Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация). Или защо колата ми гори масло а двигателят е здрав...
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация). Или защо колата ми гори масло а двигателят е здрав...
Имам един приятел и се оплакваше от това че кадито му непрекъснато гори масло,горе долу всеки ден доливал по 200-300 мл... Е да ама двигателя не даваше никакви признаци като да има проблеми с него,компресия ок,гумички супер.Минаваше ми мисълта да не би да са запекли маслените сегменти но ми хрумна друго.Именно PCV(Positive Crankcase Ventilation Valve) та това клапанче представлява само и единствено една пружинка с една малка мембранка в него,намира се отгоре на капака на клапаните и единия му край е в дупка на капака на клапаните а другия чрез маркуч отива в EGR-a.На кадито беше тотално заяла тази пружинка.Купих нови клапани от Volkswagen за моето поло и за кадито.Резултата-една седмица и около 1500км маслото на кадито си стои на максимума.При мен пружината мърдаше но не много свободно,реших да не си играя а просто да сменя клапанчето.На моето поло изгаряше маслото до средата на защрихованата част и там оставаше.Смених клапана и допълних почти до макс.Там си и остана сега.На теория през това клапанче дори и да не работи тотално към EGR-a не би трябвало да отиват повече от няколко капки масло и оттам в колектора.Е да ама практиката показва друго.Просто споделям-ако имате проблеми с харч на масло-не е зле да се смени този клапан-не е кой знае колко скъп.Струваха ми 100 лв и двата от Volkswagen.
Последна промяна от lion_heart002 на Вто 31 дек 2019 1:58, променено общо 3 пъти.
- ел.техника
- Мнения: 226
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Полезна информация относнтно PCV клапан на SDI.
Колега имам проблем със харч на масло и си мислех че е от турбината.Може да е от това клапанче.То отгоре на капака за клапаните в дясно ли се намира,дето е за картерните газове?Не го разбирам точно,вътре в него ли е?И как се разглобява?Благодаря...
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
Глупавото клапанче е точно това за което си мислиш,черно на цвят с кръгла форма.Volkswagen препоръчват замяна на 80 000км,явно има защо.Ако клапана е читав като го удариш лекичко с длан се усеща пружината как вибрира вътре.
За разглобяване не знам,аз моето директно го пробих и начупих на съставните му части,едва тогава пружината вътре се раздвижи.Може би може да се разглоби ако внимателно се опиташ да отвориш капачето отгоре.Интересното в случая беше,че и двата клапана не бяха задръстени и въпреки това не работеха,явно просто са се уморили пружинките вътре...
За разглобяване не знам,аз моето директно го пробих и начупих на съставните му части,едва тогава пружината вътре се раздвижи.Може би може да се разглоби ако внимателно се опиташ да отвориш капачето отгоре.Интересното в случая беше,че и двата клапана не бяха задръстени и въпреки това не работеха,явно просто са се уморили пружинките вътре...
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
Щракни една снимка на въпросното клапанче колега, да не се чудим кой е "гада"
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
Толкова ли е трудно да напишеш tdi pcv в гугъл? Е т'ва отгоре на капака на клапаните е.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
По важно е как се разкача от капака? Защото вероятно е на някакви щипки( моето го поклатих напред назад - не излезе културно) , обаче когато колите са на повече от 10 години .... като го понатиснеш да не се отчупят някакви парченца- щипки и да изпаднат някъде из клапаните и да се почне веселото...на мен една свинска опашка ме вкара 700 назад, па представям си това какво може...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
На моята (AFN мотор) се вади маркуча и после клапата. Скобата на маркуча го държи за една скоба на капака на клапаните и докато не махнеш маркуча - няма излизане. После просто дърпаш на горе (ако е необходимо прилагаш малко сила) и излиза.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
brum написа:Толкова ли е трудно да напишеш tdi pcv в гугъл? Е т'ва отгоре на капака на клапаните е.
Имах едно съмнение , че е това и тъкмо щях да "поровя" в нета и..ми спряха тока- профилактика от Енергото правели сега го пуснаха пак
- ел.техника
- Мнения: 226
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
До тук добре,стана ясно къде стои проклетника,ами сега?Как точно се нарича,от къде да поръчаме и най вече дали ще можем ние да си го сменим щот сме от провинцията.И дали цялото това черно нещо е всъщност или е само мембраната с пружинката?Абе най добре е някой дето знае и с повече нерви и време да обяснява как да го сменяме и това е.Щото ние от слободия не сме седнали да кълвем на компютъра...Благодаря ВИ.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
Kлапан за картерна вентилация се нарича,както съм писал.Сменя се за около 30 секунди,както е описал колегата вече преди мен.Пак казвам,при въпросните два автомобила манипулацията даде прекрасни резултати,който има проблеми с харч на масло не е зле да опита.Но разбира се,не очаквайте,че при проблемен двигател,или пък кофти масло,колата ще се оправи.Просто споделям какво съм направил и какво съм постигнал при даден автомобил.Никой не карам насила да си сменява клапанчетата! Който се съмнява,че проблема е там,но не иска да си купува нов клапан за да пробва,може да си направи собственоръчно един Catch-Can и да опита,мисля,че резултата ще е същия ако е заминал клапана!Но разбира се,трябва да се изолира EGR-a,дали ще е през Softwear,от маркуча или чрез пластина-избора си е ваш.
Който ще си купува клапан,да си види номера по ETKA кой е,за различните мотори е различен номер и съответно различен клапан. ЕТКА може да се ползва и on-line,ако някой не знае!
Който ще си купува клапан,да си види номера по ETKA кой е,за различните мотори е различен номер и съответно различен клапан. ЕТКА може да се ползва и on-line,ако някой не знае!
- ел.техника
- Мнения: 226
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
Колега като си започнал помагай.Аз съм с мотор AGR 99г.90кс.Би ли ми намерил номера на клапана?Благодаря ти..
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
Отиваш в някой голям магазин, казваш, че искаш клапан за картерна вентилация за този и този мотор и ти го дават. Не са скъпи (<20лв май бяха). Визуално го сравняваш после и си готов.
Ако толкова настояваш за номер - отваряш някоя online ETKA и ровиш вътре.
Ако толкова настояваш за номер - отваряш някоя online ETKA и ровиш вътре.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
028 129 101 E
Не всеки може да се оправи с етка явно. Това отгоре е номера на клапана за твоя двигател. Като се търсят части между другото се пише и колата каква е-не само кода-не всеки знае кой мотор на кое купе е монтиран!
А всъщност номера ти го пише и отдолу на стария клапан.
Не всеки може да се оправи с етка явно. Това отгоре е номера на клапана за твоя двигател. Като се търсят части между другото се пише и колата каква е-не само кода-не всеки знае кой мотор на кое купе е монтиран!
А всъщност номера ти го пише и отдолу на стария клапан.
- ел.техника
- Мнения: 226
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
БЛАГОДАРЯ ВИ. Значи/ 028 129 101 Е /Нещо немогат да го намерят под този номер.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
Значи трябва да смениш магазина след като не могат ада го намерят ,а аз го намерих при положение,че не съм магазинер
Цена с ДДС: 17,90 BGN/
Ако не могата да ти го намеерят ще видя дали го има наличен и ако искаш мога да го взема и да ти го пусна по еконт
Цена с ДДС: 17,90 BGN/
Ако не могата да ти го намеерят ще видя дали го има наличен и ако искаш мога да го взема и да ти го пусна по еконт
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: владислав и 66 госта