Като се прее.е шестостен , му "надънваш" до откат, пасващ 12-остен с убеждаващ инструмент , прави си шлиците перфе , почти 80% имаш шанс да го развиеш , останалите двайсет- дрелка , електрожен и т.н. . Снимка на дванадесетостена : https://www.google.bg/search?q=XZN+%D0%B1%D0%B8%D1%82&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=IzwIVcecCMzcapzLgoAE&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1440&bih=747
П.п. никога не ми се е налагало, да влизам в онез 20 % , все съм успявал прецакани имбус болчета с такъв XZN бит да им оформя шлици и развия
Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация). Или защо колата ми гори масло а двигателят е здрав...
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Благодаря за съвета, ще жертвам един дванадесетостен тази седмица :) лошото е, че мястото е ограничено и неудобно да се набие както трабва, но ще пробвам.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Там е работата, че нищо не се жертва :) пак ще си го ползваш бита , не се поврежда ( е вече ако е някакво тотално менте...).
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
От всичко прочетено клапана работи в ниските обороти теоретично до 1800 в мин. защото тогава се включва турбото и се образува вакуум. Според моите расъждения въздушия филтър все пак има някакво съпротивление и затова корекно работещ клапан трябва да затваря плътно и да не се пускат маслени пари през него. Друг е момента, че един добър двигател (не сдухан) при повишаване на оборотите до към 2000 хиляди трябва да няма духане през капачката за на ливане на масло и тръбата за картерни газове. Или греша? Според мен най добрия начин за да се спре разхода на масло и зацапване на турбо пътищата е да се сложи сепаратор както колегата е показал в преден пост.
Любопитно ми е защо тези сепаратори ги има на афн а при 1з и аху ги няма?
Любопитно ми е защо тези сепаратори ги има на афн а при 1з и аху ги няма?
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
колега при тея 2000 хиляди оборота ще търсиме буталата по ауспусите хаха .иначе клапана май работи така работи при вакуум затваря
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Да просто се съмнявам клапана да може да обере всички маслени пари и евентуално ако не затвори, при така нарасъващия вакуум да суче...
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Мисля да поръчам този oil catch.
http://www.aliexpress.com/item/universal-oil-catch-tank-free-shipping/2024466242.html
Малък е и мисля да го сложа след оригиналния от пвц е съда и като го гледам ще събира около 300 гр. Ще го изпразвам по често, стига да се окаже читав ще споделя.
Поздрави на всички.
http://www.aliexpress.com/item/universal-oil-catch-tank-free-shipping/2024466242.html
Малък е и мисля да го сложа след оригиналния от пвц е съда и като го гледам ще събира около 300 гр. Ще го изпразвам по често, стига да се окаже читав ще споделя.
Поздрави на всички.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Че то в България са същите пари. Защо ще го взимаш от Китай? А и тези G1/8 щуцери са прекалено малки и вакуума от турбото няма да може да затваря PCV клапана. Ще иска и допълнителни модификации заради филтърчето вътре.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Колеги я кажете, ако фабричния клапан отгоре над клапаните е изтърбушен и е празен ще оказва ли някакъв негативен ефект върху работата на мотора на празен ход и в друг диапазон от обороти ?
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Аз мисля да пробвам с бутилка да видя дали и моя клапан е работещ. Имах две спукани бутала преди време и картерната вентилация беше ужасна. 2 пъти ми пука маркучите след филтъра и преди него. И не мисля че е останало нещо в тая пвц кутийка. Но от скоро почна да пипа масло, и като сменя марката и пак продължава ще го ревизирам въпросния клапан.
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Колеги много полезна тема за нашите печки следя я с интерес
На моята кола този маркуч където отива към турбото(това малкото) е яко омаслено Днеска поръчах клапан и ще видия какъв е резултата след смяната
На моята кола този маркуч където отива към турбото(това малкото) е яко омаслено Днеска поръчах клапан и ще видия какъв е резултата след смяната
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Този клапан не е ли капсолован, залепен за капака? Какво поръча колега? На мен на 1.9 avf 131 hp ми казяха че трябва целия пластмасов капак да сменя.
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Колега клапана е капсолован, поръчах самия клапан, на моя 1z двигател се намира върху капака на клапаните и се подменя лесно
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Е ти си късметлия. Аз като дойде време за смяна ще купувам цял капак. Пиши след смяната дали има ефект.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gogaresko и 143 госта