Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
borri
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот borri » Нед 30 дек 2012 12:23


браво :applause:




Потребителски аватар
Steels
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP
Местоположение: Бургас

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот Steels » Чет 17 яну 2013 20:43


Тъй като имам голям брой запитвания на лично съобщение какво съм направил по пасата реших да се обоснова в няколко реда и да стане ясно на всички. eusa
Още като купувахме пасата и след като мина преглед във VW София, пълна диагностика на ходова част, двигател и купе, ни бе съобщено че колата е абсолютно изправна и годна за каране без никакви проблеми, освен два скъсани маншона на каретата и леко по шумна работа на мотора. Тази леко по шумна работа на мотора ни бе обяснена че е от това, че колата не е карана от дълго време и най-вероятно е това причината. Тогава с баща ми взехме решението да купим този пасат като знаем за дюзите, НО не и проблема в маслената помпа. И пасата като цяло и аз бях забелязал че е по шумен но не обръщах внимание, защото не бях заслушвал друг такъв пасат как работи, ние до тогава сме имали само бензинови коли и не знаехме какъв е характерният звук на такъв дизел (помпа дюза). И след не дълго време баща ми се обажда и ми казва че както си карал нещо изпращяло от към двигателят и светнала лампата за маслото , колата бе закарана в гаража ни и на другият ден бе дръпната до сервиз, в който докато се опитват да разберат проблема пръскат капака на маслената помпа този страничният който държи оптигача и веригата и късат самата верига. От там вече с много кавги баща ми прибира колата и я закарва при наш познат да я правят двамата като аз помагам с доста инфо от нета :D както и помощ от форума. И така стигаме до същинската част след като целият двигател се извади и се установиха проблемите по него бяха направени следните ремонти:

Нови повдигачи
Нови Сегменти
Нови Основни и белни лагери
Шлайф колянов вал (беше леко задран)
Нови Гумички на клапаните
И както знаете рециклирана на турбината и тя беше заминала
Маслената помпа бе заменена с по новият модел който е със зъбни колела и без верига и шестограма бе от по новият модел който закупихме от VW Бургас
Всички болтове,семеринги и гарнитури също са нови

Профилактично сменихме съединителят и маховика, така и така колата бе на части. Целият ремонт мисля че излезе към 3000 лв като помпата изпратена от колега от форума, но не знам кой точно е, ако чете това му се извинявам :oops: . Като цяло е това след като колата се сглоби майстора ни бе преебал датчика на коляновият вал и затова не искаше да запали след като купихме нов, колата бе запалена и всичко по нея работи както преди. Сега другата седмица предстой гаранционно да заменят дюзите и това е :beer. Съветвам всеки с такъв двигател при следващата смяна на масло да види шестограма как е и да си смени оптигача и веригата на маслената помпа. Ще се набият едни 700 лв някъде профилактично, но поне се знае че ще се спестят много главоболия и проблеми :applause:


Потребителски аватар
borri
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот borri » Чет 17 яну 2013 21:23


супер завършек на темата,браво колега :applause:
и най-вече много полезно инфо. :да:


Потребителски аватар
Pagemakerboy
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
Автомобил: Arteon BiTdi
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот Pagemakerboy » Вто 02 сеп 2014 1:10


Steels написа: Съветвам всеки с такъв двигател при следващата смяна на масло да види шестограма как е и да си смени оптигача и веригата на маслената помпа. Ще се набият едни 700 лв някъде профилактично, но поне се знае че ще се спестят много главоболия и проблеми :applause:


Виждам от кога е темата, но въпросът принципно си е актуален. За какви 700 лв. набиване иде реч при смяна на шестостена и защо плюс обтегач и верига на маслената помпа?


Потребителски аватар
jorkatta
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 20:54
Автомобил: vw passat b6
Двигател: BMR
Местоположение: София

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот jorkatta » Пон 03 ное 2014 19:23


Колеги, а задължително ши е да се сменя маслената помпа? Сега ще сменям въпросния шестограм, хванахме го навреме съвсем леко беше превъртял?


Потребителски аватар
Pagemakerboy
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
Автомобил: Arteon BiTdi
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот Pagemakerboy » Пон 03 ное 2014 21:29


Превъртял не е добър вариант,дори леко, защото му е разбито явно вече леглото.


skromnia1970
Мнения: 297
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот skromnia1970 » Пон 03 ное 2014 22:43


Подкрепям колегата,като потърпевш минал по трънливия път.Ако наистина е превъртял,то потърси от моргите втора употреба цяла маслена помпа/варират от 200-700 лв/както намериш.Това е по-добрия вариант.И не е зле да ти кажат евентуално на колко км е била колата от която са снели маслената помпа.Информативно.Като нова не е вариант,защото струва над 2х.лв и то без ДДС.


Потребителски аватар
jorkatta
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 20:54
Автомобил: vw passat b6
Двигател: BMR
Местоположение: София

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот jorkatta » Вто 04 ное 2014 14:10


Аз вс още н съм видял в какво състояние е... майстора ми каза така, че бил леко захабен от едната страна(каквото и да означава това ) след като го е обърнал в леглото почти няма луфт, и затова ми каза, че сме го хванали наврме. Един вид ще мина само със шестограм (и дано да е така)причната да стигна до там е, че го купих преди седмца и просто го обслужвам (масло, рмъци ролки водна помпа и т.н) Утре има час във VW да ми сменят дюзите по акция (Сменяли ги ако са били от старите)но по шаси нямало как да се разбере трябва да отворят капака Последното го споменах тъй като никой няма да ти каж във VW трябва сам да питаш акцията е все още активна.


Потребителски аватар
jorkatta
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 20:54
Автомобил: vw passat b6
Двигател: BMR
Местоположение: София

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот jorkatta » Чет 06 ное 2014 11:57


Здравейте на всички, първо се извинявам, че ползвам темаата на колгата, но виждам, че все още има голям интерес. Имам известни притеснения относно едн шум от долната лява част (ако си застанал срещу колата) на двигатлния отсек. Има го само когато двигатлят е студен, когато се подаде газ изчезва за кратко, а когато загрее автомобила изчезва напълно. Пъвоначално мислих че е от някоя ролка, но след като смнихме всички ролки + въпростния шетограм шумът не изчезна. Въпросният шум наподобява нещо като стържене и чукане едновременно, но е на интервали не е постоянен. Моля някой ако има идея от какво може да е да сподели. :bowdown


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот maimo » Чет 06 ное 2014 17:08


маховик :confused


Потребителски аватар
jorkatta
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 20:54
Автомобил: vw passat b6
Двигател: BMR
Местоположение: София

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот jorkatta » Пет 07 ное 2014 16:02


За съжаление си прав, но ми казаха,че е в много начален стадии... Това ми е първата кола за която давам толкова пари за обслужване, ама какво да се прави късмет. Друго си беше новото Туранче :biggrin


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот marianchev » Вто 02 юни 2015 14:07


Колеги, който не е отварял картера на мотора си да го направи при първа възможност. Работата не е сложна, искат се само подходящи инструменти и здрави нерви. Шестограма при мен е 7 сантиметровият. Картера няма гарнитура, маже се силикон. Зегерката се маха със специални клещи, внимавайте понеже е много малка. При мен е със зъбни колела и шестограма се намира в лявата част над цедката за маслото. При внимателен оглед се вижда част от него при свален картер. Поствам снимки на старият и новия шестограм при показания на таблото 152 хил. км. (дали са толкова незнам). Не съм имал симптоми и никакви лампи за масло нито в жълто нито в червено. Отворих превантивно и съдейки по състоянието на шестограма съм бил късметлия :horror .

[img=http://s18.postimg.org/ax7ox3trp/20150530_115359.jpg]

Изображение
img host

[img=http://s27.postimg.org/pt90ue9kf/20150530_115413.jpg]

Изображение
adult image

[img=http://s14.postimg.org/o9yh43159/20150530_115425.jpg]

Изображение
upload gambar


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP
Местоположение: Бургас

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот Steels » Вто 02 юни 2015 16:34


А валът, в какво състояние е той. То ще го смениш ама ако има луфт след 20 000 км може да го заобли и тогава вече да светне червената лампа. При мен ми казаха, че валът бил ОК и за сега си карам така, само със сменен шестограм.


skromnia1970
Мнения: 297
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот skromnia1970 » Вто 02 юни 2015 18:22


И аз минах по тоя път.При мен вала беше добре,но след 4000 км сгънах турбина.Важен момент при пасат 6.Но иначе страхотен автомобил.Приятен за шофиране.


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Re: Passat B6 BKP Маслена помпа въпрос !!!

Мнениеот marianchev » Вто 02 юни 2015 20:16


Аз го затворих вече. Бяхме аз и още 1 приятел и изобщо не съм се сетил за вала :gruebel
Както и да е, вече е късно. Да се надявам да не е имало износване. Следващо отваряне съм планувал след 50к км. Паживьом увидим :smile



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Пламен Тодоров и 31 госта