Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация). Или защо колата ми гори масло а двигателят е здрав...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот penko_pulev » Пет 01 май 2015 8:54


Тоя кеч кен от клипа колега е около и над 200 лева :) Знаем го и него и е на MAN :) Въпреки, че има и китайски реплики... Но пък си заслужава, особено за колеги на които клапана е заедно с капака.




Потребителски аватар
zhulien91
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 28 юли 2014 16:40
Автомобил: Volkswagen Bora
Двигател: 1.9 TDI AXR 101 Hp B.j.2002
Местоположение: Köln,Deutschland

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот zhulien91 » Пон 11 май 2015 20:26


Здравейте колеги много интересна тема неразбирам много от коли и затова само чета за да не спамя , но ако може някой да ми каже моят PCV клапан дали мога само него (клапана) да сменя или клапана+капака? Двигателя ми е 1.9 TDI AXR 101 коня помпа дюза .
Благодаря колеги предварително и ще продължа да ви следя темата , че е интересно.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот red.devilll » Вто 12 май 2015 0:55


клапана+капака


Потребителски аватар
zhulien91
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 28 юли 2014 16:40
Автомобил: Volkswagen Bora
Двигател: 1.9 TDI AXR 101 Hp B.j.2002
Местоположение: Köln,Deutschland

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот zhulien91 » Вто 12 май 2015 16:20


red.devilll написа:клапана+капака


:bowdown :bowdown


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот georgebonev » Сря 18 май 2016 21:07


От 20-на дена лампата за маслото на таблото взе да свети по 5-6-7 пъти, когато подам на контакт и запаля двигателя. Преди беше по 2-3 пъти максимум.
Въпреки, че предния PCV клапан (028-129-101D / AAZ 1.9 TD) го сменях миналата година, реших да го сменя и сега. Преди Топран, сега пак Топран (18/20 лв. Евро 07).
Е, след смяната, отново лампата за масло на таблото започна да си свети по 2-3 пъти само.
Разхода на масло ми е максимум 1 литър на 10хил.км, като имам сълзене от капака на клапаните.


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот brazy » Чет 19 май 2016 6:32


топран при мен изкара 2 седмици и после пак почнада прави мизериите и за това го изкарах оттам дето влиза към всмукателя една тапа от ракия и градински маркуч решиха проблема със загубата на масло или поне частично


Потребителски аватар
kocito
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 18 апр 2016 20:41
Автомобил: VW Sharan 4Motion TDI 116 PD
Двигател: AUY 2001
Местоположение: София

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот kocito » Сря 16 авг 2017 16:47


Здравейте и от мен !

Малко предистория: Шаран 1.9 tdi 116 к.с. с чип. През февруари месец гръмна турбината, като имаше и крива биела на 4-ти цилиндър. Рециклирах турбото, сменихме биелата, биелни лагери, така и така главата беше аут - смениха се гумички на клапаните, няколко повдигача, лагери на разпределителен вал, гумички и дифтунги на дюзите.

Проблемът: Дава необясним за мен разход на масло. За 7, 5 хил. километра около 1,5 литра. Това ми се струва множко предвид ремонта, които беше направен. При топъл двигател и извадена щека на масло няма пръски и не духа.
Мислех, че отново е проблем с турбото, т.к. видях, че на една от снадките на интеркулера прави какпа масло. Свалих кулера - сух е, само по снадките събира масло/много малко/. От ЕГР също тече.

Набелязъл съм въпросния клапан и се чудех, някой опитвал ли се е да го чисти при помпа-дюза и имало ли е някакъв ефект ? Ако сте попадали на подобна тема в някой чужд форум също би било от полза. Аз изчетох де що открих, но нищо конкретно за помпа дюза.

Ако имате и други предложения за възли, които да проверя - пак ще съм благодарен !

Поздрави !


Потребителски аватар
kocito
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 18 апр 2016 20:41
Автомобил: VW Sharan 4Motion TDI 116 PD
Двигател: AUY 2001
Местоположение: София

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот kocito » Пет 18 авг 2017 22:04


Извинявам се,чепиша два поредни поста! Явно още сме в отпускарския сезон :rolleyes Открих някакви клипчета, които отговориха на някои от въпросите ми. Може и на някой вас да са полезни:

https://m.youtube.com/watch?v=VR9nfT2J2xw
https://m.youtube.com/watch?v=U_7mdLfWDQQ
https://m.youtube.com/watch?v=_NzunrSRBnY
https://m.youtube.com/watch?v=G35o1VBDyUo

Ако все пак нъякой измисли още нещо -добре дошло.

Живи и здрави!


Потребителски аватар
Kofi4ko
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 16 апр 2008 8:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот Kofi4ko » Пет 01 сеп 2017 9:18


Не разбирам руски, но това дето са направили на едното клипче, а именно да го разлепят от капака и да го пробият не е вариант... Този клапан трябва да затваря когато турбото завърти около 2к RPM
Какво направих аз вчера вечерта на моят 1.9 AVF 130 коня - махнах маркуча от самия клапан, който е залепен за капака на главата, избърсах тръбичката на самия клапан, наведох се и я захапах :Mr Green Fun :redface . Засмуках-задържах-отпуснах, така няколко пъти. Сложих пак пластмасовата тръбичка на клапана и запалих. Странно защо му трябваха няколко превъртания за да запали - обикновено даже не мога и да ги преброя. На следващата сутрин паля за да отида на работа без никакви проблеми и двигателя беше осезаемо по тих... странно си казвам и си продължавам по пътя. Когато пристигнах го загасих и нямаше абсолютно никакви вибраций.. пак странно си казвам и го паля отново и го загасям, просто измърква без гадни вибраций. Та си мисля, че явно е била залепила мембраната. Сега планувам някога да махна капака и както колега Радо да пръскам и от двете страни със спрей за почистване на спирачни апарати, че цената на нов капак е..... :eek :stumm


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот kukata_pasat » Пет 01 сеп 2017 11:43


Колеги вместо да се купува оил кеч (говоря за АФН)не може ли да се сложи нещо като сепаратор на маслото в изхода на клапана този който е към турбото,примерно леко натъпкана в изхода към турбото дунапренова гъба полепната в края с силикон който да я държи към стените на щуцера на клапана.Какво мислите за тази идея.


Потребителски аватар
Kofi4ko
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 16 апр 2008 8:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот Kofi4ko » Пет 01 сеп 2017 13:59


kukata_pasat написа:Колеги вместо да се купува оил кеч (говоря за АФН)не може ли да се сложи нещо като сепаратор на маслото в изхода на клапана ....

Ами то кеч кен-а и сепаратора са едно и също нещо, разбира се някои са по изискани от други, то и за това цената им е по висока, но като цяло са си едно и също нещо. Аз лично съм потъчал някакъв циклонен от БМВ (11151705237) и ще го тествам какво ще хване. А отностно това да слагаш гъби и какво ли не по добре недей. Някъде четох( може би и в тази тема) за лош край от такива експерименти.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот radotom » Пет 01 сеп 2017 16:01


Кука, точно за дунапренова губа ли с сети, бе батьовото! :banghead
Я пусни една такава гъбка в шише с масло и засичай за колко секунди ще изчезне! :mrgreen
Дунапрена се разтваря в тия неща.


Мога да ти дам идея за други мат'ряли, но по-добре и аз да ти дам идея да не си правиш такива експерименти и да си купиш един сепаратор за 25лв ('Металкаучо') от Коссер.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот kukata_pasat » Пет 01 сеп 2017 16:24


Не знам Ради така ми дойде като идея,тоя сепаратор от косера къде се връзва между клапана за вентилация и турбото ли,има ли някаква снимка


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот radotom » Пет 01 сеп 2017 18:42


Просто сменяш твоя с работещ такъв :Mr Green Fun

Klapan karterni gazove.jpg


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация).

Мнениеот kukata_pasat » Пет 01 сеп 2017 19:59


Моя го смених преди 4 месеца не знам дали работи коректно,просто искам да минимизирам загубите на маслените пари които отиват към турбото когато колата не е в режим на голямо натоварване и съответно клапана е отворен и парите отиват към турбината и по този начин има загуба на масло която в моя случай е около 200 грама на 1000км и за който разход (поне половината от него) обвинявам пропускането на картерните газове към турбината.Защото при махането на маркуча водещ от ПВЦ клапана към турбината там винаги намирам омаслено във маркуча.Дори когато го купих и сложих чисто нов и чист запалих колата и за една минута работа и няколко подавания на газ след това като махнах въпросния маркуч пак намерих капка масло в изхода на клапана към турбината.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Alperco4 и 177 госта