Наближава :arrow 10-ти юбилеен Volkswagen Club Fest 2019 (10-ти, 11-ти и 12-ти Май 2019 г.)

ТДИ махане катализатор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2516
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: ТДИ махане катализатор

Мнениеот drago_tr » Пет 05 окт 2018 17:38


kukata_pasat написа:Аз съм на мнение,че ако катализатора е здрав не трябва да се премахва,на моя пасат АФН го махнах с убеждението,че колата ще започне да гори по малко но уви преди с катализатор гореше 7,7-8 литра нафта в града,а след махането му разхода се качи на 8,2-8,4 литра...

Проблема ти е друг, не е в това че си махнал катализатора




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2516
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: ТДИ махане катализатор

Мнениеот drago_tr » Пет 05 окт 2018 17:40


megatronS написа:.....турбината може и да не замине веднага, но ще живее в пъти по-малко от нормалното, всичко това зависещо от:/ механично износване в нея, лошо охлаждане, дисбаланс при свръх високи обороти, "задволанното устройство" и т.н./. Обаче във всеки един момент можеш да очакваш рязко покачване на оборотите до небесата и изхвърляне на маслото през изпускателната система, блокиране на турбината и ако част от нея се строши и влезне в мотора, тогава и ремонт на него.....


Че то със всяка турбина е така. но махането на егр и катализатор няма как да са причината.

Последна промяна от drago_tr на Пет 05 окт 2018 18:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2516
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: ТДИ махане катализатор

Мнениеот drago_tr » Пет 05 окт 2018 17:41


rasimysn написа:Имам голф 3 1.9ТДИ 90коня и чудя се дали да махна катализатора

Махай го..голфа ще литне.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 2777
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: ТДИ махане катализатор

Мнениеот Водния дух1 » Пет 05 окт 2018 18:46


Аз го махнах още щом купих голфето,но промяна във вървенето не видях. Като го погледнах се виждаше през мрежичката и си го запазих щото може да дойдат лоши времена...


Zdravko Zankov
Мнения: 10116
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: ТДИ махане катализатор

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 05 окт 2018 19:33


drago_tr написа:
megatronS написа:.....турбината може и да не замине веднага, но ще живее в пъти по-малко от нормалното, всичко това зависещо от:/ механично износване в нея, лошо охлаждане, дисбаланс при свръх високи обороти, "задволанното устройство" и т.н./. Обаче във всеки един момент можеш да очакваш рязко покачване на оборотите до небесата и изхвърляне на маслото през изпускателната система, блокиране на турбината и ако част от нея се строши и влезне в мотора, тогава и ремонт на него.....


Че то със всяка турбина е така. но махането на егр и катализатор няма как да са причината.

Не съм печкар,но имаме някои познания.
Без катализатор,тапа,нищо не пречи на турбокомпресора да се развърти до безкрай.
Особено с права генерация.
При запушен катализатор пак чупиш турбо.
Налягане, сметки.
Но от инженери.
А не от фейсбук групата.


Потребителски аватар
goppa
Мнения: 7627
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ТДИ махане катализатор

Мнениеот goppa » Нед 07 окт 2018 13:01


Нали има контрол на налягането тоя турбо компресор. Няма как да се развърти до безкрай, защото щом превиши 2.5 бара ЕКУто отсича горивото и вече няма достатъчно газове, които да го развъртат.


valiosport
Мнения: 1337
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ТДИ махане катализатор

Мнениеот valiosport » Нед 14 окт 2018 12:18


Ако клапана е изправен и геометрията не е крива или задръстена, дори да е чипосана колата турбото не се преразвърта. Даже му е по-добре че температурата в топлата част е по-ниска, с което се удължава живота на турбокомпресора. Хората даже препоръчват махане на катализатора преди чип тунинг че с тея пушилки и тая тапа в аспуха турбото ще ти стане консуматив. Проблема е чисто екологичен с катализатора. Аз не знам на тея стари коли дали останаха изправни или немахнати катализатори.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73 и 15 госта