Миенето на катализатора е просто и се прави по следния начин: Сваля се катализатора /има два начина на захващане с болтове или заварка,при втория се реже е след това заварява./. Отнася се на автомивка,където се третира с химия за измиване на двигатели. Колкото по-концентрат е препарата, толкова по-голям и бърз ефект има. Тънкият момент е,че преди да се наръси с химия, катализатора,трябва да се нагрее до 100-120 градуса. За целта се използва пистолет с горещ въздух или газова горелка. Това се налага,защото химията разгражда нагарите от масло и твърди частици при по-висока температура. След , като се напръска, изчакваме 10 минути максимум да реагира разтвора, не повече,защото химията има свойства да реагира с катализаторните елементи и да отслабва тяхното действие /това се отнася за качествена концентрирана химия,която в БГ е под съмнение, заради разреждане/. След това се използва задължително ПАРОСТРУЙКА, тоест с гореща вода,а не просто водоструйка. Да се измива обилно с гореща вода и от двете страни на катализатора, химията също да се наръсва от двете страни. Процедурата може да се повтори до перфектното измиване на катализатора. Процедурата се прилага супер успешно при всякакви видове катализатори /бензинови,обикновени дизелови, DPF/FAP./. Практиката показва, че при правилно измиване,катализатори на 15 годишни автомобили, се отпушват на 100 процента. Свойствата им да неутрализират вредните емисии са намалени,естествено заради годините,но при проверка на анализатор,продължават да покриват нормата на дадения автомобил,за който са предвидени. При дизелови автомобили DPF/FAP, има още няколко тънки моменти: 1. Свалянето и измиването е добре да се прави,когато автомобила не е влязъл в режим на регенерация.След измиването,някои модели изискват задължително ресетване на DPF/FAP , което се извършва със специализирана диагностична апаратура, защото компютъра продължава да си мисли, че нивото на запушване е високо, въпреки че пропускливост вече има. Препоръчително е да са демонтирани при измиване всички сензори от DPF/FAP , през отворите им също да се сипе химия.
Накрая да допълня,че препоръчвам измиването на катализаторите да става през топлите месеци. Да се избягва в зимни условия да се нагрява рязко катализатора до 100 градуса при отрицателни външни температури. Тази резка промяна,както и горещата вода, могат да пропукат елементите на катализатора. Ако все пак е наложително в студа да се свърши това, е хубаво постепенно бавно загряване на катализатора и в по-продължителен период, за да се климатизира вътрешния елемент. * Тази препоръка е застраховка за катализаторите на старите автомобили, които са били изложени дълги години на всякакви условия. За автомобили до 5-7 години, катализатора понася всичко все още без странични ефекти.
ТДИ махане катализатор
- Stivi
- Мнения: 8289
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: ТДИ махане катализатор
Като знам на някой марки къде е наврян катализатора направо си представям как се реже и после се заварява на мястото му При тях обикновено се прави дупка през която питата се вади на парчета Ама да му мислят софиянци,нали тях ще ги спират от движение
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: ТДИ махане катализатор
Stivi,това за софиянците,че ще ги спирали-не си много прав.Нали знаеш за мечката и комшията...После има и друго-ако отидеш в София за нещо или минеш по околовръстното и там те ''изплющат''.Спират те от движение и ''ко прайм сега''. Абе ,мани -педе.....ка работа.
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: ТДИ махане катализатор
Водния дух1 написа:Stivi,това за софиянците,че ще ги спирали-не си много прав.Нали знаеш за мечката и комшията...После има и друго-ако отидеш в София за нещо или минеш по околовръстното и там те ''изплющат''.Спират те от движение и ''ко прайм сега''. Абе ,мани -педе.....ка работа.
Те за това у Шопето само с трено и метрото! Хме по евтино хем по безопсано !!!
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: ТДИ махане катализатор
Нормално да е така в софето заради селянето из софето.
Което обича да си плаща нисък данък на село ама да мрънка за дупките в София.
Нали знаеш от тук ще тръгне но до къде ще стигне е друг въпрос.
Аз ще съм най-щастлив ако почнат най-накрая да глобяват и да спират от движение такива дет се водят някъде другаде пък ми пречат на мен в софето и с моите данъци им оправят пътищата тук.
Което обича да си плаща нисък данък на село ама да мрънка за дупките в София.
Нали знаеш от тук ще тръгне но до къде ще стигне е друг въпрос.
Аз ще съм най-щастлив ако почнат най-накрая да глобяват и да спират от движение такива дет се водят някъде другаде пък ми пречат на мен в софето и с моите данъци им оправят пътищата тук.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Чет 26 окт 2017 12:24
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ТДИ махане катализатор
Мнения и цени за махане на катализатор на Пасат Б5.5 1.9 тди 131 пд 4 мотион 2001 г
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Пет 16 фев 2018 19:56
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003г
- Местоположение: София
Re: ТДИ махане катализатор
Решил съм тази седмица да махна катализатора на голфчето.Някой махал ли е на голф4 1.9тди ASZ?Интересува ме колко пари струва при предаването му на вторични?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: ТДИ махане катализатор
По- добре си го запази,(като мен).че с тази екология не се знае...Аз го смъкнах веднага,щом купих голфето,ама се оказа напразно-беше си чист и разлика в поведението на колата не видях.
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Пет 16 фев 2018 19:56
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003г
- Местоположение: София
Re: ТДИ махане катализатор
Водния дух1 написа:По- добре си го запази,(като мен).че с тази екология не се знае...Аз го смъкнах веднага,щом купих голфето,ама се оказа напразно-беше си чист и разлика в поведението на колата не видях.
Няма как да остане на колата.Евентуално само корубата да,но тази тапа не я искам.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ТДИ махане катализатор
А никой не мисли за прекомерното развъртане на турбото.
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Пет 16 фев 2018 19:56
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003г
- Местоположение: София
Re: ТДИ махане катализатор
Zdravko Zankov написа:А никой не мисли за прекомерното развъртане на турбото.
На турбото му е по-добре като няма кой да го заушава.За коли със счупено турбо благодарение на запуше катализатор съм чувал,но за повредено търбо в следствие на липсата му не съм
Катализатора и ЕГР-а са 2-та тумора на турбо дизелите
ПС Никой ли не е връщал такъв катализатор да сподели цена?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ТДИ махане катализатор
(bubsa) написа:На турбото му е по-добре като няма кой да го заушава.За коли със счупено турбо благодарение на запуше катализатор съм чувал,но за повредено търбо в следствие на липсата му не съм
40-45 лева. Евали сме му мамата на екологията, нали така? Околните нямат значение, нека дишат мизерията.
А като ктализаторът е тумор, купи си нов и няма да се счупи турбото. На запад така правят.
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Пет 16 фев 2018 19:56
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003г
- Местоположение: София
Re: ТДИ махане катализатор
инжектопляктор написа:(bubsa) написа:На турбото му е по-добре като няма кой да го заушава.За коли със счупено турбо благодарение на запуше катализатор съм чувал,но за повредено търбо в следствие на липсата му не съм
40-45 лева. Евали сме му мамата на екологията, нали така? Околните нямат значение, нека дишат мизерията.
А като ктализаторът е тумор, купи си нов и няма да се счупи турбото. На запад така правят.
Нов ще си купя когато бай мангал спре да гори каквото му попадне в печката и когато започнат да мият и чистят илиците както трябва,а не да се вдига прахоляк до небесата.И още куп по-големи замърсители на които не се обръща внимание.
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: ТДИ махане катализатор
40лв без труда за свалянето и монтаж на тръба. Това взех аз.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: zueka1 и 59 госта