Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация). Или защо колата ми гори масло а двигателят е здрав...
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
И аз да кажа какво направихме с промивката на стар клапан . Ползвахме спрей за спирачни апарати ма Вюрт ( масово него си ползвам , дори и за чистене на геометрии, както и като обезмаслител по мотора и преди всякакви ремонти по тиквата ) стана като ноФ духахме смукахме , хареса ми , ще видим сега как е разхода на маслото . Добре , че Пенко каза да се промие и пробва как ще е, само дето той каза с бензин , ма аз не намерих в гаража пусти му дизел , пък и ме домързя да смукна от косачката малко и се загледах по спрея ей голяма работа е ,него и ВеДе-то са ми любимите .
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Pechka,как го отвори-с отвертка ли,капачето на щипки ли е,после лепи ли го -как го затвори?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
pechka, с кой двигател си, че не пише в профила ти, питам защото не знам дали са еднакви на старите ТДИ-та както при помпа-дюза.
Все си мисля не е ли по-добре да се изкара маркуча след клапана в едно шише, за да не цапа турбо пътищата?
Все си мисля не е ли по-добре да се изкара маркуча след клапана в едно шише, за да не цапа турбо пътищата?
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Не съм го отварял , пръсках през дупките . Достраша ме да го порна , после я стане я не
Та накрая с Вюрта за спирачни апарати , го "окъпахме" на два етапа . Ще видим сега как ще е и ще кажа .
аз съм с дърти кафези , имам два АФН-а , но тук не става въпрос за моите , а за колата на дружка - пак АФН, но пасат Б5 . Поста ми е продължение на този от 3-та стр.valiosport написа:pechka, с кой двигател си, че не пише в профила ти
samo_pechka написа:В по-късните години , го монтирваха и него. Определено има ефект . Втора употреба взехме такова + маркучите за 35 лв , искахме и клапана , но него вече го бяха продали. Колата на която го сложих, се подобриха нещата , сега предстои и смяна на самия клапан . Искам да кажа , че не е панацея , ако не ви е добре и самия клапан , трябва се смени и той.
При мен заводско и на двата ми АФН-а го има .penko_pulev написа: Става и с промиване на стария. След промиването захапваш изхода към турбото, запушваш входа от картера и смучеш с все сила. Ако клапана се затвори със засмукването и не минава въздух, значи работи.
Пенко ще пробваме товаВинаги си споделял проблеми и как си ги решавалpenko_pulev написа:Дано съм бил полезен
Та накрая с Вюрта за спирачни апарати , го "окъпахме" на два етапа . Ще видим сега как ще е и ще кажа .
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
В крайна сметка някой ще каже ли нещо за Топран-а или по скоро са предрасъдаци?
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Topran сложих преди година и разлика от предния не виждам засега. Предния го смених заради омасляване около тръбичката му към капака. Не съм го чистил още стария да видя в какво положение е. Не съм гледал и входа към турбото как е, дали е омаслено повече. Разхода на масло и преди и сега ми е един и същ, от макс. до мин., като преди бях с 15w40, сега съм с 5w40.
В руския форум имаше тема със снимки и инфо за разглобяването и по спомен мисля, че не се разглобява, залепваха го след това...
Ще изровя темата и ще я пусна тук...
П.П:
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=100824&st=0
На 7 страница има схема как работи.
Смяна на мембраната, временно:
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=108589
В руския форум имаше тема със снимки и инфо за разглобяването и по спомен мисля, че не се разглобява, залепваха го след това...
Ще изровя темата и ще я пусна тук...
П.П:
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=100824&st=0
На 7 страница има схема как работи.
Смяна на мембраната, временно:
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=108589
Последна промяна от georgebonev на Нед 08 мар 2015 12:24, променено общо 1 път.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Topran са пълен боклук.
Взех го, карах го 10-дни и го изхвърлих. По-зле беше от стария.
Взех си втора употреба оригинален.Можеш да го тестваш, като засмучеш рязко от изхода дето е за турбото. Можеш да си помогнеш, като с ръка частично затапиш долния край, дето влиза в капака на клапаните. След засмукването, трябва да затвори клапата и да не можеш да засмукваш повече. Образува се нещо като тапа.
ПС: Баси боклуците дето ни пробутват!
Взех го, карах го 10-дни и го изхвърлих. По-зле беше от стария.
Взех си втора употреба оригинален.Можеш да го тестваш, като засмучеш рязко от изхода дето е за турбото. Можеш да си помогнеш, като с ръка частично затапиш долния край, дето влиза в капака на клапаните. След засмукването, трябва да затвори клапата и да не можеш да засмукваш повече. Образува се нещо като тапа.
ПС: Баси боклуците дето ни пробутват!
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Аз след като благодарих на колегата че ме отказа от топран поръчах клапан но не попитах за марката (от познат го поръчах) .Е оказа се Топран , пробвах го по описания тук начин с смукването и си затваряше сложих го и ще видя като покарам 1 седмица какъв ще е резултата.
- hristodj
- Мнения: 716
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Колеги пишете и от кьде го взимате.Не само колко струва.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Радо (samo_pechka, Радо беше нали :) ) , аз викам с бензин щото нямам такива спрейове в момента.... Иначе добре си се сетил със спрея, перфектно направо. И само да добавя към другите колеги, ако клапана и след промиване не стане, не си заслужава да го ремонтирате. Нов не е толкова скъп. А топран са им калпави както уплътненията, така и пружинките. Пластмасата също не ми вдъхва доверие на мен.... А и самата направа да детайлите им, въобще не ми харесва като качество... Визирам всичко на тази марка! Разочарован съм и от Аутофрен но това е друга тема.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Даpenko_pulev написа:Радо (samo_pechka, Радо беше нали :)
А за спрея - тоя на Вюрт за спир.апарати ми е любим , за всичко което е гадно, мръсно , труднодостъпно и да е щадящо едновременно купувам го за 5 кинта флакона и върши чудесна работа , дори и геометрии си чистя с него , и дебитомери . Ето линк примерен за него и цената му http://profi-market.com/%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B9-%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D0%B2%D1%8E%D1%80%D1%82/
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Да споделя какво се случи при мен, въпреки че финансово доста се набутах Купих оригинален клапан и исках да съчетая слагането му с профилактично почистване на EGR-a и подмяна на гарнитурката и гумения о-пръстен, но за съжаление неможах да развия единия болт на колекторната тръба защото ми превъртя шестограма в него, но поне малко се успокоих като видях, че от вътре е чист и в общи линии блести, съвсем леко омаслен и опушен и затова направо смених клапана. Впечатленията ми, незнам дали изобщо имат нещо общо с новия клапан, но са факт две промени:
1. преди имах леко претрисане при гасене на двигателя, сега го няма.
2. тъй като отдавна съм махнал катализатора, преди когато колата работеше на място, отзад се чуваше едно специфично "жужене" от турбината, което с времето утихна осезаемо, сега се чува както преди.
Стария клапан съм го почиствал (промивал) периодично през няколко години, но реално никога не съм знаел дали работи коректно, но при потупване с ръка, нямаше вибрации от пружинката, т.е. най-вероятно не е вършил никаква работа. Относно Топран-а, пробвах го по метода на колега по-горе, работи си по-абсолютно същия начин както оригиналния, друг е въпроса с работоспособността му във времето сравнен с оригиналния, но и 40хил.км да работи коректно, пак няма да е набутвация.
ПС: ако на някой му трябва евтин клапан, пуснал съм го за продав в съответния раздел.
1. преди имах леко претрисане при гасене на двигателя, сега го няма.
2. тъй като отдавна съм махнал катализатора, преди когато колата работеше на място, отзад се чуваше едно специфично "жужене" от турбината, което с времето утихна осезаемо, сега се чува както преди.
Стария клапан съм го почиствал (промивал) периодично през няколко години, но реално никога не съм знаел дали работи коректно, но при потупване с ръка, нямаше вибрации от пружинката, т.е. най-вероятно не е вършил никаква работа. Относно Топран-а, пробвах го по метода на колега по-горе, работи си по-абсолютно същия начин както оригиналния, друг е въпроса с работоспособността му във времето сравнен с оригиналния, но и 40хил.км да работи коректно, пак няма да е набутвация.
ПС: ако на някой му трябва евтин клапан, пуснал съм го за продав в съответния раздел.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
След около 2000 километра има нещо в масления сепаратор. Разливаше се по стените когато го наклоних. Може би 20-30 милилитра... Промих го с бензин :) и пак го сложих. Утре захващам един машийн хоум мейд сепаратор за след PCV клапана. Ако стане въобще, ще постна снимки и на него...
А към колегата на когото му е превъртял имбусния болт, мога да дам един съвет. Слагаш имбуса и чукаш с нещо за да влезе както трябва във фрезенка (леглото) на болта. Това е задължително с тези стари и ръждясали таралясници и болтове... И задължително пръскаш с някаква дълбокопроникваща смазка като ВД40 или нещо против ръжда.
ПС
А на мен ЕГР-а като исках да му слагам ламарина се оказа, че сам се е запушил от сажди... Бяха като цимент твърди.... Колектора като го видях лошо ми стана ама ще изчака по топло време...
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Преди около 5 години свалях колектора и ЕГР-а за почистване, за което съжалявам като цяло, защото в общи линии нямаше какво да чистя, само в ЕГР-а имаше мазнотии, които след тогавашното чистене, към момента не се появяват, та тогава нямаше проблеми с тези болтове, там няма ръжда, поне при мен, но сега единия болт ме издъни, явно се е заварил, за сега не е проблем.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта