2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 536
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот Asko VW » Вто 02 окт 2012 10:19


А, това не го знаех (все още съм новобранец в света на дизелите), хубаво, че го разбрах да не угася някой такъв и да се изложа :lol: .
Въпреки това, колегата казва, че колата гасне и при потегляне като с бензинова (т.е. с газ), което ме съмнява, че може да има някакъв проблем или пък просто не й е свикнал със съединителя :hmmmm




Потребителски аватар
serpentiny
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот serpentiny » Вто 02 окт 2012 11:05


Значи, аз наистина съм пробвал, без подаване на газ при тръгване. Проблема е след като потегли, аз настъпвам педала на газта, и заедно с това отпускам съединителя, но може би много бързо го отпускам, което правя при бензиновата ми, и тъй като отделя високо може би затова гасне. Оффф не знам, как мога да проверя дали наистина има проблем и как да си направя тест сам или ако някой опитен колега(с дизелова кола) живее в района на Дианабат/Студентски или Мусагеница да ми демонстрира :)




Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 536
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот Asko VW » Вто 02 окт 2012 12:47


Я да видим сега дали съм разбрал правилно, ти си потегляш като с бензинка и на полусъединител, т.е. подаваш малко газ, започваш да отпускаш съединителя и в момента в който колата отлепи/потегли, подаваш повече газ и до отпускаш съединителя и точно в този момент колата угасва (предполагам се получава и едно рязко придърпване точно преди да угасне) - правилно ли съм разбрал.
И още един въпрос - казваш, че си пробвал да тръгнеш без газ, но не спомена какъв е резултата, гасне ли или си потегля? Питам от любопитство, предвид горните коментари, че новите ПД и КР не могат без подаване на газ.




Потребителски аватар
serpentiny
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот serpentiny » Вто 02 окт 2012 13:03


Asko VW написа:Я да видим сега дали съм разбрал правилно, ти си потегляш като с бензинка и на полусъединител, т.е. подаваш малко газ, започваш да отпускаш съединителя и в момента в който колата отлепи/потегли, подаваш повече газ и до отпускаш съединителя и точно в този момент колата угасва (предполагам се получава и едно рязко придърпване точно преди да угасне) - правилно ли съм разбрал.
И още един въпрос - казваш, че си пробвал да тръгнеш без газ, но не спомена какъв е резултата, гасне ли или си потегля? Питам от любопитство, предвид горните коментари, че новите ПД и КР не могат без подаване на газ.

Значи, след като съм карал по стари дизелови коли, знам че най-лесно потеглянето става само с отпускане на съединителя, и като се качих за първи път точно това опитах но явно не уцелвам момента в който трябва да подам и газта и колата ми угасна няколко пъти. След което чух че по добре да подавам и газ както при бензиновите, т.е. на полусъединител, като така най-много 1-2 пъти да ми е гаснела но ми се струва че я мъча повече колата така :)
П.С: Какво имаш предвид под придърпване, чува се едно "туп" и спира изведнъж :)




Потребителски аватар
dobrin
Rule Enforcer
Rule Enforcer
Мнения: 27780
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Passat 2013
Двигател: TDI DSG 4motion
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот dobrin » Вто 02 окт 2012 13:18


Дизелов автомобил трябва да може без проблем да потегли без газ на равно поне, а и да се движи на първа на наклон без газ - това е един от признаците за читав двигател.




Потребителски аватар
hooligan_sk
Мнения: 6416
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: VW Golf GTI 2016 + Passat B5 AEB
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот hooligan_sk » Вто 02 окт 2012 13:34


dobrin написа:Дизелов автомобил трябва да може без проблем да потегли без газ на равно поне, а и да се движи на първа на наклон без газ - това е един от признаците за читав двигател.


Добри, чисто нов 1,6тди комън рейл потъва под нулеви обороти без да се замисли. Може да тръгне само на съединител, но много много бавно - подобно на бензинова кола. 1,9 ПД в Супърб(почти нов), вярно че е тежък, също много трудно потегля без газ. И започвам да си мисля че този принцип при дизелите далеч не е константа към днешна дата... :?




Потребителски аватар
serpentiny
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот serpentiny » Вто 02 окт 2012 13:48


dobrin написа:Дизелов автомобил трябва да може без проблем да потегли без газ на равно поне, а и да се движи на първа на наклон без газ - това е един от признаците за читав двигател.

Добре това какво означава да пробвам на да включа на първа и да видя дали ще ми изгасне :)
Защото на равно колата си тръгва без газ, но изгасва в едно положение, ако не съм подал достатъчно газ
или причината е в мен и не мога да усетя момента, в който трябва да настъпя газта, и да отпусна напълно съединителя.




Потребителски аватар
borri
Мнения: 408
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот borri » Вто 02 окт 2012 14:20


колегите са напълно прави КР.не тръгва без газ кара се ката бензинова кола,не е като старите роторни дизели,пасата ми е 2.0тди КР без газ не тръгва а Аудито ми е 2.5тди V6 с роторна помпа,е него няма начин да го изгасиш само пускаш съединителя и тръгва няма равно няма байр,пасата пускам съединителя и гасне така първата седмица до като му свикна направо :screwy




Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 536
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот Asko VW » Вто 02 окт 2012 15:28


ММММ, да, явно новите дизели не могат да тръгват и вървят без газ като старите, какъвто е моят. За да не ти гасне просто ще трябва да тръгваш като с бензинка. А за тези един два пъти в които и така е угаснала, предполагам, че причината е в по-високото отделяне на съединителя с което още не си свикнал. Препоръчвам ти на първо време да отидеш да ти го погледнат и ако има още хляб в него (за съединителя говоря) вариантите са два да му свикнеш или да ги накараш да го регулират до удобно за теб положение (ако може). Ако вече е износен и не може да се регулира по-добре го ремонтирай (смени каквото трябва) и настрой по твой вкус :да:




Потребителски аватар
hooligan_sk
Мнения: 6416
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: VW Golf GTI 2016 + Passat B5 AEB
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот hooligan_sk » Вто 02 окт 2012 15:43


Съединителите с помпи не се регулират. :да:




Потребителски аватар
serpentiny
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот serpentiny » Вто 02 окт 2012 15:55


Аз малко съм скептичен към сервизите, да не отида и да им кажа абе проверете съединителя и те да ми кажат, за смяна а той реално да си е здрав :) Затова и питах по-нагоре в темата дали да не отида до някой оторизиран сервиз, но за сега ще се въздържа :) Ако някой знае добър специалист, който може да ми погледне само съединителя, нека каже, Pls :beer




Потребителски аватар
hooligan_sk
Мнения: 6416
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: VW Golf GTI 2016 + Passat B5 AEB
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот hooligan_sk » Вто 02 окт 2012 16:14


Точно в оторизирания сервиз почти сигурно ще ти кажат да сменяш всичко. Прочет темите за клубните майстори в раздела за сервизи :да:




bnick
Мнения: 1546
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот bnick » Вто 02 окт 2012 22:26


hooligan_sk написа:
dobrin написа:Дизелов автомобил трябва да може без проблем да потегли без газ на равно поне, а и да се движи на първа на наклон без газ - това е един от признаците за читав двигател.


Добри, чисто нов 1,6тди комън рейл потъва под нулеви обороти без да се замисли. Може да тръгне само на съединител, но много много бавно - подобно на бензинова кола. 1,9 ПД в Супърб(почти нов), вярно че е тежък, също много трудно потегля без газ. И започвам да си мисля че този принцип при дизелите далеч не е константа към днешна дата... :?


Не мисля че е вярно. Катерил съм супер голям наклон засипан от сняг.Вкарах първа, отпуснах съединителя и без никаква газ си катери и копае. Преди това аз управлявайки я с газта не стигнах доникъде.Моята тръгва веднага на първа без никаква газ. Мотора е 1,9 ПД, колата празна е 1600 кг mhihi




Потребителски аватар
serpentiny
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот serpentiny » Вто 02 окт 2012 23:38


hooligan_sk написа:Точно в оторизирания сервиз почти сигурно ще ти кажат да сменяш всичко. Прочет темите за клубните майстори в раздела за сервизи :да:

:bowdown Благодаря за съвета, точно това мисля да направя, защото ми трябва и добър майстор за климатичната инсталация. Малко оф-топик имам някакъв проблем с климатроника, на шофьорският въздуховод духа само топло, както и на краката независимо на колко градуса е пуснат :(

bnick написа:Не мисля че е вярно. Катерил съм супер голям наклон засипан от сняг.Вкарах първа, отпуснах съединителя и без никаква газ си катери и копае. Преди това аз управлявайки я с газта не стигнах доникъде.Моята тръгва веднага на първа без никаква газ. Мотора е 1,9 ПД, колата празна е 1600 кг mhihi

Да за 1.9 ПД(131 к.с.) и аз имам познат с такъв двигател и точно той ми каза, че може да имам проблем, но моят двигател е 2.0 ПД по ново поколение и за това се надявам, това да е нормално :Mr Green Fun




Потребителски аватар
dobrin
Rule Enforcer
Rule Enforcer
Мнения: 27780
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Passat 2013
Двигател: TDI DSG 4motion
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0TDI 170к.с. - Помпа-дюза

Мнениеот dobrin » Сря 03 окт 2012 8:35


Естествено, че трябва да се отпуска внимателно, а не както на старите дизели. Естествено, че не е същото. Това не означава, че не може да тръгне без газ на равно. И аз преди време, като карах за първи път комън рейл, ми изгасна няколко пъти. Вярно е, че се кара с малко повече газ при потегляне, но не е чак толкова осезаема разликата. Трябва да се види на място конкретния случай с това угасване при потегляне, би трябвало да му свикнеш и да не ти прави проблем.
Относно климатичната инсталация - това са твоите хора.





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Cvetomir-Panchev, vanesto и 6 госта