав



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта