Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
- Steels
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
Тъй като имам голям брой запитвания на лично съобщение какво съм направил по пасата реших да се обоснова в няколко реда и да стане ясно на всички.
Още като купувахме пасата и след като мина преглед във VW София, пълна диагностика на ходова част, двигател и купе, ни бе съобщено че колата е абсолютно изправна и годна за каране без никакви проблеми, освен два скъсани маншона на каретата и леко по шумна работа на мотора. Тази леко по шумна работа на мотора ни бе обяснена че е от това, че колата не е карана от дълго време и най-вероятно е това причината. Тогава с баща ми взехме решението да купим този пасат като знаем за дюзите, НО не и проблема в маслената помпа. И пасата като цяло и аз бях забелязал че е по шумен но не обръщах внимание, защото не бях заслушвал друг такъв пасат как работи, ние до тогава сме имали само бензинови коли и не знаехме какъв е характерният звук на такъв дизел (помпа дюза). И след не дълго време баща ми се обажда и ми казва че както си карал нещо изпращяло от към двигателят и светнала лампата за маслото , колата бе закарана в гаража ни и на другият ден бе дръпната до сервиз, в който докато се опитват да разберат проблема пръскат капака на маслената помпа този страничният който държи оптигача и веригата и късат самата верига. От там вече с много кавги баща ми прибира колата и я закарва при наш познат да я правят двамата като аз помагам с доста инфо от нета както и помощ от форума. И така стигаме до същинската част след като целият двигател се извади и се установиха проблемите по него бяха направени следните ремонти:
Нови повдигачи
Нови Сегменти
Нови Основни и белни лагери
Шлайф колянов вал (беше леко задран)
Нови Гумички на клапаните
И както знаете рециклирана на турбината и тя беше заминала
Маслената помпа бе заменена с по новият модел който е със зъбни колела и без верига и шестограма бе от по новият модел който закупихме от VW Бургас
Всички болтове,семеринги и гарнитури също са нови
Профилактично сменихме съединителят и маховика, така и така колата бе на части. Целият ремонт мисля че излезе към 3000 лв като помпата изпратена от колега от форума, но не знам кой точно е, ако чете това му се извинявам . Като цяло е това след като колата се сглоби майстора ни бе преебал датчика на коляновият вал и затова не искаше да запали след като купихме нов, колата бе запалена и всичко по нея работи както преди. Сега другата седмица предстой гаранционно да заменят дюзите и това е . Съветвам всеки с такъв двигател при следващата смяна на масло да види шестограма как е и да си смени оптигача и веригата на маслената помпа. Ще се набият едни 700 лв някъде профилактично, но поне се знае че ще се спестят много главоболия и проблеми
Още като купувахме пасата и след като мина преглед във VW София, пълна диагностика на ходова част, двигател и купе, ни бе съобщено че колата е абсолютно изправна и годна за каране без никакви проблеми, освен два скъсани маншона на каретата и леко по шумна работа на мотора. Тази леко по шумна работа на мотора ни бе обяснена че е от това, че колата не е карана от дълго време и най-вероятно е това причината. Тогава с баща ми взехме решението да купим този пасат като знаем за дюзите, НО не и проблема в маслената помпа. И пасата като цяло и аз бях забелязал че е по шумен но не обръщах внимание, защото не бях заслушвал друг такъв пасат как работи, ние до тогава сме имали само бензинови коли и не знаехме какъв е характерният звук на такъв дизел (помпа дюза). И след не дълго време баща ми се обажда и ми казва че както си карал нещо изпращяло от към двигателят и светнала лампата за маслото , колата бе закарана в гаража ни и на другият ден бе дръпната до сервиз, в който докато се опитват да разберат проблема пръскат капака на маслената помпа този страничният който държи оптигача и веригата и късат самата верига. От там вече с много кавги баща ми прибира колата и я закарва при наш познат да я правят двамата като аз помагам с доста инфо от нета както и помощ от форума. И така стигаме до същинската част след като целият двигател се извади и се установиха проблемите по него бяха направени следните ремонти:
Нови повдигачи
Нови Сегменти
Нови Основни и белни лагери
Шлайф колянов вал (беше леко задран)
Нови Гумички на клапаните
И както знаете рециклирана на турбината и тя беше заминала
Маслената помпа бе заменена с по новият модел който е със зъбни колела и без верига и шестограма бе от по новият модел който закупихме от VW Бургас
Всички болтове,семеринги и гарнитури също са нови
Профилактично сменихме съединителят и маховика, така и така колата бе на части. Целият ремонт мисля че излезе към 3000 лв като помпата изпратена от колега от форума, но не знам кой точно е, ако чете това му се извинявам . Като цяло е това след като колата се сглоби майстора ни бе преебал датчика на коляновият вал и затова не искаше да запали след като купихме нов, колата бе запалена и всичко по нея работи както преди. Сега другата седмица предстой гаранционно да заменят дюзите и това е . Съветвам всеки с такъв двигател при следващата смяна на масло да види шестограма как е и да си смени оптигача и веригата на маслената помпа. Ще се набият едни 700 лв някъде профилактично, но поне се знае че ще се спестят много главоболия и проблеми
- borri
- Мнения: 437
- Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
- Автомобил: VW PASSAT CC
- Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
- Местоположение: Червен бряг
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
супер завършек на темата,браво колега
и най-вече много полезно инфо.
и най-вече много полезно инфо.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
Steels написа: Съветвам всеки с такъв двигател при следващата смяна на масло да види шестограма как е и да си смени оптигача и веригата на маслената помпа. Ще се набият едни 700 лв някъде профилактично, но поне се знае че ще се спестят много главоболия и проблеми :applause:
Виждам от кога е темата, но въпросът принципно си е актуален. За какви 700 лв. набиване иде реч при смяна на шестостена и защо плюс обтегач и верига на маслената помпа?
- jorkatta
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 20:54
- Автомобил: vw passat b6
- Двигател: BMR
- Местоположение: София
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
Колеги, а задължително ши е да се сменя маслената помпа? Сега ще сменям въпросния шестограм, хванахме го навреме съвсем леко беше превъртял?
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
Превъртял не е добър вариант,дори леко, защото му е разбито явно вече леглото.
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
Подкрепям колегата,като потърпевш минал по трънливия път.Ако наистина е превъртял,то потърси от моргите втора употреба цяла маслена помпа/варират от 200-700 лв/както намериш.Това е по-добрия вариант.И не е зле да ти кажат евентуално на колко км е била колата от която са снели маслената помпа.Информативно.Като нова не е вариант,защото струва над 2х.лв и то без ДДС.
- jorkatta
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 20:54
- Автомобил: vw passat b6
- Двигател: BMR
- Местоположение: София
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
Аз вс още н съм видял в какво състояние е... майстора ми каза така, че бил леко захабен от едната страна(каквото и да означава това ) след като го е обърнал в леглото почти няма луфт, и затова ми каза, че сме го хванали наврме. Един вид ще мина само със шестограм (и дано да е така)причната да стигна до там е, че го купих преди седмца и просто го обслужвам (масло, рмъци ролки водна помпа и т.н) Утре има час във VW да ми сменят дюзите по акция (Сменяли ги ако са били от старите)но по шаси нямало как да се разбере трябва да отворят капака Последното го споменах тъй като никой няма да ти каж във VW трябва сам да питаш акцията е все още активна.
- jorkatta
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 20:54
- Автомобил: vw passat b6
- Двигател: BMR
- Местоположение: София
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
Здравейте на всички, първо се извинявам, че ползвам темаата на колгата, но виждам, че все още има голям интерес. Имам известни притеснения относно едн шум от долната лява част (ако си застанал срещу колата) на двигатлния отсек. Има го само когато двигатлят е студен, когато се подаде газ изчезва за кратко, а когато загрее автомобила изчезва напълно. Пъвоначално мислих че е от някоя ролка, но след като смнихме всички ролки + въпростния шетограм шумът не изчезна. Въпросният шум наподобява нещо като стържене и чукане едновременно, но е на интервали не е постоянен. Моля някой ако има идея от какво може да е да сподели.
- jorkatta
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 20:54
- Автомобил: vw passat b6
- Двигател: BMR
- Местоположение: София
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
За съжаление си прав, но ми казаха,че е в много начален стадии... Това ми е първата кола за която давам толкова пари за обслужване, ама какво да се прави късмет. Друго си беше новото Туранче
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
Колеги, който не е отварял картера на мотора си да го направи при първа възможност. Работата не е сложна, искат се само подходящи инструменти и здрави нерви. Шестограма при мен е 7 сантиметровият. Картера няма гарнитура, маже се силикон. Зегерката се маха със специални клещи, внимавайте понеже е много малка. При мен е със зъбни колела и шестограма се намира в лявата част над цедката за маслото. При внимателен оглед се вижда част от него при свален картер. Поствам снимки на старият и новия шестограм при показания на таблото 152 хил. км. (дали са толкова незнам). Не съм имал симптоми и никакви лампи за масло нито в жълто нито в червено. Отворих превантивно и съдейки по състоянието на шестограма съм бил късметлия .
[img=http://s18.postimg.org/ax7ox3trp/20150530_115359.jpg]
img host
[img=http://s27.postimg.org/pt90ue9kf/20150530_115413.jpg]
adult image
[img=http://s14.postimg.org/o9yh43159/20150530_115425.jpg]
upload gambar
[img=http://s18.postimg.org/ax7ox3trp/20150530_115359.jpg]
img host
[img=http://s27.postimg.org/pt90ue9kf/20150530_115413.jpg]
adult image
[img=http://s14.postimg.org/o9yh43159/20150530_115425.jpg]
upload gambar
- Steels
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
А валът, в какво състояние е той. То ще го смениш ама ако има луфт след 20 000 км може да го заобли и тогава вече да светне червената лампа. При мен ми казаха, че валът бил ОК и за сега си карам така, само със сменен шестограм.
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
И аз минах по тоя път.При мен вала беше добре,но след 4000 км сгънах турбина.Важен момент при пасат 6.Но иначе страхотен автомобил.Приятен за шофиране.
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!
Аз го затворих вече. Бяхме аз и още 1 приятел и изобщо не съм се сетил за вала
Както и да е, вече е късно. Да се надявам да не е имало износване. Следващо отваряне съм планувал след 50к км. Паживьом увидим
Както и да е, вече е късно. Да се надявам да не е имало износване. Следващо отваряне съм планувал след 50к км. Паживьом увидим
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Пламен Тодоров и 31 госта