2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот Чудомир » Сря 22 авг 2012 14:31


serpentiny написа:...да се хвърля на бензинка(1.8Т/2.0Т-Q FSI), но там минавам със сигурност на газ, което не знам дали няма да осакатя хубавия двигател?

Пътят към газ на FSI двигател е неотъпкан и стръмно-каменист...С една дума ако нямаш много търпение и още повече пари - забрави.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6062
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 22 авг 2012 15:58


Чудомир написа:
serpentiny написа:...да се хвърля на бензинка(1.8Т/2.0Т-Q FSI), но там минавам със сигурност на газ, което не знам дали няма да осакатя хубавия двигател?

Пътят към газ на FSI двигател е неотъпкан и стръмно-каменист...С една дума ако нямаш много търпение и още повече пари - забрави.

ей това точно ме отказа от голф 6 на 45 хил км 1,4 TFSI :012:


Quottzot
Мнения: 206
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 20:32
Автомобил:
Двигател:

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот Quottzot » Сря 22 авг 2012 16:14


За моделната 2009г. (коли произведени след юни 2008) дизелът със 170к.с. е комън-рейл, но не съм напълно сигурен. Дай кода на двигателя и ще ти кажем какъв е.


Потребителски аватар
serpentiny
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот serpentiny » Чет 23 авг 2012 7:51


Quottzot написа:За моделната 2009г. (коли произведени след юни 2008) дизелът със 170к.с. е комън-рейл, но не съм напълно сигурен. Дай кода на двигателя и ще ти кажем какъв е.

Отказах се да взимам от БГ, предвид факта, че колите от търговците са доста с неясен произход, превъртяни километражи и т.н. насочвам се към немския пазар имам човек, който може да ми докара кола, така че искам да се поинтересувам малко повече за самият двигател и версиите му, защото знам че PD са били проблемни както и тези с някакви сийменсови дюзи, като много често пукали и глави и т.н., но определено ще заложа на немска кола защото е почти сигурно че са изрядни от към поддръжка.

Чудомир написа:Пътят към газ на FSI двигател е неотъпкан и стръмно-каменист...С една дума ако нямаш много търпение и още повече пари - забрави.

Определено този вариант отпада, като четох какво е сегашното положение, изобщо не си заслужава и икономията е минимална!

Колкото до избора ми бях се насочил към Golf VI GTD, със същия двигател, но цената му е твърде висока, и избора ми се сведе до Audi A3 и Golf V, като предишния голф, изобщо не ми е от любимите, за 4-ката мога да кажа само добри думи, все още се държи :)


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот frec » Чет 23 авг 2012 9:02


тия последните неща за пункати глави и сименс дюзи и т.н. - малко си посъбрал различни коментари от различни хора и си ги разбъркал с миксера. получила се е добра манджа с грозде :)
сименс дюзите са по добри от другите - затова ги слагат почти само в 170 коньовите версии ( замисли се). Пиезо елементът претендира да издържи доста по-дълго от обикновенното желязо при бошовските.
Освен това при 170 кс моторите дюзите са захванати по различен начин - двустранно, не едностранно. от там нямаш тоя едностранен натиск и едностранно натискане както при по слабите двигатели. От тук главата не се износва като при другите и дюзите не се трият странично. Дори според VW по тия дюзи почти не може да става въпрос за проблем, износване на дюзата и смесване на масло и нафта.
Сименс дюзите имат славата на проблемни заради следните факти - отначало с бошовските имат една и съща цена, но после бош намаляват много цената и сименските остават по скъпи. От това че и бошовските са по-масови по лесно се намират 2ра употреба читави, освен това имат бошовските ремонтни комплекти, като за сименските трудно се намират дори ремонтни комплекти.
Аз за пукната глава на такъв двигател май все още не съм чел. освен това тоя двигател го пускат малко по късно от 140 коньовия - евентуално може да липсват малко проблеми в него.
Аз карам точно 170 коньовия - не бих го сменил никога за 140ката :)
Най голямата греда на сименските дюзи е това че изгори ли една от тях - колата спира - така е направена системата. Докато при бошовската версия до колкото знам може да се движи колата с силно ограничена скорост и не изгасва двигателя точно като изгори дюзата. Освен това точно тия сименските ги сменят безплатно в VW.

Ако ще търсиш 2008ма година кола - отдели някой лев още и си вземи 2009та комон рейл. това като съвет от мен за да спиш спокойно и за всеки проблем с колата да си викаш - дано не е дюза :).
Иначе помпа дюза технологията се слави като най-добра като икономия на гориво/производителност. Тия новите комон рейли са почти като показатели на помпи дюзите, но пък имат доста системи за спестяване на гориво, затова и дават като цяло една идея по-малък разход. Освен това комон рейл системата уж е по-опростена и по-ефтина за поддръжка (макар че като гледах цените и там може да се поспори)


Потребителски аватар
serpentiny
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот serpentiny » Чет 23 авг 2012 10:42


frec написа:тия последните неща за пункати глави и сименс дюзи и т.н. - малко си посъбрал различни коментари от различни хора и си ги разбъркал с миксера. получила се е добра манджа с грозде :)
сименс дюзите са по добри от другите - затова ги слагат почти само в 170 коньовите версии ( замисли се). Пиезо елементът претендира да издържи доста по-дълго от обикновенното желязо при бошовските....Ако ще търсиш 2008ма година кола - отдели някой лев още и си вземи 2009та комон рейл. това като съвет от мен за да спиш спокойно и за всеки проблем с колата да си викаш - дано не е дюза :)

Благодаря за изчерпателният отговор, но наистина, не съм толкова запознат и това което успях да прочета си бях направил тези изводи :) Но сега нещата станаха малко по ясни.
Колкото до по-нова А3 модел след 2009(с фейслифта), да вече проучих нещата и открих че има такава за под 12000 EUR, което е с около 2000 EUR над по-старите но ако е и с този комън рейл двигател, вече започвам да се замислям.
П.С: От къде мога да погледна списък на серийните номера на двигателите :) и на кой тип двигатели отговарят?


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот frec » Чет 23 авг 2012 11:30


Виж тук.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... el_engines

може би има и по-добър и подробен сайт от тоя.
CR - common rail.
PD - помпа дюза.

Ако си се насочил към Ауди - не съм 100% сигурен но мисля че при тях малко по рано вкарват CR , не чак през 2009та.


Quottzot
Мнения: 206
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 20:32
Автомобил:
Двигател:

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот Quottzot » Чет 23 авг 2012 13:43


Точно при тази А3-ка, ако кода на мотора е 3-буквен, значи е помпа-дюза, а ако е с 4 букви, е комън-рейл.
За чупливостта на помпа-дюзата, всичко е много относително - има двигатели изтрещяли преди 100 000км, а има и такива, като на един колега, чийто Пасат с 2.0тди 170к.с. помпа-дюза изкара над 460 000км без нищо развалено, но сега го чака основен ремонт.
Помпа-дюза код - BMN
Комън-рейл - CBBB


Потребителски аватар
serpentiny
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот serpentiny » Съб 25 авг 2012 0:28


frec написа:Ако си се насочил към Ауди - не съм 100% сигурен но мисля че при тях малко по рано вкарват CR , не чак през 2009та.

Вече си харесах една и може би единствена А3-ка с въпросният двигател от Германия и до 1-2 седмица мога да стана и неин собственик :)
Модела е произведен в началото на 2009 и продавача потвърди, че двигателя е CR, без да ми посочва кода на двигателя, но на място и това ще се провери. Иначе колата е на 169К изглежда много запазена, с почти всички възможни екстри и спортен интериор и т.н. а продавача уж ме увери, че досегашния и собственик не я е ръчкал много, понеже е бил човек на по-зряла възраст.

Quottzot написа:Точно при тази А3-ка, ако кода на мотора е 3-буквен, значи е помпа-дюза, а ако е с 4 букви, е комън-рейл.
За чупливостта на помпа-дюзата, всичко е много относително - има двигатели изтрещяли преди 100 000км, а има и такива, като на един колега, чийто Пасат с 2.0тди 170к.с. помпа-дюза изкара над 460 000км без нищо развалено, но сега го чака основен ремонт.
Помпа-дюза код - BMN
Комън-рейл - CBBB


Какво друго е важно да погледна преди да я взема, за да съм сигурен, че всичко е наред, защото не съм толкова навътре в нещата на практика, а само събирам информация за модела?


Quottzot
Мнения: 206
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 20:32
Автомобил:
Двигател:

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот Quottzot » Съб 25 авг 2012 11:21


serpentiny написа:
Какво друго е важно да погледна преди да я взема, за да съм сигурен, че всичко е наред, защото не съм толкова навътре в нещата на практика, а само събирам информация за модела?


За нещо по-специфично не се сещам, просто трябва нищо да не свети по таблото, да работи плавно и гладко и да не пали "като с ритник", да не пуши черно или сивкаво при палене и работа на място и ако караш колата пробно, като върнеш предавка надолу, не трябва да пуши, или е възможно съвсем малко, но това само ако не е хубава нафтата.


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот frec » Нед 26 авг 2012 11:25


Така и така сме на тоя двигател :)
днес си гледах маслото и ме учуди че нивото му е на минимума почти. има по-малко от 1000км до смяна на 15к.
Учуди ме защото преди по-малко от 1000км пак го гледах и нивото си стоеше както го бях сипал - на максимума почти.
Теч не виждам. не съм и карал над 140км/ч.
Видях леко омасляване на турбото - където влиза въздуховода от въздушния филтър. Възможно ли е да съм издухал маслото през турбото или по-скоро си е нормално такова нещо преди смяна на маслото ?


Потребителски аватар
Edna_macka
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 16 сеп 2012 14:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот Edna_macka » Нед 16 сеп 2012 14:48


Здравейте, нова съм тук, имам Пасат 2.0 TDI, 140 кс 2007г производство, закупен чисто нов и сега е на 5 години. В момента е над 100 000 км. Досега проблеми с дюзи не съм имала. Честно казано като чета тук започвам да се притеснявам. Не знам колата ми дали и с Бош или Сименски дюзи. Мотора е BKP. Явно съм голяма късметлийка. Един път угаснах, появи се Engine Fault на екрана, от там в сервиза, първо дюзите провериха, но се оказа, че акумулатора ми е заминал.

Последна промяна от Edna_macka на Нед 16 сеп 2012 18:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот maimo » Нед 16 сеп 2012 16:11


BMP-двигателя нямат проблем с дюзите :)


Потребителски аватар
serpentiny
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот serpentiny » Вто 18 сеп 2012 11:58


maimo написа:BMP-двигателя нямат проблем с дюзите :)

A BMN Проблемни ли са? Че моят 2.0 TDI(170 К.С), мисля че в сервизната му книжка това пишеше?


Потребителски аватар
Edna_macka
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 16 сеп 2012 14:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот Edna_macka » Вто 18 сеп 2012 14:20


Ако досега го караш и нямаш проблеми не е проблемен. Тук много се плюят Сименс пиезо дюзите, по-добре отиди в реномиран сервиз виж с какви дюзи са и да ти кажат има ли нагар. Моя двигател уж най-проблемен, а съм описала какъв "проблем" съм имала за 5 години...Лично аз за моя модел тук прочетох едно, а като отидох за сверка в сервиза се оказа друго, :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта