пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот kossis » Пон 28 мар 2016 15:59


samo_pechka :th_up Много точно казано или по образно -рита като побеснял кон.

Престърган е от RS-MAD в маднес мотор спорт (http://www.madness-motorsport.com/) от 228мм на 240мм

Как се пристъргва маховик от по малък размер към по голям ? Аз не мога да си го обясня ?




Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот svere » Пон 28 мар 2016 16:05


kossis написа:Колега не те знам дали си към 170 или 200 коня някъде, но ПД мотора с доста по голямата турбина от тоя АФН който е някъде 170 коня имат доста голяма разлика като цяло и в Нютоните и в ускорението.

Говорихме за маховика.
А относно турбината, никъде не съм казал, че е стоковата АФН-ска, нито дюзите, нито помпения елемент, нито кулера....... но това е друга тема

Не искам да споря, само казах какво съм направил по моята кола!

По въпроса за твърд маховик на ПД, нека се изкаже колега правил интервенцията.

ПС:колата припушва в рамките на нормалното, само при яко смачкване. При нормално каране няма никакви пушеци. Правилния софтуер на правилния хардуер си казва думата!

Последна промяна от svere на Пон 28 мар 2016 16:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот svere » Пон 28 мар 2016 16:07


kossis написа:Как се пристъргва маховик от по малък размер към по голям ? Аз не мога да си го обясня ?


след горния въпрос спирам да пиша :)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот kossis » Пон 28 мар 2016 16:13


Е ти си тунер, а аз не съм и е нормално да не знам как става номера с това пристъргване.
Аз разбирам от стоковите работи само.

Няма кака всички в този форум да сме тунери и да правиме подобни подобрения.


starsel
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 04 сеп 2015 7:22
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот starsel » Пон 28 мар 2016 19:33


благодаря на всички отзовали се


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот svere » Пон 28 мар 2016 20:27


За колегата @kossis
Маховика от АЦЕ, оригинално е със съединител (феродов и притискателен) на 228мм. На струг, предполагам с ЦПУ (цифрово програмно управление) или на някакъв вид фреза (не знам Маднес с каква техника работят), се пускат 1-2 стружки, за да се изравни цялото чело на маховика. Нарича се още челосване. След това се разпробиват нови дупк,и за да се захване за маховика, по-големия притискателен диск от ауди S2. После се прави баланс на маховика (пак от Маднес). Понеже самия едномасов маховик е по-тънак от двумасовия (демпферния) се сменят и болтовете, с които се захваща за коляновия вал.
Това е в общи линии!
Разликата в килограмите на двата маховика е:
двумасов : 11 kg
едномасов :8,3 kg

Вибрации почти няма. Това си го обяснявам, с повечето и по-големи демпферни пружини на феродовия диск на S2-ta


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот kossis » Вто 29 мар 2016 8:41


:th_up . Ето че можело да ми обясниш.
Реално значи към по малкият маховик се закрепва по голям притискателен диск. Това разбирам аз.

За мене вибрациите при ПД моторите идват от самите ПД елементи и високото им налягане.

При ротационната помпа, вероятно си подменил дюзите в мотора с такива с по големи отвори. Но това не ги прави като ПД елементите и тяхното високо налягане което с времето изяжда и главата в която са захванати.

Преди ПД то има и тандем помпата която вдига механично налягането, очевидно поради необходимостта от това.
Или ако обобщим в един мотор ПДюза има една ел помпа в резервоара, една тандем помпа при мотора и 4 ПД елементи които са електро-механични и всичко това за да се достигне заветното свръх високо налягане и палене без необходимост от подгрев и от 1/4 оборот. Но това си има цена- износва се главата и се получават тези моментни вибрации при работа на ниски обороти-скачания и тнт.
Вероятно заради това тази система е заменена с Комън-рйла при която и налягането е по ниско.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот svere » Вто 29 мар 2016 10:31


Знам, че двигателя ПД работи на много по-високо налягане от двигател с ротационна помпа........ но научих и някои нови неща.
БЛАГОДАРЯ за което на kossis!

Иначе да.. към маховика се закрепя по-голям диск. Образно казано примерно челото на маховика е 250мм(условно казано, не съм го мерил с точност). Оригинално към него е бил закрепен диск с диаметър 228мм. В зависимост от състоянието и изминатите километри, има износване на работната площ дето е контактувал феродовия диск. На струг се отнема цялата повърхност на челото, за да се изравни. Специално маховика от АЦЕ позволява да се разпробият нови отвори по периферията му, които са с няколко милиметра на вън (разбираемо заради по-големия притискател), на които се захваща притискателя от S2. Като цяло това е цялата интервенция. Всичко влиза в кутията, нищо друго не се преправя.

Иначе за колегите, които са фенове на тунинга, мога да помогна със съвети,...... поне що се отнася до това, което аз съм правил!

Иначе една идейка за добри спирачки:
предни дискове 312мм и супорти за тях от Ауди А6С5 2.5тди и тандем(двойно) серво. Задните не се сменят, или поне не е наложително. Спирането е уникално


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот kossis » Пет 15 апр 2016 9:23


Има ли понятие като пропадане на двумаховият маховик, в следствие на което да се получава по къс ход на притискателният диск и от там получаването на по твърдият педал на съединителят ?

Поне такова обяснение ми беше дадено последно.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот samo_pechka » Пет 15 апр 2016 10:28


"Твърдият" съединител се дължи на едно: при износване на феродовия, притискателя и огледалния ( челата им, нищо, че са от "джилязо" и те се износват ), се "изправят" на притискателя пластините на диафрагмата . И в резултат на това усилието на натиск нараства доста, отделно самият ход на плочата ( тази която контактува с феродовия ) е дори по-малък от "нормалното" ( спрямо при нов съединител комплект ), това при един и същи ход на педала на съединителя . В крайна сметка се получава следното: хем твърд педал, хем пък и често увличащ ( и затрудняващ превключването на първа и задна предавка, при другите не е така изявено , пък и те се превкл. в движение) . В един следващ момент във времето, натиска на притискателя към прекалено износен феродовия стига една "крайна" точка , не успява повече да притиска феродото и почва да преплъзва при по-високите предавки. А пък натиска в/у педала на съединителя си остава все така силен при задействане.
Това е моето обяснение за явлението " твърд" съединител :)
При "пропадането" на съединителя .... не съм сигурен точно какво ще се получи, ще е кофти шум/биене първо ако е така ( дано на моя кола не го разбера :) ) , но предполагам е същото явление което се получава при голямо износване на акс.лагер на кол.вал (едни като полумесеци са, тези които държат вала да не ходи напред-назад :) )
Там става "къс" хода на съединителя и много гадно увличащ , понеже ...ясно защо :)


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот valiosport » Нед 17 апр 2016 4:31


Пичове, извинявам се че се намесвам в темата за А4, но не ми се пуска нова тема, пък и въпроса ми е свързан с темата...
Значи, от доста време маховика ми причукваше лекинко докато е студен, на загряла се оправяше. Изфорсирах я днес на място до 4-4500 оборота и нещо се разтрака отпреде, не мога да си обясна защо на място като и подадох газ и мотора си промени гласа. Огасих я и пак запалих и явно маховика се намести, върви си но натисна ли съединитела се чува нещо като стържене и при гасене почна да притраква.
Явно маховика е пътник... Въпроса е това стържене от него ли е или от лагера на съединитела? От каква кола да си търся твърд маховик 240мм?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот kossis » Пон 18 апр 2016 10:50


Едва ли някой може да ти отговори на въпроса ти. Като го разглобиш ще видиш дали е от лагера или е от маховика. Така или иначе маховика ти е за смяна.
Ако си ПД мотор не те съветвам да слагаш твърд маховик. Щото ще дойдеш на моето.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот valiosport » Пон 18 апр 2016 11:39


Как да дойда на твоето? Демпфер няма да сложа, няма догодина пак да го свалям за смяна...


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот kossis » Пон 18 апр 2016 12:41


Абе ако си с ПД мотор малко ми се струва рисковано това, но ти си знаеш. Ако комплекта е качествен, не би следвало за 1 година да се прецака.
И няма как твърдият маховик да работи по добре от демпферният особено при ПД мотора.

Виж за бензинка и ротационна помпа съм съгласен че демпфера е излишен.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: пасат б5, ауди а4 замяна на двумасов маховик с едномасов

Мнениеот valiosport » Пон 18 апр 2016 14:24


Аз не виждам каква връзка има дали ще е с роторна помпа или ПД, специално за съединитела.
Интересува ме от каква кола се взема маховик 240мм(едномасов).



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта