Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация). Или защо колата ми гори масло а двигателят е здрав...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот novatora » Чет 19 фев 2015 13:03


На 1.9 тди 130 коня avf този pcv клапан на самия пластмасов капак на главата ли се намира?




Потребителски аватар
bubika
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 26 юни 2009 22:08
Автомобил: VW Passat B5.5 19.TDi 96kw
Двигател: AVF

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот bubika » Вто 24 фев 2015 20:47


Да там е колега,но някой да каже дали се маха или е капсулован в капака.
Прилича да се отделя,но някой по горе беше казал,че на помпа-дюза са заедно с капака.
Моля някой да потвърди.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот novatora » Сря 25 фев 2015 9:09


Хубаво е ако се сваля за да се сервизира иначе нов капак е 250 лв.


Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот pesho_sl » Сря 25 фев 2015 12:41


За съжаление е комплект с капака. Малко в страни от темата, но може да е полезно за някой - поне гарнитурата за капака се продава отделно (TDI PD моторите в тия години), докато при мен(обикновенoто TDI - колата в аватара) гарнитурата е к-кт с капака и за това вчера мазах със силикон пък да го видя колко ще изкара. :beer
Прикачени файлове
195103470.png


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот novatora » Чет 26 фев 2015 12:26


А има ли някакъв начин да се промие? Някък да се продуха?


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот brazy » Чет 26 фев 2015 15:03


Значи аз тоя клапан (ААЗ мАтор, при мен се маха ) който не се отваря попринцип го отворих ,а вътре има пружинка и мембранка . Колегите са го казали с киснене става . .Аз моя го сглобих залепих с поксипол и го превързах с тел ама си е за смяна (разход 500 мл за 400 км ми идва повечко) или направо ще го изолирам .


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот novatora » Чет 26 фев 2015 15:20


Да лепя и тел да слагам? Значи се ориентирам кам 250 лв. Аз сега проблеми с него нямам де за в бъдеще. Щото колата си е 370 000 км. Чак се чудя как от смяна до смяна се губят 100 грама.


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот brazy » Пон 02 мар 2015 15:48


колеги видях една тема за такъв клапан и колега който го е изолирал (затапил е там дето влиз в интейка и е извел с маркуч газовете) та затапих го и аз с тапа от ракия по пример на колегата ,а другия маркуч в едно шише да вида дали излиза нещо .При вадене на маркуча беше влязло масло в интейка .Та след процедурата,като че ли двигателя стана една идея по тих и няма толкова тракане . Възможно ли е или си въобразявам ? За сега няма нищо в бутилката и май турбото като засмуче е дърпало и кондензирало парите .


edit: по отворите на шишето има масло явно го изпарява .Кондензирало е и се е стичало по маркучето .


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот penko_pulev » Сря 04 мар 2015 20:36


Добре де, закво ти е този клапан, след като му вадиш маркуча от интейка, и слагаш тапа? Тури направо един маркуч директно на капака на клапаните и махай PCV -то. Нали този маркуч е в интейка за да може като подадеш газ, вакума който прави турбото, да затвори клапана в PCV -то. Така той си остава отворен, колкото и газ да подаваш и все ще омаслява и капе от маркуча. От тук идва и следващия ми въпрос. Защо никой не използва оригинална картерна вентилация с маслен сепаратор? Само аз ли съм балъка който си я е купил и сложил на колата? И честно казано не, че колата не ме интересува, но се замислям и за природата... горе долу.
Изображение


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот brazy » Сря 04 мар 2015 21:29


Колега при мен клапана не работи и турбото дърпа парите и ги дърпа здраво затова го извадих .Вече съм поръчал нов интересно ми беше че колата утихна и това ми беше и въпроса ,а за екологията ...колко от рейсовете дето въртят по цял ден са с действащ пье и колко са с изкаран маркуч . Не го приемай като заяждане . А за омаслението ..значително по малко е отколкото ако е в интейка


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот Водния дух1 » Сря 04 мар 2015 21:33


Колеги от коя фирма ги купувате тези клапани,тук в русе проверих в техко и в косер и те ме гледат като извънземемен -не са чували за такъв клапан.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот penko_pulev » Чет 05 мар 2015 0:30


Има ги на всякъде! Само не си купувай Топран защото не стават. Става и с промиване на стария. След промиването захапваш изхода към турбото, запушваш входа от картера и смучеш с все сила. Ако клапана се затвори със засмукването и не минава въздух, значи работи.
А относно въпроса на колегата brazy
Защо колега трябва да гледаш Икарусите с изкараните маркучи? Защо в тази шибана държава всеки гледа другия и вика защо не и аз? Защо да не бъдем различни, да не гледаме Икарусите а да седнем и да помислим малко какво друго решение може да има. А решение има и съм го постнал на снимката! Дори да не е това на снимката има и други. И ако го нямаш този сепаратор то турбото ще ти дърпа маслените пари и от картера а не само от клапаните! Не е само да смениш един PCV клапан! Разбира се отново ще има част маслени изпарения в интейка, но ще са сведени до фабричния минимум! Ако искаш въобще да нямаш такива, мисли в посока Oil catch can. Там може да те заболи главата какво и какви има обаче и едва ли някой ще го направи на стоковата си кола, а направо ще пусне маркуча някъде надолу да си капе..... И не го приемам като заяждане, просто размишлявам на глас дет се вика... :th_up
Поздрави


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот brazy » Чет 05 мар 2015 8:28


колега не го приемам ,дори напротив съгласен съм с твоето мнение . За catch can-а се бях замислил изчетох де що има инфо и се отказах по простата причина ,че това което се продава не струва . В други форуми намерих инфо и как да си го направиш сам с подгреви и тн ама както казваш на стокова кола просто не излизат сметките и мерси за инфото за топран че аз към него се бях насочил :D А това твоето решение можеш ли да кажеш от къде се купува ?


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот penko_pulev » Чет 05 мар 2015 11:08


Това моето решение не е мое а е на VW. То е за фабрично вграждане при Пасат Б5 АФН и всеки един е излязъл от завода с такова нещо! Не съм запознат при другите двигатели различни от АФН дали го има и какво представлява, но почти съм сигурен, че има подобно ако не същото. Във всеки един магазин разполагащ с ЕТКА например, могат да проверят по рамата от какви части се състои картерната вентилация :th_up
Копирам каквото съм писал в общата тема за Пасат б5 и б5.5 в раздела за пасат. Това са мои размишления не ангажирам никого с тях...
Продава се но е само оригинален! Горния малък маркуч също е само оригинален а долния към картера има заместител на Топран. Цените са:
Маслен сепаратор - 63 лева оригинален с отстъпката
Горен къс маркуч - 25 лева оригинален с отстъпка
Топран за картера - 31 лева пак с отстъпка
Пиша ги по спомен, но за сепаратора съм сигурен.
PCV клапан не купувайте защото са калпави!
Тези цени са от ACE_Castrol (Владо) и са най-добрите, които ми предложиха а проверих при доста търговци тук във форума. Благодаря на Влади и баща му за съдействието. Останалите бяха хмм... с разлика от по 20-30 лева за оригиналните части. Дори и във форумния магазин.
Целта на сепаратора е да кондензира маслените пари и да ги връща в картера. НЕ КОНДЕНЗИРА ВОДА като при металните кеч кенове поради ред причини.
1. Разположението му
2. Материала от който е изработен (пластмаса) не прави голяма температурна разлика с маслените пари
Наблюдавах в рамките на месец дали действа. Веднъж седмично отварях да погледна. За този един месец входа към PCV клапана беше чист т.е. сепаратора работи. Вътре целия сепаратор беше омаслен. Вече парите от самия PCV клапан не съм ги пипал, но те минават към турбо пътищата, когато колата се кара на ниски обороти или стои на място. Щом подадеш газ клапана веднага затваря ако е изправен.
Ще проверя пак по светло какво е положениего и ще доложа. Това нещо го монтирах преди около 3 месеца. Друг вариант е сепаратор втора употрепа и да си купиш здрави маркучи. Само трябва да измиеш хубаво сепаратора с нафта да речем, ако има отлагания и мръсотия да се изчисти. Самия сепаратор не е нищо кой знае какво. Като разширителен съд с преграда по средата, в който парите се успокояват и кондензират по стените и дъното.
Дано съм бил полезен
Поздрави


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот samo_pechka » Чет 05 мар 2015 21:24


В по-късните години , го монтирваха и него. Определено има ефект . Втора употреба взехме такова + маркучите за 35 лв , искахме и клапана , но него вече го бяха продали. Колата на която го сложих, се подобриха нещата , сега предстои и смяна на самия клапан . Искам да кажа , че не е панацея , ако не ви е добре и самия клапан , трябва се смени и той.
При мен заводско и на двата ми АФН-а го има .
penko_pulev написа: Става и с промиване на стария. След промиването захапваш изхода към турбото, запушваш входа от картера и смучеш с все сила. Ако клапана се затвори със засмукването и не минава въздух, значи работи.

Пенко ще пробваме това :beer
penko_pulev написа:Дано съм бил полезен
Винаги си споделял проблеми и как си ги решавал :love.vwclub



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта